کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه


کد خبر : ۲۰۳۱۵سه شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۴۳۱۲۴۹ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه در نخستین روز ماه مارس برای دومین روز متوالی با افزایش روبرو شده که علت اصلی این افزایش انتشار ...

قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه در نخستین روز ماه مارس برای دومین روز متوالی با افزایش روبرو شده که علت اصلی این افزایش انتشار آمارهای نگران کننده نسبت به وضعیت اقتصادی چین بوده است.

آمارهای جدید نشانگر وضعیت نگران کننده اقتصاد چین است و این مساله نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان را تشدید کرده است.

بر اساس این گزارش میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز به بالاترین سطح خود از سال 2014 میلادی رسیده است. قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.7 درصد افزایش به بیش از 1246 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با افزایش 1.3 درصدی روبرو شده بود.آمارهای منتشر شده در اقتصاد چین نشانگر کاهش تولیدات صنعتی این کشور در ماه فوریه برای هفتمین ماه متوالی است. بانک مرکزی چین نیز مجبور شده است تا برای تحریک فعالیت های اقتصادی نرخ ذخیره قانونی را کاهش دهد.

یک تاجر بازار هنگ کنگ در این باره تاکید کرد: آمارهای ضعیف جهانی به نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف دامن زده و این مساله به نفع قیمت طلا بوده است.

وانگ تائو تحلیلگر بازار طلا نیز به رویترز گفت: به نظر من سطح مقاومتی فعلی برای طلا 1260 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود خواهد داشت.قیمت طلا در ماه فوریه با رشد 10.8 درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد قیمت این فلز زرد در 4 سال اخیر بوده است. طلا بهترین عملکرد را در بین دارایی های مختلف از ابتدای سال 2016 میلادی داشته است.

آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا نیز نگرانی های تازه ای را در خصوص وضعیت اقتصادی این کشور به وجود آورده است. میزان فروش مسکن در بازار آمریکا طی ماه ژانویه به پایین ترین سطح در یک سال اخیر رسیده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.95 درصد رشد به بیش از 777 تن رسیده است که این بالاترین رقم از سپتامبر 2014 میلادی به شمار می رود.البته تقاضای فیزیکی در بازار چین هنوز با افزایش چشمگیری روبرو نشده است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاران چینی منتظر روشن شدن وضعیت قیمت طلا و تثبیت شرایط بازار هستند تا بار دیگر اقدام به خرید کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها