کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز پنج‌شنبه افزایش یافت


کد خبر : ۲۰۸۵۶پنجشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲:۱۸۱۰۲۱ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی که شب گذشته پس از اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با افزایش 2.5 درصدی روبرو شده بود، امروز پنج شنبه ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی که شب گذشته پس از اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با افزایش 2.5 درصدی روبرو شده بود، امروز پنج شنبه بار دیگر با کاهش همراه شده است.

پس از آنکه فدرال  رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده و تعداد افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده را به 2 بار کاهش دهد، قیمت جهانی طلا شب گذشته با افزایش روبرو شد. بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت جهانی طلا شب گذشته با افزایش فزاینده ای روبرو شود . ولی امروز پنج شنبه قیمت طلا تحت تاثیر افزایش شاخص سهام آسیا و قیمت جهانی نفت بار دیگر با افت روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.6 درصد کاهش به کمتر از 1255 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با افزایش 2.5 درصدی به بیش از 1264 دلار رسید که این میزان افزایش در 5 هفته اخیر بی سابقه بوده است.

رونالد لیونگ تاجر بزرگ بورس هنگ کنگ در این باره تاکید کرد: بازار طلا پس از انتشار نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو با جهش بزرگی روبرو شد ولی بخشی از این افزایش قیمت طلا امروز از دست رفته است.

وی در ادامه افزود: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1225 تا 1280 دلار در نوسان خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفته است تا در پایان نشست روز گذشته خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. در حالی که فدرال رزرو در نشست دسامبر اعلام کرده بود که قصد دارد طی سال 2016 میلادی نرخ بهره را 4 بار افزایش دهد ولی این تعداد در پایان نشست روز گذشته 2 بار اعلام شده است.

برپایه گزارش سایت طلا، قیمت طلا به شدت نسبت به گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا واکنش نشان می دهد. نوسانات شاخص سهام و قیمت نفت و همچنین نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان موجب شده است تا قیمت طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون بیش از 18 درصد افزایش یابد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا ، قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار شاخص سهام در بازارهای بین المللی و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها