کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 1.5 درصدی قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه


کد خبر : ۲۰۲۰۳شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۶۷۷۰ بازدید

افزایش ارزش دلار و رشد قیمت نفت موجب شد تا قیمت جهانی طلا نیز در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش 1.5 درصدی روبرو شود.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 18.40 دلار کاهش روبرو شد و به کمتر از 1221 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت نیز با کاهش 0.8 درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در ماه فوریه با رشد 9.3 درصدی همراه بوده که بهترین عملکرد قیمت این فلز زرد از ژانویه 2012 میلادی به شمار می رود.

تحلیلگران اقتصادی موسسه سرمایه گذاری آلتاوست بر این باورند که عملکرد قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون امیدوار کننده بوده است. سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1210 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1180 دلار کاهش خواهد یافت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اگر قیمت طلا به سطح 1180 دلاری بازگردد بهترین فرصت برای خرید خواهد بود. قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان با افزایش 15 درصدی روبرو شده است.

انتشار آمارهای جدید اقتصادی در آمریکا موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته شده است. وزارت بازرگانی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی سال گذشته به یک درصد رسیده است.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد که نرخ تورم بلندمدت آمریکا در ماه ژانویه تقریبا دو برابر شده و به بیش از 1.3 درصد افزایش یافته است. انتشار آمارهای اقتصادی موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای آمریکا نیز با افزایش روبرو شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت جهانی نفت نیز در هفته گذشته با رشد 3 درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز گذشته با کاهش 3.2 درصدی روبرو شده و به کمتر از 14.68 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته ای که گذشت با کاهش 4.5 درصدی همراه شده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای اشتغال آمریکا و سایر آمارهای مهم اقتصادی این کشور منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. گمانه زنی های مربوط به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در هفته آینده خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها