کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توسعه‌یافته‌ترین استان‌ها از نظر ICT کدام‌اند؟


کد خبر : ۲۰۴۳۴شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۵۶۱۷۱۸ بازدید

بررسی استان‌های کشور براساس شاخص‌های احصاء شده از سوی ITU گویای آن است که به ترتیب استان‌های تهران، البرز و سمنان در اولین ...

بررسی استان‌های کشور براساس شاخص‌های احصاء شده از سوی ITU گویای آن است که به ترتیب استان‌های تهران، البرز و سمنان در اولین رده‌های جدول قرار دارند.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، براساس آمارهای منتشر شده در ارتباط با وضعیت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شکاف دیجیتال در ایران، از میان استان‌های کشور سه استان در وضعیت خیلی خوب، 9 استان در وضعیت خوب، دو استان در وضعیت ضعیف و سایر استان‌ها در وضعیت متوسط قرار دارند.

بدین ترتیب استان‌های تهران و البرز و سمنان همان گونه که گفته شد به ترتیب در سه رده اول جدول قرار گرفته و دارای وضعیت خیلی خوب اعلام شده‌اند. پس از آن‌ها مازندران، یزد، قم، اصفهان، بوشهر، فارس، مرکزی، هرمزگان و گیلان دیگر استان‌هایی هستند که از رده چهارم به بعد قرار گرفته و دارای وضعیت خوب در این زمینه به شمار می‌روند.

اما استان قزوین با داشتن سیزدهمین رتبه در میان استان‌های کشور دارای وضعیت متوسط به شمار می‌رود و پس از آن استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، ایلام، خراسان رضوی، زنجان و همدان در رده‌های بعدی جدول قرار می‌گیرند.

در ادامه این جدول لیست استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، گلستان، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال‌بختیاری، لرستان و کرمان به عنوان استان‌های دارای وضعیت ارتباطی متوسط قرار گرفته است.

اما در رده‌های آخر این جدول دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی به ترتیب به عنوان ضعیف‌ترین استان‌ها در این حوزه شناسایی و معرفی شده‌اند.

طبق این آمارها که مربوط به سال 1394 می‌شود، درباره هر استان امتیازی براساس متودولوژی ITU (اتحادیه جهانی مخابرات) در نظر گرفته شده که بالاترین این امتیازها مربوط به استان تهران و معادل 6/494 بوده و این رقم در استان سیستان و بلوچستان به کمترین حد خود یعنی رقمی معادل 3/397 می‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها