کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

زمان‌بندی توقف تولید پژو 206 و 207

کدخبر:۲۰۴۸۵یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱:۰۶۹۱۰۷ بازدید

محسن صالحی‌نیا با تشریح جزئیات جدید از قرارداد پژو اظهار داشت: در قرارداد جدید ایران خودرو و پژو، یک شرکت مستقل ایجاد خواهد شد که نام ...

محسن صالحی‌نیا با تشریح جزئیات جدید از قرارداد پژو اظهار داشت: در قرارداد جدید ایران خودرو و پژو، یک شرکت مستقل ایجاد خواهد شد که نام این شرکت تا پایان سال مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: در این شرکت جدید، هر کدام از طرفین سهم 50 درصدی دارند و هر اقداماتی که در این شرکت انجام می‌شود، مستقل از ایران خودرو و پژو خواهد بود و در واقع به نام شرکت مشترک ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در اولین اقدام شرکت مشترک، یک پلت فرم تعریف شده که سه محصول بر روی آن تولید خواهد شد و برای سال اول و بخشی از سال دوم فعالیت شرکت، این سه محصول توسط شرکت جوینت ونچر تولید خواهند شد.

صالحی نیا اظهار داشت: تأمین قطعات، گریدبندی قطعات، زمان‌بندی تأمین قطعه، موضوع تأمین قطعات برای شبکه در هر کدام از بخش‌های صادرات، بازاریابی، مواد تولید و سایر مسایل توسط شرکت مشترک تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه شرکت مشترکی به صورت جوینت ونچر بین خودروسازان ایرانی و خارجی تعریف نشده بود، گفت: حتی در همکاری رنو و خودروسازان ایرانی نیز این مسئله شکل نگرفت، در قرارداد رنو نیز یک شرکت به نام رنو پارس تشکیل شد که 26 درصد سهام آن به ایران خودرو، 26 درصد به سایپا و بقیه آن به رنو اختصاص داشت که فقط تأمین قطعات تندر 90 را در شبکه رنو انجام دهد.

وی تأکید کرد: وظیفه آن شرکت فقط تأمین قطعات بود، ولی شرکت مشترک پژو و ایران خودرو وظیفه‌اش تولید خودرو است که در فاز اول، این تولیددور سایت‌های ایران خودرو انجام می‌شود.


دلیل آموزش کارشناسان ایرانی تحت عنوان غرامت

آموزش کارشناسان ایران خودرو یکی از مواردی است که به عنوان غرامت پرداختی از سوی پژو به ایران خودرو مطرح شده است.

خبرنگار فارس پرسید آموزش کارکنان در تمام قراردادهای خارجی پیش‌بینی می‌شود، چطور ایران خودرو این کار را به حساب غرامت می‌گذارد؟ صالحی نیا پاسخ داد: جوینت ونچر یک شرکت است و هرچه در محدوده این شرکت تعریف شود، برای همین شرکت خواهد بود. سقف تولید خودرو توسط جوینت ونچر حدود 200 تا 250 هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی شده است و در کنار آن، تولید ایران خودرو حدود 700 تا 800 هزار دستگاه خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر سهم 50 درصدی ایران خودرو از تولید 250 هزار دستگاه شرکت جوینت ونچر، حدود 600 هزار دستگاه خودرو نیز در ایران خودرو تولید خواهد شد.

معاون وزیر صنعت توضیح داد: آموزش دو جنبه دارد، در این زمینه یک سطح خارجی برای آموزش پرسنل ایران خودرو در بحث غرامت تعریف شده است که هیچ ارتباطی به شرکت جوینت و نچر ندارد.


تولید 250 هزار دستگاه خودرو در پایان سومین سال همکاری مشترک

وی با بیان اینکه تولید شرکت جوینت ونچر ایران خودرو و پژو در پایان سومین سال همکاری دو شرکت به 250 هزار دستگاه خواهد رسید، گفت: هم اکنون بیشترین تیراژ تولید ایران خودرو وابسته به پژو است و این شرکت در حال به روز رسانی محصولات پژو از نظر استاندارد مصرف سوخت، نصب موتورهای یورو 6، استانداردهای جدید آلایندگی، تنوع، صادرات و رضایت‌مندی مشتریان است.

وی ادامه داد: یکسری محصولات ایران خودرو نیز با تجربه‌ای که این شرکت از همکاری با پژو کسب می‌کند و امتیازاتی که بابت تولید محصول بر روی پلت فرم‌های گروه پژو سیتروئن (PSA) کسب کرده، تولید می‌شود.


تولید 300 هزار دستگاه خودرو روی پلت فرم پژو و به نام ایران خودرو

صالحی نیا تصریح کرد: ایران خودرو می‌تواند تا حدود 300 هزار دستگاه خودرو بر روی پلت فرم PSA و به نام ایران خودرو تولید کند.

وی افزود: ایران خودرو علاوه بر تولید در جوینت ونچر، بخشی از محصولاتش را نیز بر روی پلت فرمی که از گروه پژو می‌گیرد، تولید خواهد کرد.


ادامه تولید پژو 206 و 207 تا سه سال آینده

به گفته صالحی نیا، تولید پژو 207 طی دو تا سه سال ادامه خواهد داشت، تولید پژو 206 نیز ادامه می‌یابد و تولید این محصولات تا وقتی که به لحاظ تیراژ اقتصادی، تأمین قطعه و پاس کردن استانداردهای مصوب و تا زمانی که مشتری دارد، ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چشم‌اندازی برای تولید محصولات فعلی پژو در ایران وجود ندارد؟ گفت: تولید پژو 206 با توجه به اینکه بسیاری از استانداردها را پاس می کند و بین مشتریان نیز مطلوبیت دارد حتماً طی دو تا سه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عرضه محصولاتی که بر روی پلت فرم 206 تولید می‌شوند مانند پژو 207 نیز قطعاً ادامه خواهد داشت، در پاسخ به این سوال که آیا تولید پژو 206 از سه سال آینده متوقف خواهد شد، گفت: این تولید قطعاً ادامه خواهد یافت، اما با شرایط جدید و با استفاده از پلت فرم‌هایی که ایران خودرو در اختیار دارد.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه خودروهای پژو 301، 208، 2008 بر روی یک پلت فرم تولید می‌شوند، گفت: اگر بخواهیم مدام دنبال پلت فرم جدید باشیم، نمی‌توانیم تولید اقتصادی داشته باشیم.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

امین: 1394/12/1613:16:11،
206
21
کلا هر خودرویی تا زمانی که مشتری دارد تولید میشود دیگه کاری به بقیه چیزا ندارند، مثل ۴۰۵ و پراید
فرزاد: 1394/12/1615:17:15،
102
26
"اگر بخواهیم مدام دنبال پلت فرم جدید باشیم، نمی‌توانیم تولید اقتصادی داشته باشیم."
هیچکی ندونه اونوقت همه فکر میکنن اینا در سال 4 تا پلت فرم جدید واسه هر فصل سال یکی میدن بیرون !!!
آخه مرد حسابی ... مگه در بیست سال گذشته به غیر پلت فرم 405 و 206 چیز دیگه ای هم داشتین که ما خبر نداریم !!!؟؟؟
رضا: 1394/12/1615:40:08،
34
130
206 خودروی بروز، اسپورت، ایمن، کم مصرف و پر شتاب. باید هم تولید بشه
کامران: 1394/12/1616:20:37،
96
21
واردات را آزاد کنید ببینید مشتری دارید یا نه.

اینکه فرمودند پلتفرم جدید توجیه اقتصادی ندارد پس شرکتهای خارجی سودی ندارند. باید مثل خودروسازهای ما یک خودرو را 50 سال تولید کنند تا سوددهی داشته باشند.
خودروسازها خجالت بکشید...
من: 1394/12/1618:10:55،
24
46
برادر من مردم ماها قدرت خرید ماشین های به روز رو ندارند. حقوقشون نمیرسه بابت یه ماشین هاچبک بخوان 14 هزار یورو پول بدن.
شما خارج از ایران زندگی نکردید, زندگی می کردید می دیدید که درسته قیمت خودرو در خارج از ایران بدون تعرفه هست ( که البته اینطوری هم نیست و بعضی کشورهای حتی اروپایی روی خودروهای خارجی تعرفه ( مالیات ) های 15 - 20 درصدی دارند ), اما از اونطرف قیمت قطعات یدکی وحشتناک بالاست. ممکنه یک ماشین رو شما لیس ( اجاره ) کنی برای 5 سال و ماهی 600 دلار هزینه لیس رو بدی, ولی همون ماشین رو بخوای یه قطعه ساده اش رو عوض کنی باید 100 دلار پول بدی.
بعضی خودروسازها حتی ضرر میدن روی قیمت ماشین هاشون, در عوض سودشون رو از بابت قطعات یدکی ( جنیون پارتز ) می برن و یه فیلتر روغن ساده رو به شما 50 هزار تومن می فروشن و یه فیلتر هوا رو 80 هزار تومن. توی ایران این موضوع برعکسه.
حسنک: 1394/12/1618:10:59،
51
24
206 یک ماشین دو نفره هست صندلی عقب ویژه حمل سبزی و پیاز و سیب زمینی هست
متی: 1394/12/1619:03:54،
21
34
206 سالها پیش باید از دور خارج میشدبخاطر ایمنی ضعیف به خاطر بسیار کوچک آن و چپ کردن آن که همراه با حداقل 3 بار کله کردن است
آنلاین: 1394/12/1619:46:42،
58
28
206 وی۸ مدل ۹۰ + + + +
ریو مدل ۹۰ - - - -

خانواده دو نفره، سالی چهار بار مسافرت
انتظارات: کمترین اصطحلاک، بیشترین لذت رانندگی، به‌صرفه‌ترین در مقابل قیمت پرداختی
جواب "من": 1394/12/1620:41:56،
24
23
دوست عزيز من هم آلمان زندگي كردم هم انگليس ولي توي ايران براي يك جفت چراغ مزدا ٣ مجبور شدم ١٠ ميليون پول بدم كجاي دنيا اين قيمته ؟ توي سايت مزدا قطعه جنيوين جفتي ١٥٠٠ دلار هست چه جور تو ايران ١٠ ميليونه آخه ؟؟؟؟
تحريم: 1394/12/1613:16:15،
130
22
باباجوووونننن ملللتتتت بيبينيد خودشون دارن صراحتا اعتراف ميكنن توليد لگن هاي دهه ٩٠ تا وقتي مشتري باشه ادامه پيدا ميكنه نخريييييييد اي ملت تورو جدتون تحريم تحريم تحريم
مهدی بدری: 1394/12/1623:00:47،
27
24
آقای من. طوری حرف میزنی انگار فقط خودت خارج از ایران بودی . همه دنیا میدونن سمند تو ارمنستان 9 میلیونه تو عراق6 میلیون تو افغانستان 3 میلیون حرفی بزن که مردم باور کنن نه اینکه خودرو ساز داخلی رو مسخره کنن اینا بنده خدا ها از بس دارن باج میدن قیمت رفته بالا
برباد رفته: 1394/12/1613:16:51،
90
26
((اگر بخواهیم مدام دنبال پلت فرم جدید باشیم، نمی‌توانیم تولید اقتصادی داشته باشیم)). مرد حسابی 206 رو دارین 15 سال با همون قیافه به مردم میندازین بعد میگی مدام پلت فرم جدید!!!!!!!
بهروز: 1394/12/1613:19:45،
102
64
هیوندای - کیا + + +

پژو سیتروئن - رنو _ _ _
جعفر: 1394/12/1613:27:39،
77
21
و تا زمانی که مشتری دارد، ادامه خواهد داشت!!!

دقت کنید!!! تا وقتی مشتری داره!! و واقعا همینطوره. تا وقتی خریدار هست، لزومی نداره از خط خارج شه
مهدی: 1394/12/1613:30:52،
61
22
دل خوشیمون شده یه عمر پول جمع کنیم بریم ماشین آشغالی بخریم
Saeed: 1394/12/1613:32:58،
69
24
ایشون دلیل ادامه تولید 206 رو داشتن مشتری اعلام کرده
نیست مشتری تا حالا حق انتخاب داشته و بدون اجبار 206 خریده
خیلی پیله اید
محسن : 1394/12/1613:33:39،
45
52
ایکاش فقط پژو ۴۰۵ SLX توقف تولید نشه چون با ۳۰ میلیون تومن تو ایران ماشین پیدا نمیشه
پوریا: 1394/12/1613:39:23،
53
21
خسته نباشی اقای صالحی نیا! تمام خط تولید خودروسازان کشور
از پراید و پارس گرفته تا سمند و دنا از استانداردهای ایمنی و کیفی
دنیا بسیار عقب هستند ضمن اینکه گران هم هستند.!!اینطور که
شما خط مشی صادر فرمودید حق انتخاب مردم برای همیشه این
خودروهای عتیقه خواهد بود.!!
جکی: 1394/12/1613:40:06،
25
19
کی پوژ کاملا فرانسوی میشود واز قطعات چینی خبری نیست؟
علی حسینی: 1394/12/1613:40:17،
64
26
405تا 20 سال آینده هست
206تا 35 سال آینده هست
207تا 47 سال آینده هست
منبع اصلی دارم
محمد: 1394/12/1613:46:15،
50
22
من نمیدونم چرا جز واجبات شرعی که با پژو قرار داد بستن؟ چرا با تویوتا قرارداد نبستن؟چرا باید حتما کارخانه ماشین سازی تو ایران باشه؟ ما اگر بیایم نصف نصف نصف نصف نصف نصف که پولی خرج تمام تیم فوتبال بی ارزش بی ارزش ما و کارخانه ماشین سازی بی ارزش ما خرج پیشرفت دانش مملکت می کردیم . الان به کجاها که نمی رسیدم
کامران: 1394/12/1616:22:41،
32
25
دلیل آن را از مافیای اقتصادی بپرسید و از درصد بگیرها
یه نفر: 1394/12/1618:57:05،
26
22
عزیزم ... این کشور ... مملکت حق و حساب دادنه ... اون هم از جیب ملت بدبخت !!!
مجتبی: 1394/12/1613:58:04،
20
45
اگر ملت همیشه معترض باز نیان نظر منفی بدن این اخبار میتونه شروع یه راه مثبت باشه
باید زمان داد
این همه صبر کردیم یکی دو سال دیگه هم صبر میکنیم تا ماشین روز سوار شیم
عطا: 1394/12/1614:03:44،
48
20
آخه پدر بیامرز وقتی انحصار مطلق گذاشتید برای خودرو فکر کردید خیلی هنر میکنید که 4 مدل ماشین رو 40 سال تولید میکنید بعد هم افتخار میکنید که مشتری داره؟
کاش یه ذره شرم داشتید. واقعا نمیدونید تکنولوژی ساخت خودرو تو دنیا به کجا رسیده؟
Saeed: 1394/12/1614:07:53،
23
23
بهتر بود مبحث اموزش رو تحت برنامه انتقال دانش فنی و بصورت متقابل انجام می دادند؛ تا اروپایی ها هم از نو اوری های نوابغ وطنی بی نصیب نمونند.
آرش: 1394/12/1614:08:05،
38
25
مگه تویوتا اف جی کروز مشتری نداشت که از خط تولید تویوتا خارج شد. مگه خودروهای خارجی مشتری ندارن تو دنیا که هر 3 سال به کل از اول طراحی و تولید میشن؟
متاسفم برای خودمون که افرادی با همچین افکار متحجرانه برای ما تصمیم میگیرن
محمد: 1394/12/1614:15:11،
30
20
با سلام
بعرض می رساند از سردار نامه را بردار
خلاصه کلام اینکه توی ایران به تنها چیزی که اهمیت نمی دهند همین نظرات شما است فقط دلتون را خوش کردنند وشما را سر گرم کردند
سامی: 1394/12/1614:54:32،
42
25
اگر قرار به توقف تولیده قبلش باید تولید پراید ها و 405 ها و پارس و وانت مزدا و وانت نیسان و سمند و ... متوقف بشه که نه موتور دارن و نه ایمنی و نه ظاهر و فناوری . سمند هم همون شاسی و موتور 405 هست و EF7 فقط موتورش فرق داره و مشکلات خودش رو داره و پارس هم دقیقا 405 هست که ظاهرش فیس لیفت شده . رانا هم همون 206 SD هست که ظاهرش داغون شده و باطنش افت داره . باز 206 مخصوصا موتور TU5 از همه ی این ماشین ها بهتره و ایمنیش هم بیشتره و مورد پسند عموم بیشتریه
خریدار بی نوا: 1394/12/1615:15:44،
27
24
آقای صالحی نیا به داد شاکیان و پیش خریداران دیار خودرو در خصوص عدم پرداخت وجوه پرداختی مشتریان از سوی شرکت دیارخودرو رسیدگی کنید
امير: 1394/12/1622:56:23،
19
24
ماشين دنده دستي اشغاله خيلي از اين تصادف ها به خاطر گيربكس دستيه تا بخواي كلاچ بگيري ب خودت بياي تصادف كردي
کیومرث: 1394/12/1623:57:43،
24
21
من همه ماشین های داخلی بین 30 تا 40 میلیون تجربه کردم.انصافا 206 صدای کم موتور تو اتاقش، کند و شتابش مسافرت راحتی داره امنیتش رو از اینترنت تست تصادفش سرچ کنید سوختش پایین خوش فرمان تنها ایرادش فضای کم عقبشه برای خانواده های زیر 5 نفر توصیه میکنم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما