کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تنش‌ مغازه‌داران خیابان جمهوری با دستفروشان/ عکس


کد خبر : ۲۰۵۳۲دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰:۴۹۶۶۷۵ بازدید

دقایقی پیش زدوخوردی بین تعدادی از کسبه بازار میلاد قائم (شانزه لیزه) با دستفروشان برای جلوگیری از فعالیت آنها اتفاق افتاد، چراکه مغازه‌داران از فعالیت ...
تنش‌ مغازه‌داران خیابان جمهوری با دستفروشان/ عکستنش‌ مغازه‌داران خیابان جمهوری با دستفروشان/ عکس

حضور گسترده دست‌فروشان در خیابان‌ها و مراکز خرید در آستانه شب عید، اعتراض مغازه‌داران را به همراه آورده تا جایی‌که روز گذشته تعداد زیادی از مغازه‌داران در خیابان امیراکرم دست به اعتصاب زدند و کرکره‌های مغازه‌هایشان را پایین کشیدند و طی شعارهایی، خواستار جمع‌آوری دست‌فروشان و حمایت از کسبه شدند و امروز هم در ادامه تنش‌های دیروز تعدادی از کسبه بازار میلاد قائم برای جلوگیری از فعالیت دستفروشان به زور متوسل و درگیر شدند.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، دقایقی پیش زدوخوردی بین تعدادی از کسبه بازار میلاد قائم (شانزه لیزه) با دستفروشان برای جلوگیری از فعالیت آنها اتفاق افتاد، چراکه مغازه‌داران از فعالیت دستفروشان که بدون هیچ گونه هزینه‌ای فعالیت می‌کنند اعتراض دارند و معتقدند که رقابت بین آنها و دستفروشان برابر نیست چون آنها هزینه‌هایی را می‌پردازند که دستفروشان هیچ یک از این مسئولیت‌ها را ندارند.

به گفته کسبه، آنها هر ساله در آستانه شب عید که می‌توانند رونقی را در بازارشان شاهد باشند با معضلی به نام دستفروشی مواجه هستند و هیچ مسئولی هم پاسخگوی این مشکل نیست.

یکی از مغازه‌داران با بیان اینکه امسال دیگر توان تحمل دستفروشان را نداریم به خبرنگار ایسنا گفت: آنقدر نسبت به این موضوع اعتراض خواهیم کرد تا به نتیجه برسد.به گفته وی، روز گذشته نماینده شهردار تهران به این محل آمد تا به سخنان واحد‌های صنفی در این زمینه گوش دهد و راهکاری برای حل این مشکل ارائه کند ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

همچنین یکی دیگر از کسبه در این باره اظهار کرد که واحد‌های صنفی در ایام سال با کاهش فروش و رکود روبرو‌ هستند و در ایامی مثل نوروز که فروش آنها افزایش می‌یابد، دستفروشان مانع می‌شوند و بازارشان را خراب می‌کنند و مردم نیز به دلیل ارزانی به سمت آنها گرایش دارند.

به گفته این فروشنده، برخی دستفروشان با پرداخت مبالغ بسیار کمی مثلا 50 هزار تومان به ماموران شهرداری به راحتی و فراق بال فعالیت می‌کنند.

اما یکی از این دستفروشان که با مغازه‌داران درگیر شده بود، به خبرنگار ایسنا گفت: بسیاری از مردم توان مالی کافی ندارند و ما نیز اجناس ارزان‌تری با کیفیت خوب تهیه می‌کنیم و می‌فروشیم.

وی گفت: نباید فقط به فکر قشر مرفه جامعه بود و ما نیز با عرضه کالاهایی با قیمت کمتر به مردم، سعی داریم که همه برای ایام عید اجناس و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند و امثال من نیز از این طریق امرار معاش کنیم.

این دستفروش معتقد است که مانع فعالیت مغازه‌داران نیستند و هر کسی می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد. ما به آنها کاری نداریم و آنها نیز نباید به ما کاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: متاسفانه همه به فکر خود هستند و نمی‌گذارند که هر کسی در هر حوزه‌ای به صورت منطقی فعالیت کند.

همچنین بر اساس گزارش میدانی ، عصر روز گذشته در سه‌راه جمهوری - خیابان امیر اکرم - تعداد زیادی از فروشندگان پوشاک در اعتراض به حضور دست فروشان، مغازه‌های خود را به حالت نیمه تعطیل و تعطیل درآوردند و کرکره‌های مغازه‌ها را پایین کشیدند. آنها نسبت به این اتفاق تجمع کردند و از نیروی انتظامی که در محل حضور یافته بود، خواستار جمع کردن فروشندگان کنار خیابان و حمایت از مغازه‌داران شدند.

سر در برخی مغازه‌ها پلاکاردها و پارچه هایی با جملات اعتراضی درمورد حضور دست فروشان نصب شده که روی یکی از این پارچه‌ها عنوان شده است که "به دلیل جمع آوری نکردن سد معبر و دستفروشان طی دو روز کسبه بازار میلاد قائم اعتصاب نموده و پاساژ تعطیل است".

به گفته برخی فروشندگان، این حرکت اعتراضی از دیروز آغاز شده است تا شهرداری نسبت به جمع آوری دست فروشان اقدام کنند.
 

stqeic7plsmg2bokhcc.jpg


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها