کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

96 کارمند شهرداری مشهد به اتهام زمین‌خواری بازداشت شدند


کد خبر : ۲۰۶۱۳چهارشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱:۵۳۲۶۵۲ بازدید

جعل اسناد، کار چاق‌کنی و زمین‌خواری اتهاماتی هستند که 96 کارمند شهرداری مشهد را روانه بازداشتگاه کرده‌اند. رئیس سازمان اراضی ایران هم ...
96 کارمند شهرداری مشهد به اتهام زمین‌خواری بازداشت شدند96 کارمند شهرداری مشهد به اتهام زمین‌خواری بازداشت شدند

جعل اسناد، کار چاق‌کنی و زمین‌خواری اتهاماتی هستند که 96 کارمند شهرداری مشهد را روانه بازداشتگاه کرده‌اند. رئیس سازمان اراضی ایران هم گفته است که 800 مقام مسئول در پرونده زمین‌خواری دست دارند.

 

مدیر حراست شهرداری مشهد در نشست خبری روز سه‌شنبه (18 اسفند) خبر داد که 96 کارمند این نهاد به اتهام کار چاق‌کنی، زمین‌خواری و جعل اسناد بازداشت شده‌اند.

به گزارش فرارو، مدیر حراست مشهد همچنین از دستگیری 74 نفر از مراجعه‌کنندگان به شهرداری به اتهام مشابه خبر داده و گفته است که این واحد مجبور شده، تخلفات را به دستگاه قضایی گزارش کند. به گفته امیر رمضانی، سال گذشته تعداد کسانی که به این اتهامات بازداشت شدند 10 درصد بیشتر از رقم کنونی بوده است.

مدیر حراست شهرداری مشهد همچنین متذکر شد که در زمینه همین تخلفات تا کنون 354 میلیارد تومان تخلف کشف شده و تا 302 میلیارد تومان هم از زمین‌خواری جلوگیری شده است.

قباد افشار٬ رئیس سازمان امور اراضی ایران نیز روز چهارشنبه (19 اسفند) از دست داشتن دست‌کم 800 مقام مسئول در پرونده زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی کل کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، او گفته است که پرونده این مسئولان "متخلف" با همکاری و مشارکت سازمان بازرسی کل کشور به مراجع قضایی ارسال و در مواردی نیز برای متهمان حکم صادر شده است.

چندی پیش نیز غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، از بازداشت 60 کارمند متهم به زمین‌خواری در سال ‌جاری خبر داد و گفت طی این مدت 60 میلیون متر مربع زمین هم به "بیت‌المال" بازگشته است.

زمین خواری به تصرف اراضی دولتی یا شخصی از سوی افراد یا نهادهایی گفته می‌شود که با استفاده از نفوذ و رابطه در دستگاه‌های مختلف اداری یا با شناسایی خلأهای قانونی و گاه نیز با جعل اسناد و مدارک صورت می‌گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها