کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه


کد خبر : ۲۰۵۹۱چهارشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۴۰۷۷۴ بازدید

قیمت طلا امروز چهارشنبه در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا با کاهش همراه شده است.

در حالی که تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه خود سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اتخاذ خواهد کرد، این مساله موجب کاهش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا شده و در نهایت کاهش قیمت طلا را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا هفته گذشته به بالاترین سطح در 13 ماه اخیر رسید و این مساله سود زیادی را عاید سرمایه گذاران بین المللی کرده است.

مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری وینگ فانگ فیوچرز تاکید کرد: به نظر من پس از افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر اکنون قیمت این فلز زرد اصلاح خواهد شد ولی سطح حمایتی آن همچنان 1230 دلار در هر اونس خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: من نسبت به روند تحولات قیمت طلا در میان مدت امیدوار هستم چرا که فکر نمی کنم فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده نرخ بهره را افزایش دهد. این در شرایطی است که سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله بانک مرکزی اروپا نیز قصد دارند سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اجرا کنند.

سرمایه گذاران بر این باورند که بانک مرکزی اروپا بار دیگر نرخ بهره را در نشست آتی کاهش خواهد داد و این مساله موجب کاهش بیشتر ارزش یورو خواهد شد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 1255 دلار رسیده است . قیمت طلا روز جمعه به بیش از 1279 دلار رسید که این بالاترین رقم از فوریه 2015 میلادی بوده است.

مارک تو افزود: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در سه ماه دوم امسال به بیش از 1300 تا 1400 دلار افزایش یابد. به نظر من فدرال رزرو آمریکا امسال تنها یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

برپایه گزارش سایت طلا، نشست آتی فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است 15 و 16 مارس برگزار شود. گمانه زنی های زیادی در خصوص نرخ بهره آمریکا در نشست مارس مطرح شده است.

بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا در ماه فوریه تاثیر زیادی بر این گمانه زنی ها داشته است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز سه شنبه به 25.4 میلیون اونس رسیده که بالاترین سطح در 18 ماه گذشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها