کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکورد صادرات نفت شکسته شد


کد خبر : ۱۹۹۲۷چهارشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶:۲۳۲۵۷۱ بازدید

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها رکورد بارگیری نفتکش‌ها و صادرات نفت ایران شکسته شد، گفت: برای نخستین بار بیش از ۷.۱ میلیون بشکه ...

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها رکورد بارگیری نفتکش‌ها و صادرات نفت ایران شکسته شد، گفت: برای نخستین بار بیش از ۷.۱ میلیون بشکه نفت در مدت ۴۸ ساعت صادر شد.

به گزارش مهر، سید پیروز موسوی درباره آخرین وضعیت ورود کشتی های نفتکش اروپایی به پایانه‌های نفتی ایران، گفت: بعد از توافق هسته ای و اجرای برجام و سفر اخیر وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در قالب هیأت دولت به اروپا و مذاکراتی که با شرکت‌های نفتی اروپایی انجام شد، قرار شد این میزان نفت به اروپا صادر شود که در روزهای گذشته صادرات این محموله انجام شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با یادآوری اینکه یکی از بندهای توافق هسته‌ای لغو محدودیت صادرات نفت خام ایران بود که خوشبختانه خیلی زود شاهد تحقق این هدف بودیم، تصریح کرد: در طول ماه اول لغو تحریم‌ها، صادرات نفت خام ایران بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش صادرات نفت خام ایران به مقصد مشتریان و کشورهای سنتی خریدار نفت خام ایران بوده است، اظهار داشت: علاوه بر این، مابقی این افزایش تولید به مقصد کشورها و خریداران جدید نفت بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تمهیداتی که در نظر گرفته بود و با انجام تعمیرات، نوسازی، بازسازی و به روز رسانی تأسیسات و اسکله‌ها، در حال حاضر بدون هیچ مشکلی امکان پهلودهی و جداسازی همزمان ۹ کشتی نفتکش را دارد، تاکید کرد: در طول ۳۰ ساعت علاوه بر بارگیری ۴ میلیون بشکه نفت به نفتکش‌های اروپایی، بارگیری مشتریان سنتی را هم داشتیم و در مجموع در این مدت ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام بارگیری شده است.

موسوی با تاکید بر اینکه در مدت مورد اشاره، اسکله آذرپاد (اسکله غربی) پایانه نفتی خارگ، که آمادگی پذیرش کشتی‌های نفتکش پهن پیکر به دلیل آبخور بالا را دارد، برای اولین بار پس از چهار سال پذیرای ۳ کشتی نفتکش به طور همزمان بود، اظهار داشت: به زودی با ورود کشتی‌های جدید دور جدید افزایش صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد: براساس مجوزهای بارگیری که برای ماه آتی از سوی شرکت ملی نفت ایران به شرکت پایانه‌ها ابلاغ شده است، پیش بینی می‌کنیم که تا یک ماه آینده افزایش صادرات نفت کشور فراتر از میزان ۵۰۰ هزار بشکه ای باشد که پیش از این قول داده شده بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های خریدار نفت تمایلی به استفاده از نفتکش‌های ایرانی دارند؟ خاطرنشان کرد: از آنجا که مشکلات بیمه‌ای تازه حل شده است، شرکت ملی نفتکش در حال انجام اقداماتی برای حمل نفت به اروپا بوده و به زودی شاهد استفاده از ناوگان شرکت ملی نفتکش برای صادرات نفت خواهیم بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها