کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا را به حمله اتمی تهدید کرد


کد خبر : ۲۰۵۲۳دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸:۴۷۳۹۲۲ بازدید

کره شمالی در آستانه آغاز بزرگ‌ترین مانور نظامی کره جنوبی و آمریکا این رزمایش مشترک را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و دو کشور را به حمله‌ای ...
کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا را به حمله اتمی تهدید کردکره شمالی، کره جنوبی و آمریکا را به حمله اتمی تهدید کرد

کره شمالی در آستانه آغاز بزرگ‌ترین مانور نظامی کره جنوبی و آمریکا این رزمایش مشترک را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و دو کشور را به حمله‌ای هسته‌ای تهدید کرد. واشنگتن به این تهدید با خونسردی واکنش نشان داده است.

کره شمالی در آستانه آغاز مانور نظامی آمریکا و کره‌ جنوبی لحن خود در قبال همسایه‌ی جنوبی‌اش را تندتر کرده است.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی روز دوشنبه (7 مارس / 17 اسفند) آمریکا را متهم کرد که سرگرم "بی‌پرده‌ترین تمرینات جنگ هسته‌ای" و آماده‌سازی حمله‌ای به کره شمالی است. پیونگ‌یانگ در این راستا بیانیه‌ای منتشر و تهدید کرده است که "دشمن را مورد حمله هسته‌ای قرار خواهد داد".

در این بیانیه همچنین آمده است که افزون بر مواضعی در خاک کره جنوبی، نقاطی در آمریکا نیز از جمله اهداف هستند و کره شمالی "تنها باید روی دگمه‌ای فشار دهد تا تمامی پایگاه‌های تحریک‌کنندگان به دریایی از آتش و خاکستر بدل شود".

وزارت دفاع کره شمالی همچنین تهدید کرده است، اگر کوچکترین نشانه‌ای از حمله از سوی دشمن حس شود، "ارتش کره شمالی و مردم این کشور از این فرصت استفاده خواهند کرد و بزرگ‌ترین خواست خلق کره را با انجام یک جنگ مقدس عدالت‌جویانه در راه وحدت کره شمالی و جنوبی، برآورده خواهند کرد".
 

zdgiga62y7diljbk35wk.jpg


کره جنوبی و آمریکا علیرغم تهدیدهای تند پیونگ‌یانگ، مانور مشترک چندهفته‌ای خود را که هر ساله در بهار برگزار می‌شود، آغاز کردند. تازه‌ترین رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا یک مانور دو ماهه زمینی تحت عنوان "عقاب جوان" و یک آموزش فرماندهی ۱۲ روزه تحت عنوان "راه‌حل کلیدی" را دربرمی‌گیرد.

فرماندهی مشترک این رزمایش ضمن رد اتهامات کره شمالی تصریح کرد که هدف از انجام آن آماده‌سازی برای حمله به کره شمالی نیست و این مانور ماهیتی غیرتحریک‌آمیز" دارد. به گزارش رسانه‌ها حدود 17 هزار سرباز آمریکایی و 300 هزار سرباز کره جنوبی در این رزمایش شرکت دارند. مانورهای مشترک دو کشور در سال‌های اخیر نیز تنش‌زا بوده‌اند.

این نخستین بار نیست که کره شمالی این دو کشور را به حمله‌ی هسته‌ای تهدید می‌کند. سه سال پیش نیز پیونگ‌یانگ آمریکا را تهدید کرده بود که این کشور را هدف حمله‌ای اتمی قرار خواهد داد. کارشناسان اما تردید دارند که کره شمالی از امکانات و توانایی لازم برای انجام چنین حمله‌ای برخوردار باشد.

واشنگتن نیز به این تهدیدها واکنشی خونسردانه نشان داده است. به گفته‌ی یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا، کره شمالی تا کنون ثابت نکرده که می‌تواند یک موشک میان‌قاره‌ای را به کلاهک هسته‌ای مجهز کند.

او افزود: «نیروهای آمریکا گذشته از آن، از آمادگی لازم برخوردارند تا در صورت نیاز چنین حملاتی را دفع کنند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها