کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

3 مولفه موثر در قیمت‌گذاری خودرو

کدخبر:۲۰۷۹۸سه شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۴۷۱۸۳۱ بازدید

به گفته رئیس شورای رقابت در محاسبه قیمت‌ خودرو به سه عامل بهره‌وری، کیفیت و تورم نهاده‌های تولید توجه می‌شود و برای سال 95 ممکن است این فرمول بازنگری شود.
3 مولفه موثر در قیمت‌گذاری خودرو

در حال حاضر قیمت‌گذاری کدام خودروها برعهده شورای رقابت است؟ این قیمت‌گذاری بر اساس کدام مولفه‌ها انجام می‌شود و آیا امکان تغییر این فرمول در آینده وجود دارد؟

رئیس شورای رقابت در پاسخ به این سوالات توضیح داد: شورای رقابت بر بازار خودروهای کوچک و سواری که در کشور انحصاری است نظارت دارد و طبق قانون متناسب با نرخ تورم و سبد تورم نهاده‌های تولیدی خودروسازان، فرمول تعیین قیمت را بررسی و ارائه خواهد کرد. 

وی که در یک مصاحبه رادیویی با رادیو اقتصاد گفت‌وگو می‌کرد، افزود: شورای رقابت تشکل فراقوه‌ای‌است و به استناد قانون عمل می‌کند و به خودرو محدود نیست و در حوزه صنعت فولاد و پتروشیمی نیز وارد شدیم اما این شورا دستورالعمل قیمتی برای همه خودرو‌ها ندارد و فقط برخی خودروهای پرتقاضا را تحت پوشش داردیم. 

شیوا اظهار کرد: خودروهای موجود بازار به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شود و خودروهای ایرانی که انحصاری است و مشابه خارجی ندارد مشمول قیمت‌گذاری و رعایت دستورالعمل این تشکل می‌شود. 

وی تاکید کرد: در محاسبه قیمت‌ها به سه عامل بهره‌وری، کیفیت و تورم نهاده‌های تولید توجه می‌کنیم و سقف قیمتی را مبنا قرار می‌دهیم و برای سال ۱۳۹۵ ممکن است این فرمول بازنگری شود. 

وی گفت: ‌ بانک مرکزی در پایان هر سال نرخ تورم بخشی را اعلام می‌کند و ما هم متناسب با این تغییرات و همچنین ارزیابی کیفیت و کارآمدی این صنعت، فرمول قیمت را تعیین خواهیم کرد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

احمد یکی از 24 میلیون نفر: 1394/12/2516:21:10،
53
15
آقا جان ارتباط که برقرار شد خوب چر قیمتها پایین نمیاد؟ نکنه علت گرونی های چند سال اخیر تحریم نبوده باشه
آلبالو: 1394/12/2519:59:04،
37
6
شیوا جوووووووون!!!!
قیمت را ما مردم تعیین می کنیم با نخریدنمون.شما هم مولفه و نهاده ها تو واسه خودت نگهدار.
تو این یکسال و نیم هم اگر کمپین مردم نبود تا حالا ده بار به بهانه های مختلف قیمتارو بالا برده بودید.کاری که سال های قبل میکردید بدون عذاب وجدان!!!!
مردم: 1394/12/2520:15:27،
21
5
مهمترین عامل جیب مبارکشونه....
محمد: 1394/12/2520:28:26،
17
6
همون ٢٤ ميليون خيالي ؟ خخخخخخخ پاشو پاشو اون يارو رو لولو برد الان دوره تدبير و اميده نه تخيلات نظم جديد جهاني خخخخخخخ
کوکی: 1394/12/2516:44:19،
21
58
گرانی خودرو در راه است.حالا چه خوشتون بیاد چه نیاد.
عزیزآقا: 1394/12/2516:46:11،
40
7
آقا جان اینهمه ماشین خوب خارجی کم مصرف و کم استهلاک تو دنیا وجود داره که قیمتشون 30 تا 35 میلیونه !!! اقا ملت خسته شدن از بی کیفیتی بی نظمی قیمت بالا و هزاران مشکل دیگه . و مونتاژ یه محصول برای 30 سال !!! آقایون به پیر به پیغمبر تو قرن 21 هستیم نه قرن نوزدهم !!! از خواب بیدار شید و بزارید ملت زندگی کنن .
هموطن: 1394/12/2516:54:43،
32
7
به روباهدگفتن شاهدت کیه گفت دمم.
پوریا: 1394/12/2517:08:15،
30
9
سه مولفه موثر در قیمت گذاری خودرو! مگه 405 و پراید و پارس
دو دهه پیش خودرو محسوب می شوند.!!؟نه ایمنی دارند نه کیفیت
و نه اپشن.! اگر شما صد بار هم قیمت گذاری کنید بنده نخواهم خرید چون ارزش خرید ندارند این خودروهای قدیمی.!!
مجتبی: 1394/12/2517:08:18،
21
8
این همه در زمینه ساخت موشک های نظامی ول خرجی های عظیمی می کنین و موشک ها انبار انبار در پناهگاه ها قرار گرفتن ولی حاضر نیستین در زمینه خودرو ملی و اصلا تعریف دولت از خرید خودرو ملی چیه که الان شدن خودرو نیمه نیمه ملی اراده ملی و عظمی جهادی داشته باشید تا همه از خودر ملی خریداری کنن تا هم مردم راضی باشن و هم شرکت ها و صنعت خودرو سازی
سالار: 1394/12/2517:13:12،
33
7
قیمت فولاد و نفت و انواع آلیاژهای فلزی مثل مس و چدن و... از یکسال قبل تا الان قیمتشون نصف شده....
همین خودروسازا پارسال میگفتن 80درصد قیمت خودرو مواد اولیه اون هست
اکثر قیمتهای جهانی خودروسازهای بزرگ کاهش داشته
این کار اینها دهن کجی به ملت نیست...
تا کی خفت تا کی خواری
بهزاد تحریم: 1394/12/2517:28:36،
21
7
در محاسبه قیمت‌ها به سه عامل بهره‌وری، کیفیت و تورم نهاده‌های تولید توجه می‌کنیم.
هاااااااااااا، ای یعنی چه؟!
درد دل: 1394/12/2517:39:27،
24
8
خودتونو كشتين با اين بازار داغون فرغون

هيچ جاي دنيا انقدر درباره قيمت خودرو كلنجار نميرن

همه جاي دنيا مشكل قيمت خودرو حل شده

ما بعد 37 سال هنوز اين مشكلو حل نكرديم
داريوش: 1394/12/2518:17:43،
17
11
خوب عملا دارند دست را تو مي رند و حرف از كيفيت ميزنند تا كه پرايد را بكنند ١٦ ميليون روشون نشده بگند مردم قدرت خريد ندارند حرف از مولفه كيفيت ميزنند
ساسان: 1394/12/2518:23:37،
10
6
جدا این متخصص هایی که دارند آمارو ارقام می دند موندم آیا خودشونو به علی چپ می زنند یا واقعا از وضعیت بازار خبر ندارند...برام سواله منشا اصلی تورم که پیش میاد از کجا است و چرا باید مردم متحمل جبران شود؟ و سوال دیگه اینکه من مردم وقتی می بینم سال به سال نرخ هارو افزایش میدند چرا باید سوار ماشین هایی بشم اولا از نظر قیمت واقعا متناسب نیست و از دوبرابر گذشته و از نظر کیفیت و امنیت هیچ پتانسیلی ندارد ...ماشینی که قیمتش بالا امنیت و کیفیت که ندارد وقتی خریداری می شود باید دوبرابر هم هزینه کرد تا انشالله بتوان حداقل ازش استفاده کرد...برای خودم و جامعه ایکه توش زندگی می کنم متاسفم ...چون از ماست برماست
بهلول: 1394/12/2521:08:02،
20
5
انحصار مملکت و نابود کرده در تمام زمینه ها. وقتی 52% صنعت خودرو دست ایران خودرو و 41 % دست شرکت سایپا باشد چیزی بهتر از این نمی شه .انحصار صددر صد پس انتظار بهتر از این را نداشته باشین .کاملا چیزی طبیعی هستش . 40 ساله همین ماشین ها رو به خورد مردم میدن.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل