کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلای جهانی در قله ی 7.5 ماه اخیر


کد خبر : ۱۹۶۶۲چهارشنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷:۲۰۱۷۰۸ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه برای هشتمین روز در 9 روز مبادلاتی گذشته با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاترین سطح ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه برای هشتمین روز در 9 روز مبادلاتی گذشته با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاترین سطح در 7 ماه و نیم اخیر رسیده است.

ادامه روند نزولی شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان موجب شده است تا قیمت طلا همچنان در مسیر صعودی قرار داشته باشد. بر اساس این گزارش نگرانی های تازه نسبت به وضعیت سیستم بانکی منطقه یورو موجب شده تا شاخص سهام در بازارهای بین المللی بار دیگر با کاهش روبرو شود. این مساله بار دیگر موجب تقویت تقاضا و قیمت جهانی طلا شده است.

تاکید بانک مرکزی ژاپن بر اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر و انتشار اوراق قرضه تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش روبرو شد و به بیش از 1190 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز برای لحظاتی به بیش از 1194 دلار رسیده بود. قیمت طلا روز دوشنبه نیز به بیش از 1200 دلار رسید که بالاترین رکورد از 22 ژوئن 2015 میلادی بوده است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون در این باره تاکید کرد: قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر افت شاخص سهام، کاهش ارزش دلار و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان همچنان با افزایش روبرو خواهد شد و سرمایه گذاران بیشتری برای خرید طلا اقدام خواهند کرد.

به نظر می رسد سخنرانی امشب جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد شد.

میر افزود: ما انتظار داریم که اظهارات جانت یلن موجب کاهش بیشتر ارزش دلار شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود. اظهارات یلن احتمالا طوری خواهد بود که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده کمتر می شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، یلن احتمالا در این نشست از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره برای نخستین بار در ده سال اخیر حمایت خواهد کرد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نگرانی های مربوط به اوضاع بازار سهام و اقتصاد چین موجب می شود تا فدرال رزرو در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش بیشتر نرخ بهره نداشته باشد. شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با کاهش روبرو شود و ارزش دلار در برابر ین نیز به پایین ترین سطح در 15 ماه اخیر رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها