کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رونق بازار فرش ایرانی در آمریکا


کد خبر : ۲۰۰۸۶سه شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳:۴۷۱۳۶۳ بازدید

با برداشته شدن تحریم‌های تهران، خرید و فروش فرش ایرانی در کشورهای خارجی به خصوص در آمریکا، افزایش یافته است.

وبسایت بالتیمورسان نوشت: سالهاست فرش ایرانی، یکی از باارزشترین صنایع دستی در سراسر جهان است. فرش هایی با رنگ طبیعی پوست گردو، انار و بلوط، جنس پشم و ابریشم و طرحهای زیبا را تنها می توان در صنایع فرش بافی ایران یافت.

 در این گزارش آمده است: تحریمهای بین المللی علیه ایران در سطح گسترده ای موجب متوقف شدن روند معرفی فرش ایرانی به کشورهای جهان شد و بازار برای فرش کشورهای پاکستان، چین و هند رونق گرفت. این در حالی است که با لغو تحریمهای ایران در ژانویه 2016، صادارات فرش ایرانی بار دیگر از سر گرفته شد. در یک ماه گذشته بسیاری از واردکنندگان فرش به انعقاد قراردادهای جدیدی با تولیدکنندگان ایرانی روی آورده اند. فرشهای در دو دسته جدید و عتیقه به زودی بازارهای اروپایی و آمریکا را به اختیار در می آورند.

تا پیش از این سهم ایران در بازار جهانی فرش تنها 30 درصد بود که به نظر می رسد با لغو تحریم‌ها این رقم افزایش یابد. این خبری خوش برای صادرکنندگان و واردکنندگان فرش است.

اسماعیل برهانی یکی از بزرگترین واردکنندگان فرش در تیمونیوم آمریکا است. او می گوید: تا قبل از لغو تحریمها امکان برآورد نیازهای مشتریان محدود بود. این در حالی است که با برداشته شدن تحریمها و از سرگیری صادرات و واردات فرش ایرانی، تنوع و انتخاب فرش ایرانی با هزینه مختلف برای مشتریان افزایش یافته است. فرشهای ایرانی با قیمت چند صد دلار تا چندصدهزار دلار در اختیار مشتریان قرار می گیرد و این به معنای رونق بازار فرش در آمریکا و اروپا و در راستای آن اشتغال زایی برای کارگران ایرانی است.

بالتیمورسان در انتها نوشت: با اعمال تحریم‌های بیشتر بین المللی علیه ایران در سال 2010 صنعت فرش این کشور در گرداب نابودی قرارگرفت. از سوی دیگر اهمیت فرش ایرانی در میان واردکنندگان آمریکایی، ارزشی به اندازه نفت داشت و تحریم فرش ایران به معنای کاهش 20 درصدی واردات فرش به آمریکا بود. در تابستان 2015، با امضای توافقنامه ایران و کشورهای 1+5 در وین، کشورهای اروپایی و آمریکا در کنار لغو تحریمها در تمامی بخشها، آمادگی خود را برای آزاد سازی 50 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران اعلام کردند که این آغازی برای از سرگیری روابط تجاری ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها