کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت جزئی خودروهای داخلی در بازار + قیمت روز


کد خبر : ۲۰۶۲۵پنجشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱:۲۷۵۳۵۹ بازدید

نزدیک به یک هفته دیگر سال 94 به پایان می‌رسد که افت تولید خودروسازان در ماه گذشته موجب کمبود عرضه در بازار شده و این موضوع ...
افزایش قیمت جزئی خودروهای داخلی در بازار + قیمت روزافزایش قیمت جزئی خودروهای داخلی در بازار + قیمت روز

نزدیک به یک هفته دیگر سال 94 به پایان می‌رسد که افت تولید خودروسازان در ماه گذشته موجب کمبود عرضه در بازار شده و این موضوع افزایش قیمت برخی خودروها را به دنبال داشته است. هر چند در آستانه تعطیلات نوروزی قیمت خودروهای داخلی اندکی افزایش یافته اما به گفته فعالان بازار این موضوع به معنای رونق نمایشگاه‌های خودرو نیست؛ بلکه به‌دلیل کاهش عرضه خودرو در بازار است.

به گفته فعالان بازار، کاهش عرضه خودرو در بازار دو عامل دارد، یکی بحث افت تولید خودرو که ناشی از رکود موجود است و عامل دوم اینکه خودروسازان با توجه به پایان سال، اتمام تعهداتشان در اولویت قرار دارد؛ بنابراین عرضه خودرو به بازار را کاهش دادند. حال به‌نظر می‌رسد که تولیدکنندگان بخش اعظم مشتریان خودرو را جذب کردند، حال آنکه این موضوع به ایجاد یک خلأ در بازار منجر شده است. همچنین کاهش عرضه برخی خودروها در بازار موجب افزایش قیمت آنها شده است؛ حال آنکه قیمت برخی خودروهای موجود در بازار نیز نسبت به هفته گذشته با ثبات همراه بوده است. براین‌اساس، هر چند فعالان بازار به رونق نسبی تقاضا در بازار اشاره می‌کنند، اما آنگونه که به‌نظر می‌رسد میزان مراجعه مشتریان برای خرید در بازار شب عید سال جاری با سال‌های گذشته قابل‌قیاس نیست. به اعتقاد آنها، تقاضا در سال‌های گذشته نسبت به امسال از رشد بیشتری برخوردار بود، اما در سال جاری به‌دلیل کاهش قدرت خرید مشتریان، فروش نقدی خودرو با مشکلات بسیاری مواجه شده است.


افزایش قیمت‌ داخلی‌ها

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 37 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. از سوی دیگر پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز با ثبات قیمت خود در بازار، در حال حاضر 37 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر اما پژو 405 که این هفته تغییر قیمت را تجربه کرده، هم‌اکنون 29 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از کاهش 100 هزار تومانی قیمت آن حکایت دارد. سمند LX نیز که این هفته 200 هزار تومان گران شده، هم‌اکنون با قیمت 30 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد. سمند اگرچه معمولا با تغییرات قیمتی چندانی مواجه نمی‌شود، با این حال در این هفته‌های پایانی سال در دام گرانی افتاده است.

پژوپارس سال نیز که طی هفته‌های گذشته با افزایش قیمت مواجه بود طی هفته جاری ثبات قیمتی خود در بازار را حفظ کرده است و در حال حاضر در کلاس 28 حدود 36 میلیون و 100 هزار تومان خرید و فروش می‌شود، اما از بازار رانا خبر می‌رسد، این خودرو هم از افزایش قیمت‌های آخر سالی در امان نبوده و قیمتش بالا رفته است. به گفته فعالان بازار رانا در حال حاضر با قیمتی حدود 32 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد و این نشان می‌دهد رانا 100 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. فعالان بازار اما در مورد دنا عنوان می‌کنند که این خودرو توانسته ثبات قیمت خود را در بازار حفظ کند، با این حساب در حال حاضر برای خرید دنا باید 43.3 میلیون تومان هزینه کرد .

از دنا که بگذریم، این هفته تغییری در قیمت خودروهای شرکت سایپا رخ نداده است؛ چه آنکه به گفته نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون حدود 24 میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع از ثبات قیمتی این خودرو حکایت دارد. تیبا چند هفته‌ای می‌شود که در این قیمت ثابت مانده و تغییر خاصی را تجربه نکرده است. همچنین برای خرید پراید در مدل 131 نیز باید 19 میلیون و 800 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع نشان از ثبات قیمتی این خودرو در بازار دارد. برای خرید مدل 111 پراید نیز باید 20 میلیون و 400 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر حکایت دارد. از سوی دیگر پراید در مدل 132 با قیمتی حدود 20 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و با این حساب، خودرو موردنظر تغییر قیمت خاصی را به خود ندیده است. 

سری هم اما به خانواده تندر-90 بزنیم که اعضای آن طی این هفته با تغییراتی در قیمت مواجه شدند. به گفته فعالان بازار قیمت تندر-90 در همه مدل‌ها افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که تندر-90 مدل پارس خودرو با افزایش 200 هزار تومانی در حال حاضر حدود 39 میلیون و 900 هزار تومان خریدوفروش می‌شود، همچنین پارس تندر نیز 200 هزار تومان افزایش قیمت را طی هفته جاری به خود دیده و در حال حاضر 40 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد. این خودرو به لحاظ کیفی و فنی تفاوت خاصی با دیگر مدل‌های معمولی تندر-90 ندارد و تنها ظاهر آن در بخش مربوط به صندوق تغییر کرده است.

از بازار تندر-90 مدل اتومات خبر می‌رسد که این خودرو افزایش قیمت داشته و با این حساب، تندر اتومات در حال حاضر با قیمتی معادل 50 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این قیمت نشان می‌دهد تندر اتومات نزدیک به 200 هزار تومان در هفته‌های پایانی سال افزایش قیمت را تجربه کرده است. فعالان بازار عامل سیر صعودی مدل‌های تندر را کاهش عرضه این محصول در بازار می‌دانند.

 


برای دیدن جدول کامل قیمت خودروهای وارداتی به این صفحه و برای دیدن جدول قیمت خودروهای داخلی به این صفحه بروید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها