کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

قیمت‌های بازار خودرو در آخرین روز کاری سال 94

کدخبر:۲۰۸۵۵پنجشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۱۰۶۱۷۱ بازدید

سال 94 را بدون شک باید یکی از راکدترین دوران‌های بازار خودرو کشور لقب داد، سالی که فروش خودروسازان به‌شدت کاهش یافت و اگر ...
قیمت‌های بازار خودرو در آخرین روز کاری سال 94

سال 94 را بدون شک باید یکی از راکدترین دوران‌های بازار خودرو کشور لقب داد، سالی که فروش خودروسازان به‌شدت کاهش یافت و اگر «کمک ویژه دولت» نبود شاید خودروسازی کشور حالا در شرایطی بسیار سخت قرار داشت. در این سال، فروش خودروسازان افتی قابل‌توجه را تجربه کرد و در نهایت سبب شد برنامه تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاهی آنها برای سال 94 محقق نشود. البته میهمانی رکود در بازار خودرو، ریشه‌ای حدودا سه ساله دارد، چه آنکه مشتریان از اواسط سال 92 رفته رفته با بازار قهر کرده و بخش قابل توجهی از آنها خرید و فروش خودرو را به‌نوعی تحریم کردند. اگرچه ابتدا گمان می‌رفت مشتریان خیلی زود با بازار خودرو آشتی کنند، اما هرچه جلوتر رفت، مشخص شد قهرشان ریشه‌دار بوده و آنها به‌نوعی رویگردان از خودروسازان داخلی شدند.

به گزارش ایران جیب به نقل از دنیای اقتصاد، آنچه سبب شد مشتریان این رفتار را از خود بروز دهند، به‌نوعی به رفتار خودروسازان برمی‌گشت؛ زیرا نظرسنجی‌ها و کامنت‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد آنها از کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش خودروهای تولید داخل راضی نبوده و از همین رو بازار را تحریم کرده‌اند. حرف مشتریان این بود که حاضر به خرید خودروهای داخلی با قیمت بالا و کیفیت پایین و خدمات پس از فروش نه چندان مناسب نیستند و خودروسازان باید دست به اصلاحی اساسی در این موارد زده و نقاط ضعف خود را پوشش دهند. در واقع یکی از دلایل اصلی به رکود رفتن بازار به خصوص طی سال 94، همین اعتراض مشتریان به کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش خودروها بود، اعتراضی که حتی خود را در قالب کمپین «نه به خودرو نو داخلی» نیز نشان داد. این کمپین که بحث‌های زیادی بر سر مردمی بودن یا نبودن آن شکل گرفت، تا حدی در پایین آمدن حجم فروش خودروسازان کشور اثرگذار بود و کار را به جایی رساند که مسوولان صنعت خودرو کشور در مقام واکنش به آن برآمدند. بعدها البته با توجه به اتفاقاتی که در ماجرای تسهیلات 25 میلیون تومانی رخ داد، مشخص شد کمپین «نه به خودرو داخلی» چندان نتوانسته مشتریان را با خود همراه کند و به‌نوعی شکست خورده است.


رویای پسابرجامی مشتریان

اما رکود شدید بازار طی سال 94 تنها به‌دلیل کمپین و قهر مشتریان نبود، چه آنکه مسائل مهم دیگری مانند «نقدینگی پایین مشتریان» و «امید به ارزانی و ورود خودروهای خوب خارجی به کشور» نیز در رقم خوردن روزهای تاریک بازار نقش داشتند. بر این اساس، مشتریان در انتظار توافق جامع هسته‌ای و اجرایی شدن برجام ماندند تا اثرات آن را بر بازار خودرو لمس کنند و از همین رو خرید و فروش را به تاخیر انداختند. این دسته از مشتریان در واقع به‌نوعی انتظار معجزه را در بازار می‌کشیدند و گمان می‌کردند پس از توافق هسته‌ای، هم خودروهای داخلی ارزان می‌شوند و هم محصولات خارجی با قیمت و کیفیت مناسب، به‌زودی زود روانه بازار کشور خواهند شد. به‌عبارت بهتر، رویای پسابرجام مشتریان یکی از عمده دلایل رکود سنگین بازار خودرو در سال 94 بود، رویایی که هنوز خیلی‌ها امید به تعبیر آن دارند و با این حساب هیچ بعید نیست دامنه رکود بازار (از ناحیه خوش‌بینی مشتریان) به سال آینده نیز بکشد. این در شرایطی است که سال 94 در آستانه اتمام بوده و چند هفته از برجام نیز می‌گذرد، با این حال نه خبری از کاهش قیمت خودروهای داخلی به گوش می‌رسد و نه چشم مشتریان به جمال خودروهای ارزان و با کیفیت داخلی روشن شده است. آن طور که خودروسازان می‌گویند، نه قرار است محصولات آنها ارزان شود نه خودروهای خارجی به این زودی‌ها روانه بازار کشور خواهند شد و با این حساب می‌توان ادعا کرد رویای پسابرجامی مشتریان تعبیر نخواهد شد.


وامی که ناجی خودروسازان شد

بازار خودرو کشور اما در شرایطی یکی از سخت‌ترین و راکدترین سال‌های عمر خود را به انتها می‌رساند که اگر کمک ویژه دولت مبنی‌بر ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی نبود شاید خودروسازان کشور حالا نفسشان به شماره افتاده بود. اواسط آبان ماه امسال بود که دولت در طرحی نسبتا جذاب، 110 هزار فقره تسهیلات 25 میلیون تومانی را در بین مشتریان تقسیم کرد تا توان و انگیزه آنها را برای خرید خودرو بالا برده و خودروسازان کشور را از خطر ورشکستگی نجات دهد. هرچند با توجه قهر مشتریان و مسائلی مانند کمپین، ابتدا گمان می‌رفت استقبال چندانی از طرح دولت صورت نگیرد، با این حال مشتریان برای دریافت این تسهیلات صف کشیدند و کار به جایی رسید که خودروسازان حدود 15 هزار دستگاه نیز بیش از آنچه مقرر بود، خودرو فروختند. استقبال مشتریان از تسهیلات 25 میلیونی نشان داد مشکل اصلی آنها نقدینگی است و اگر قیمت خودروها مناسب باشد و تسهیلات مالی در اختیارشان قرار گیرد، نسبت به خرید خودروهای داخلی اقدام خواهند کرد. اما از بازار رکودزده سال 94 که بگذریم مروری می‌کنیم برافت و خیز قیمتی خودروها در هفته جاری که در نوع خود بی‌سابقه بوده است؛ چراکه رکود بازار در واپسین روزهای اسفند در هیچ سالی تجربه نشده است.


بازار بی‌رونق شب عید

در حالی که بسیاری از فعالان بازار خودرو به فروش هفته آخر اسفندماه چشم دوخته بودند، اما عدم مراجعه مشتریان به بازار امید آنها را نقش برآب کرد. در همین حال بازار خودرو به گفته دست‌اندرکاران بازار با افت و خیز قیمتی همراه بوده است. بر این اساس، نمایشگاه‌داران خودرو با گلایه از وضعیت کنونی بازار شرایط انتظاری مشتریان برای ورود خودروهای جدید را عامل اصلی در رکود بازار شب عید می‌دانند. این در حالی است که هر ساله بازار خودرو به‌دلیل در پیش بودن عید نوروز با رونق خاصی همراه بوده است. امید فعالان بازار در حالی نقش بر آب می‌شود که بسیاری از نمایشگاهداران خودرو پایتخت معتقدند که رکود سال جاری به ماه‌های ابتدایی سال 95 نیز سرایت خواهد کرد. به اعتقاد آنها تا زمانی که مشتریان تصمیم به خرید خودرو نگیرند بازار تکان خاصی را تجربه نخواهد کرد.


افت‌وخیز قیمت داخلی‌ها در مدل 95

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. اما پژو 206 صندوقدار در مدل V8 با کاهش 100 هزار تومانی قیمت خود در بازار، در حال حاضر 37 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر پژو 405 GLX با افزایش 100 هزار تومانی، هم‌اکنون 29 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. سمند LX نیز هم‌اکنون 30.6 میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع از افزایش 300 هزار تومانی آن حکایت دارد.

پژوپارس سال بنزینی نیز که طی هفته‌های گذشته با افزایش قیمت مواجه بود طی هفته جاری ثبات قیمتی خود در بازار را حفظ کرده است و در حال حاضر حدود 36 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، اما از بازار رانا خبر می‌رسد، این خودرو در حال حاضر حدود 33 میلیون تومان قیمت دارد و این نشان می‌دهد رانا 100 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. فعالان بازار اما در مورد دنا عنوان می‌کنند که این خودرو توانسته ثبات قیمت خود را در بازار حفظ کند، با این حساب در حال حاضر برای خرید دنا باید حدود 43 میلیون تومان هزینه کرد.

قیمت خودروهای شرکت سایپا این هفته با افزایش اندکی مواجه بودند؛ چه آنکه به گفته نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون حدود 24 میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع از افزایش 100 هزار تومانی قیمت این خودرو حکایت دارد. همچنین برای خرید پراید در مدل 131 نیز باید 19.8 میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع نشان از افزایش 100 هزارتومانی قیمت این خودرو در بازار دارد. برای خرید مدل 111 پراید نیز باید 20 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از افزایش 200 هزارتومانی قیمت خودرو موردنظر حکایت دارد. از سوی دیگر پراید در مدل 132 با قیمتی حدود 20 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و با این حساب، خودرو موردنظر 100 هزارتومان افزایش را به خود دیده است، اما از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییرات قیمتی را به خود دیده‌اند، به طوری که سراتوی اتومات با قیمت برابر با 87.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع نشان از افزایش 500 هزار تومانی این خودرو طی هفته جاری دارد؛ برای مدل دنده‌ای آن نیز باید 72 میلیون و 500 هزار تومان دست به جیب شد که این موضوع از افزایش 200 هزار تومانی آن حکایت دارد.

به گفته فعالان بازار، تندر-90 مدل پارس خودرو با افزایش 100 هزار تومانی در حال حاضر 39 میلیون و 800 هزار تومان خریدوفروش می‌شود. پارس تندر نیز در حال حاضر 40 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد که این نشان از ثبات قیمتی این خودرو طی هفته جاری دارد. از بازار تندر-90 مدل اتومات خبر می‌رسد که این خودرو ثبات قیمتی خود را طی هفته جاری حفظ کرده است با این حساب، تندر اتومات در حال حاضر با قیمتی معادل 49 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
 


برای دیدن جدول کامل قیمت خودروهای وارداتی به این صفحه و برای دیدن جدول قیمت خودروهای داخلی به این صفحه بروید .

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

بهزاد : 1394/12/2709:36:15،
132
19
به نظر من علت عدم استقبال از خودرو، مسکن، لوازم خانگی و.... همه و همه نبود چشم انداز روشن برای درآمد بین مردم است.
بخش قابل ملاحظه‌ای درآمد کافی برای گذران امورات یومیه ندارند. برخی بیکارند.برخی نیز از تداوم درآمد خود مطمئن نیستند در چنین شرایطی مردم سعی می کنند محتاطانه و قطره چکانی هزینه کنند.
راه حل ورود سرمایه های غیر دولتی به اقتصاد است. امیدوارم تحت فشار رکود دولت مجبور به تزریق پول پافشار قرضی از بانک مرکزی نشود.
صبری: 1394/12/2713:18:34،
112
18
فقط کافیه
که مردم ایران بدانند
که این خودروسازان (لگن سازان )
اصلا در خارج از ایران
مشتری ندارند و تنها مشتریان
اینها
ما مردم ایران هستیم
بنابراین اگر اصلا نخریم
مجبورند این تولیدات مدل 1999
را دیگر قطع کنند و تولیدات جدید 2016 با قیمت مناسب بدهند
اگر نخرین تولیداتشان در انبار زیر آفتاب و باران خراب میشود
نخریم تا ارزان و نصف قیمت شوند
باور کنین




گر صبر کنی زقوره حلوا سازی
آلبالو: 1394/12/2715:51:36،
56
26
نه کمپین شکست خورده و نه مشتریان با بازار آشتی
نه به بنجل سازان تا کاهش قیمت افزایش کیفیت خودرو بروز!!!!
اون صد و ده هزار نفری هم که رفتن با وام با بهره بالا خودرو خریدن الان پشیمونن.
حسین: 1394/12/2710:24:53،
55
22
100 هزار تومن کاهش!!!!!!
100 هزار تومن رو با 100 هزار دلار مقایسه کنید..........
ماشین باز: 1394/12/2710:47:10،
22
81
باید ماشین با نرخ تورم پارسال بالا بره . و تعرفه واردات همینطور .حد اقل 25 درصد
نوید: 1394/12/2712:07:53،
59
24
واحد پول رسمی ایران ریاله
100 هزار ریال (10 هزار تومان) رو با 100 هزار دلار مقایسه کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید و ببینید چه واحد پول ارزشمندی داریم!!!
پوریا: 1394/12/2711:20:39،
69
23
سال 94 هم داره تمام میشه و امیدوارم در سال اینده شاهد تولید
و فروش 405 و سمند و پارس و... نباشیم.بنده بهیچ وجه روی خرید
صفر این خودروها فکر نخواهم کرد چون در غیر اینصورت به خودم و
دیگران توهین می شود.از خودروی کارکرده موجود استفاده می کنم
تا شاهد تولیدات جدید با قیمتهای مناسب باشم.این امکان دارد اگر
ما مردم بخواهیم و اراده کنیم.
میلاد: 1394/12/2712:26:31،
33
107
دنا ارزش خرید داره.خودم یکساله که خودرو دنا دام واقعا ازش راضیم ماشین خوبیه نسبت به ماشینای دیگه ایرانی
کریم: 1394/12/2712:48:17،
28
17
عاقبت نه پولی واسه خودروساز میمونه، نه هم پولی واسه مردم، البته اگه دولت از خودرو ساز حمایت نکنه. مردم هم که به حمایت دولت امیدی ندارن، تمام کاری که واسه مردم انجام بدن اینه که یه وام پر سود بهشون بدن که بیشتر مردمو بدبخت کنن. همین که دولت مردمو نچاپه کافیه به نظرم. البته صحبت مالیاتو عوارض نیستا. اینا خوبن به شرطی که صرف تولیدو شکوفایی کشور بشن. صحبت سر بی برنامگی و اتلاف سرمایه های ملی و فشار بیشتر به مردمه.
حرف حساب !: 1394/12/2712:55:08،
22
16
خودروهاي داخلي ديگر جذابيت ندارد مخصوصا كه ديگر كيفيت و خدمات خودشان را بصورت محسوس در حد اعتراض مردم در تمام كشور كاهش دادند و اين بي احترامي به حقوق مصرف كننده است كه خودرو كه ظاهر آن حفظ شده است اما باطن آن دچار تزلزل و نگراني را براي مردم بوجود آورده است كه قطعات غير اصلي و كم دوام زودتر از آنچه تصورش را ميكردند به تعميرگاه رجوع ميدهد . تعيمرگاههايي كه قيمتهاي بسيار زيادي را براي تعويض يك قطعه نو تقلبي را با يك قطعه نو ديگر اخذ مي كنند .

و مردم هوشيار و آگاه شدند كه خودرو سازان داخلي با تقلب خودرو مي فروشند و قطعات اصلي كه بايد در زمان گران شدن همچنان حفظ ميشد با جايگزين قطعه بي كيفيت كه بايد در اصل قيمت خودرو را كاهش ميداد يك نوع گمراه كردن مردم بوده است كه با گذشت زمان اين اتفاقات رو شده است كه گريز از آن وجود ندارد و مردم حاضر نيستن از يك سوراخ دوبار گزيده شوند . حال تاوان اين ...
رضا: 1394/12/2715:31:56،
22
27
خداروشکر ک پارس سفید نذاشتن این بار
انصافا این پارس چیه که همش عکسشو میذارید
رانا سورن دنا این اون حتی ال نود ای همه ماشین هی پارس بذارید
مگه ایرانخودرو فقط همی ماشینو داره
بخدا حالم از پژو بهم میخوره
مهمان: 1394/12/2716:45:14،
17
40
به نظر من قیمتها یکم زیاده نه خیلی ..
آخه کجای دنیا شما با 30-40میلیون همچین ماشینایی با این امکانات گیر میارین..
تنها اشکال به نظر من رفتار خودروسازا هستش..مثل قراردادهای مسخره و یکطرفشون یا خدمات پس از فروش
دوم قدرت خرید مردم پایینه..اگه بخوان کیفیت روبالاتر ببرن قیمت هم بالاتر میره..
خودروی خارجی هم به جیب ما کارمندا نمی خوره ..اینایی که میگن ماشین خارجی بیاد وضعشون خوبه میخوان با قیمت پایین تر سوار بشن مث مناطق آزاد..
وگرنه ما کارمند جماعت 70-80میلیون ما کجا بود که سوناتا و آزرا سوار بشیم
مهدی: 1394/12/2722:17:10،
35
15
داداش س معلومه اصن تا حالا از شهرت بیرون نرفتی چ برسه ب بیرون از کشور اتفاقا با 30 40 میلیون ماشین 2016 میدن اونم برندهای معروف و نه چینی البته دم قسط با کارمزد 2 تا 4 درصد بعضا اصن کارمزدش صفره ....
هموطن: 1394/12/2803:19:55،
26
15
برای مقایسه ایران با کشورهای دیگه ذکر این مطلب کافیه که درآمدها دو تا سه برابر و قیمت اتومبیل نصفه. بنابراین قدرت خرید حدود ۵ برابر میشه. شما با درآمد ۴ ماه میتونی میتسوبیشی یا تویوتای کمری یا اتومبیلهای مشابه این رده سوار شی.
مصطفی: 1394/12/2723:18:58،
21
31
پرشیا رو عشق است.خیلی نازه.مخصوصا همین رنگی که عکسشو گذاشتین...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
جزئیات کامل بخشنامه فروش خودروی جدید برلیانس کراس C3 منتشر شد - مرداد 96
آغاز دور جدید پیش فروش خودروی دنا پلاس از سوی ایران خودرو - مرداد 96
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
کاهش چراغ خاموش نرخ سود در بانک‌ها
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار ایران
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
معرفی سریع‌ترین خودروی موجود در ایران
اولين نمونه از خودروی JAC J4 وارد ایران شد
سورن توربو را انتخاب کنیم یا دنا؟
ملاقات ایرانی با هیوندای سوناتا 2018
در هنگام عبور از دست‌انداز، پدال ترمز را نگه ندارید
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما