کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

موقعیت متزلزل خودروسازان چینی در بازار ایران

کدخبر:۲۰۴۴۶شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸:۴۷۴۸۱۸ بازدید

با جدی‌تر شدن بازگشت خودروسازان اروپایی و کره‌ای به ایران موقعیت خودروسازان چینی به طور جدی به خطر افتاده ...
موقعیت متزلزل خودروسازان چینی در بازار ایران

با جدی‌تر شدن بازگشت خودروسازان اروپایی و کره‌ای به ایران موقعیت خودروسازان چینی به طور جدی به خطر افتاده است. دبیر انجمن قطعه‌سازان سخنان اخیر معاون وزیر صنعت درباره احتمال حذف چینی‌ها در سال آینده را تائید کرد.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته (یک‌شنبه 9 اسفند) از احتمال حذف خودروسازان چینی از بازار خودروی ایران در سال آینده خبر داد.

 

به گزارش ایران جیب، او در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو در پاسخ به پرسشی درباره آینده همکاری با خودروسازان چینی گفت: «با توجه به تعرفه‌های تعیین شده چینی‌ها باید به سرعت توسعه ساخت محصولات‌شان در داخل را مدنظر قرار دهند در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.» صالحی‌نیا همچنین به ادامه مذاکرات سایپا با شرکت رنو فرانسه برای توافق بر سر قرار دادی مشابه قرارداد ایران‌خودرو و کمپانی پژو اشاره کرد که در آن هر دو طرف ۵۰ درصد سهم دارند.


بازگشت خودسازان فرانسوی

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع قطعه‌سازان خودرو نیز با توجه به احتمال حذف چینی‌ها از بازار ایران تاکید کرده که خودروسازان این کشور باید محصولات خود را با ذائقه مشتریان ایرانی منطبق کرده و رضایت و اعتماد آنها را جلب کنند.

او روز جمعه، 14 اسفند به خبرگزاری ایلنا گفت: «براساس سیاست‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت هر خودروساز خارجی که قوانین و مقررات ایران را رعایت نکند از بازار ایران حذف خواهد شد.»

محبی‌نژاد می‌گوید "مشارکت در سرمایه گذاری مستقیم و سهم سرمایه‌گذار خارجی" در قراردادهای جدید از جمله سیاست‌های وزارت صنعت برای توسعه فعالیت در این حوزه است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان درباره احتمال موفقیت خودروسازان چینی در بازار ایران از طریق کاهش قیمت‌ها گفته است: «در یک مقطع کوتاه به دلیل مشکلات تحریم‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، قیمت این دست از خودروها کاسته شد اما موقتی بود و این موضوع در میان‌مدت و بلندمدت اثری نخواهد داشت.»

معاون وزیر صنعت می‌گوید برخی شرکت‌های ایرانی مشغول مذاکره با خودروسازان آلمانی هستند و شرکت‌های "کیا" و "هیوندا" نیز برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.


جولان چینی‌ها در بازار بی‌رقیب

با تشدید تحریم‌های بین‌المللی و تحریم‌های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا در سال‌های پایانی دولت دوم محمود احمدی‌نژاد همکاری اغلب خودروسازان معتبر خارجی با ایران متوقف شد یا به حال تعلیق درآمد.

چین با بهره‌برداری از این وضعیت، ابتدا با دو خودروی "ام وی‌ام" و "لیفان" وارد بازار ایران شد و اندکی بعد با 12 خودرو بخش بزرگی از این بازار را تسخیر کرد.

اکنون و پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و برداشته شدن تحریم‌ها راه بازگشت خودروسازان مهم جهان به ایران باز شده و موقعیت چینی‌ها به خطر افتاده است.

خودروهای چینی از نظر اغلب شهروندان و کارشناسان ایرانی بی‌کیفیت ارزیابی می‌شوند و در صورت رقابتی شدن بازار شانس زیادی در ایران ندارند.

به گزارش ایران جیب، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت کیفیت خودرو‌های چینی را "بسیار پایین" خوانده و می‌گوید: «چینی‌ها از بازار ایران به عنوان آزمایشگاهی بزرگ برای صنعت خودروسازی خود استفاده می‌کنند.»

دی ماه امسال و در جریان سفر رئیس جمهور، حسن روحانی به فرانسه، شرکت فرانسوی "پژو سیتروئن" اعلام کرد که همکاری خود با ایران‌خودرو را از سر می‌گیرد و سه مدل خودروی جدید در ایران می‌سازد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مسعود: 1394/12/1514:21:16،
80
27
من که چینی میخرن چون میدونم این افراد به اصطلاح زرنگ و در واقعیت ..... خودروهای هم قیمت پراید رو به ما اندلزه پارس خواهند اندخت در صورتی که میگن مثل این اروپایی
مصطفی: 1394/12/1515:40:54،
60
59
خداوندا این چینیای بنجل داغونو از ما دور بگردان ، که یا مجبوریم این آشغالای داغونو بخریم یا خودروهای ایرانی رو که جفتش ضرره
تارزان: 1394/12/1515:51:40،
19
59
یک خودروی چینی آفرود نام ببرید.برای خرید میخواهم.حرفه ای ها نظر دهند...
مهدی: 1394/12/1517:26:01،
54
25
خودروی آلمانی کره ایی میاد اما بالای 100میلیون چینی ها جا برای بازی دارن پدرم دیروز یه x33 خرید خودم پارس سال دارم خدایی امکانات وراحتی چینی بهتره ضمن اینکه هفت سال از ورود چینیها میگذره اگه بد بودن نمیموندن تاحالا
فکر مثبت : 1394/12/1517:39:09،
40
56
نخرین
نخرین
نخرین
چون شرکتهای بزرگ در راه هستند
و اگر بخرین
مشتری اول آخر خودرو خودتان هستین
شرکتهای بزرگ دنیا
خودرو را میدهند بعد قسطی پولش را میگیرند
برای همینه که
جشنواره های زیادی برای فروش ماشین شکل گرفته تا اینکه
قبل از آمدن محصولات جدید روز 2016
انبارها خالی شوند
پس نخرین
murat: 1394/12/1518:26:00،
29
16
آخه من نمیدونم این ماشینای اروپایی چند میدن اینا دیدین 207=10سال پیشو 48تومن گفتن از خواب بیدار شین دیگه ارزون نداریم اینجا تویوتا ماشین بسازه فوقش 20تومن ارزونتر میشه نه بیشتر واقعیت هست
عجبا: 1394/12/1520:01:57،
22
13
توی سایت علی بابا یک خودروی چینی در کلاس کراس اور حدود
10 هزار دلار هست مشابه همون را سایپا خودروي چانگان CS35 اتوماتيك توليد داخل از 88 میلیون رسانده به 64 میلیون در صورتی اون
یکی ساخت خود چینه حالا چرا سایپا یک خودروی ازران قیمت را چند
برابر قیمت میفروشه؟ چرا؟
http://www.alibaba.com/product-detail/2014-Weichai-Enranger-SUV_1992507929.html?spm=a2700.7724838.0.0.SGL2Lw
سیامک: 1394/12/1520:28:34،
17
20
این افراد ساده اندیشی که سنگ خودروهای چینی و به سینه میزنند یه لحظه تامل کنند که همین چینی های پست با ورود کامیون هوو چه تعداد خانواده ایرانی را داغدار کردند.واقعا تاسف آوره افرادی خود و خانواده شان را قربانی آزمایشگاه خودروسازی چین میکنند(و نفرین بر باعث و بانی این واردات کثیف خودرو چبنی)دوستان عزیز مستند میگویم پاسخ دنیا به خورو سازی چین یک کلمه بوده : مردود
نون: 1394/12/1521:53:35،
26
18
دوستانى كه با بنجل خوندن ماشينهاى چينى وارد عرصه ميشوند بدانند كه نادانسته دارند آب تو آسياب فرغون سازان داخلى ميريزند ، حدفاصل قيمتى محصولات مونتاژى ٢٠ سال قبل ويران خودرو و سايپا با ماشينهاى روز وارداتى ، توسط ماشينهاى چينى پر شده ، حال حذف اين محصولات ، راه رو باز ميكنه تا اينها بتونند قيمت آشغالهاى داخلى رو افزايش بدن و از انحصار بيشتر بهره بردارى كنند .
amir: 1394/12/1522:44:00،
22
15
باسلام و تشکر از ایرانجیب
من معمولا نظرات رو میخونم و واقعا متاسفم واسه افرادی که فقط الکی و بدون اطلاع و از روی تعصب نظر میدن که فلان ماشین چون چینیه آشغاله و...
حالا انگار مثلا صنعت خودرویی خودمون خیلی عالیه یا مثلا ما اوروپا زندگی میکنیم و ماشین چینیا هجوم آوردن تو مملکتمون!!!
صنعت خودرویی ما بدتر نباشه اصلا بهتر نیس!
اگر دوستان لطف میکردن و نظر کارشناسانه یا تجربه سواری و استفاده خودشونو میگفتن خیلی بهتر بود تا اینکه از روی تعصب حرف میزدن و فقط چینی چینی میکردن!!
خواهشا جدای از بحث کشور تولید کننده نظر بدید که کیفیت چطور هست تا راهنمایی باشه برای دوستانی که شاید قصد خرید داشته باشن
ممنون از همتون
علی: 1394/12/1610:13:59،
20
14
آره شما هم اینقدر مرد هستید که میاید خودرو های کره ای و ژاپنی و اروپایی رو با قیمت چینی بدید؟
اینا همش تبلیغه برای اینکه مردم از ایران خودرو و سایپا بخرند و یه وقت خدای نکرده سمت ماشینای چینی نرن که سود اینا کم بشه
من خیلی دوست داشتم کشورم ماشینی تولید میکرد که وقتی سوار میشم با افتخار بگم ایرانیه ولی حیف که ...
مشتری مداری: 1394/12/1611:47:18،
15
16
با ورود شرکتهای خارجی
آنها طبق عادت و اخلاق و روش دیرین خود
محصولات جدید و
مدلهای 2016 را قسطی با سود کم
به مشتری میفروشند
چون در کشورهای پیشرفته همینگونه با مشتریان برخورد میکنند
در ضمن
این خودروهای تولید داخلی در
انبارها مانده داره خراب میشه
در به در دنبال مشتری هستند
اگر نخرین
بزودی ورشکسته و نابود میشوند
اما اگر بخرین مشتری اول آخرش خودتونین
A: 1394/12/1514:29:40،
102
25
والا ما هم ماشین ایرانی داریم هم چینی،از هر نظر چینی بهتر از ایرانی.چرا کیفیت خودروهای ایرانی نمیگین کم قدیمی تر هم بی کیفیت تر هم گرانتر از ماشین های چینی هست.بر عکس ماشین های ایرانی ، چینی ها هر روز پیشرفتم میکنن.چین پای خودش محکم کرده شاید سهمش کم بشه اما حذف نمیشه
تالو: 1394/12/1514:31:35،
67
23
تنها راه ماندن چینی ها ارزان فروشی و فول اپشن کردن خودروهایشان است
جناب خان: 1394/12/1514:33:23،
44
27
اون اقاهه تو عکس داره میگه بیا بخر توروخدا فقط ببرش اینو جاشو نداریم ...
مردم: 1394/12/1514:37:32،
41
11
هیچ عقل سلیمی نمیتونه بگه وقتی همه امکانات رو برای خودروسازی فراهم کنیم...خودروساز بره به جاش دلالی خودروسازهای دیگر رو بکنه...
خودروسازها به جای استفاده از فرصتهاشون...
سو استفاده کردن و به فکر سود بیشتر بودن و هستن...
چه خودروی چینی بیارن چه فرانسوی...
دلیلی برای باقی موندن تعرفه نا جق نمی مونه...
حالا اگه عقل سلیمی باشه...اگه گوش شنوایی باشه...و اگه قدرتی داشته باشن مسولین،....
حرف مردم اینه....تعرفه برای ایمنی...برای انصاف...برای راحتی و شرع.... باید برداشته بشه...
ف: 1394/12/1514:50:20،
68
15
دمه چینیا گرم که جلوی یکه تازی خودروسازا رو گرفتن وگره هممون درسته خورده بودن!! الانم دارن رقابت ناسالم حذفشون میکنن. راست میگین رقابت کنین. کدوم خودرو اروپایی و فرانسوی؟ ماله دهه 90 و 2000 میگی ؟؟؟
ارسلان: 1394/12/1515:02:42،
67
21
اگه قراره خودروهاى چينى نيان بايد در اين دو تا لگن ساز هم بسته بشه. چون انصافا كيفيت خودروهاى چينى از فرغونهاى اين دو تا لگن ساز خيلى بهتره.
شایان: 1394/12/1515:11:35،
52
14
هرروز دارند پیشرفت می کنند.قطعا کیفیت و قیمت در این خودروها هم بهتر و هم منطقی تر از خودروسازان وطنیه. خود متن هم تایید کرده «بخش بزرگی از این بازار را تسخیر کرد».اگر بده که چرا ایران خودرو و سایپا هرروز یه ماشین جدید قرارداد می بندند و چینی ها هرروز دارند پیشرفت میکنند اگر هم خوبه پس چرا این همه حرف و حدیث.هرکسی که داره راضیه
حسین: 1394/12/1515:16:59،
28
14
همکاری یعنی چند درصد سودشون باج بدن؟
عباس آقا: 1394/12/1515:23:54،
50
21
انصافا چینی ها خوب پیشرفت کردن . حداقلش اینه که وقتی یه ضعف میبینن سریع بر طرف میکنن . اما خودروسازهای ما یه ماشینو 30 سال فقط مونتاژ میکنن و هر روز بدتر از دیروز و دوما به نظر من محصولات چینی واقعا از محصولات داخلی سرترن و سوم اگر آقای وزیر در مسئله قیمت محصولات چینی وارد نمی شد الان تیگو 5 را ملت با 72 میلیون میخریدند نه 92 میلیون !! و همچنین بقیه محصولات .
شهروند قرن 21: 1394/12/1515:45:06،
37
14
«خودروسازان این کشور باید محصولات خود را با ذائقه مشتریان ایرانی منطبق کرده و رضایت و اعتماد آنها را جلب کنند!!!!»

بفرمایید چینی ها باید محصولات خود را با ذائقه ی قیمت گذاری نجومی و کاستن آپشن ها منطبق کرده و رضایت و اعتماد ایرانخودرو و جیره خواران را برای از بین بردن رقابت جلب نمایند تا این دو شرکت وطنی همچنان بتوانند به سیاست های استعماری خود ادامه دهند.

بزرگان و فهیمان ایشان در پی از بین بردن خودروهای چینی و در نتیجه کاهش حق انتخاب مردم هستند.

«در یک مقطع کوتاه به دلیل مشکلات تحریم‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، قیمت این دست از خودروها کاسته شد اما موقتی بود و این موضوع در میان‌مدت و بلندمدت اثری نخواهد داشت!!!»

جالب است که حرف آقای هاشم یکه زارع را تکرار میکنند که قدرت خرید مردم بعد از توافق افزایش خواهد یافت در نتیجه میشود گرانتر از این هم به مردم داد. تنها علاج مطالبه حق است
مهدی: 1394/12/1516:07:46،
36
19
بیا و محبت کن، خیلی از قطعاتمونو مدیون همین چینا هستیم، تو سالهای گذشته که قطعات ساده مثل بلبرینگم نداشتیم چینی اومد تامینش کرد، نمیگین چرا وارد کننده های ما میرن جنس کم کیفیت چینو وارد میکنن که سود بیشتری ببرن؟ محصول درجه یک چینی کیفیتش پایین که نیست هیچی قابل مقایسه با اروپایی هم هست. یکم انصاف بد نیست. امتحان کنین روراست باشین با خودتون. شما نمیتونین کنار چین هم حرفی برای گفتن داشته باشین واسه همین به جای اینکه خودتون درست کار کنین و بهتر از اون باشین دارین صورت مساله رو حذف میکنین. خیلی رو دارین والا.
بهزاد تحریم: 1394/12/1516:09:16،
25
21
مهمترین مزیت ماشینای ایرانی اینه که مراکز خدمات پس از فروششون تو ایران فراوونه. تو هر شهری اگه گیر افتادی، رات میندازن. ولی چینیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا واقعاً اینجوریه؟
sam: 1394/12/1516:17:19،
41
16
با سلام
چند گروه هستند که با ورود خودروهای چینی سخت مخالف هستند و همین آدم ها هستند که هر روز بر علیه چینی ها موضع گیری می کنند.همه ما می دانیم که خودروهای چینی به سرعت در حال بهبود کیفی هستند و این بزرگترین خطر برای خودروسازان رانت خوار و تنبل و دلال صفت ما هست.سئوال این هست اگر فلان خودروی چینی برود چه خودرویی جانشینش خواهد شد؟ یعنی در صورت رفتن چینی ها، مصرف کننده ایرانی می تواند با 35 الی 40 میلیونی که بابت یک ام وی ام 315 می دهد به جایش یک خودروی روز اروپایی و یا ژاپنی و کره ای بخرد و یا به جای 75 میلیونی که برای جک s5 می دهد می تواند یک هیوندای توسان و...مدل روز بخرد؟ اگر جواب مثبت است که بنده صد در صد با رفتن چینی ها موافقم ولی اگر منظور از رفتن چینی ها این است که به جایش بنجل هایی همچون پژو 206 هندی و 405 لگن و....با قیمتی بالاتر از الان بخریم بنده 100 درصد مخالفم.
جک: 1394/12/1516:42:59،
20
16
اینجا هم صحبت از نظارت استصوابی و ردصلاحیت هست؟
رضا: 1394/12/1516:46:03،
35
16
تا پراید و سمند و 405 و... خودروهای عتیقه اینچنینی تولید
می شوند مطمئن باشید بازار خودروهای چینی از رونق نخواهد افتاد.
حکایت انتخاب بین بد و بدتر است متاسفانه در بازار محدود کشور.!!
پوریا: 1394/12/1518:14:20،
32
15
اقتصاد انلاین:صادق خرازی دیپلمات پیشین نوشت: ما فرغون میسازیم و اینهمه ادعا داریم.!!برای درمان در اروپا بودم و توفیق بازدید
از نمایشگاه سوییس را داشتم..جایتان خالی! و از ادعاهای گاری سازان وطنی حرص بخورید.با پول یک سمند یا ال 90 می توانید
بنز یا تویوتا بخرید.!!کمی مدیران خودروساز خجالت بکشند.!!
محمد: 1394/12/1519:12:32،
35
14
بازگلی به جمال چینیهاوگرنه الان سمند50میلیون وپراید40میلیون بودآن هم پیش خریدوچینی هاباعث شدندایران خودرووسایپاکمی به خودبیایندوحداقل قیمت هارادراین بازاربی رقیب بالانبرند.
k1: 1394/12/1523:23:22،
18
15
دوستان این فرهنگ و اخلاق لجبازی و مخالفت چیه ما ایرانیا گرفتارشیم؟ اگه متن خبر در مورد فروش یک خوردروی چینی باشه ، همه بد میگن. اگه متن در مورد حذف چینی ها باشه، همه از مزایا و خوبی های خودروی چینی میگن.
سلام: 1394/12/1604:26:28،
23
14
سلام
من با ماشين چيني كار ندارم ولي مديريت چيني را ارج مينمايم چرا ؟چون من بعد از ٢٠سال دوباره يك سفر به چين داشتم و فرق را از زمين تا اسمان ديدم اصلا باورم نميشد اين همان چين است شهرهاي بسيار مدرن كه با نيويورك ميشود در يك رده قرار داد سيستم حمل نقل بسيار پيشرفته قطارهاي بيش شهري با ٣٠٠ كيلومتر در ساعت اتوبان بسيار با كيفيت عالي خياباهاي بسيار زيبا وشيك بدون حتي يك لك در آسفالت و خيلي چيزهاي ديگر فقط بايد ديد و قضاوت را كسي ميتون بكنه كه بيست سال بيش اين كشور رو ديده بوده واقعا اگر بخواهيم قضاوت كنيم ميران ما جز خرابي چيز ديگري براي ما به ارمغان نياور ند من ب شهردارها ايران توصيع ميكنم لاق از يك شهر كوچك چين ديدن كنند تا مديريت شهري را يك كم از اونها ياد بگيرند
13: 1394/12/1608:34:22،
15
14
ماشین چینی دارا..... زود بفروشید..... وگرنه نصف هم دیگه ازتون نمی خرن ....

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل