کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت‌های داغ، معاملات سرد


کد خبر : ۲۰۱۷پنجشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۱:۰۵۶۰۶۱ بازدید

افزایش تدریجی قیمت‌ها در بازار خودرو در حالی همچنان ادامه دارد که فعالان بازار از رکود خرید و فروش در بازار خبر می‌دهند.
قیمت‌های داغ، معاملات سردقیمت‌های داغ، معاملات سرد

با توجه به گفته‌های فعالان بازار به نظر می‌رسد تنها چیزی که در بازار همچنان تحرک خود را حفظ کرده است، افزایش قیمت‌ها است؛ زیرا نه خرید و فروش جریانی دارد و نه کاهش قیمتی رخ می‌دهد.

این افزایش قیمت‌ها در واقع واکنش بازار به حرف‌ها و گمانه‌هایی‌است که مطرح می‌شوند. می‌توان گفت حساسیت بازار خودرو به حرف‌ها و گمانه‌ها از آخرین ماه‌های سال گذشته آغاز شد؛ یعنی زمانی که صحبت از آزادسازی قیمت‌ها به میان آمد. از همان زمان قیمت خودرو در برابر هر حرف یا گمانه‌ای سیر صعودی در پیش می‌گرفت حتی افزایش نرخ ارز نیز در افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبود. این حساسیت بازار خودرو تا کنون نیز ادامه پیدا کرده است تا آنجا كه صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت از عملی نبودن کاهش قیمت‌ها بیش از قیمت‌های فعلی، بار دیگر بازار را با شوک قیمتی همراه کرد. اینگونه بود که بازار خودروهای داخلی طی دو هفته گذشته بین یک و نیم تا 3 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. حالا؛ اما با وجود اعلام دولت و خودروسازان مبنی‌بر ثابت ماندن قیمت‌ها تا پایان سال، بازار خودرو شاهد افزایش قیمت قطره چکانی است. بر همین اساس؛ هر چند به نظر می‌رسید با کاهش معاملات در ماه محرم قیمت‌ها ثابت بمانند، اما با وجود کاهش معاملات در این مدت بازار از افزایش قیمت برخی مدل‌ها در هفته گذشته خبر می‌دهد. حالا بازار خودروی کشور دچار عارضه عجیبی شده است، افزایش قیمت‌ها در کنار رکود خرید و فروش. 

هرچند رکود خرید و فروش در بازار به انتظار مشتریان برای کاهش قیمت‌ها باز می‌گردد، اما با وجود مناقشاتی که بر سر تعیین قیمت خودرو میان وزارتخانه و شورای رقابت وجود دارد، به نظر می‌رسد تا روشن شدن سرنوشت قیمت خودرو همچنان راه زیادی باقی مانده باشد. هر چند به نظر می‌رسد با برنده شدن وزارت صنعت در بحث قیمت‌گذاری اگر قیمت‌ها افزایش نیابند، کاهش هم نخواهند یافت. تجربه بازار این را نشان می‌دهد که قیمت‌ها تنها طی چند روز افزایش نجومی پیدا می‌کنند؛ اما برای اندکی کاهش قیمت شاید ماه‌ها زمان لازم باشد. اما قیمت خودروهای وارداتی به علت ثبات نرخ ارز طی هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است. ثبات قیمت وارداتی‌ها در حالی است که نرخ ارز طی هفته‌های گذشته با اندکی کاهش همراه بوده است؛ اما بازار وارداتی‌ها تا کنون در مقابل این کاهش، واکنشی از خود نشان نداده است. به گفته فعالان بازار خرید و فروش وارداتی‌ها چندان داغ نیست و وضعیت بازار به رکود خرید و فروش نزدیک است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها