کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

آزمایش فنی لیفان 820 / چینی نیمه لوکس بازار ایران

کدخبر:۲۰۳۸۷جمعه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۴۷۸۲۸۳ بازدید

دو سال از انتشار نخستین خبرها در خصوص بزرگترین سدان لیفان می‌گذرد. خودرویی که به عنوان پرچمدار محصولات این شرکت شناخته ...
آزمایش فنی لیفان 820 / چینی نیمه لوکس بازار ایران

دو سال از انتشار نخستین خبرها در خصوص بزرگترین سدان لیفان می‌گذرد. خودرویی که به عنوان پرچمدار محصولات این شرکت شناخته می‌شود. 

 در طی روز های گذشته نیز  اخباری مبنی بر عرضه لیفان 820 در سال آینده منتشر شد. لذا برای اطلاع رسانی به مخاطبان در مورد خودروهایی که این روز ها قرار است به بازار ایران عرضه شود تصمیم گرفت تا لیفان 820 را بررسی کند آنچه در این مطلب آمده است نتایج بررسی 2 ساعته این خودرو است .

در این مطالب تلاش شده تا معایب و محاسن این خودرو  تا حد امکان مورد توجه قرار گیرد.
 

به بهانه عرضه در سال آینده/ آزمایش فنی لیفان 820  / چینی نیمه لوکس (+عکس)



طراحی و فضای داخلی

لیفان  820 در نمای ظاهری تا حدی  نظر ها را به خود جلب می کند اما طراحی آن کپی برداری از برند های مطرح دنیاست. لیفان 820 نیز از نظر طراحی بسیار شبیه به تویوتا کمری  و سوناتا  است. با دقت بیشتر به جزییات خطوط روی بدنه به شباهت خیلی زیاد برش اصلی درهای 820 با تویوتا کمری پی می‌بریم. این شباهت تا حدی است که با روی هم انداختن تصویر دو خودرو، ستون B آن‌ها بدون ذره‌ای اختلاف روی هم قرار می‌گیرد، هر چند که در ستون C و در عقب تا حدی تغییراتی را تجربه کرده است. 
 

به بهانه عرضه در سال آینده/ آزمایش فنی لیفان 820  / چینی نیمه لوکس (+عکس)


به لطف این کپی 820 از فضای مناسبی برای سرنشینان دو ردیف بهره می‌برد و می‌توان آن را در زمره معدود لیفان‌هایی قرار داد که ارگونومی مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.


پشت فرمان 820

با وجود سیستم کی‌لس، بدون در دست گرفتن کلید درهای 820 را باز می‌کنیم. با فشردن پدال ترمز و دکمه استارت/استاپ 820 را روشن می‌کنیم. نکته جالب در خصوص این سیستم در 820 اینکه حتی با دور شدن از خودرو به همراه کلید، 820  همچنان روشن مانده  و قادر به جا‌به‌جایی آن خواهید بود!  
 

به بهانه عرضه در سال آینده/ آزمایش فنی لیفان 820  / چینی نیمه لوکس (+عکس)


لیفان برای نزدیک‌تر کردن 820 به خودرویی مجهز و تشریفاتی ترمز پارک پایی در نظر گرفته است. با غیرفعال کردن این سیستم موتور 2.4 لیتری آن را به کار می‌اندازیم. این پیشرانه که توان 165 اسب بخار را به چرخ‌های جلو می‌فرستد، در بازار ایران با یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار جفت و جور می‌شود.
 

به بهانه عرضه در سال آینده/ آزمایش فنی لیفان 820  / چینی نیمه لوکس (+عکس)


 820 هر چند به اندازه همکلاس‌های ژاپنی و کره‌ای‌اش تند و تیز نیست، اما اختلاف شدیدی نیز با آن‌ها ندارد. اگر بخواهیم در زمینه شتاب این خودرو نظری دهیم باید ذکر کنیم که لیفان 820 در حرکت اولیه و داشتن شتاب به رغم داشتن موتور 2.4 لیتری کمی تنبل است هرچند این تنبلی فقط در زمان حرکت اولیه است  و در ادامه شرایط کمی بهبود می یابد.

 در اندازه گیری شتاب صفر تا صد در این خودرو نیز به عدد 10.5 ثانیه رسیدیم. 

 تعویض دنده‌ها در حالت خودکار  بدون تاخیر انجام می‌شود و امکان تعویض دستی دنده‌ها نیز وجود دارد. 820 به لطف وجود سیستم‌های کمکی نظیرکنترل پایداری الکترونیکی، و البته وزن 1.5 تنی‌اش پایداری خوبی از خود نشان داد.هر چنر که این خودر همانند بسیاری از خودروهای هموطن خود در زمینه ترمز  دچار مشکل است  به طوریکه در زمان ترمز گیری در آن حس عدم اطمینان به راننده منتقل می شود .   
 

به بهانه عرضه در سال آینده/ آزمایش فنی لیفان 820  / چینی نیمه لوکس (+عکس)



امکانات و تجهیزات رفاهی

 وضعیت تزئینات داخلی در لیفان 820 بد نیست این خودرو از تودوزی چرمی مشکی استفاده می‌کند. هر چند که کیفیت چرم بکار رفته در داشبورد و تودوزی ها در حد یک خودروی لوکس نیست. نبود فرمان چرم و مواد نه چندان مناسب بکار رفته در داشبور را می توان یکی از ضعف ها  در تزئینات خودرو دانست .

 از جمله امکانات ارائه شده در این خودرو می توان به سیستم‌هایی نظیر صندلی برقی راننده به همراه تنظیم گودی کمر، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، استارت و ورود بدون کلید، سانروف، کروز کنترل، سیستم کمکی پارک، 6 کیسه هوا، گرمکن صندلی، کنترل‌ سیستم صوتی از روی فرمان اشاره کرد.
 

به بهانه عرضه در سال آینده/ آزمایش فنی لیفان 820  / چینی نیمه لوکس (+عکس)


820 در ایران

لیفان با 820  به دنبال بازسازی این برند در ایران است و لذا سعی کرده است تا خودرویی را به بازار ایران بفرستند که بتواند نظر ها را به خود جلب کند.

820 را شاید بتوان خودرویی لوکس در گروه خودروهای چینی قلمداد کرد ولی این خودرو هنوز تا رسیدن به جایگاه لوکس بودن راه زیادی را باید طی کند هر چند که  قیمت حدود 82 میلیونی برای این خودرو در صورتیکه با شرایط پرداخت  اقساطی نیز در نظر گرفته شود شاید بتواند بخشی از بازار را به خود جلب کند.

 

لیفان 820

تعداد سیلندر ها

4سیلندر

حجم موتور(cc)

2373

حداکثر قدرت (hp/rpm)

5700/158

حداکثر گشتاور(nm/rpm)

4500-400/221

حداکثر سرعت (Km/h)

180

نوع جعبه دنده

6 سرعته اتوماتیک

وضعیت انتقال قدرت

موتور جلو - دیفرانسیل جلو

حجم مخزن سوخت(L)

63

مشخصات چرخ

215/60/16

ترمز های جلو و عقب

دیسکی - دیسکی

فاصله بین دو محور(mm)

2775

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

محسن: 1394/12/1411:04:15،
225
144
آشغال چینی ..با پولش میتونی گزینه دیگه رو بخری
murat: 1394/12/1411:27:36،
92
108
من تیگو5 خریدم باور کن ماشین خیلی با کیفیتی هست حالا بعضیا بگن بده نمیدونم اول سوار شین بعد نظربدین مواد عالی بکار رفته توش ماشین بی سرو صدا حتی دست اندازای محکم
بابک: 1394/12/1412:10:30،
122
60
شیشه جلو کیلومتر شمار را دادن یه بچه با چسب سیلیکون آب بندی کرده؟!!!!!
سامی: 1394/12/1413:02:52،
69
38
ماشین چینی بدون خدمات و لوازم و صاحب اول و آخرش بودن
amin: 1394/12/1414:38:00،
85
23
بابک جان اون آب بندی نیست اون پلاستیک روی صفحه کیلومتر بوده کندن جاش مونده.
nomad: 1394/12/1415:50:53،
50
56
خدایی کدوم آدم میاد این آشغال و میخره، انگار تو سال 1999 تولید شده!
سیامک: 1394/12/1416:16:24،
64
32
فقط وفقط ظاهر....که آنهم تقلیدی کورکورانه از برندهای معتبر....از نظر ایمنی و کیفیت و مواد بکار رفته در کابین (که در خودروهای چینی غالب آن پلاستیک بازیافتی است و متصاعد کننده گاز سمی بنزن ) صد در صد غیر استاندارد...
از خود بپرسید چرا این خودرو با اینهمه تعریف چرند و دروغ کمپانی تا به حال نتوانسته حتی یک گواهینامه استاندارد بین المللی کسب کند؟!!!(تاییدیه اداره استاندارد چین کاملا بی اعتبار و مردود در سطح دنیا میباشد)
از خود بپرسید چرا این خودرو و موارد چینی دیگر هیچگاه نتوانسته اند مجوز صادرات به کشورهای اروپایی و آمریکایی و ژاپن و کره را بگیرند....
به لطف مراودات و بده بستانهای سیاسی ؛ مردم ایران موش آزمایشگاهی چینی های پست و منفور....
محمد: 1394/12/1416:34:15،
57
15
اون چسب نيس هم وطن پلاستيكه كه كندن اضافش اونجا مونده
بيشتر دقت كن
mamas: 1394/12/1419:06:57،
52
33
همین دوستانی که میگن چینی آشغاله آشغاله تا یکی دو سال دیگه ببینید کیفیت چینی به کجا برسه
البته همین الان اشغال ترین چینی از ایرانیا کیفیت ساختش بهتره.
یاد دوو سیلو افتادم. سال 76 پدرم میخاست یکیشو بخره . اینقدر همه گفتن اشغاله اشغاله رفت یه رنو 21 کار کرده خرید. چه اشتباه بزرگی کرد اون موقع
Automan: 1394/12/1608:05:30،
25
16
نویسنده محترم!
در همه خودروهایی که به سیستم ورود بدون کلید (Smart Key) مجهز هستند اگر کلید رو از خودرو دور کنید خودرو همچنان روشن خواهد ماند!! قرار نیست خاموش بشه یا منفجر بشه!!!

با دور کردن کلید از خودرو ، فقط اگر خودرو خاموش بشه دیگه روشن نمیشه تا زمانی که دوباره کلید به محدوده 70 سانتی متری خودرو نزدیک بشه و دوباره امکان روشن کردن خودرو فراهم بشه!!!
عجبا: 1394/12/1411:04:47،
87
65
مناسفانه کیفیت اجناس بکار رفته خیلی پایین استفاده میشود نمیدانم
چرا
Eddie: 1394/12/1415:17:15،
34
21
تعجب نداره. خودرو چینه هاااا
اما نسبت به خوردو های چینی هم شرکتی خودش و ام وی ام ی سر بالا تر ..چین کشور پر منفعتيه اما ای کاش سیاست بازار در جاهای دیگه استفاده میشد ن بازار خوردو
سینا: 1394/12/1411:06:32،
138
41
من این ماشینو از نزدیک دیدم کیفیت خوبی داره نسبت به خودرو های قبلی و ماشین قابل اطمینانی و ماشین جاداری هم هست . این پیشرفت از 520 تا 820 قابل تحسین هست
علیرضا: 1394/12/1411:06:54،
55
55
ظاهر مطلوب اما باطن نامطلوب....!
منتقد: 1394/12/1411:08:30،
50
66
با 165اسب حداکثر سرعت 180 ! واقعا که جالبه
Alen: 1394/12/1411:17:08،
103
34
سال 90 تیانا خودروی نیمه لوکس ما بود الان لیفان 820
وای خدا می خوام سرم بکوبم به دیوار
sepehr: 1394/12/1414:20:00،
35
21
آره دوست عزیز ما یه زمانی صاد کننده خودرو به کشور های حاشه خلیج بودیم!
الان کجا هستیم؟
اشکان شهبازی : 1394/12/1411:22:23،
63
21
تا حداکثر 5 سال دیگه چین برندهای چینی تو صنعت ماشین حسابی جا میافتن بعد ما هنوز داریم یه مشت آشغال تولید میکنیم برای 30 سال پیش فکر میکنیم خیلی باحالیم
شما لازمه فقط پیشرفت تو طراحی و کیفیت چینی ها رو ببینی اونم بدون تعصب الکی
امیر: 1394/12/1411:38:54،
50
58
با سلام؛ من این خودرو از نزدیک تو نمایشگاه اصفهان دیدم؛ ظاهر جذابی داره و فراتر از انتظار یک خودروی چینیه؛ اما با کمی دقت در رنگ و بدنه متوجه میشوید چقدر کیفیت خودرو پایین و چیپ است. درزبندی و جوشکاریهای بدنه به خصوص قسمت صندوق عقب به شدت تو ذوق میزنه. حلبی سازهای ایران که لوله بخاری و منقل میسازن بهتر میتونن درزها جفت و پرچ کنند. باید بگم کلا از تو فکر چینی برید بیرون و آشغالهای ایرانخودرو و سایپا شرف داره به بسیاری از تولیدات اونا
پاسخ: 1394/12/1413:43:06،
38
17
اقای امیر خان همین ایرانی ها قراره جوشش بدن تو کرمان موتور. شما خیلی نگران نباش!
بینا: 1394/12/1411:43:01،
66
26
از نزدیک آنرا دیدم.
فضای سرنشین عقب از نظر عمق نشیمنگاه خیلی کوچک و ارتفاع صندلی عقب تا جای پا بسیار کوتاه است. نتیجه اینکه سرنشین عقب باید پاهایش را بالاتر و در شکم خود بفشارد.
فاصله سر تا سقف برای یک فرد معمولی بسیار کوتاه است.
در مجموع فضای داخلی بزرگ و با روحیه نیست. فقط پهن پیکر بنظر می رسد.
جنس متریال بکار رفته در فضای داخلی نامرغوب و بی کیفیتی در آن مشهود است.
هرچند ظاهر ماشین از بیرون فوق العاده زیبا و امکانات و آپشن های آن کامل و قابل قبول است.
شاکی: 1394/12/1411:55:50،
25
41
فکر کنم FAW یا بسترن BF از این بهتر باشه. قیمتش هم کمتره .
البته اگه بتونی کپی کاری چینی رو تحمل کنی.
امین: 1394/12/1412:25:01،
66
35
انهایی که از این ماشین خوششون نمی اد می تونن تا 80 میلیون بدن فیات 500، سیمبل، پیکانتو، فلوئنس دستی، و .... بخرن! همه اینها هست. تازه می تونه 4 تا پراید در رنگهای مختلف بخره هر روز با لباسش ست کنه! البته به گفته مذیرعانل سایپا پراید باکیفیت ترین ماشین دنیا است. کسی جلوی شما را نگرفته! این ماشین برای کسانی هست که می خوان یه ماشین نیمه لوکس سوار شن ولی پولشون 82 میلیون بیشتر نیست! البته اگر من خودم بودم این ماشین را نمی خریدم. چون نیازی به چنین ماشینی ندارم. اما دلیل نمی شه کشوری یا سازنده ای یا خریداری را مورد تمسخر و تحقیر قرار بدهم.
امیر: 1394/12/1412:39:06،
41
17
خواسته مردم خودروبه قیمت روزدنیابعدازاینکه جیب سوراخ اقازاده ها پرشد.
سام: 1394/12/1412:47:42،
67
20
چین داره زحمت میکشه و سعی میکنه بهتر شه کشوری که 15 سال پیش دوچرخه تنها وسیله حمل نقل داخلش بود الان داره این رو میسازه قابل تقدیره درست مثل ژاپن و کره که مهندسی معکوس کردند و الان خودشون خودرو ساز پیش رو هستند اما همیشه تلاش زمان بره ولی چینی ها شانس اوردن بازار های ایران . روسیه . امریکای جنوبی . شده براشون محل فروش هر چه میسازند و ماها شدیم پله ترقیشون تا از استخوان های ما بالا برند 5 سال دیگه به بازار اروپا برسند چقدر درد اوره ای کاش ایران هم حد اقل تلاش میکرد و بازار فروشش اجبار مونتاژ 30 سال پیش و فقط سود خودرو ساز نبود ولی هزار هزار تاسف برای ایده های دولتمردانمون ....
کارشناس: 1394/12/1413:32:08،
45
25
دنا شتر پلنگ با مشکلات کیفی فراوان و چهره زشت , ایران خودرو
انرا 45 میلیون تومان به مصرف کننده می فروشد انوقت محصولی از
ان سر دنیا به این زیبایی و امکانات روز توسط لیفان به قیمت 82 میلیون تومان عرضه می شود.حالا بعضی ها نگویند چینی و بی کیفیت است که اصلا قبول ندارم چون قبلا لیفان 520i داشتم تا
80000 کیلومتر اصلا خرابی نداشت.!!
Gmc: 1394/12/1413:47:16،
29
11
قدمت مونتاژ کارهای ما نیم قرن شده و هیچ کاری نکردن حالا هم در یک عقب گرد رو به مونتاژ خودرو چینی کرده اند با افتخار در حالی که باید هر کدام چندین محصول مستقل با برند خودشون داشته باشن ولی انقدر با سابقه شدن که میشه بهشون بگیم سلطان صاحب قران ماشا الله به این همه سال پیشرفت صد رحمت به حلزون
مجید جان: 1394/12/1413:59:51،
31
21
تموم ایرونیهایی که میان و میگن جنس چینی بده و اخه میخوام بدونم ایرونیها عرضه چه چیزایی رو دارن، جز ادعا و دروغ هیچ چی بلد نیستن. سرتونو از برف بیارین بیرون بسه تا کی میخواهین عین کبک زندگی
شناس: 1394/12/1414:05:19،
32
16
لیفان ها تجربه خوبی تو بازار برا مشتریا نذاشتن و افت قیمت بالایی دارن...موفق ترین شون 620 بود و ایکس 60 و 520 کاملن ناموفق بودن و با کلی ضرر مشتری هاشون بدبخت شدن
من ترجیح می دم با این پول سراتو 2000 ، الانترا 1800، سوزوکی ویتارا کلاس 8 مدل 90،89 ، مزدا 3 نیو و مونتاژی (با قیمت ارزانتر) بخرم...اینا یه 20 سالی خیال آدمو راحت می کنن.
سعید: 1394/12/1414:47:28،
29
16
معنی نیمه لوکس هم فهمیدیم...
عزیز: 1394/12/1420:09:53،
30
21
من دوساله لیفان x60دارم تا حالا هیچ خرجی براش نکردم ازش راضیم.
سینا: 1394/12/1422:23:44،
37
21
عزیز جان خدا رو شکر که ماشینت خرج نداشته ولی همین ایکس60 رو اخوی بنده امسال گرفته چندین باره سر مشکلات ،مختلف برده گارانتی عالم و آدم بهش گفتن نخر ، حتی یکی از اوسا کارای شرکتم که آشناس بهش گفت بگوشش نرفت که نرفت..الان چون اسم ماشینش لیفانه کسی خریدارش نیست...بازم میگم خدا رو شکر ایشالا ماشینت هیچوقت بخرج نیاد..
برسیسا: 1394/12/1423:03:45،
23
18
ضمن اعتراف به این که اینجا ایرانه و متاسفانه هیچ چیزی سر جای خودش نیست و مصرف کننده بی تردید همیشه متضرر نهایی هست یه مقایسه براتون میزارم تا متوجه قیمت گذاری کذایی کرمان موتور و افت قیمت اینده این خودرو بشین!
یوان 525تومان .ام جی6 وارداتی فول 192000یوان قیمت 110م ...بسترون b50f., فول 122000یوان قیمت76م...هایما7$ 146000یوان .قیمت 78م ...لیفان820 فول 119000یوان قیمت 82م جک 5$دنده نسخه تولیدی ایران 100000یوان قیمت. 74م قابل توجه دوستان که قیمت های فوق در چین قیمت مصرف کننده هستند و خودرو سازان ما تمام این خودروها را(در حالت ckd)با کمتر از یک دوم قیمت مصرف کننده وارد میکنند امیدوارم مطلب برای دوستان مفید بوده باشد,
جابر: 1394/12/1500:10:19،
21
15
مسول محترم سایت ایران جیب ؛آخه واسه شماچه سودی داره که همش این اسباب بازیهای چینی راتبلیغ میکنیدترابخداخواهشادیگه زیادازاینکارانکنید
راضی: 1394/12/1507:22:19،
26
25
از پژو پارس بهتره
کمیل: 1394/12/1508:38:15،
15
16
دانشمند 3 برابر پارس داری پول میدی
ایرانی: 1394/12/1508:30:10،
21
24
بابا چه خبره.... همش منفی...
اگه همین ماشین رو با همین ظاهر هیوندا یا کیا میزد میشد خوب اما چون چین زده میشه بد...
بازم همین قد رشد و تکاملشون خیلی جای خوبیه..
نه که مثل پراید وانت
گوشی اپل هم بگیری پشتش نوشته دیزاین چین.
مرغوب نیست خوب نخر.
نه که ایرانی ها خیلی خوبه...............
منصور: 1394/12/1508:38:52،
22
17
به اون شکل که تبلیغ می کنن این ماشینو اصلا گزینه جالبی به نظر نمیاد. کیفیت متریال داشبورد در مقایسه با همون جک j5 و s5 پایین تره و قیمت بالاتری را براش در نظر گرفتن. باید دید توو بازار چطور جواب می ده
S5 : 1394/12/1509:34:05،
19
18
فقط تو ایران جیب هست که یک سری افراد و کارشناسان خبره درباره ماشین چینی نظر منفی میذارند و آشغال آشغال میکنند که اکثریت پول خریدشم ندارند یا نهایت ام وی ام ۱۱۰ دست دوم میتونند بخرند،چون اگر پول خرید یکی از همین آشغالها مثل جک اس ۵ رو داشتند حتما اینکارو میکردند و با اینکه چند ضعف کوچکم داره تازه میفهمیدن این آشغالها خیلی خیلی بهتر از خودروهای داخلی هست.نمایشگاه خودروی ۲۰۱۶ شانگهای چین نشاندهنده قدرت نوظهور و پیشرفت سریع و عجیب چین در خودروسازی دنیاست نه چند برند بی کیفیت و قدیمی که تو سالهای گذشته وارد ایران شده فقط برای سود بیشتر و پر کردن جیب افراد خاص

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار