کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط نیکی توکیو در پی تلاطم در آمریکا و اروپا


کد خبر : ۱۹۷۲۸شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۱۸۹۵۹ بازدید

در خلال نگرانی ها در مورد اقتصاد جهانی و در پی افت قابل توجه شاخص های سهام در اروپا و آمریکا، بازارهای بورس اصلی ژاپن معاملات روز جمعه ...
سقوط نیکی توکیو در پی تلاطم در آمریکا و اروپاسقوط نیکی توکیو در پی تلاطم در آمریکا و اروپا

در خلال نگرانی ها در مورد اقتصاد جهانی و در پی افت قابل توجه شاخص های سهام در اروپا و آمریکا، بازارهای بورس اصلی ژاپن معاملات روز جمعه را با افت شدید شروع کرده اند.

شاخص سهام بازار نیکی 225 ، روز جمعه 3.5 درصد افت کرد و به 15 هزار و 122.06 واحد رسید.پس از آن سیر نزولی نیکی ادامه یافت و به زیر 15 هزار واحد که اهمیت روانی دارد افت کرد. این پایین ترین سطح نیکی از اواخر 2014 بود. شاخص سهام سپس جهشی مثبت داشت، اما بعدا دوباره 4 درصد افت کرد و به 15 هزار و 87.89 رسید.

شاخص های مهم در لندن، آمریکا و اروپا در طول شب افت شدیدی را در میان نگرانی در مورد رشد اقتصاد جهانی - به خصوص چشم انداز بزرگترین اقتصاد جهان، آمریکا، ثبت کردند.جنت یلن، رئيس بانک مرکزی آمریکا، روز چهارشنبه ارزیابی تیره ای از وضعیت اقتصادی ارائه کرد که به گفته تحلیلگران تاثیر منفی آن بر روحیه سرمایه گذاران در سراسر جهان همچنان ادامه دارد.

خانم یلن گفت که اوضاع مالی در آمریکا "شرایط ضعیف تری" برای رشد فراهم می کند و امید به افزایش مجدد نرخ بهره در آینده نزدیک را فرونشاند.

با افت ارزش دلار به کمترین حد در 15 ماه گذشته در مقابل ین، صادرات عمده در ژاپن هم آسیب دید. ارزان شدن ین در برابر دلار به صادرات ژاپن ضربه می زند چون خرید محصولات این کشور در خارج را پرهزینه تر می کند.ارزش سهام تویوتا 4.8 درصد، هوندا 3.6 درصد و نیسان 2.5 درصد افت کرد.

نیکی روز پنجشنبه به خاطر تعطیلات عمومی بسته بود.در استرالیا بازارها از افت بهای نفت آسیب دید و برخی سهام مربوط به انرژی و موسسات بزرگ وام باعث افت شاخص بازار شدند.

بازار S&P/ASX 200 نزدیک ۰.۸ درصد افت کرد و به ۴۷۸۳.۳۰ واحد رسید.در همین حال شاخص کوسپی کره جنوبی هم ۰.۷۸ درصد افت کرد و به ۱۸۴۷ واحد رسید.

سرمایه گذاران بازارهای هنگ کنگ را زیر نظر خواهند داشت. بازار "هنگ سنگ" روز پنجشنبه بیش از ۴ درصد سقوط کرده بود.بازار ترکیبی شانگهای چین تا هفته آینده بسته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها