کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۰۶۸۱شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۲۵۷۴۹ بازدید

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه از بالاترین سطح خود در 13 ماه گذشته عقب نشینی کرد و تحت تاثیر افزایش شاخص سهام و قیمت نفت ...

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه از بالاترین سطح خود در 13 ماه گذشته عقب نشینی کرد و تحت تاثیر افزایش شاخص سهام و قیمت نفت با کاهش بیشتری روبرو شده است.

تقویت ارزش دلار، شاخص سهام در بازارهای بین المللی و قیمت نفت بار دیگر موجب شده است تا سرمایه گذاران بیشتری برای سرمایه گذاری در این بازارها اقدام کنند و تقاضا برای طلا با کاهش روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 1.1 درصد کاهش به کمتر از 1250 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 0.9 درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات شب گذشته به 15.60 دلار رسیده و با کاهش 0.6 درصدی در هفته گذشته مواجه شده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری لیبراتاس ولس منجمنت تاکید کردند که افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی مهمترین عامل افت نسبی قیمت طلا بوده است. شاخص سهام داو جونز آمریکا با رشد 1.28 درصدی روبرو شده است. این برای چهارمین هفته متوالی است که این شاخص با افزایش همراه شده است.

قیمت طلا روز پنج شنبه نیز پس از برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و اظهارات ماریو دراگی رئیس این بانک با نوسانات زیادی روبرو شده بود.

به اعتقاد تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آوا ترید ، اظهارات ماریو دراگی و سیاست های انبساطی پولی بانک مرکزی اروپا می تواند به شرایط اقتصادی منطقه یورو کمک کند.

برپایه گزارش سایت طلا، بانک مرکزی اروپا در شرایطی نرخ بهره را کاهش داده که بانک های مرکزی ژاپن و انگلیس قرار است در هفته آینده وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی خود را اعلام کنند. ماریو دراگی گفته است که بانک مرکزی اروپا در شرایط کنونی تصمیمی برای کاهش بیشتر نرخ بهره ندارد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در هفته آینده تا حد زیادی تحت تاثیر نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. موسسه آوا ترید بر این باور است که فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود.انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز در هفته آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا و نرخ ارز داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها