کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازگشت ایران به بازار نفت کندتر از حد انتظار است


کد خبر : ۲۰۶۶۵جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴:۴۹۱۱۳۸ بازدید

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود از بازار نفت نوشته است که بازگشت ایران به بازار جهانی نفت خام کندتر از آن چیزی است که تصور ...

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود از بازار نفت نوشته است که بازگشت ایران به بازار جهانی نفت خام کندتر از آن چیزی است که تصور می‌شد و به همین دلیل تولید و صادرات نفت ایران اثر چندانی بر قیمت نفت نداشته است.

به گزارش ایران جیب، با اعمال تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در سال 2010 ، صادرات نفت کشورمان بالاتر از 2.5 میلیون بشکه در روز به حدود یک میلیون بشکه در روز در سال 2013 رسید.

به دنبال توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های نفتی و بانکی ایران، دولت دکتر روحانی امیدوار است که جایگاه خود در بازار نفت را احیا کند. ایران گفته است که تا گرفتن سهم سابقش از بازار نفت تعهدی به کاهش تولید نخواهد داشت.

با سقوط قیمت نفت در ماه‌های اخیر چند کشور عمده تولیدکننده نفت تصمیم گرفته‌اند که سطح تولید خود را ثابت نگه دارند. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود آورده است که قیمت‌های پایین باعث شده که تولید نفت در کشورهای خارج از اوپک نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

در این گزارش برآورد شده که صادرات کشورهای غیراوپک در سال 2016 به طور متوسط 750 هزار بشکه در روز پایین خواهد آمد. تخمین قبلی این آژانس از افت صادرات غیر اوپک 600 هزار بشکه در روز بود.

در گزارش آژانس آمده که عرضه روزانه نفت در ماه فوریه با 180 هزار بشکه‌ کاهش، به 96.5 میلیون بشکه در روز رسیده است. قیمت نفت خام از بهار دو سال پیش رو به کاهش گذاشت و از بالای 100 دلار در ژوئن 2014 به زیر 30 دلار در ژانویه سال جاری رسید. در هفته‌های اخیر قیمت نفت خام رو به افزایش بوده و امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در آینده به بالای 40 دلار رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها