کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار تلویزیون ایران در انحصار کشور کره


کد خبر : ۲۰۶۵۴جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴:۲۰۱۸۲۷ بازدید

گرچه برخی کارشناسان و مسئولان معتقدند که در دوران تحریم، کره جنوبی روی خوشی به ایران در روابط تجاری نشان نداده است اما به هر حال ...
بازار تلویزیون ایران در انحصار کشور کرهبازار تلویزیون ایران در انحصار کشور کره

گرچه برخی کارشناسان و مسئولان معتقدند که در دوران تحریم، کره جنوبی روی خوشی به ایران در روابط تجاری نشان نداده است اما به هر حال سومین شریک وارداتی جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های کالاهای تکنولوژیک به خصوص نمایشگرهای LCD وLED به ایران بوده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، آمار واردات نشان‌گر این است که ماژول نمایشگر متشکل از صفحه LCD و LED با رقم 417 میلیون 400 هزار دلار نه تنها رتبه نخست کالاهای وارداتی کره‌ای به ایران را در اختیار دارد بلکه به لحاظ ارزش 12.4 درصد از کل واردات 1756 قلم کالاهای وارداتی که از آن کشور وارد ایران می‌شود را نیز به تنهایی تشکیل می‌دهد.

پیدا کردن مصداق‌های اقلام عمده وارداتی کره‌ای در بازار ایران کار مشکلی نیست. کافی است در پاساژها، سر در مغازه‌ها، بیلبردهای سطح شهر و خیابان‌هایی که بورس فروش لوازم خانگی یا الکترونیک هستند چرخی بزنید تا انواع کالاها و تبلیغات مربوط به آنها را به وفور مشاهده کنید، چراکه بر اساس آمار شش قلم از 10 قلم کالای وارداتی از کشور کره جنوبی را تلویزیون، تلفن همراه یخچال، قطعات یخچال و دو گروه خودرو تشکیل می‌دهند.

مجموع واردات 11 ماهه منتهی به بهمن‌ 1394 رقمی معادل سه میلیارد و 350 میلیون و 500 هزار دلار بوده که نسبت به ماه گذشته 295 میلیون دلار رشد داشته است که در این میان 10 قلم اول محصولات صادراتی از لحاظ ارزشی بیش از 30 درصد از کل رقم واردات از کره را تشکیل می‌دهد که 12.4 درصد آن فقط به نمایشگرهای LCD و LED تعلق دارد.

این 10قلم کالای صادراتی به ترتیب متشکل از ماژول نمایشگر متشکل از صفحه LCD یا LED پلاسما، فولادی ممزوج تخت با پهنای 600 میلیمتر یا بیشتر، وسایل نقلیه دارای موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر 2000 سی سی و کمتر از 2500 سی سی به غیر ازآمبولانس، قطعات اتومبیل جهت مونتاژ با حجم سیلندر 2000 سی سی، محصولات فولادی غیر ممزوج تخت وگرم نوردشده، محصولات آهنی یا فولادی غیر ممزوج با پهنای حداقل 600 میلیمتر، انواع کابینت یخچال، یخچال فریزر، فریزر و ساید بای ساید، گوشی تلفن همراه، قطعات یخچال‌ها، فریزرها و وسایل تجهیزات سردکننده یا منجمد کننده و وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر 1500 سی سی تا 2000 سی سی بجز آمبولانس و خودروهای هیبریدی است.

گرچه بخش بزگی از صادرات کره به ایران، مربوط به کالاهای مصرفی است و همینطور بی مهری هایی از جانب آن کشور نسبت به ایران در زمان تحریم ها صورت گرفته است، به نظر می‌رسد که برای ادامه این تجارت، کره جنوبی نیاز به جبران بی مهری های خود دارد؛ این موضوعی است که رییس سازمان توسعه تجارت در آستانه سفر هیات برزگ تجاری کره ای به ایران عنوان کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها