کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام آماده‌ باش در شاهراه نفت ایران


کد خبر : ۱۹۸۱سه شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴:۳۳۳۸۱۹ بازدید

همزمان با بارندگی شدید در پایانه نفتی خارگ به عنوان بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در خلیج فارس، به دلیل احتمال جاری شدن سیلاب حالت آماده باش در این شاهراه صادرات نفت اعلام شده است.
اعلام آماده‌ باش در شاهراه نفت ایراناعلام آماده‌ باش در شاهراه نفت ایران

در حال حاضر پایانه نفتی خارگ با در اختیار داشتن توان عملیاتی صادرات روزانه بیش از پنج میلیون بشکه نفت بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در خلیج فارس است.

از این رو در طول چند سال اخیر سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی به منظور کاهش ریسک صادرات نفت ایران در پایانه خارگ با اجرای طرح‌های جدید حتی در بدترین شرایط آب و هوایی در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است.گزارش‌های رسمی اداره کل هواشناسی استان بوشهر از بارندگی شدید باران و حتی تگرگ در سطح جزیره خارگ از بعد از ظهر روز گذشته تاکنون خبر می‌دهد و برای حفظ ظرفیت صادرات نفتی ایران حتی در شرایط بارندگی شدید اعلام حالت فوق العاده در سطح این پایانه نفتی شده است.

سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در گفتگو با مهر با بیان اینکه هم اکنون با وجود بارش شدید باران وضعیت صادرات نفت ایران از پایانه خارگ کاملا عادی و طبیعی است، گفت: با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب در سطح جزیره خارگ از روز گذشته ستاد بحران در سطح شرکت پایانه‌های نفتی ایران تشکیل شده است.این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شاهد وقوع رعد و برق در سطح پایانه نفتی خارگ هستیم، تصریح کرد: با این وجود تدابیر لازم برای حفاظت و صیانت از تاسیسات ساحلی و فراساحلی صادرات نفت ایران در این شرایط خاص جوی در دستور کار قرار گرفته است.

از سوی دیگر موسوی صبح امروز با حضور در ادارات ایمنی، بهداشت و محیط زیست، تعمیرات و اداره صادرات، دستورات لازم برای مدیریت بحران ناشی از جاری شدن احتمالی سیلاب و آبگرفتگی تاسیسات و حتی کمک رسانی به شهروندان جزیره خارگ را ابلاغ کرده است.مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از کارکنان HSE پایانه نفتی خارگ خواستار آمادگی شبانه روزی جهت کمک رسانی به نهادهای دولتی مستقر در جزیره خارگ و همچنین حفاظت از تاسیسات نفتی شد.

پیروز موسوی پیش از این در گفتگو با مهر اعلام کرده بود: با مجموعه اقدامات نوسازی و بازسازی اسکله‌های نفتی و تاسیسات تخلیه و بارگیری، توان عملیاتی نفت کشور به حدود 5 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها