کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قابلیت‌های ایران برای تولید خودروهای بنز


کد خبر : ۲۰۱۷۹جمعه، ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۴۷۷۹۴۸ بازدید

دور جدید همکاری‌های ایران‌خودرو و بنز روز 28 بهمن ماه با حضور عباس ملکی‌تهرانی، قائم‌مقام گروه صنعتی ایران‌خودرو و اشتفن باومن، مدیر ...
قابلیت‌های ایران برای تولید خودروهای بنزقابلیت‌های ایران برای تولید خودروهای بنز

دور جدید همکاری‌های ایران‌خودرو و بنز روز 28 بهمن ماه با حضور عباس ملکی‌تهرانی، قائم‌مقام گروه صنعتی ایران‌خودرو و اشتفن باومن، مدیر منطقه‌ای شرکت مرسدس بنز با برنامه‌ریزی این شرکت برای صادرات 1500 تا 2000 دستگاه بنز در سال آینده کلید خورد.

به گزارش ایران جیب به نقل از صمت، اشتفن باومن با ابراز خرسندی از آغاز دور جدید همکاری‌های این شرکت با ایران‌خودرو اظهار کرد: بعد از لغو تحریم‌ها مذاکرات لازم برای افزایش همکاری‌های شرکت مرسدس بنز با ایران‌خودرو انجام شد، چراکه در فضای مناسبی قرار داریم که می‌توانیم سطح همکاری‌های خود را افزایش دهیم. مدیر منطقه‌ای مرسدس بنز با تاکید بر اینکه شرکت ستاره ایران نماینده انحصاری بنز در ایران با تمام ظرفیت، شرایط مناسب برای فعالیت با بنز را آغاز کرده که این فعالیت در آینده افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: هم‌اکنون در حال بررسی بازار ایران هستیم و در این رابطه توضیحات کاملی را به زودی ارائه خواهیم کرد. وی درباره وضعیت صنعت خودرو ایران نیز اظهار کرد: نظر بسیار مثبتی به بازار ایران داریم و این کشور می‌تواند یک بازار مطمئن و مناسب برای اتومبیل‌های لوکس مرسدس بنز در منطقه باشد اما در عین حال از دولت و سازمان‌های دولتی ایران می‌خواهیم زمینه را برای فروش اتومبیل‌های هیبریدی و الکترونیکی این کمپانی آلمانی فراهم کنند، چراکه در آینده مدل‌های پیشرفته‌تری از خودروهای بنز وارد ایران خواهد شد.

باومن ادامه داد: با بازدیدی که از گروه صنعتی ایران‌خودرو داشتیم از قابلیت‌های این شرکت آگاه و نمایش این توانمندی‌ها نشان داد که صنعت خودروی ایران قابلیت تولید محصولات بنز را خواهد داشت و امکانات در این شرکت مهیا است، به‌طوری‌که بزرگترین تولیدکننده خودرو در خاورمیانه به شمار می‌رود. وی با تاکید بر اینکه هدف شرکت بنز امروز افتتاح خط تولید خودرو در ایران نیست، افزود: این موضوع بعد از لغو تحریم‌ها موردبررسی جدی قرار خواهد گرفت، بنابراین درحال‌حاضر به‌دنبال بهینه کردن خدمات پس از فروش و صادرات محصولات خود به‌صورت «سی‌بی‌یو» به ایران هستیم.

مدیر منطقه‌ای شرکت مرسدس بنز با تاکید بر اینکه شرکت بنز حرکت بلندمدتی برای افتتاح خط تولید در ایران ندارد بلکه این موضوع باید قدم به قدم انجام شود، اظهار کرد: به‌طور قطع مرسدس بنز یک شراکت قطعی با ایران خواهد داشت اما نمی‌توان یک‌شبه با ایران به توافق رسید زیرا این موضوع زمان‌بر است و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود. باومن با اعلام اینکه درحال‌حاضر سطح همکاری خود با ایران‌خودرو را در حوزه خودروهای سواری آغاز می‌کنیم، تصریح کرد: در نظر داریم در آینده ضمن استقرار خط تولید محصولات در ایران، محصولاتی با محدوده قیمتی متفاوت عرضه کنیم. وی با تاکید بر اینکه به‌طور قطع محصولات به بازار ایران ریخته نخواهد شد، اظهار کرد: واردات محصولات بنز به ایران با مطالعه انجام شده بوده و منطبق با بازار ایران خواهد بود، این در حالی است که پیش از این نیز ۳ مدل کلاس E در ایران مونتاژ می‌شد که همکاری کوتاه‌مدتی نبوده است و امیدواریم با تجربه قبلی، مسیر جدیدی را در آینده آغاز کنیم.

مدیر منطقه‌ای شرکت مرسدس بنز با تاکید بر ضرورت آماده‌سازی زسرساخت‌های لازم برای تولید محصولات هیبریدی و الکتریکی در ایران اظهار کرد: درحال‌حاضر این شرکت تنها در قالب «سی‌بی‌یو» خودروهای سواری با ایران همکاری خواهد کرد اما پس از انجام مطالعات لازم و شناخت بازار، در ۲ تا ۳ سال آینده اقدام به راه‌اندازی خط تولید در ایران خواهیم کرد و در حال مطالعه این موضوع هستیم. در همین حال مدیرعامل شرکت ستاره ایران نماینده انحصاری بنز در ایران نیز در ادامه این مراسم از آغاز دوره جدید همکاری گروه صنعتی ایران‌خودرو با شرکت مرسدس بنز و تولید سواری‌های این شرکت در ایران در آینده خبر داد و گفت: هدف ما از دور جدید همکاری با بنز، از بین بردن بازار خاکستری و غیررسمی این خودرو است و در این ارتباط در آینده فعالیت‌های خود را با بنز گسترش خواهیم داد.

علی نمکین با اشاره به تولید بنز کلاس E در گذشته در ایران‌خودرو اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری مشترک دوباره نسبت به احیای این خط تولید اقدام کنیم. وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست همکاری ایران‌خودرو با بنز، مطالعاتی در بازار انجام شده و پیش‌بینی این است که سال آینده بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ خودروی بنز در کلاس‌های مختلف به ایران وارد شده و در اختیار مشتریان قرار گیرد. مدیرعامل شرکت ستاره ایران ادامه داد: یکی از موارد در دست بررسی، ورود خودروهای بنز تولیدی در ایران به شبکه تاکسیرانی است. ضمن اینکه با آغاز تولید موضوع داخلی‌سازی برخی قطعات نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. نمکین یادآور شد: قرارداد بنز با ایران‌خودرو قرارداد انحصاری خواهد بود و هیچ شرکت دیگری اجازه همکاری با بنز را نخواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها