کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ خدمات خشکشویی و لباسشویی در آستانه شب عید


کد خبر : ۲۰۴۷۹یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۱۲۰۳۹ بازدید

خشکشویی و لباسشویی یکی دیگر از صنوفی است که در ایام پایانی سال مشتری زیادی دارد و بازارش رونق می‌گیرد که رییس اتحادیه این صنف ...
نرخ خدمات خشکشویی و لباسشویی در آستانه شب عیدنرخ خدمات خشکشویی و لباسشویی در آستانه شب عید

خشکشویی و لباسشویی یکی دیگر از صنوفی است که در ایام پایانی سال مشتری زیادی دارد و بازارش رونق می‌گیرد که رییس اتحادیه این صنف ضمن اعلام نرخ‌های مصوب خدمات، به متقاضیان مربوطه تاکید کرد که به نرخ مصوب واحدهای صنفی توجه کنند چون واحدها سه نوع درجه‌بندی و به تبع آن سه نوع نرخ دارند.

ابوالفضل رجب‌زاده در گفت‌و‌گویی، با بیان اینکه حدود 900 واحد خشکشویی و لباسشویی مجوزدار در تهران فعال هستند، گفت: یکی از مشکلاتی که در این بخش داریم ناآگاهی مردم از نوع و درجه واحدی است که به آن مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در برخی مواقع با مواردی روبرو می‌شویم که فردی به واحد خشکشویی و لباسشویی درجه یک مراجعه می‌کند و توقع نرخ واحدهای خشکشویی و لباسشویی درجه سه را دارد و از این موضوع آگاهی ندارد که صنف ما سه درجه بندی داشته و بر اساس درجه بندی نیز نرخ های مصوب جداگانه ای دارد.

رییس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی یادآور شد: نحوه شست‌وشو، جنس لباس، موادی که برای شست‌وشو مصرف می‌شود، از جمله فاکتورهای مهم در نرخ خدمات در این صنف است.

به گفته رجب زاده، اجرت شست‌وشو و اتوی لباس‌های چین‌دار و پلیسه‌دار، لباس عروس، لباس شب بانوان، سنگ‌دوزی، روب دوشامبر، لباس‌های سفید و روشن، انواع جین، کتان، جیر، چرم، پوست، پرده‌های غیرمعمولی، روتختی، روفرشی، پتو، لحاف، کلیه البسه غیرمعمولی و اجرت لکه‌گیری البسه در موقع صدور فاکتور در حضور مشتری تعیین می‌شود.

وی گفت: نرخ مصوب خدمات لباسشویی و خشک‌شویی از نوع درجه یک برای اتوی کت و شلوار 10 هزار تومان، اتو به همراه خشکشویی 18 هزار تومان، اتوی کت 6000 تومان و همراه با خشک‌شویی 11 هزار تومان، اتوی شلوار 4000 تومان و همراه با خشک‌شویی 7000 تومان، اتوی بلوز 4000 تومان و همراه با خشک‌شویی 7000 تومان است.

رییس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی اظهار کرد: اتوی مانتوی ساده 6500 تومان و همراه با خشک‌شویی 11 هزار تومان، اتوی پیراهن مردانه 4000 تومان و همراه با خشک‌شویی 7000 تومان و اتوی دامن 4000 تومان همراه با خشک‌شویی 7000 تومان است.

به گفته او، اتوی هر مترمربع پرده پارچه‌ای 2000 تومان همراه با خشک‌شویی 4500 تومان و اتوی هر مترمربع پرده توری 1500 تومان و همراه با خشکشویی 2200 تومان محاسبه می شود.

اما سال گذشته بود که براساس اصلاحیه قانون جدید نظام صنفی، تعیین سقف و حدود صنفی برای کلیه رسته‌های صنفی حذف شد که این موضوع مشکلات زیادی را برای برخی اصناف از جمله واحدهای خشکشویی و لباسشویی ایجاد کرد و موجب کسادی فعالیت برخی از صنوف شده است.

که رجب زاده در این زمینه گفت: تا قبل از اصلاحیه قانون نظام صنفی، حدود صنفی برای این بخش 500 متر بود ولی بعد از لغو این قانون شاهد هستیم که دیوار به دیوار واحد خشکشویی و لباسشویی موجود، واحد دیگری در این زمینه راه اندازی می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها