کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صف مراجعان سردرگم پشت دستگاه‌های خودپرداز


کد خبر : ۲۰۸۳۰چهارشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۴۷۱۸۵۹ بازدید

مراجعان دستگاه‌های خودپرداز در روزهای آخر سال با عملکرد ضعیف و مختل شده خدمات الکترونیکی بانک‌ها مواجه ...
صف مراجعان سردرگم پشت دستگاه‌های خودپردازصف مراجعان سردرگم پشت دستگاه‌های خودپرداز

با نزدیک شدن شب عید، خیابان‌ها آکنده از مردمی می‌شود که برای خرید راهی بازارها و مغازه‌ها می‌شوند. در این ایام، یکی از پرازدحام‌ترین نقاط هر شهر مقابل دستگاه‌های خودپرداز است. صف‌های طولانی مردمی که برای دریافت یا انتقال پول و سایر عملیات‌های بانکی ناچار به صبر کردن هستند؛ این صبر البته با نگرانی هم همراه است؛ با نقص‌هایی که در سیستم خدمات الکترونیکی رخ می‌دهد گاه مردم مجبور می‌شوند پس از ایستادن طولانی مدت در صف یک دستگاه، در نهایت بدون انجام شدن کارشان، به دستگاه‌های بعدی مراجعه کنند. 

اختلال در عملکرد خدمات الکترونیکی بانک‌ها که هر سال با نزدیک شدن به ایام نوروز شدت می‌گیرد، در آخرین روزهای اسفندماه 94 و در آستانه آغاز سال 95 نیز مراجعان را با سردرگمی روبه‌رو کرده است.

آن طور که مهر گزارش داده، یکی از این مشتریان بانکی می‌گوید: «مردم انتظار دارند که بانک‌ها در واپسین روزهای سال که به خدمات بانکی بیشتری نیاز دارند، خدمات بهتری داشته باشند و کارآیی خود را نشان دهند تا مردم بین دستگاه های خودپرداز سرگردان نشوند.» 

اما مراجعه کننده دیگری که به یکی از دستگاه های خودپرداز مراجعه کرده معتقد است نباید به بانک‌ها خرده گرفت: «نمی توان به بانک‌ها خرده‌گیری کرد، زیرا حجم مراجعات مردم به شدت افزایش یافته اما از سوی دیگر مردم نگران این هستند که کارهای بانکی‌شان به موقع انجام نشود و به همین دلیل مشکلاتی در بخش‌های الکترونیکی بانکی ایجاد می‌شود.»

همچنین بر اساس گزارش این خبرگزاری، با وجود اینکه بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرده است که در روزهای پایانی سال در تمام نقاط کشور شعب کشیک دایر کنند، اما هنوز چنین اقدامی از سوی بانک‌ها صورت نگرفته است و پس از پایان ساعت اداری بانک‌ها تعطیل می‌شوند. در حال حاضر 50 میلیون مشتری بانکی در ایران وجود دارد و از پرداخت‌های مستقیم مالی بهره‌مند هستند، ضمن آنکه حدود 24 هزار شعبه در 34 بانک و موسسه اعتباری با بیش از 300 میلیون کارت بانکی به مشتریان خدمات ارائه می دهند. ماهانه بیش از یک میلیارد تراکنش در شبکه شتاب انجام می‌شود و تعداد تراکنش‌ها در کشور ما بسیار بالا است.

گویا این تراکنش‌های بالا در روزهای پایانی سال عملکرد سیستم سیبای بانک ملی را به اختلال مواجه کرده است. آن طور که ایرنا گزارش داده، یک مقام مسوول در بانک ملی می‌گوید: حجم تراکنش‌های این بانک روز سه‌شنبه با نزدیک شدن به پایان سال افزایش بی سابقه‌ای داشته به گونه‌ای که سبب مختل شدن سیستم سیبای بانک ملی شده است. با تلاش‌های انجام شده، سیستم سیبای این بانک قطعی نداشته اما همچنان در کشور دچار اختلال گسترده شده است. افزایش حجم تراکنش ها در عابربانک ها که به دو برابر تراکنش بانک های صادرات و ملت رسیده، سبب شده است تا امکان ارائه خدمات به مشتریان به سختی امکان پذیر باشد. تراکنش اینترنتی این بانک نیز امروز افزایش قابل توجهی داشته و پیش‌بینی می‌شود این اختلال‌ها تا پایان سال ادامه داشته باشد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد اختلال در سیستم خدمات الکترونیکی و عملکرد خودپردازهای بانک‌ها مردم را تا پایان سال 94 همراهی خواهند کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها