کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

چشم‌انداز قیمت خودرو در سال آینده

کدخبر:۲۰۵۰۱دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۴۷۷۵۱۵ بازدید

با قرار گرفتن در آستانه سال نو، خودروسازان به‌دنبال امضای قراردادهای خودرویی با شرکای خارجی خود هستند که به‌نظر می‌رسد مشتریان با لغو ...
چشم‌انداز قیمت خودرو در سال آینده

با قرار گرفتن در آستانه سال نو، خودروسازان به‌دنبال امضای قراردادهای خودرویی با شرکای خارجی خود هستند که به‌نظر می‌رسد مشتریان با لغو تحریم‌های بین‌المللی در انتظار ثبات قیمت خودرو در سال آینده باشند.

براساس سنت هر ساله مهم‌ترین پرسش خودرویی مشتریان این است که قیمت خودرو در سال آینده چگونه خواهد بود؟ این سوال در شرایطی مطرح است که امسال برخلاف سال‌های گذشته قیمت خودرو ثبات خود را حفظ کرده بود. به‌دنبال اجرایی شدن برجام و امضای قراردادهای خودرویی دو انتظار مشتریان مبنی‌بر ورود خودروهای جدید و کاهش قیمت خودرو همچنان به قوت خود باقی است. کاهش قیمت خودرو در حالی همچنان در لیست انتظارات مشتریان قرار دارد که طی سال جاری به‌دلیل اتمام دوره اول شورای رقابت، قیمت‌گذاری خودرو توسط این شورا صورت نگرفت و برخلاف سه سال گذشته، قیمت خودرو باثبات بود. هر چند از گوشه و کنار شنیده می‌شد که خودروسازان درخواست افزایش قیمت را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کردند اما به‌دنبال رکود شکل گرفته در بازار به‌نوعی از تقاضای افزایش قیمت، کوتاه آمدند.

رکودی که موجب تغییر قاعده بازی از سوی خودروسازان شد. به خصوص آنکه کاهش تقاضا در بازار تولید خودرو را با افت قابل‌توجهی مواجه کرد؛ بنابراین بحث افزایش قیمت خودرو در سال جاری مسکوت ماند تا وضعیت بازار به حالت عادی خود بازگردد. حال به‌دنبال اجرایی شدن برجام، بار دیگر شورای رقابت وارد میدان شده و حتی رئیس این شورا خط و نشان‌هایی برای قیمت‌گذاری دوباره خودرو برای خودروسازان کشیده است، اما انتظار ثبات قیمتی یا حتی کاهش قیمت در شرایطی پس از برجام شکل گرفته که خودروسازان اثر کاهش هزینه‌های تحریم را چندان حائز اهمیت نمی‌دانند. این موضوع در حالی است که قراردادهای جدید خودروسازان با شرکای خارجی نیز در حال پیگیری است؛ بنابراین در این شرایط، مشتریان در دوراهی خریدن و نخریدن خودرو به‌دلیل تحولات قیمتی سال آینده قرار دارند. هر چند کارشناسان بر ثبات قیمت خودرو تاکید دارند، اما خودروسازان مطابق روال جاری با اشاره به روند صعودی هزینه‌ها بر افزایش قیمت تاکید دارند.


سرنوشت قیمت‌ خودرو

بنا به گفته خودروسازان، عوامل موثر بر قیمت خودرو مشخص و معین است؛ بنابراین با تفکیک هر یک از این عوامل می‌توان در خصوص آینده قیمت خودرو به نتیجه‌گیری پرداخت. یکی از عواملی که خودروسازان همواره بر آن تاکید دارند، افزایش هزینه ناشی از افزایش حقوق و دستمزد در ابتدای هر سال است. از آنجا که این هزینه بر دوش خودروساز تحمیل می‌شود؛ بنابراین بخشی از افزایش قیمت خودرو صرف این موضوع می‌شود که از دست خودروساز نیز خارج است. در این میان افزایش هزینه‌های سربار که شامل آب، برق، گاز و حمل ونقل است نیز به افزایش هزینه تمام شده خودرو منجر می‌شود. تغییرات نرخ ارز نیز عامل اثرگذار دیگری است که در قیمت تمام شده خودرو موثر است. بنابراین خودروسازان با در نظر گرفتن مجموع این عوامل بر افزایش قیمت خودرو تاکید دارند.

به‌طوری‌که، یکی از معاونان فروش شرکت‌های خودروساز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: شرکت‌های خودروساز براساس هزینه تمام شده به قیمت‌گذاری خودرو می‌پردازند، مجموع عوامل تاثیرگذار در قیمت خودرو هر ساله روند افزایشی دارند، بنابراین خودروسازان نیز مجبور به افزایش قیمت هستند. با این وجود این مدیر خودروساز نقش کاهش هزینه‌های تحریم بر قیمت خودرو در سال آینده را چندان موثر نمی‌داند و می‌گوید: در صورتی که مجموع عوامل را در نظر بگیریم، قیمت خودرو باید چند درصدی افزایش پیدا کند؛ زیرا افزایش هزینه‌ها بیشتر از کاهش هزینه‌ها بوده است. با این وجود کارشناسان خودرو بر کاهش 15 تا 20 درصدی هزینه‌های تحریم تاکید دارند و معتقدند که افزایش قیمت به‌دلیل عواملی چون افزایش حقوق و دستمزد، هزینه‌های آب و برق و... بهانه شرکت‌های خودروساز برای کسب سود بیشتر است. به اعتقاد آنها خودروسازان به بهانه هزینه‌های ناشی از تحریم، قیمت خودرو را دو برابر کردند، اما در شرایط کنونی که هزینه‌های ناشی از تحریم از دوش آنها برداشته شده، بدون در نظر گرفتن این موضوع قصد دارند، بحث قیمت خودرو را دنبال کنند؛ بنابراین به اعتقاد کارشناسان قیمت خودرو در سال آینده باید روندی کاهشی یا حداقل ثابت داشته باشد؛ زیرا خودروسازان بر مولفه‌هایی تاکید دارند که تاثیر چند دهم درصدی بر قیمت تمام شده خودرو دارد.

به اعتقاد این دسته کاهش هزینه‌های تحریم که شامل نقل‌و انتقال پول، کاهش قیمت مواد اولیه، خرید از شرکت‌های اصلی (عدم دور زدن تحریم‌ها) است بیش از عواملی است که موجب افزایش قیمت می‌شود؛ بنابراین اگر آنها قصد کاهش قیمت را نداشته باشند باید به ثبات قیمت رضایت دهند. در همین زمینه، فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: خودروسازان به‌دلیل مشکلات مالی و زیان انباشته‌ قصد افزایش قیمت را دارند. زاوه با اشاره به کاهش قیمت مواد اولیه‌ مانند مواد پتروشیمی (مواد پلیمری) و کاهش هزینه‌های تحریم می‌گوید: افزایش حقوق و دستمزد تاثیر 3 تا 5 درصدی در قیمت تمام شده خودرو دارد حال آنکه کاهش هزینه‌ها در ابعاد مختلف تاثیر 10 تا 15 درصدی دارد، اما موضوع آن است که خودروساز قصد کاهش یا ثبات قیمت را ندارد. در حالی که سرنوشت قیمت خودرو در سال آینده یکی از موضوعات مهم است اما به گفته کارشناسان، هر گونه تغییر قیمت باید با توجه به رکود موجود در بازار مدنظر قرار گیرد.

به خصوص آنکه ویژگی‌های بازار سال آینده تشابه بسیاری با سال 94 دارد و بازار خودرو دچار تحول اساسی مانند ورود خودروهای جدید و متنوع نیست که بتواند افزایش قیمت را قبول کند. بر این اساس آنها افزایش قیمت خودرو را تیر خلاص به صنعت خودرو ایران می‌دانند. با این وجود، ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» نه تنها افزایش قیمت را تیر خلاص نمی‌داند؛ بلکه این موضوع را موجب نجات صنعت خودرو از ورشکستگی عنوان می‌کند و می‌گوید: قطعا در سال 95 قیمت خودرو افزایش خواهد یافت، زیرا خودروسازان متحمل افزایش هزینه‌‌ می‌شوند که اگر افزایش قیمتی در کار نباشد، صنعت خودرو از بین خواهد رفت. وی تاکید می‌کند: از آنجا که 80 درصد قیمت تمام‌شده مربوط به قطعه‌سازی است و در طول چند سال گذشته قطعه‌سازان آسیب‌های بسیاری را متحمل شدند باید بحث افزایش قیمت خودرو اجرایی شود تا از ورشکستگی بخش بزرگی از صنعت خودرو جلوگیری شود.

در این زمینه آلبرت بغزیان، عضو ناظر شورای رقابت درگفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه تمایل خودروسازان افزایش قیمت است، می‌گوید: رکود موجود در بازار خودرو در سال 95 نیز ادامه‌دار خواهد بود درصورتی که خودروسازان بدون توجه به این موضوع به افزایش قیمت خودرو بپردازند مسلم است که متضرر خواهند شد. وی معتقد است در سال 95 چون خودروی جدیدی وارد بازار نشده و انتظارات مشتریان همچنان پابرجاست؛ بنابراین افزایش قیمت یک اشتباه بزرگ است.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

اردبیل: 1394/12/1714:48:17،
297
21
قیمت باید نزولی بشه وگرنه نمیخریم
محسن: 1394/12/1715:14:55،
149
52
یعنی بی ریختر از این دنا دیگه وجود نداره..خواهشن طرح چراغشو عوض کنید
احسان: 1394/12/1715:33:50،
82
33
نویسنده خودش رو به خواب زده وگرنه افزایش سه برابری در تمام قیمتها اتفاق افتاد از جمله میوه پنیر مسکن و ... و این فقط مختص خودرو نیست واگر قرار است خودرو ارزان شود که خیلی هم خوب است چرا مسکن همان سه برابر باقی مانده است چرا پنیر 2500 تومانی 6200 تومان شده چرا پوشک بچه سه برابر شده؟
007: 1394/12/1715:42:05،
78
10
اینجوری باشه که اصلا هچکسی نمیخره باید ثبات داشته باشه و منطقی و معقول باشه
ملنگ: 1394/12/1717:26:35،
83
17
ما با نخریدن بنجل های شما در سال ۹۵ مثل ۹۴ مشت کوبنده به دهان شما طماعان سودجو خواهیم زد.!!!!!
بنجل ساز حریص بچرخ تا بچرخیم!!!!!

جیمی: 1394/12/1717:42:16،
39
12
مسله افزایش قیمت یک فرار به جلو برای خودروسازان است که نهایتا با تتبیت همین قیمت نجومی محصولات بی کیفیت رو به فروش برسانند، البته باید این نکته رو تا حالا فهمیده باشند که با توجه به اوضاع بد اقتصادی مردم و رشد دامنه اطلاعاتشان قطعا میلی برای خرید خودرو از آنان وجود ندارد و اگر در سال 95 شریط بهتری برای خرید و جلب مشتری ارایه ندهند در پایان سال انباری مملو از خودرو خواهند داشت
نجاتی: 1394/12/1719:20:08،
52
14
مردم
هشدار میدهم
هشدار
وارد بازی خودروسازان نشوین
پولتان را برای گرفتن سود مشارکتی
27 درصد
به این لگن سازان ندهین
به هزار دلیل
پول و سودتان را نمیدهند و
شما نیز برای تاخیر سودتان
حال حوصله
دادگاه دادسرا و تمبر باطل کردن و ... را ندارین
بیخیال سودتان میشوین
خودرو نخرین
به کمپین تحریم خرید خودرو بپیوندین
بزودی شاهد نابودی این
لگنسازان هستیم
چند ماه کسی نخرد انبارهایشان لبریز میشود
تنها مشتری اینها با این مدلهای قدیمی 1998
مردم ایران هستند
پاسخ به احسان: 1394/12/1721:17:56،
28
10
عزیزم همون موقع که پراید 7 میلیون بود و سمند 13 میلیون بود هم قیمتش واقعی نبود مغلطه نکن ارزش واقعی پراید اونموقع 4 میلیون بود نه 7 میلیون الانم ارزشش 12 میلیونه نه 20 میلیون.
حميد: 1394/12/1714:49:41،
134
13
چشم انداز ملت ايران حذف كامل صنعت خودروسازي از اين كشوره چون ثابت كرديد لياقت فرغون سازي هم نداريد
قطعه ساز: 1394/12/1714:50:32،
66
15
خودروسازی لطف کنه طلب های مارو بده ! بالا بردن سود ماها پیشکش.
قطعه ساز می شناسم 9 ماه پول قطعه های تحویل شده طلب داره.
کارو: 1394/12/1714:53:11،
89
13
در کشوری مثل آلمان حقوق ماهانه بیش از 2500 یورو و همه هزینه ها ازاد هست علاوه براین سالانه مالیات زیادی هم میدن ومثل ایران خودرو و سایپا هم نیستن که وام بگیرن و برنگردونن بازهم سود سالانه میلیارد دلاری کسب میکنن باوجود اینکه قیمت خودروهایی با این کیفیت که تولید میکنن برابر قیمت سمند ایرانیه
لطفا مردم روخر فرض نکنید
آرش: 1394/12/1804:15:13،
12
21
بنده به خودم افتخار مي كنم كه اولين منفي رو دادم :)
چون با اين حرف شما تو آلمان كه ارزانترين خودروي تولديش كه اپل هست معادل ٦٥٠٠ يورو هست
به اين حرف شما فقط مي خندم و ميگم براي دونستن قيمت خودرو ها لازم نيست بليط هواپيما بگيرين و برين برلين و فقط كافيه يه سرچي تو نت بزنيد كه البته حوصله اونم نداريد
حقيقت اينه كه اكثريت ملت ايران(يعني ٨٥٪‏) توان خريد خودروي بالاي ٤٠ ميليون رو نداره و در دنيا هم خودروهاي به درد بخور از ٥٠ ميليون به بالا شروع ميشه
مثلا همين ٢٠٨ كه ايرانخودرو مي خواد بزنه قيمت جهانيش ٦٠ تومنه حالا هي خودرو سازها بگن نره شما بگين بدوش
مردم: 1394/12/1715:05:20،
97
12
با توجه به لغو تحريمها و كاهش تدريجي قيمت دلار، اگر قيمت خودرو نصف نشود، قطعا صنعت خودرو سريعتر ورشكست خواهد شد.

زمان تحريم، گراني را بخاطر تحريم توجيه ميكردند ولي حالا كه تحريم نيست قيمت را كاهش نميدهند.

اگر نميتونيد توليد اقتصادي كنيد چرا مردم بايد تاوان بدهند؟
تا كي بايد منتظر حل مشكلات صنعت خودرو باشيم؟
تا كي فرغون بي كيفيت گران بخريم؟
تا كي با تعرفه بالا حمايت بشوند؟
تعطيلش كنيد...
دهه شصتي: 1394/12/1715:07:39،
88
10
اگه نخايم فرغون قديمي بي كيفيت پرمصرف بخريم بايد چكار كنيم؟

تا كي بايد منتظر كاهش قيمت و افزايش كيفيت باشيم؟

حمايت نابخردانه تا كي؟

تلفات تو جاده ها تا كي؟

آلودگي هوا تا كي؟
آرش: 1394/12/1804:25:14،
13
18
بنده به تك تك سوالهاي شما جواب ميدم
١_ تا زماني كه پول سوار شدن به يك دستگاه مرسدس بنز رو داشته باشين
٢_ تا هيچ وقت چون بر اساس تعرفه ٤٠ الي ٥٥ درصدي واردات خودرو كه اتفاقا تعرفه ي بسيار منطقي هم هست قيمت هاي خودرو در كف قرار دارد
٣_حمايت نا بخردانه اي وجود ندارد
٤_تا زماني كه فرهنگ رانندگي بالا بياد
٥_ آلودگي هوا دلايل بسياري دارد كه يك مورد آن تكنولوژي قديمي خودروهاي ارزان توليد شده در داخل مي باشد كه به دليل پايين بودن درآمد اكثريت مردم ، كارخانه ها مجبور به ادامه توليد اين محصولات هستن
يك مورد به عدم توضيع مناسب جمعيت در كلان شهر ها هست
يك مورد عدم توسعه فضاي سبز نسبت به جمعيت هست
يك مورد مربوط به سوخت هاي فسيلي غير استاندارد هست
و ....
سعید: 1394/12/1715:09:55،
33
94
خودرو باید گران شود
جیمی: 1394/12/1717:46:13،
36
13
خودرو باید آنقدر گران شود که همان تعداد نادانی هم که میخرند قدرت خرید را از دست بدهند و کار این دزدان سرگردنه یکسره شود
بهنام: 1394/12/1715:10:06،
33
27
با دست پس ميزنن با پا پيش ميكشن
آخر همه ي حرفا به گروني ختم ميشه مثل بنزين كه ديروز اخبار 20:30 گفت فراورده هاي نفتي سال ديگه 5 درصد گرون ميشه
فقط گروني
مشتري: 1394/12/1715:11:44،
47
15
فرغونسازي ها را تعطيل و تعرفه واردات را منطقي كنيد.

توليد فرغون بي كيفيت گرون توجيه نداره

شما همچنان گرونفروشي كنين ماهم همچنان نميخريم

آخرش ميبينين كه با شيب ملايم ورشكست ميشين

دولت نميتونه تا ابد از فرغونسازا حمايت كنه.
خود دانيد
مسلمان: 1394/12/1715:14:02،
42
12
مونتاژکاران ایران بامدیریت بسیارتوانمندی که دارند حرف حرف خودشان است ومرغ یک پادارد!!!کدام یک ازمونتاژکاران ماتاکنون برنامه ای برای آینده شان تدوین واعلام کرده اند؟تاکنون کدامشان خط مشی مشخصی رابه غیراز مونتاژ قطعات بیکیفیت درپیش گرفته است؟اگرتوانایی طراحی ندارید حداقل برنامه ای جهت افزایش کیفیت وکاهش قیمت محصولات مونتاژی خودارایه بدهید.مقداری ازمغزتان کاربکشیدثواب دارد. ۱۴میلیاردسلول مغذی رابیکارنگذاریدیه کم ازمغزتان استفاده کنیدلطفا
1234567: 1394/12/1715:14:31،
53
13
فقط به قيمت و كيفيت جهاني ميخريم

التماس نكنين

توليدي كه توجيه اقتصادي نداشته باشه بايد تعطيل بشه

بزور نميشه فرغون بي كيفيت تو حلق مردم كرد

ديگه كسي پول مفت نداره تا فرغون بي كيفيت بخره
دوست: 1394/12/1715:34:49،
39
13
همه میدونند که ایران چیزی بنام صنعت خودروسازی نداره وسلام دیگه از سر این قبر پاشین که توش مرده نیست.
بچه محل: 1394/12/1716:03:54،
35
14
مردم كه خيلي وقته فرغونسازها را تحريم كردن و فرغونسازا دارن دست و پا ميزنن...

با التماس و شعار بازار فرغون رونق نميگيره

به قول دكتر محمود كه ميگفت: اون...رو لولو برد.

سال 95 هم ركود عميقتر ميشه چون دستمزدها پايينه و بازارها رونق نميگيره

توليد جهاني به قيمت و كيفيت جهاني
درد دل: 1394/12/1716:18:31،
30
12
خيابانهاي تهران از خودرو اشباع شده و ترافيك و زوج و فرد و...هست

جاي پارك نيست

هزينه بيمه و تعميرات و اصطحلاك هست

فرغون گرونه

نتيجه: استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي بهترين كاره.

ورشكستگي فرغونسازا نزديكه و اگه گرونش كنن سريعتر ورشكست ميشن
زاپاتا: 1394/12/1716:22:45،
40
14
ميگن سود 27 درصدي هم كمكي به ايران خودرو نكرده و داره با شيب ملايم ورشكست ميشه!!!

حمايت كافي نيس؟

كي فرغونسازا ميخان تو شرايط واقعي رقابت كنن؟

تحريم خريد فرغون صفر ادامه داره

ريزش قيمت از سال آينده

میگ: 1394/12/1717:13:58،
15
23
میگن ؟؟؟ کیا میگن ؟؟ همونایی که مثل شما از بی پولی تحریم کردن ؟؟؟؟
fmr: 1394/12/1716:34:10،
29
33
دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید
مزدا3 نیو صفر +++
کمری 2010 یا 2011 _ _ _
عباس: 1394/12/1717:26:33،
38
11
باید خودروسازان داخلی به کلی حذف بشن...........................خجالت بکشین تورو خدا ....با این فروغون ها با این قیمت های فضایی
محمد: 1394/12/1722:37:12،
17
12
اگر قیمت ها بالا نره من که نمی خرم
احمد: 1394/12/1808:11:36،
15
10
سال 93 206 اس دی خریدم متورش صدای بدتر از تراکتور داره ده بار بردم نمایندگی بدتر شده که خوب نشده.صبح که استارت میزنم تا وقتی که خاوش میکنم میگم خدا لعنتشان کنه...
مهدی: 1394/12/1808:46:31،
14
12
زمانی که خودرو سازان قیمت ها رو هر روز افزایش میدادن همه ی علت گرونی رو گردن تحریم ها می انداختن اما حالا که تحریم ها کم شده میگن تحریم در افزایش قیمت خودرو تاثیره زیادی نداشته البته یه جورای راست مسگن چون تا بازار مسکن به رونق نیفته اون همه ملکی که با پول ثبت نام مردم خریدن فروش بره شاید خودرو رو کمی ارزون کنن طبق تحقیقات کمسیون تحقیق مجلس ایران خودرو 1200 میلیارد از سرمایه خودش رو در بازار مسکن سرمایه گذاری کرده حالا کنارش تو کار خودرو هم هست
رضا: 1394/12/1810:04:30،
15
12
چرا دلال ملک و مسکن زمین نباشن . ما مردم با خریدمون داریم سود ضرر خودروسازی تو آفریگا و آمریکای جنوبی و سوریه که خط تولید راه انداختند و شکست خوردند می دهیم . حالا کار بدی نکردند سرمایه گذاری کردند تو مسکن تا بتونن پول پاداش ملیونی مدیران و نیروهای استخدامی سفارشی رو بدند و با افزایش قیمت و گرونی بی حد و حساب تبدیل به بزرگترین خودروساز شوند چون هرگز با سیستم مدیریت کفیت و بهروری پایین و حمایت دولت نمی تونن یک خودروساز خوانده شوند چه برسد به یک برند بزرگ تبدیل شوند .
اگر چه نقدینگی دست مردم کم است اما
#کمپین تحریم 95 # در راه است.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
مکانیک به زبان ساده / عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
شرایط ویژه فروش نقدی و اقساطی خودروهای سراتو، چانگان و آریو - اردیبهشت و خرداد 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
دکتر حسن روحانی پیروز انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما