کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقدام اوباما درباره تحریم‌ های ایران


کد خبر : ۱۹۷۳سه شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳:۳۸۳۸۰۵ بازدید

دولت آمریکا در تلاش برای جلوگیری از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران است تا دیپلماسی شانسی برای موفقیت پیدا کند و کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما در این زمینه با مقامات سنا صحبت خواهد کرد.
اقدام اوباما درباره تحریم‌ های ایراناقدام اوباما درباره تحریم‌ های ایران

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا که خواستار راه‌حل دیپلماتیک برای حل موضوع هسته‌یی ایران شده است امروز(سه‌شنبه) با رهبریت سنای آمریکا و همینطور سران و اعضای عالی‌رتبه کمیته‌های بانکداری، روابط خارجی، خدمات تسلیحاتی و اطلاعاتی دیدار خواهد کرد. 
 
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری هفتگی اعلام کرد: اوباما پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو، مقامات سنا را در جریان این مذاکرات قرار خواهد داد. 
 
وی افزود: وقتی پای موضع ما در زمینه تحریم‌های اضافی وسط می‌آید، مطمئنم که این موضوع مهمی خواهد بود؛ زیرا رییس‌جمهور معتقد است که کار درستی که کنگره می‌تواند انجام دهد این است که مکس کند تا ما بتوانیم ببینیم آیا ایرانیان در زمینه حل این دیپلماتیک این مساله جدی هستند یا خیر. برخی سناتورهای آمریکا‌یی در حال بررسی تحریم‌های شدیدتر علیه ایران هستند؛ مجلس نمایندگان آمریکا اواخر ماه ژوئیه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران تصویب کرد که براساس آن صادرات نفتی ایران تا سال 2015 متوقف می‌شود. رییس‌جمهور آمریکا و دستیاران ارشدش با تحریم‌های جدید مخالفت کرده‌اند و معتقدند که این گزینه به جنگی با "عواقب ناخواسته" منتهی می‌شود. 
 
جو بایدن، معاون رییس‌جمهور آمریکا و جان‌کری، وزیر امور خارجه این کشور هر دو هفته گذشته به کنگره رفتند تا برای تاخیر تحریم‌ها لابی کنند. مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) فردا(چهارشنبه) در ژنو از سر گرفته می‌شود. برخی مقامات روس و آمریکا‌یی نسبت به تحقق دستاورد در این مذاکرات خوش‌بین هستند. 
 
کارنی برخی گزارشات مبنی بر این‌که در صورت تحقق یک توافق، ایران با 40 تا 50 میلیارد دلار رفع انسداد دارایی روبرو خواهد شد را رد کرد و گفت: این گزارشات شدیدا اغراق شده است. همان‌طور که قبلا گفته‌ایم لازم است این نکته درک شود که لغو تحریم‌هایی که همراه این توافق اولیه ارائه خواهد شد نسبی است و قابل بازگشت است. تحریم‌هایی را لغو می‌کنیم که به ما اطمینان دهد درصورت ارائه آن‌ها سایر تحریم‌ها در جای‌شان باقی می‌مانند و به تاثیرگذاری ادامه می‌دهند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها