کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عدم نیاز به کارت‌های سوخت با توجه به تک نرخی بودن بنزین


کد خبر : ۲۰۴۳۵شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۵۳۱۰۳۲ بازدید

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر به سمت تک نرخی شدن بنزین برویم که ظاهرا هم این‌گونه است، دیگر نیازی به کارت ...

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر به سمت تک نرخی شدن بنزین برویم که ظاهرا هم این‌گونه است، دیگر نیازی به کارت سوخت‌ها نخواهد بود.

روبرت بگلریان در مورد این که علی رغم تک نرخی بودن بنزین هنوز از کارت‌های سوخت در پمپ بنزین‌ها استفاده می‌شود در حالی که در صورت خرابی هزینه‌های زیادی را برای تعمیر در بردارد،‌ گفت: تا جایی که اطلاع دارم وزیر نفت هم مخالف استمرار استفاده از این کارت‌ها است، به هر حال یکی از راهکارها این است که به لحاظ فنی مانند سابق دستگاه‌ها را از ویژگی شمارش‌گری و کنترل کنندگی در آورند که این کار هم با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری امکان پذیر است نه این‌که لزوما دستگاه‌ها را عوض کنند.

وی افزود: البته برای این دستگاه‌ها کلی هزینه شده ممکن است با این دستگاه‌ها بخواهند که نه به لحاظ سهمیه‌بندی بلکه آمار دقیق‌تری از مصرف داشته باشند، اما به نظر می‌رسد علت فعال بودن این دستگاه‌ها موضوعی است که باید کارشناسان در این باره نظر دهند.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس تصریح کرد: شاید این امکان وجود داشته باشد که به نوعی بتوان برنامه طراحی شده برای دستگاه‌ها را خنثی کرد که عملکرد دستگاه پمپ بنزین هم مخدوش نشود و کارکرد هر دستگاه پمپ بنزین به کارکرد عادی و سابق که داشته برگردد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: به نظر می‌رسد این کار از لحاظ فنی شدنی باشد و با توجه به اطلاعاتی که قبلا بوده و نقش بسزایی که کارشناسان ایرانی در عملیاتی و اجرایی کردن سیستم داشته‌اند و اکنون هم که چند سال است کار می‌کنند به احتمال زیاد نقاط قوت و ضعف آن برای کارشناسان وزارت نفت مشخص شده است.

بگلریان در ادامه بیان کرد: تصور می‌کنم راهکار کوتاه مدت معقول، همین باشد و اگر می‌خواهد حذف شود باید به صورتی باشد که نخواهیم هزینه تعویض دستگاه‌ها را جایگاه‌های پمپ بنزین بپردازند.

وی همچنین تاکید کرد: البته اگر به سمت تک نرخی شدن برویم که ظاهرا این‌گونه است، نیازی به سامانه کارت سوخت‌ها نخواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها