کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی شهر تهران


کد خبر : ۲۰۲۸۰دوشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸:۴۷۱۶۱۹ بازدید

قائم مقام ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از افزایش ساعات کاری مراکز در ایام پایانی سال خبر داد.

قائم مقام ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از افزایش ساعات کاری مراکز در ایام پایانی سال خبر داد.

سید نواب حسینی‌منش با اشاره به شروع سفرهای نوروزی و برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی در جاده گفت: با توجه به اینکه همچون سنوات گذشته در روزهای پایانی سال مراکز با افزایش مراجعات مواجه است برای رفاه حال شهروندان و ارائه خدمات کیفی در همه مراکز از 15/12/94 پنج مرکز بیهقی، سراج، نیایش ، آبشناسان و دماوند با دو ساعت افزایش کاری تا ساعت 18 فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: از یک ماه قبل 4 مرکز بیهقی، سراج، آبشناسان و نیایش در روزهای پنجشنبه تا ساعت 16 و شش مرکز بیهقی، سراج ، آبشناسان، الغدیر، خاوران و امام رضا در روزهای جمعه فعال بوده‌اند.

قائم مقام ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران تصریح کرد: در این ایام شهروندان می‌توانند قبل از سفر برای اطمینان از وضعیت سلامت و ایمنی خودرو خود به یکی از مراکز شهر تهران مراجعه کنند.در مراکز معاینه فنی با توجه به وجود تجهیزات تست و حضور کارشناسان فنی خبره، همه قسمت‌ای مربوط به ایمنی خودرو مانند ترمزها، کمک فنرها، وضعیت هم راستایی چرخ‌ها، اهرم بندی فرمان از لحاظ هرگونه لقی و یا خرابی و هر آن چیزی که در خودرو تأمین کننده ایمنی است مورد بازبینی و کنترل دقیق قرار می‌گیرد.

وی افزود: اخذ گواهی معاینه فنی قبل از سفر دارای اهمیت ویژه‌ای است. با عنایت به اینکه در جاده، خودروها با سرعت بیشتری تردد می‌کنند به همان نسبت ریسک تصادفات نیز افزایش می‌یابد و صحت عملکرد بخش‌های ایمنی در کاهش ریسک تصادف و یا به حداقل رساندن آسیب‌های وارده به سرنشینان نقش مهمی را ایفا می‌کند بدون تردید وجود خطای انسانی در تصادفات انکارناپذیر بوده و بایستی ارتقا شاخص‌های ایمنی و حفظ شرایط ایمنی خودرو مورد نظر قرار گیرد.

حسینی‌منش در خصوص آخرین وضعیت سامانه یکپارچه معاینه فنی گفت: هدف از ملزم کردن استفاده همه مراکز سطح کشور از این نرم افزار طبق آیین نامه اجرایی معاینه فنی مصوب دی ماه 93 هیئت وزیران اتصال و ارتباط دیتا بانک تجمیع شده در معاینه فنی با دیتا بانک پلیس بوده است که با این راهکار و اقدام پلیس بتواند به صورت نرم افزاری بدون نیاز به حضور فیزیکی در سطح شهرها نسبت به اعمال قانون و جریمه خودروهای مشمول فاقد معاینه فنی اقدام کند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر اکثر مراکز معاینه فنی در سطح کشور به نرم افزار سیمفا متصل بوده و اطلاعات خودروهای معاینه فنی شده در سطح کشور در سرورهای مرکزی وزارت کشور تجمیع می‌شود. برای اجرایی شدن این نحوه کنترل و سامان بخشی در این حوزه به نظر می‌رسد پلیس باید هرچه زودتر طبق شرح وظایف قانونی مقدمات اتصال به دیتا معاینه فنی نرم افزار سیمفا را تامین کند.

قائم مقام ستاد معاینه فنی خودرو اظهار داشت: اتصال دیتای پلیس راهور به دیتا بانک معاینه فنی علاوه بر تسهیل در اعمال قانون و تسریع در عملیات پذیرش خودروها در مراکز دارای مزایای زیادی است که از اهم آن می‌توان به ارتقا کیفی نظارت، اعمال محدودیت‌های مدیریتی در صدور معاینه فنی و استعلام وضعیت اصالت خودروها از اطلاعات پلیس اشاره کرد.

وی ساماندهی وضعیت معاینه فنی در کشور را مستلزم چندین اقدام دانست و گفت: بدون تردید با انجام تنها یک راهکار مانند اتصال مراکز به سیمفا تمامی مشکلات معاینه فنی برطرف نخواهد شد و برای بهره مندی کامل از مراکز معاینه فنی و حصول جایگاه واقعی خدمات معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و تصادفات به همکاری و همدلی تمام متولیان امر و شهروندان در این زمینه نیاز است.

حسینی‌منش در پایان اظهار داشت: امیدوارم با تلاش خوبی که دولت با همراهی دلسوزانه پلیس در دو سال اخیر در این ارتباط انجام داده هرچه زودتر شاهد نتایج اثربخش در این حوزه و کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها