کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران رتبه هشتم دنیا را در مرگ‌های جاده‌ای از آن خود کرد


کد خبر : ۲۰۱۲۷پنجشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۸:۴۷۳۹۵۱ بازدید

در این نقشه هرچه کشورها سبزتر باشند مرگ‌ومیر جاده‌ای در آن‌ها کم‌تر است و اگر مانند ایران نارنجی باشند، این نوع مرگ در اوج ...

سازمان جهانی بهداشت آمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای را در سال 2013 منتشر کرده است.بر اساس این گزارش، سالانه 1.3 میلیون نفر در جهان به خاطر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. 

برای افراد ۵ تا ۲۹ سال، تصادف با خودرو مهم‌ترین علت مرگ بوده است. مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای، سالانه ۵۰۰ میلیارد دلار برای اقتصاد جهان هزینه دارد.این نوع مرگ‌ومیر در لیبی از تمام کشورهای دنیا بیشتر است. سالانه در لیبی، از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۷۳.۴ نفر بر اثر تصادف می‌میرند. تایلند با فاصله زیادی در رتبه دوم قرار دارد و سالانه ۳۶.۳ نفر از هر صد هزار نفر در این کشور به این علت جان‌شان را از دست می‌دهند.

ایران نیز از میان ۱۲ کشوری که بیشترین مرگ ناشی از نصادفات جاده‌ای در آن‌ها اتفاق می‌افتد، در رتبه هشتم جای دارد. سالانه از هر صد هزار ایرانی، ۳۲.۱ نفر جان‌شان را در جاده‌ها از دست می‌دهند. پیش از ایران، کشورهای آفریقایی و یا آمریکای لاتین قرار گرفته‌اند. نمودار زیر که از پایگاه داده‌پردازی استاتیستا استخراج شده، ۱۲ کشور دنیا را با بدترین وضعیت در زمینه مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای، نشان می‌دهد.
 

agsv9i2j0yhrwm1oc27m.png

 

البته در رتبه‌بندی سازمان جهانی بهداشت ایران خوش‌اقبال بوده است، چرا که در رتبه بندی سلامت جهانی، ایران رتبه اول دنیا را از نظر نرخ مرگ‌ومیر بر اثر سوانح جاده‌ای به خود اختصاص داده است. 
 

lepcx3qpz7o69fu5vemo.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها