کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 20.8 درصدی شماره گذاری خودروهای وارداتی


کد خبر : ۲۰۰۷۶سه شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۴۷۱۵۳۳ بازدید

معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در 11 ماه امسال 900 هزار دستگاه خودرو نوشماره شد که البته شماره گذاری خودروهای ...

سرهنگ احمد رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در 11 ماه امسال حدود یک هزار و 800 دستگاه خودروی دو تکه که در تصادفات شدید از قسمت های عقب یا جلوی خودرو ،نیمه شده، غیر استاندارد بوده و نیمه دیگری از خودروها به خودرو نصب شده بود، کشف شد.وی ادامه داد: در این مدت حدود دو میلیون و 770 هزار خودرو نقل و انتقال شد، حدود 350 هزار موتورسیکلت شماره گذاری شد و 169 هزار دستگاه خودروی فرسوده، اسقاط شد.

رستمی افزود: حدود 51 هزار و 500 دستگاه خودروی وارداتی نیز در 11 ماه امسال شماره گذاری شد.

معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: 

علاوه بر کاهش شماره گذاری خودروهای وارداتی در 11 ماه امسال، شاهد کاهش 3/23 درصدی شماره گذاری موتورسیکلت و 4/24 درصدی خودروهای اسقاطی بودیم.
وی در مورد خدمات مراکز شماره گذاری خودرو، گفت: بازدید های فنی اعم از احراز اصالت و ممیزات فنی وسایله نقلیه توسط کارشناسان مجرب انجام می شود بر این اساس هر نوع تغییر کاربری در شاسی، اتاق خودرو و سند نمره(خودروی سرقتی) توسط کارشناسان بررسی می شود.رستمی افزود: هر گونه بررسی کارت جعلی در بحث کارت شناسایی خودرو و سند مالکیت در سامانه مراکز شماره گذاری خودرو و تعویض پلاک به روز و قابل بررسی است.وی با بیان اینکه سامانه ثبت اسناد نداریم، گفت: راه اندازی این سامانه نیازمند تبادل اطلاعات با دستگاه های ذی ربط است. 


ساماندهی سیستم معاینه فنی در کشور امری حیاتی است

رستمی در مورد ساماندهی معاینه فنی در کشور، گفت: معاینه فنی سابقه خوبی در کشور ندارد براین اساس ساماندهی سیستم معاینه فنی در کشور امری حیاتی است.

وی ادامه داد: ساماندهی معاینه فنی در کشور تنها به سامانه ای کردن آن محدود نمیشود بلکه سامانه صدور معاینه فنی یک گام به جلو است و می توان از جعل و صدورهای غیرمجاز جلوگیری کرد.

معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور ناجا گفت: تا زمانی که سطح آلایندگی در معاینه فنی و کاتالیست(قطعه ای است که در مسیر خروج دود از اگزوز نصب می شود تا میزان آلایندگی خودرو را کاهش دهد) چک نشود، تاثیر اساسی ندارد.رستمی به تقویت نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی اشاره کرد و گفت: باید پلیس و سازمان حفاظت از محیط زیست به عملکرد میدانی مراکز معاینه فنی در زمینه خروج خودروهایی که برگه معاینه فنی را اخذ می کنند به صورت مستمر نظارت داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها