کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شورلت کامارو، گذرموقتی نام‌آشنا در ایران


کد خبر : ۲۰۷۰۷یکشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۴۷۶۹۴۷ بازدید

همیشه ماه‌های آخر سال و همچنین روزهای گرم تابستان پر از اتفاقات خودرویی هیجان‌انگیز است، تجربه ثابت کرده است در این ایام از سال ...
شورلت کامارو، گذرموقتی نام‌آشنا در ایرانشورلت کامارو، گذرموقتی نام‌آشنا در ایران

همیشه ماه‌های آخر سال و همچنین روزهای گرم تابستان پر از اتفاقات خودرویی هیجان‌انگیز است، تجربه ثابت کرده است در این ایام از سال، خودروهای خاص و کمیابی پا به کشور می‌گذارند. امسال نیز از همان روزهای نخست، خودروهای بسیار خاصی به‌صورت گذرموقت وارد شدند که این رویه تا همین روزهای پایانی سال نیز ادامه دارد. یکی از جدیدترین خودروهای اسپرتی که این روزها با پلاک گذرموقت در خیابان‌های تهران در حال تردد است، شورولت کاماروی 2014 مشکی رنگی است که با ظاهری زیبا و جذاب هر عشق‌ماشینی را در خیابان به خود جذب می‌کند. کاماروی موردنظر این روزها به همراه سایر گذرموقت‌هایی که تعدادشان هم در خیابان کم نیست، یکه‌تازی می‌کند و عرصه را بر خودروهای اسپرت موجود تنگ کرده‌ است. 

به گزارش ایران جیب به نقل از روزنامه دنیای خودرو، علاقه‌مندان به خودروهای آمریکایی، با کلاس پونی‌کار کاملا آشنا هستند و می‌دانند مشخصات این نمونه خودروهای دو در کوپه یا کانورتیبل، در موتور بلند و اتاق جمع‌و‌جور است. 3 آمریکایی و 3 رقیب دیرینه این کلاس شورولت کامارو، فورد ماستنگ و داج چلنجر هستند‌. هر سه آنها از اضطراب از دست ندادن بازار پر‌آشوب خود، در طراحی و افکار، بسیار محتاط و نزدیک به هم پیش می‌روند. شورولت کامارو از گذشته تا امروز یک خودروی محبوب و جوان‌پسند به‌شمار می‌آید. در مناطق آزاد کشور این خودرو یکی از پرفروش‌ترین‌هاست. حتی این خودرو یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در میان خودروهای وارداتی به‌صورت گذرموقت است، علت آن هم همانطور که گفته شد؛ طراحی اسپرت و جوان پسند آن همان‌طور که مشخص است بدنه کامارو عضلانی بوده و اصالت نسل اولیه خود را کاملا حفظ کرده است.

در سال 2014 تغییرات اندکی در ظاهر آن ایجاد شد و نمونه فیس‌لیفت آن‌را معرفی کردند و جا دارد اشاره‌ای کنیم که در این نمونه با نمونه قبل هیچ تغییری در اندازه بدنه ایجاد نشده است. تغییر دماغه به پایین آوردن لبه بالایی جلو پنجره ختم شد تا نیروی رو به پایین را در آن افزایش دهند. بیشتر طرفداران کامارو پس از رونمایی نمونه 2014 از چهره جلویی آن راضی بودند اما انتقاد بسیاری از چراغ‌های عقبی LED آن بود که این طراحی، ابهت این اسطوره را کاهش داده است و کمی به سبیل‌های پدربزرگ دست زده و فانتزی اصلاحش کرده‌اند. از مشخصه‌های 2LT ، 1SS و 2SS رینگ‌های 5 پره‌ای آلومینیومی نقره‌ای 19 اینچی است درصورتی که در مدل‌های پایین‌تر از 2LT رینگ‌های 10 پره‌ای جفت 18 اینچی روی خودروها نصب شده است.

معمولا نام خودروهای آمریکایی که به زبان می‌آید، یادمان به خودروهای دهه 60 و 70 میلادی می‌افتد که ظاهری زمخت و طویل داشتند در صورتی که امروزه تغییرات بسیار محسوس روی آن ایجاد شده است. خودروی کامارو 2014 در مقایسه با اندازه طول 4836 میلی‌متر خود، 48 میلی‌متر بلندتر از فورد ماستنگ و 186 میلی‌متر کوتاه‌تر از چلنجر است. کامارو از نظر پهنای 1917 میلی‌متری، 40 میلی‌متر از ماستنگ عریض‌تر و 6 میلی‌متر جمع‌وجورتر از چلنجر است. ارتفاع کامارو 2014 حدود 1376 سانتی‌متر است و از هر دو خودرو رقیب خود ارتفاعی کمتر دارد‌؛ به‌گونه‌ای که 41 میلی‌متر کوتاه‌تر از ماستنگ و 76 میلی‌متر کوتاه‌قد‌تر از چلنجر است. اما در مجموع تمام این اعداد و ارقام یک پکیج دوست‌داشتنی به نام کامارو را روانه بازار کرده است که با توجه به انتقاداتی که در برخی زمینه ها به آن شد، اما بازهم یکی از پرفروش ها به حساب می‌آید و استقبال کم‌نظیری از این ماسل‌کار آمریکایی شده است.

طراحی داخلی از نظر استفاده از مواد پلاستیکی و متعلقات با کیفیت پایین، کمی ضعیف به نظر می‌رسد اما از نظر جاگذاری و ارگونومی عملکرد مثبتی دارند. در کامارو 2014 برخلاف نمونه‌های قبلی از یک مانیتور 7 اینچی لمسی تمام‌رنگی استفاده شده است که توسط آن می‌توان سیستم صوتی BOSE خودرو، سیستم بلوتوث و نقشه سفری را انتخاب کرد. خودروهای کلاس پونی، نمای داخلی بسیار ساده و مختصری دارند و رفته‌رفته با تکنولوژی روز دنیا آشنا می‌شوند مانند همین کامارو 2014 که با حذف سیستم مانیتور آبی رنگ قدیمی یک مانیتور 7 اینچی چندکاره را جای‌گذاری کرده است.

از کامارو 4 نفره نمی‌توان توقع فضای کامل و مناسبی داشت زیرا فضای پا و شانه‌ها در این نوع خودروها بسیار نزدیک به هم هستند. پیشرانه کامارو RS مدل 2014 از نمونه موتورهای LFX 6 سیلندر خورجینی، 24 سوپاپه با حجم 3.6 لیتر است. این موتور می‌تواند در 6800 دور در دقیقه، حداکثر قدرت 323 اسب‌بخار تولید و تقدیم گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آن کند تا با تلفات حرارتی از طریق میل گاردان وارد دیفرانسیل نصب شده روی محور عقب خودرو شود. حداکثر گشتاور کامارو RS برابر 380 نیوتون‌متر در 4800 RPM است و به گفته کمپانی می‌تواند در مدت 5.9 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر برساند و سرعت نهایی آن 245 کیلومتر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها