کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرایط محدودکننده وام 160 میلیونی مسکن


کد خبر : ۲۰۶۴۵جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۳۹۲۵۷۸ بازدید

یک کارشناس مسکن، میزان تاثیرگذاری وام 160 میلیونی را مستلزم کاهش شرایط محدودکننده آن دانست.

یک کارشناس مسکن، میزان تاثیرگذاری وام 160 میلیونی را مستلزم کاهش شرایط محدودکننده آن دانست.

سلمان خادم المله اظهار کرد: خطوط محدودکننده وام‌های مسکن از جمله وام 80 میلیون تومانی به نحوی است که شامل افراد بسیار کمی می‌شود؛ مثلا وام به افرادی تعلق می‌گیرد که برای اولین از این تسهیلات استفاده می‌کنند، خانه اولی باشند یا از تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشند.

وی افزود: از سوی دیگر کسانی که مشمول این طرح می‌شوند قشری از جامعه هستند که توان مالی بازپرداخت ندارند. اقساط وام 80 میلیونی حدود یک میلیون تومان است؛ در حالی که این رقم از عهده بسیاری از خانواده‌ها خارج است و دیدیم که پس از گذشت 9 ماه از اعلام این تسهیلات 37 هزار نفر از این وام استقبال کردند که رقم چندان بالایی محسوب نمی‌شود.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: با این حال اضافه کردن رقم این وام و کاهش شرایط محدودکننده برای کسانی که می‌خواهند از تسهیلات مسکن استفاده می‌کند طبیعتا باعث استقبال بیشتر می‌شود، لذا انتظار می‌رفت شورای پول و اعتبار شرایط محدودکننده را بردارد که افزایش وام 80 میلیونی به 160 میلیون تومان اولین قدم در این راه بود اما کافی نیست.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، خادم المله، افزایش مدت بازپرداخت و کاهش نرخ سود بانکی را قدم‌های دیگر برای برداشتن محدودیت وام 160 میلیونی دانست و گفت: وقتی بانک در ازای پرداخت وام به متقاضی، ملک را در رهن خود می‌گیرد اشکالی ندارد که مدت بازپرداخت اقساط را طولانی‌تر کند. این باعث می‌شود تا رقم تسهیلات با ارزش ملک و عمر مفید بنا تا حدودی همخوانی پیدا کند و از سوی د یگر کسانی که از توان مالی ضعیف‌تری برخوردارند بتوانند خانه‌دار شوند.

وی در عین حال هشدار داد با برداشتن شرایط محدودکننده باید مراقب بود که وام‌ها به تقاضای مصرفی برسد، نه تقاضای سفته بازی.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها