کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش بینی 1250 دلاری قیمت جهانی طلا تا پایان سال میلادی


کد خبر : ۲۰۴۶۹یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷:۳۶۱۰۸۸ بازدید

کامرز بانک آلمان در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1250 دلار خواهد رسید.

قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون بیش از 19 درصد رشد داشته است و به بیش از 1260 دلار رسیده است. بر اساس این گزارش کامرز بانک آلمان در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت طلا نقره پلاتین و پالادیوم در سال 2016 را افزایش داده است.

این گزارش افزود: قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1250 دلار خواهد رسید. این رقم نسبت به پیش بینی قبلی این بانک که در دسامبر منتشر شده بود، 50 دلار افزایش داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران کامرز بانک عوامل مختلفی موجب افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد شد: ادامه نوسانات در بازارهای مالی جهان، آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا که موجب کاهش انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می شود، و کاهش ارزش دلار و ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان به خصوص چین و روسیه.در شرایط کنونی به نظر می رسد کاهش نرخ بهره اوراق قرضه در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا از ابتدای سال 2016 داشته است. حدود 11 میلیارد دلار اوراق قرضه از ابتدای امسال تاکنون با نرخ بهره منفی داد و ستد شده است.

اگر این روند ادامه داشته باشد، قیمت جهانی طلا احتمالا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. به اعتقاد تحلیلگران کامرز بانک، سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1200 دلار خواهد بود.اگر وضعیت اقتصادی آمریکا بهبود یابد، فشار بیشتری بر قیمت جهانی طلا وارد خواهد شد و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نیز بیشتر می شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، به نظر می رسد در صورتی که نوسانات شدید در بازارهای مالی جهان ادامه یابد، تقاضا و قیمت طلا نیز با رشد بیشتری روبرو خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران این بانک، 2016 میلادی سال افزایش تقاضای نقره و کاهش عرضه خواهد بود. بازار جهانی نقره امسال با کاهش عرضه روبرو خواهد شد و قیمت هر اونس نقره تا پایان امسال به 17 دلار خواهد رسید.

قیمت هر اونس پلاتین نیز تا پایان امسال به 1050 دلار و قیمت هر اونس پالادیوم نیز به بیش از 650 دلار خواهد رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها