کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزان‌ترین شاسی‌بلند اتوماتیک بازار ایران


کد خبر : ۲۰۶۱شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳:۰۳۳۶۷۱۸ بازدید

ورود شاسی‌بلند چینی به بازار ایران فصل جدیدی از انتخاب‌ها را پیش روی مشتریان قرار داد.
ارزان‌ترین شاسی‌بلند اتوماتیک بازار ایرانارزان‌ترین شاسی‌بلند اتوماتیک بازار ایران

 علاقه‌مندان به خودرو های شاسی‌بلند دیگر نیاز نبود مبلغی حدود 100 میلیون‌تومان را برای سواری با یک شاسی‌بلند پرداخت کنند و این موضوع تا حد زیادی روی فروش خودرو‌های کلاس SUV در ایران تاثیر گذاشت به گونه‌ای که مدل X33 شرکت مدیران خودرو به سرعت توانست آمار فروشش را به رتبه اول این شرکت برساند و این‌گونه تب عرضه خودرو‌های چینی در کلاس‌های مختلف به بازار ایران داغ‌تر شد . 

خودرو‌های چینی همچنان برچسب بی‌کیفیتی را به عنوان بزرگ‌ترین نکته منفی به یدک می‌کشیدند و عدم عرضه گیربکس اتوماتیک برای این خودرو‌ها به نگرانی اصلی بازار تبدیل شده بود . ورود جیلی به بازار ایران تا حد زیادی این تصور را تغییر داد. جیلی با خودرو سدان EC7 به بازار ایران قدم گذاشت و به سرعت به خودرویی محبوب با قیمتی حدود 50 میلیون‌تومان بدل شد . مشتریان دیگر به EC7 مانند دیگر برند‌های چینی با نگه بی کیفیتی نگاه نمی‌کردند زیرا آمار ، تجرب مالکان و شبکه گسترده خدمات پس از فروش شرکت جیلران موجب شده بود EC7 به یکی از اصلی‌ترین انتخاب مشتریان خودرو‌های ایرانی بدل شود به گونه‌ای که بیش‌تر خریداران این خودرو بر اساس امار پیش‌تر مالک تولیدات ایران‌خودرو یا مگان بوده‌اند. 

کیفیت ساخت و رانندگی سدان جیلی در ایران موجب شد این برند یک قدم جلوتر از هموطنانش در ایران به حرکت ادامه دهد و برای تثبیت این پیشرفت تیر خلاص جیلی نیز به بازار ایران شلیک شود ! ارزان‌ترین شاسی‌بلند بازار ایران ، اولین شاسی‌بلند گروه خودروسازی جیلی چین و یکی از پیشرفته‌ترین خودرو‌های چینی وارد‌شده به بازار ایران پاسخی است که جیلی با آن قصد دارد تعریفی جدید از یک شاسی‌بلند اقتصادی و با کیفیت به بازار ایران ارائه نماید . این خودرو X7 نام دارد و با برند جیلی-امگرند به ایران عرضه خواهد شد .

تولد شاسی‌بلند زیبای جیلی :

X7 برای اولین بار توسط شرکت جیلی در سال 2012 معرفی شد . چینی‌ها به آن خودرو طلایی می‌گویند و مسئولان جیلی معتقدند که ترکیب پیشرانه و گیربکس استرالیایی این خودرو با توجه به نظرسنجی ‌های جامع انجام شده یکی از بهترین شاسی‌بلند‌ها را خلق کرده است . این خودرو به صورت رسمی در آگوست سال جاری میلادی رونمایی شد . جیلی مدت زیادی است که مالکیت کمپانی سوئدی ولوو را بر عهده دارد و از این جهت می‌توان ردپای ایمنی بالای محصولات ولوو را در تولیدات این خودروساز چینی نیز مشاهده کرد به گونه‌ای که این خودرو برای کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه اروپایی EuroNCAP طراحی شده است و در آزمایشات موسسه C-NCAP چین موفق به کسب امتیاز 5+ شده و از این جهت به عنوان نخستین خودرو ساخت چین شناخته می‌شود که چنین امتیازی را از آن خود کرده است .

جایگاه جیلی در بازار چین و کشور‌های دیگر :

جیلی تا پیش از معرفی و ارائه شاسی‌بلند X7 به بازار‌های جهانی حضور کمرنگی در بازار‌ کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اروپایی داشت اما با معرفی این محصول اوکراین ، آفریقای جنوبی و بخش زیادی از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس به خصوص عربستان سعودی به مشتریان پروپا قرص جیلی پیوستند . این برند چینی هم‌اکنون جایگاه هشتم فروش را در بین برند‌های حاضر در عربستان سعودی در اختیار دارد و پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری این جایگاه به رتبه هفتم ارتقاء پیدا کند .

آرایش ایتالیایی برای X7 :

در بررسی طراحی دوست‌داشتنی X7 پیش از هر چیز نام معتبر شرکت طراحی جیوجیارو ایتالیا خودنمایی می‌کند . این شرکت که از سال 1968 تا کنو نبا نام ایتال‌دیزاین-جیوجیارو مشغول فعالیت است تا کنون طراحی خودرو‌های بزرگی از برند‌های مزراتی ، آلفارومئو ، فیات ، دوو و ... را بر عهده داشته است . X7 نیز یکی از طرح‌های درخشان دیگر این شرکت طی سال‌های اخیر به شمار می‌آید . طراحی کلی خودرو به خصوص در نمای جانبی به عقیده کارشناسان شباهت زیادی به نسل سوم تویوتا RAV4 دارد . با این حال این موضوع تنها یک حس است چرا که بدنه ساده و مسطح RAV4 نسل سوم در مقایسه با X7 تفاوت‌های زیادی دارد . در طراحی X7 عضلات نقش پررنگی را بر عهده دارند . برآمدگی روی گلگیر عقب و جلو ، طراحی خاص چراغ جلو و نمای شکسته بخش انتهایی خودرو بازی شکستگی‌ها و قوس‌ها با طرح ساده RAV4 هستند که X7 را از نظر جلوه بصری یک قدم فراتر از این خودرو قرار می‌دهند . اگر گشتی در بازار بزنید و علت اصلی خرید خودر وسدان EC7 جیلی را از خریداران جویا شوید مطمئنا در صدر این فهرست به طراحی زیبا و درخور توجه محصولات جیلی می‌رسید که در مدل X7 نیز ادامه داشته است .

X7 در دسته شاسی‌بلند‌های جمع‌و‌جور شهری قرار می‌گیرد و یکی از اصلی‌ترین رقبای آن کیا اسپورتیج است . X7 4.5 متر طول و 1.8 متر عرض دارد و ارتفاع آن به 1.7 متر می‌رسد. با بررسی این اعداد می‌توان دریافت که X7 حدود 10 سانتیمتر از کیا اسپورتیج طویل‌تر است و فاصله بین دو محور 2.6 متری آن حدود 4 سانتیمتر فضای بیش‌تر را در مقایسه با کیا اسپورتیج در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد . بخش عمده‌ای از این افزایش فضا در اختیار سرنشینان ردیف عقب X7 قرار گرفته است که در مقایسه با اسپورتیج این افزایش فضای پا کاملا محسوس است .آینه‌های جانبی بزرگ X7 نمایی کامل از عقب خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهند اما علاوه بر این آینه‌های بزرگ و آینه وسط با تکنولوژی الکتروکرومیک ( جلوگیری از تابش مستقیم نور خودرو‌های عقب به چشم راننده) نمایشگر 6.5 اینچی کنسول میانی به کمک دوربین‌ عقب تصویری کامل برای حرکت ایمن به سمت عقب نشان می‌دهد .

در شیشه‌های عقب و جلوی امگرند X7 بهره‌گیری از فناوری High Solar Energy-Absorbing یا به اختصار HSEA یکی از نقاط قوت این خورد ودر مقایسه با رقبا به شمار می‌آید . این تکنولوژی اجازه عبور امواج مضر نور خورشید را سلب می‌کند اما در عین حال روشنایی خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند . رینگ‌های این خودرو از نوع 5 پره آلومینیومی با سایز 17 اینچ هستند اما زاپاس در نظر گرفته شده برای آن از نوع 16 اینچی است که در زیر بخش بار قرار گرفته است . برای دسترسی به زاپاس ابتدا باید درب پنجم X7 را بکنید. در کف قسمت بار موکتی مخصوص قرار دارد که با کنار زدن آن با محل قرار گیری ابزار و فضاهای خالی جهت قرار دادن بار‌های کوجگ مواجه می‌شوید . در زیر این قسمت اهرمی است که با باز کردن آن زاپاس از زیر خودرو آزاد می‌شود . برای محافظت از زاپاس این خودرو همچنین زیباسازی نمای خارجی خودرو محفظه نگهدارنده‌ای همرنگ بدنه برای آن در نظر گرفته شده است که در قسمت میانی دیفیوزر عقب قرار دارد .

ایمنی

وقتی صحبت از ایمنی برای محصولات جیلی پیش می‌آید پیش از نام جیلی ، نام بزرگ ولوو در این عرصه خودنمایی می‌کند. جیلی به دلیل اهمیت بالای بحث ایمنی در خودرو‌های تولیدی‌اش مرکز تحقیقات مستقلی را برای این موضوع راه‌اندزای کرده است که ردپای ولوو نیز در آن به چشم می‌خورد . X7 در جدیدترین ازمایشان موسسان C-NCAP موفق به کسب امتیاز 5+ شده است که بنا بر گفته کارشناسان حداقل معادل 4 ستاره ایمنی از موسسه EuroNCAP اروپا است . سدان EC7 این شرکت نیز پیش‌تر به عنوا ناولین خودرو چینی موفق به کسب 3 ستاره ایمنی برای اولین بار از موسسه ایمنی اروپا شده بود . بر اساس گزارش موسسه تحقیقات خودرو چین (CATARC) این شاسی‌بلند جدید در جدیدترین آزمایش ها 50.3 امتیاز را کسب کرده است که در تاریخ خودروسازی چین و محاسبات C-NCAP بی‌نظیر است . X7 همچنین دومین شاسی‌بلند چین است که پس از هوندا CR-V توانسته چنین امتیازی را از آن خود کند . مطمئنا دستیابی به چنین سطحی از ایمنی بدون در نظر گرفتن تمهیدات لازم از سوی جیلی ممکن نبوده است لذا در ادامه به بررسی برخی از این تجهیزات می‌پردازیم . در بررسی ظاهری بدنه X7 چند نکته مهم بیانگر ایمنی بالای ساخت آن هستند. برای مثال وقتی قصد باز کردن درب‌موتور خودرو را داشته باشید با کاپوتی سنگین مواجه می‌شوید که از سوی جیلی به عنوان جاذب اولیه ضربه در تصادفات از جلو معرفی شده است . ضربه‌گیر‌های تعبیه شده پشت سپر این خودرو نیز یکی دیگر از المان‌های ایمنی هستند که در کمتر خودرو چینی می‌توان مشاهده کرد . فاصله بخش جلو دماغه خودرو با موتو و دیگر تجهیزات فنی به بیش از 20 سانتیمتر می‌رسد تا ریسک وارد شدن ضربه در تصادفات به این قسمت را به حداقل برساند . درب‌های ضخامت قابل توجهی دارند و به صورت چند لایه ساخته شده‌اند .

وقتی در اتاق X7 می نشینید در زیر فمران با عبارت SRS مواجه می‌شوید که بیانگر محل قرار گیری کیسه‌هوای زانویی در این خودرو است . آپشنی که در خودرو‌های زیر 200 میلیونی بازار ایران برای اولین بار توسط X7 معرفی خواهد شد . ای که در مجموع تعداد آن ها را به 7 عدد می‌رساند. سیستم‌های ایمنی ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز از دیگر موارد ایمنی گنجانده شده در X7 هستند . دوربین دید عقب ، سنسور‌های هشدار دهنده فاصله در عقب و جلو ، مه‌شکن‌های عقب و جلو ، کمربند مخصوص صندلی کودک وصندلی‌ای استاندارد برای نصب این اپشن با استاندارد جهانی ISOFIX ، باک 6 لایه پلیمری و سیستم روشنایی اتوماتیک چراغ‌های جلو نیز از دیگر امکانات نصب شده در این شاسی‌بلند تازه‌وارد هستند.

گیربکس استرالیایی و پیشرانه با دوام در دل X7 :

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد ، مسئولان جیلی X7 را خودرویی با ترکیب طلایی قوای محرکه می‌دانند. پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو در بازار ایران 2.4 لیتر حجم دارد و تماما توسط بخش مهندسی جیلی توسعه یافته است . این موتور با کد JLD-4G24 بر پایه پیشرانه های مطرح سری 4G میتسوبیشی توسعه یافته است و توانایی تولید حداکثر قدرت 162 اسب بخار و 220 نیوتون‌متر گشتاور را دارد . گیربکس این خودرو اولین نمونه 6 سرعته اتوماتیکی است که در بازار چین مورد استفاده قرار می‌گیرد . هم‌اکنون خودروسازان مطرحی همچون کیا ، هیوندای و تویوتا نیز گیربکس های 6 سرعته را جایگزین نمونه‌های قدیمی 5 سرعته کرده‌اند اما شاید کمتر کسی می‌توانست تصور کند جیلی به عنوان یک خودروساز چینی بتواند پا به پای آن‌ها در این رقابت به جمع 6 سرعته‌ها بپیوندد . این گیربکس تولید کمپانی DSI استرالیا است که جزو 10 شرکت برتر تولید‌کننده قوای محرکه در جهان به حساب می‌آید . اصلی‌ترین مشتریان این شرکت معتبر کمپانی‌های فورد ، کرایسلر ، سانگ‌یانگ کره جنوبی و جیلی چین هستند . بر اساس اعلام رسمی جیلی و DSI زمان تعویض دنده در این گیربکس 6 سرعته تنها 0.3 ثانیه است که امید‌ها برای رقابت با بزرگان خودروسازی جهان را افزایش می‌دهد . این گیربکس ظرفیت حداکثر گشتاور 400 نیوتون‌متر را دارد که بیانگر امکان افزایش قدرت و گشتاور در پیشرانه 2.4 لیتری X7 است .

علی‌رغم ابعاد بزرگ‌تر X7 در مقایسه با اسپورتیج وزن این خودرو حدود 100 کیلوگرم از اسپورتیج اتوماتیک کمتر است و عدد 1.5 تن را نشان می‌دهد . این خودرو با اتکا به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک توانایی دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت را طی زمان 12 ثانیه دارد و مصرف ترکیبی آن به 7.9 لیتر می‌رسد که حدود 1.5 لیتر از کیا اسپورتیج اقتصادی‌تر و به صرفه‌تر است . گیربکس 6 سرعته جیلی برای رانندگی در شرایط گوناگون رفتاری متفاوت را از خود نشان می‌دهد . این شرایط شامل رانندگی معمولی ، آفرود ، دمای کم و زیاد ، سربالایی و سراشیبی می‌شود که به صورت اتوماتیک و هوشمند تغییر می‌کند.

امکانات رفاهی :

سیستم مولتی‌مدیا در X7 توسط یک نمایشگر 6.5 اینچی کنترل می‌شود . این نمایشگر همچنین قابلیت ناوبری(GPS) و مشاهده تصویر دوربین عقب را فراهم می‌کند. 6 بلند‌گو نیز وظیفه توزیع قابل قبول صدا در اتاق را بر عهده دارند. سیستم بلوتوث برای کنترل مکالمات تلفی از سمت راست فرمان قابل کنترل است و سیستم صوتی نیز از طریق کلید‌های سمت چپ فرمان دستور می‌گیرند . سیستم کروز کنترل یا تثبیت‌کننده سرعت نیز به وسیله کلید‌های نصب شده در پشت فرمان کنترل می‌شود . سیستم تهویه این شاسی‌بلند به صورت کاملا اتوماتیک طراحی شده است و به وسیله فیلتر تصفیه هوا عملکردی مناسب را از خود به نمایش می‌گذارد . پنجره ها از سیستم Power Window یا بالا رفتن اتوماتیک استفاده می‌کنند و شیشه‌ها به تکنولوژی کاهش صدا‌های محیط مجهز شده‌اند . صندلی راننده قابلیت تنظیم 8 حالته به صورت الکترونیکی را دارد و اطلاعات خودرو در نمایشگر کامپیوتر سفری ( TRIP) این خودرو قابل مشاهده هستند .

قیمت ، زمان عرضه و جایگاه X7 در بازار :

بر اساس جدیدترین جدول فروش شرکت جیلران ، X7 با قیمت نهایی 95.5 میلیون تومان ( با محاسبه مالیات بر ارزش افزوده ) هم‌اکنون توسط مشتریان قابل خرید است . این شرکت هم‌چنین شرایط فروش اقساطی را برای این خودرو در نظر گرفته که در جدول نهایی قابل مشاهده است . قیمت X7 در بازار چین حدود130 ‌هزار یوآن است که با احتساب قیمت 500 تومانی یوآن قیمت پایه این خودرو برای واردات 65‌میلیون‌تومان محاسبه می‌شود و با توجه به تعرفه واردات و هزینه‌های گمرکی و مالیات ، به نظر می‌رسد قیمت 95 میلیونی X7 هر چند در شرایط نا متعادل اقتصادی قرار داریم اما معقول به نظر برسد . با این حساب X7 بانزدیک‌ترین رقیبش یعنی کیا اسپورتیج حدود 40 میلیون‌تومان اختلاف قیمت دارد که با توجه به مشخصات فنی و امکانات اشاره شده رقمی معقول برای برتری X7 روی کاغذ است . بر اساس اعلام مسئولان شرکت جیلران ، نماینده رسمی محصولات جیلی در یاران این خودرو حداکثر تا سه ماه آینده به خیابان‌های ایران می‌آید تا همزمان با بازار های جهانی عرضه آن در ایران نیز آغاز شود .


dq2p8zut5pk0y4ao4ix.jpg

0oc1t1smph16lj4k52xz.jpg

wataqz0i5vlo332hu70k.jpg

dh1yf2if61h5hv5tyt0w.jpg

24elvpv49sru6k2vgsiq.jpg

4eac7q4gb5jgzi7i7.jpg

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها