کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش‌بینی نمایشگاه‌داران از بازار خودرو در سال 95


کد خبر : ۲۰۲۹۵دوشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۴۷۱۳۱۳۸ بازدید

اگرچه طبق روال هر ساله خرید خودرو از سوی مردم در نیمه دوم بهمن ماه آغاز و به تدریج تا روزهای ابتدایی اسفندماه به اوج خود می‌رسید اما امسال ...
پیش‌بینی نمایشگاه‌داران از بازار خودرو در سال 95پیش‌بینی نمایشگاه‌داران از بازار خودرو در سال 95

اگرچه طبق روال هر ساله خرید خودرو از سوی مردم در نیمه دوم بهمن ماه آغاز و به تدریج تا روزهای ابتدایی اسفندماه به اوج خود می‌رسید اما امسال این گونه نشده و هنوز هم با وجود اینکه دهه اول اسفندماه در حال سپری شدن است، تکانه‌های جزئی قیمت خودرو در بازار به چشم می‌خورد. در واقع عرضه زیاد خودرو به بازار توانسته قیمت را بشکاند و نه تنها تقاضای موجود در بازار را پاسخ دهد بلکه به هر ترتیب قیمت نیز روند صعودی نداشته باشد.

بررسی های میدانی نشانگر این است که تنها قیمت برخی از انواع خودروهایی که در میان مردم، به خودروهای کمتر مشکل دار معروف شده‌اند و یا اینکه تولید آنها کاهش یافته و تغییر جهت تولید به چشم می‌خورد، با مشکل تکانه‌های اندک قیمتی مواجه شده است، در غیر این صورت بازار خودرو به نسبت اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم، چندان تغییری نداشته است.

مدل‌های پرتیراژ انواع خودرو در بازار با کمترین نوسان قیمتی مواجه شده و حتی در مورد برخی مدل های کم‌تقاضای خودرو، قیمت حتی از نمایندگی و کارخانه نیز پایین تر است، ضمن اینکه مشتریان هنوز به صورت جدی وارد بازار نشده اند و شاید منتظر هستند که قیمت پایین آید و بعد خرید کنند، در حالی که آنگونه که خودروسازان می‌گویند، خبری از کاهش قیمت نیست.

البته در این میان نباید این نکته را فراموش کرد که برخی منتظر ورود خودروهای جدید هستند که از سال آینده قرار است به بازار وارد شوند، این درحالی است که آنها بر این باورند که شاید ورود خودروهای جدید بتواند قیمت را در بازار بشکاند و خودروهای قدیمی را با کاهش قیمت مواجه کند. همان چیزی که خودروسازان چندان اعتقادی به آن ندارند و معتقدند که به هرحال ورود خودروهای جدید به بازار محدوده قیمتی بالایی دارند که تاثیری در قیمت یا روند عرضه خودروهای قدیمی یا در حال تولید ندارند.

برخی خودروهایی هم که تازه به بازار وارد شده‌اند، روزهای خاصی را می‌گذارانند و نسبت به سایر خودروها، تقاضای بیشتری برای خرید در بازار دارند، به خصوص اینکه محدوده قیمتی آنها هم به نحوی است که خریدشان می تواند برای مردم جذاب باشد.


پیش بینی نمایشگاه داران از بازار خودرو در سال 95

رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل گفت: «متاسفانه هنوز رکود در بازار خودرو وجود دارد و با وجود شب عید، بازار هیچ گونه تکانی نخورده است.»

غلامحسین قاسمیان در گفت وگویی به تحلیل بازار خودرو در شب عید پرداخت و اظهار داشت: «در حال حاضر بازار خودرو در رکود به سر می برد و آن حالتی که باید در شب عید داشته باشد، در حقیقت وجود ندارد.»
وی افزود: «شاید کم و بیش خرید و فروشی صورت گیرد، ولی دلیل بر این نیست که بازار خودرو رونق گرفته باشد. در حال حاضر در رکود به سر می بریم.»

رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل تصریح کرد: «امکان دارد فردا یکی دو نفر خرید کنند و ماشین بفروشند، ولی نشان بر این نیست که بازار خودرو تکان خورده باشد.»

قاسمیان اظهار امیدواری کرد که «هر چه زودتر بازار خودرو از حالت رکود خارج شود.» وی البته از خریداران بازار خودرو درخواست کرد که «از نمایشگاه هایی که دارای پروانه کسب هستند، خرید کنند تا بعدا دچار مشکل نشوند.»

وی در بازار وضعیت بازار خودرو در سال 1395 عنوان کرد: «در شرایط کنونی نمی توان بازار سال آینده را پیش بینی کرد، ولی امیدواریم که بازار خوبی داشته باشیم.»
 


برای دیدن جدول کامل قیمت خودروهای داخلی در مدل 95 به این صفحه بروید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها