کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک ملی به سوییفت متصل شد


کد خبر : ۱۹۸۷۰سه شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۴۹۱۷۸۱ بازدید

بانک ملی ایران از روز دوشنبه 26 بهمن‌ماه رسماً به شبکه جهانی سوییفت متصل شد و عملاً از ابتدای روز سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه این بانک می‌تواند ...

بانک ملی ایران از روز دوشنبه 26 بهمن‌ماه رسماً به شبکه جهانی سوییفت متصل شد و عملاً از ابتدای روز سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه این بانک می‌تواند پیام‌های مالی خود را از طریق سوییفت به سراسر دنیا مخابره کند.

به دنبال رفع تحریم ها و اجرایی شدن مفاد برجام، هماهنگی های لازم با سازمان سوییفت و شرکت های خدماتی سوییفت (SB) جهت راه اندازی مجدد این سیستم در بانک ملی ایران انجام شد که پس از نصب و انجام تنظیمات لازم امکان تبادل پیام به تمامی مؤسسات عضو سازمان سوییفت از ابتدای روز سه‌شنبه فراهم است.

بدین ترتیب امکان تبادل پیام با مؤسسات مالی سراسر دنیا در 152 شعبه داخل و خارج بانک میسر است و مشتریان بانک ملی ایران می‌توانند از این خدمت مهم بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، سیستم سوئیفت جهت ارسال و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانکهای داخل کشور و بانک‌های خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر بانکهای داخلی ایران از طریق خطوط Leased یا ماهواره به یک مرکز به نام SAP در بانک مرکزی متصل شده و از طریق سیستم ماهواره‌ای پیامها را برای بانکهای مورد نظر ارسال می‌کنند. این سیستم برای سرعت بخشیدن به انجام معاملات ارز و جلب رضایت مشتریان و همچنین هماهنگی تمام عملیات ارزی در سطح جهانی با استفاده از یک نرم‌افزار استاندارد استفاده می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها