کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

رتبه اول کیفیت برای دو خودرو ژاپنی در ایران

کدخبر:۲۰۵۶۶چهارشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸:۴۷۷۵۱۰ بازدید

وزارت صنعت با اعلام جزئیاتی از وضعیت کیفیت خودروهای ساخت داخل، دو خودرو ژاپنی نیو مزدا3 و ویتارا را به عنوان با کیفیت ترین خودروهای ...
رتبه اول کیفیت برای دو خودرو ژاپنی در ایران

وزارت صنعت با انتشار جزئیاتی از وضعیت کیفیت خودروهای ساخت داخل، دو خودرو ژاپنی نیو مزدا3 و ویتارا را به عنوان با کیفیت ترین خودروهای بالای صد میلیونی کشور معرفی کرد و نمره‌ای قبولی به کیفیت خودروهای چینی داد.

جدیدترین آمار کیفیت خودروهای داخلی در حالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که طبق آن، به جز تندر-90 پارس خودرو، سایر خودروها نتوانستند بیش از سه ستاره کسب کنند.

چند ماهی می‌شود که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به‌عنوان مرجع ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، شیوه کار خود را در بررسی سطح کیفی خودروها تغییر داده، تغییراتی که البته بی‌حاشیه نیز نبوده است. پیش‌تر، این شرکت گزارش‌های کیفی خود را به‌صورت ماهانه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌داد تا با انتشار آنها، مشتریان اطلاعات لازم را در مورد سطح کیفی خودروها دریافت و به اصطلاح با چشم بازتری خودرو خریداری کنند. این در حالی است که با تغییر شیوه ارزیابی، به‌نوعی وزارت صنعت، معدن و تجارت عهده دار انتشار این گزارش شده و شرکت بازرسی بدون مجوز این وزارتخانه امکان منتشر کردن گزارش‌های کیفی را ندارد. هرچند وزارت صنعت، تا به امروز دو گزارش (مربوط به دی و بهمن) را منتشر کرده، با این حال بوروکراسی خاص این وزارتخانه سبب تاخیر در اعلام گزارش‌های کیفی شده است. هرچه هست، در حال حاضر گزارش‌های مربوط به کیفیت خودروهای داخلی را وزارت صنعت منتشر می‌کند، این در حالی است که این گزارش‌ها در مقایسه با مدل قبلی تفاوت کرده است.

پیش‌تر شرکت بازرسی با ارزیابی کیفی خودروها در 9 معیار مختلف، عددی را به‌عنوان «مجموع نمرات منفی» برای هر خودرو اعلام می‌کرد و این «عدد» نشان دهنده سطح کیفی بود. بر این اساس، هر خودرویی که نمره منفی کمتری دریافت می‌کرد، طبعا از کیفیت بالاتری برخوردار بود و هرچه نمره موردنظر بالا می‌رفت، نشان از پایین بودن کیفیت خودروها داشت. این در شرایطی است که شرکت بازرسی در شکل جدید ارزیابی خود، خودروهای داخلی را با توجه به دریافت «ستاره» طبقه‌بندی می‌کند، به این معنی که هرچه کیفیت بالاتر باشد، خودروها ستاره بیشتری دریافت خواهند کرد.

از قرار معلوم، کف کیفیت در روش جدید ارزیابی، دریافت یک ستاره است و سقف آن نیز پنج ستاره. به‌عبارت بهتر، خودرویی که یک ستاره دریافت می‌کند، دارای پایین‌ترین سطح کیفی است و آن که موفق به کسب پنج ستاره می‌شود، بالاترین کیفیت را دارد. طبعا خودروهایی نیز که چهار،سه و دو ستاره دریافت می‌کنند، به ترتیب از کیفیت بالاتری برخوردارند. این در حالی است که طی دو گزارش اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هنوز هیچ کدام از خودروهای داخلی نتوانسته‌اند بیش از سه ستاره دریافت کنند. هرچند شرکت بازرسی کیفیت و وزارت صنعت دقیقا مشخص نکرده‌اند مبنای این ستاره‌ها چیست و جزئیات ارزیابی کیفی خودروها چه تغییری در مقایسه با گذشته کرده است، با این حال به‌نظر می‌رسد معیارهای سختگیرانه جهانی برای کیفیت خودروها لحاظ شده و از همین رو به جز تندر پارس خودرو، سایر خودروها نتوانسته‌اند از «سه ستاره» رد شوند.

اوضاع به شکلی است که حتی خودروهایی مانند مزدا3 و کیاسراتو نیز در نهایت موفق به کسب سه ستاره شده‌اند و این یعنی، بهترین و با کیفیت‌ترین خودروهای حال حاضر کشور فاصله‌ای نسبتا زیاد با استانداردهای سختگیرانه جهانی دارند. با این حساب، خودروهایی که کمتر از سه ستاره دریافت کرده‌اند، از وضع ناخوشایندتری برخوردار بوده و طبعا فاصله آنها با کیفیت جهانی، بسیار بیشتر است. اگرچه کیفیت خودروها در دنیا نیز به‌نوعی برحسب ستاره‌های دریافتی آنها (به‌خصوص در بحث ایمنی) معین می‌شود، با این حال مشخص نیست که معیارهای ارزیابی در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تا چه حد منطبق بر سیستم ارزیابی جهانی است. اما نگاهی بیندازیم به اوضاع کیفی خودروهای داخلی در بهمن‌ماه امسال، تا مشخص شود هر کدام موفق به کسب چند ستاره شده‌اند.

بنابر گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، 35 خودرو مورد بررسی طی بهمن‌ماه، در پنج محدوده قیمتی مورد بررسی کیفی قرار گرفته‌اند و این محدوده‌ها عبارتند از: «خودروهای زیر 25 میلیون تومان»، «خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان»، «خودروهای 50 تا 75 میلیون تومان» و «خودروهای 75 تا 100 میلیون تومان» و «خودروهای بالای 100 میلیون تومان». این تقسیم‌بندی قیمتی در ارزیابی‌های قبلی نیز وجود داشت، با این تفاوت که قبلا کیفیت خودروها در هر گروه، با توجه نمره منفی آنها مشخص می‌شد و در حال حاضر با استناد به ستاره‌های دریافتی شان.

بر این اساس، نیومزدا3، کیا سراتو، جک J5، تندر90 پارس خودرو و سایپا X131 در مجموع توانسته‌اند بیشترین ستاره و در نتیجه بهترین کیفیت را در گروه‌های خود کسب کنند. طبق گزارش منتشره، مزدا3 با کسب سه ستاره، بهترین خودرو گروه بالای 100 میلیون تومانی‌ها شده، کیاسراتو با دو ستاره اش، در صدر گروه خودروهای 75 تا 100 میلیونی‌ها نشسته، جک J5 با دو ستاره، لقب بهترین عضو دسته 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها را به‌دست آورده، تندر پارس خودرو با چهار ستاره جایگاه اول گروه 25 تا 50 میلیونی را به خود اختصاص داده و در نهایت پراید 131 پارس خودرو با تک‌ستاره اش توانسته بهترین خودرو در دسته زیر 25 میلیون تومانی لقب بگیرد.


دسته لوکس‌ها

بنابر گزارش اعلامی، گروه قیمتی خودروهای بالای 100 میلیون تومان، تنها دو عضو دارد، یکی مزدا 3 و دیگر سوزوکی گرندویتارا. هرچند هر دو خودرو سه ستاره کیفی کسب کرده‌اند، اما مزدا3 توانسته در مجموع خودرو اول این گروه قیمتی لقب بگیرد و رتبه کیفی یک را کسب کند. این خودرو در گروه بهمن به مونتاژ می‌رسد و گران‌ترین خودرو داخلی به شمار می‌رود. ازآنجاکه مزدا3 در رده‌بندی کیفی دی‌ماه حضور نداشته، مشخص نیست کیفیت آن در بهمن‌ماه چه تغییری کرده است، اما گرندویتارا نیز که رتبه کیفی 2 را به‌دست آورده، محصول مونتاژی ایران‌خودرو به حساب می‌آید و قیمتش کمی کمتر از مزدا3 است. این خودرو در مقایسه با رده‌بندی دی‌ماه، یک ستاره بیشتر کسب کرده؛ بنابراین کیفیتش بالا رفته است.


دو ستاره برای سراتو

در گروه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، سراتو در حالی توانسته با کیفیت‌ترین عضو لقب گیرد که تنها موفق به کسب دو ستاره شده است. این یعنی سراتو در مقایسه با ارزیابی کیفی دی‌ماه، یک ستاره کمتر دریافت کرده در نتیجه کیفیت آن دچار افت شده است. پس از این محصول مونتاژی سایپا، با دو خودرو چینی روبه‌رو می‌شویم، اول آسای گروه بهمن و دوم جک S5 کرمان موتور. در این بین، آسا دارای دو ستاره است و این یعنی در مقایسه با گزارش قبلی دچار تغییر خاصی نشده است. همچنین جک S5 نیز درست مانند دی‌ماه تنها یک ستاره کسب کرده تا سومین عضو گروه خودروهای 75 تا 100 میلیون تومان داخلی باشد.


دار و دسته چینی

به گروه 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها برویم، جایی که 6 عضو چینی دارد و ستاره‌های آنها در مقایسه با دی‌ماه تغییری نکرده است. بهترین عضو این گروه جک J5 است که با رده کیفی یک، موفق به کسب دو ستاره شده و پس از آن، برلیانس H330 نیز با دو ستاره توانسته رده کیفی دو را در این گروه صاحب شود. در رده بعدی نیز یک برلیانس دیگر و این بار در مدل H320 جا خوش کرده که توانسته دو ستاره به‌دست بیاورد. سه رده بعدی در گروه 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها را نیز خودروهای چینی اشغال کرده‌اند و بر این اساس، ام‌وی‌ام X33 جدید اوضاع بهتری در مقایسه با دو خودرو دیگر یعنی ام‌وی‌ام 550 و لیفان X60 دارد. هر سه این خودروها تنها یک ستاره به‌دست آورده‌اند.


تندر چهار ستاره شد

اما سری به شلوغ‌ترین گروه بزنیم، گروه 25 تا 50 میلیون تومانی‌ها که 19 عضو دارد و بهترین‌شان تندر-90 تولید پارس خودرو است. این محصول تنها خودرویی است که توانسته در ارزیابی کیفی بهمن‌ماه چهار ستاره کسب کند و با این حساب باید آن را با کیفیت‌ترین خودرو تولید داخل بدانیم. این گروه سه تندر دیگر یعنی پارس تندر، تندر ایران‌خودرو و تندر اتومات را نیز به خود می‌بیند و این در حالی است که همه‌شان سه ستاره کسب کرده‌اند. در این بین، پارس تندر دوم شده و تندر 90 اتوماتیک نیز رده سوم را به‌دست آورده و رتبه چهارم هم به تندر ایران‌خودرو رسیده است. در رده‌های پنجم تا هشتم نیز خودروهای رانا، ام‌وی‌ام 315 جدید، پژو 206‌هاچ بک و 206 صندوقدار جای گرفته‌اند که هر کدام دو ستاره را به خود می‌بینند. خودروهایی مانند دنا، سمند، پژو 405، پارس، ام‌وی‌ام 520 و تیبا2 در مدل‌های مختلف نیز دیگر اعضای این گروه به شمار می‌روند که همه آنها دارای تنها یک ستاره ایمنی هستند. در گروه 25 تا 50 میلیون تومانی‌ها، به جز تندر-90 پارس خودرو که یک ستاره بیش از گزارش قبلی کسب کرده، سایر خودروها تغییری (به لحاظ ستاره) تجربه نکرده‌اند.

 

صدرنشین تک‌ستاره

در کلاس قیمتی خودروهای پایین‌تر از 25 میلیون تومان، اما پراید 131 پارس خودرو در حالی توانسته بهترین عضو لقب بگیرد که تنها یک ستاره را روی شانه‌های خود می‌بیند. این گروه البته سه عضو دیگر نیز دارد که اتفاقا آنها نیز تنها دارای یک ستاره هستند. در این بین، تیبای معمولی توانسته رده کیفی دو را در گروه خودروهای به اصطلاح ارزان کسب کند و پراید 131 سایپا نیز در رده سوم جای گرفته است. رده کیفی چهارم نیز به پراید 132 تعلق دارد. هیچ کدام از اعضای این گروه با تغییر ستاره روبه‌رو نشده‌اند، چه آنکه در دی‌ماه نیز فقط یک ستاره از سوی بازرسان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دریافت کرده بودند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

murat: 1394/12/1816:59:55،
48
69
از فردا ویتارا مدل 87 میشه 100تومن کارمون در اومد
سالار: 1394/12/1817:36:28،
72
16
وزارت صنعت خجالت نمیکشه این خودرو های منسوخ شده با تکنولوژی قدیم و آشغالای چینی رو ارزیابی میکنه ؟؟!!
سلام : 1394/12/1817:51:08،
61
18
از خودرو سازی ای که برلیانس و جک توش مقام با کیفیت میگیرن (!)چه انتظاری میشه داشت؟؟؟این برند های مسخررو هیچ جای دنیا نمیشناسن و استفاده نمیکنن اونوقت تو این کشور مقام با کیفیت ترین خودرو هارو گرفتن!!!!!!!!هه
حامد: 1394/12/1817:57:52،
17
33
یه ماشین میخوام برای استفاده ی محدود در حد دید و بازدید و استفاده ی شهری روی دو تا ماشین موندم نظر شما کدومشه و دلیلتون. تیبا 2 و وانت آریسان
مردم: 1394/12/1818:46:47،
24
12
یعنی ما جهت حمایت از تولید خودروی از رده خارج ژاپنی تعرفه میگیریم...به اسم حمایت از تولید داخل...چی تولید میکنیم...خود چرا بهترش رو نمیاریم...چرا خودروی داخلی اول نیست؟!!!
چرا تعرفه میگیریم...؟!!!
توجیه چیه؟
دانا: 1394/12/1821:02:57،
25
20
ویتارا خودروی بسیار خوبی است ولی از یک منبع آگاه در ایرانخودرو شنیدم که لوازم ویتاراهای تولید ایران از نوع درجه دو و سه است و درجه یک وارد ایران نمی شود.
محسن: 1394/12/1821:11:10،
16
21
تندر پارس خودرو چهار ستاره شد..
بیدلر شوید: 1394/12/1822:35:21،
27
14
با 100 میلیون توی امارات و کردستان عراق میشه سوار تویوتا لندکروزر و پرادو 6 سیلندر و فورد شاسی بلند شد. پرا مردم از خواب غفلت بیرون نمیان؟!!!!!!!!!!! تا کی باید به گرانفروشا باج بدیم؟!!!!!
امیرعلی: 1394/12/1822:52:37،
18
20
فقط پراید های مدل ۱۳۸۹ با کیفیت با برکت ، عالی بود
111: 1394/12/1909:12:52،
13
15
مزدا3 و کیاسراتو نیز در نهایت موفق به کسب سه ستاره شده‌اند و این یعنی، بهترین و با کیفیت‌ترین خودروهای حال حاضر کشور فاصله‌ای نسبتا زیاد با استانداردهای سختگیرانه جهانی دارند !!

این یعنی مزدا 3 هم آشغاله
پیشرفت!: 1394/12/1910:15:02،
15
13
همینطور سراتو مدل۹۳ و نیمه اول ۹۴ گران شد؟
به این میان پیشرفت رو به عقب.
حرف حساب !: 1394/12/1913:43:27،
18
14
اين ستاره ها را چه دردي از درد مردم دوا ميكند ؟ بايد اهرمي باشد براي اينكه كيفيت را خودرو سازان افزايش دهند مردم گناهشان چيست كه بايد خودروي بي كيفيت و غير ايمين و بي ستاره بخرند و بعد خودشان بروند تعميرگاه ستاره دارش كنند .

باز هم آه و ناله !

لطفا اين ارزيابي خود را بر اساس ريز اقلام مثل موتور + بدنه + قطعات تزئينات داخلي و كولر + وسايل برقي و گردگيرجات و قطعات فلزي و غير فلزي ... براي مردم مشخص كنيد ؟

فرم QC كنترل كيفيت متعلقات خودرو را منتشر كنيد . در مقابل خودرو ژاپني را نيز همينطور تا مشخص شود در كجاي كار عيب و ايراد وجود دارد .
لطفا معني داشتن يا نداشتن ستاره را كاملا واضح اعلام كنيد .
رضا: 1394/12/1915:23:16،
12
14
چه مملکتی داریم که تندر 90 با کیفیت ترین خودرو تولیدی آن است!!؟ 40 سال پیش کادیلاک و شورولت با کیفیتامون بودن
نیما: 1394/12/1817:01:50،
60
31
ویتارای ایران خودرو
و
سراتوی سایپا

دو خودرو گران قیمت و قدیمی که هر کاری برای فرششون انجام می شه !
سراتو اولی: 1394/12/1910:03:48،
17
14
معلوم میشه سراتو های تولید ماهه‌ای اول ۹۴ با کیفیت ترند.
کیفیت: 1394/12/1910:10:03،
17
12
یعنی مدل ۶ماهه اول ۹۴ به قبل که الان ارزونتره تو بازار با کیفیت تر هم هست؟
ناشناس: 1394/12/1817:03:39،
45
18
مگر بغیر از این آشغالا که توی دنیا از رده خارجند چیز دیگه ای هم سر هم بندی می کنند که رتبه بندی در نظر گرفتند

از حق جلساتی که بابت این همه مطالعات فنی و تخصصی و تست تصادف و ... گرفتید بگید چند میلیون گیرتون آمده


همه می دونند این آشغالا با یک سوم این قیمت ارزش خرید ندارد سر تا پاشون از امکانات و آپشناشون دزدیدند
آکو: 1394/12/1817:06:29،
60
15
ببخشید الان پراید با چی رقابت کرده که با کیفیتترین خدرو تو اون رنج قیمتی شده.؟؟
امین: 1394/12/1817:13:24،
34
93
پرچم j5 بالاست! واقعا ماشین خوبی هست. 40000 کیلومتر با اتوماتش رفتم از روز اولش هم بهتر کار می کنه
حميد: 1394/12/1818:39:47،
37
20
جز آب روغنم خرجي نداشته هان ؟
رضا: 1394/12/1821:49:49،
31
17
پاسخ امین
امین جان ماشین چینی شما 40هزارتا رفتی چیزیش نشده!!!! قیمتش چی،؟
هنوز زوده از چیزیش نشده چیزی بگید
امین: 1394/12/1822:56:36،
21
26
اتفاقا خیلی هم رو بورسه با توجه به بازار راکد خودرو! شما همین سایت ایرانجیب مراجعه کن قیمت بازار و کارخونه محصولات جک رو نگاه کن همه چیز دستگیرت میشه!
دقیقا هم جز روغن و بنزین هیچ خرج دیگه ای نداشته!
شما تو بازار چین که همه برندهای دنیا انجا حضور دارند برو آمار پرفروش ترین های خودرو 2015 را نگاه کن می بینی که فقط یکی از مدلهای جی ای سی با فروش 200 هزار تا در سال 2015 سومین هست. بالاتر از خیلی از ژاپنی ها و اروپایی ها و امریکایی ها!
دنیا خیلی سریع در حال تغییره! بعد 2016 را هم تا همین الان نگاه کن ببین چه خودرو هایی چقد فروش رفتن!
بعدش بیایین اینجا بگید خود چینی ها هم این لگن ها رو سوار نمی شن. البته من نمیگم چینی ها برتر از کره ای و ژاپنی و ... هست ولی در حد پولی که می دی خیلی خوبن!
پاسخ: 1394/12/1823:01:07،
21
25
یادم هست وقتی جی 5 تازه اومده بود و برخی می گفتن خیلی خوبه و بعضی ها می گفتن : 20000 تا باهاش برو اگر نترکید بعد بگو! حالا بعد از 2 سال حضور می گن 40000 تا کمه! بذار 400000 تا بره بعد بگو!
عجب ادم هایی هستیم! البته شما همون سوپر اسپرتاتونو سوار بشین! این چینی های آشغال رو بذارید برای ما!
مزدا: 1394/12/1901:27:11،
20
14
از مصرف بنزین بسیار بالا وگیربکس بسیار ضعیفش هم مینوشتی
امین: 1394/12/1910:46:34،
14
17
اتفاقا از برتری های جی 5 ورژن 1800 سی سی اون بحث سوخت اقتصادی هست. شما برو بررسی کن ببین تو موتورهای 140 اسب بخاری مصرف سوخت چقدر هست. از نکات مثبت این خودرو در سایت عرب درایو دو نکته اومده یکی مصرف اقتصادی این ماشین است. در خصوص مصرف من خودم تو اتوبان مصرف 7.4 در صد رو درحالی که سرعت معمولا بالای 130 - 140 بوده گرفتم.
شما می تونی با این ماشین ساعت ها با سرعت های بالا (بالای 140) رانندگی کنید بدون اینکه نگران افزایش شدید مصرف سوخت باشید. گیربکسش هم بسیار قوی هست. همونیه که رو سوناتا و سانتافه تا سالهای 2008 بوده. تو هر سرعتی معکوس می ده. مثلا مثل ال نود نیست که بالای 120 معکوس از 4 به 3 نمیده.
پاسخ: 1394/12/1911:06:07،
11
13
شما مترتون برای قدرت گیربکس چی هست؟ تا انجایی که من می دونم گشتاور قابل تحمل گیربکس که برای این ماشین تا 240 نیوتن متر هست.
شهروند ناميد از اينده: 1394/12/1817:15:49،
28
14
چه رتبه بندي مسخره اي
پرايدها قطار شدند و برخي يك ستاره و بقيه پشت سر آن به ترتيب،
اگر معيارها درست باشند نبايد با توجه به قيمت آنها طبقه بندي و سپس نمره داد
بلكه هر ماشين (بدون توجه به قيمت آنها ) با معيارهاي كيفيت بررسي و ارزش گذاري گردند
حامد: 1394/12/1817:18:26،
23
15
کیفیت محصولات ایران خودرو خوب است +++++++
کیفیت محصولات ایران خودرو عالی است ---------------
Ali jj: 1394/12/1817:20:04،
20
15
عجیبه که جک s5 بعد از آسا قرار گرفته؟
بهمن خودرو : 1394/12/1817:23:57،
26
32
خداوكيلي مزدا ٣ بهترين ارزش خريدو داره در مقايسه با الانترا و سراتو و لنسر و لگناي چيني كرولا هم كه داغونه افتضاح هيچي امكانات نداره خدا تومن قيمت
کاظم : 1394/12/1908:15:51،
12
16
مزدا نیو یکی از پیشرفته ترین و با دقت ترین گیربکسهای حال دنیا رو داره. در مقایسه با همکلاسیهاش یکی از بهترین هاست.
کاظم: 1394/12/1908:17:52،
11
20
مزدا نیو یکی از دقیق ترین و پیشرفته ترین گیربکسهای روز دنیا رو داره.
و در همکلاسیهاش یکی از بهترین هاست.
داوود: 1394/12/1817:24:40،
13
27
قصد خرید یگ خودروی بیابان رو دارم بیشتر مصرفم در مسیرهای کوهستانی و صعب العبوره. قبلا رو گزینه ی BYD فکر کردم ولی پشیمان شدن چون معروف نیست و اسم جالبی هم نداره. الان نظرم روی فاو آسا هست اگر میشه راهنماییم کنید. 4wd و سیستم EBD برام مهمه
حسین : 1394/12/1817:29:42،
20
17
پشت این همه ستاره های حلبی، آیا قلب مهربانی هست!!
میثم: 1394/12/1817:34:59،
24
32
مزدا 3 حتی اتاق قدیمشم فوق العادست
ماشینی که یه گام جلوتراز بقیه هست تو رنج خودش
خشایار: 1394/12/1900:38:49،
23
16
حرف بی خود نزن من مزدا 3 اتاق قدیم داشتم اصن ازش راضی نبودم، با مزدا 3 اتاق جدید زمین تا آسمون فرق داره،
جواب به خشایار: 1394/12/1908:10:22،
16
15
فکر کنم تو گاری هم تا حالا نداشتی چه برسه به مزدا اتاق قدیم
حامد: 1394/12/1817:58:14،
14
20
یه ماشین میخوام برای استفاده ی محدود در حد دید و بازدید و استفاده ی شهری روی دو تا ماشین موندم نظر شما کدومشه و دلیلتون. تیبا 2 و وانت آریسان
خسرو: 1394/12/1818:42:30،
21
18
مزدا حرف نداره واقعا بسیار ماشین با کیفیتی است.
.: 1394/12/1820:56:35،
24
12
خخخخ، مقام نخست!! انگار صدتا شركت كننده داشته!!! همش ٢ تا ماشين بالاي ١٠٠ تومن ژاپني بوده، يكيش اول شده اون يكي دوم!!! خوب شد سوم نشدن!!
رضا: 1394/12/1900:34:16،
17
24
اقا من ویتارا 90کلاس8سواربودم.وx33ام وی ام 91 هم سوار شدم.بااینکه اون ژاپنی بود و گرون قیمت و اون ارزونتر و چینی.اگه بگمx33شتاب و زیر پاش بهتر از ویتارا بود که شتاب و جون نداشت و زیرپاش مثل تراکتکر بود صدا موتور توحلق آدم؛شاید باورتون نشه
من: 1394/12/1907:52:08،
18
16
x33 كه اسباب بازيه
به اسم شاسي بلند ميندازن به مردم
چون چيني ها خوب مردم ايران رو شناختن
ايرانيا دوست دارن با ماشيناشون پز بدن
حالا شكل شاسي بلند باشه اشكال نداره
شاسي بلند بايد كمك داشته باشه و دو ديفرانسيل باشه
احمد: 1394/12/1900:57:46،
15
18
طبق گفته وزارت صنعت , دو خودروی مزدا 3 و ویتارا کیفیت بالا دارند.
سوال اینجاست , این وزارت صنعت چرا اجازه تولید به پارس و 405
و دنا و سایر خودروهای قدیمی می دهد.!!
ش: 1394/12/1901:05:36،
18
19
رانا از 206 ها با کیفیت تره...عجب....تمام رده بندی های قبلی شونو رو زیر سوال بردن با این رده بندی! پس چطور تا حالا برعکس بود؟؟؟
1234: 1394/12/1909:42:36،
12
12
خريد اين فرغونها پول دور ريختنه

فعلا صبر ميكنيم تا عادلانه شدن قيمتها و كاهش تعرفه واردات
علیرضا: 1394/12/1915:37:46،
18
16
مونتاژ فقط نیسان تیانا

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما