کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرگ آيفون 6 و رازی كه اپل فاش نكرد


کد خبر : ۱۹۶۱۳سه شنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹:۲۳۶۷۰۶ بازدید

اپل به انتقادها در زمينه Error 53 روي آيفون كه طي دو روز اخير در رسانه‌ها بسيار بالا گرفته پاسخ داد و آن را بخشي از پروسه حفاظت و ...
مرگ آيفون 6 و رازی كه اپل فاش نكردمرگ آيفون 6 و رازی كه اپل فاش نكرد

اپل به انتقادها در زمينه Error 53 روي آيفون كه طي دو روز اخير در رسانه‌ها بسيار بالا گرفته پاسخ داد و آن را بخشي از پروسه حفاظت و امنيت كاربران دانست.

روزنامه گاردين فاش كرد كه چگونه هزاران دارنده آيفون ۶ به دليل اين مشكل اطلاعات يا در مواردي گوشي خود را از دست داده‌اند.

هزاران كاربر آيفون 6 شركت اپل مدعي هستند در نتيجه تغييرات اعمال شده در به‌روزرساني جديد سيستم‌عامل iOS، دستگاه گران‌قيمت آنها عملا بلااستفاده شده است. منشا بروز اين مشكل غيرفعال شدن دستگاه در صورت شناسايي انجام تعميرات از سوي افراد يا شركت‌هايي جز نمايندگي‌هاي رسمي اپل است.

اين در حالي است كه افراد كمي از Error‌53 آگاهي دارند اما در صورت نمايش چنين پيغام خطايي روي آيفون شما، عملا عمر دستگاه شما به پايان خواهد رسيد.

آن‌طور كه از شواهد امر پيداست، اين مشكل تنها دستگاه‌هايي را تحت تاثير قرار مي‌دهد كه در آنها كليد هوم يعني قسمتي كه سنسور تشخيص اثرانگشت يا همان تاچ آي‌دي قرار گرفته توسط افراد يا شركت‌هاي غيرمتخصص تعمير و با نمونه‌هاي سخت‌افزاري نامعتبر جايگزين شوند. حتي كاربراني كه يك يا چند مولفه سخت‌افزاري دستگاه آنها آسيب ديده اما همچنان بدون نياز به اعمال تعميرات مي‌توانند از گوشي خود استفاده كنند نيز از رويارويي با اين مشكل در امان نيستند.

با اين وجود مشكل يادشده تنها هنگامي مشهود خواهد بود كه از جديدترين نسخه سيستم‌عامل اپل يعني iOS 9 استفاده كنيد. آن‌طور كه از شواهد امر پيداست احتمال اينكه براي چندين هفته يا چندين ماه پس از تعمير دستگاه، همچنان قادر به استفاده از دستگاه باشيد نيز وجود دارد. كارشناسان مدعي هستند اپل از وجود چنين مشكلي باخبر بوده اما هيچ هشداري را در اين خصوص منتشر نكرده است.

بخش اصلي مشكل به دكمه Home آيفون‌ 6 بازمي‌گردد كه اگر احيانا بر اثر حادثه‌يي از كار بيفتد و كاربر آن را به تعميركاراني غير از اپل بسپرد امكان ديدن Error 53 و از كار افتادن هميشگي دستگاه وجود دارد.

به‌طور واضح‌تر سيستم عامل اپل با شناسايي دكمه Home جديد كه ممكن است استاندارد نباشد كل دستگاه را از كار مي‌اندازد. اين مشكلي است كه بسياري از دارندگان آيفون‌۶ تعميري در هنگام به‌روزرساني به iOS9 با آن برخورد كرده‌اند و البته تعداد آنها مشخص نيست. اين قطعا يك مشكل براي كاربران آيفون است اما از جهت اپل موضوع يك جنبه ديگر هم دارد و آن اينكه ممكن است كسي با تعويض دكمه Home (كه سيستم اثر انگشت هم در آن به كار رفته) بخواهد به اطلاعات يك گوشي دزديده شده دسترسي پيدا كند. يك سخنگوي اپل حالا در اين باره گفته است: ‌«امنيت كاربران براي ما بسيار مهم است و Error 53 نشان‌دهنده اين است كه ما براي امنيت دستگاه كاربران چقدر مصمم هستيم.»

اين سخنگوي اپل افزود: iOS با چك كردن سنسور Touch ID كه زير دكمه Home قرار گرفته مي‌سنجد كه چقدر اين سنسور با ديگر تجهيزات مربوط به آيفون يا آي‌پد تطابق دارد. اگر iOS عدم تطابقي را مشاهده كند اين چك رد مي‌شود و Touch ID و به دنبال آن Apple Pay هم از كار مي‌افتد. اين سطح از امنيت براي محافظت از كاربران دربرابر سرقت Touch ID يا سوءاستفاده از آن مهم و كليدي است و اگر يك كاربر اپل با Error 53 روبه‌رو شد به فروشگاه‌هاي Apple Store مراجعه كند.» با اين همه بعضي كاربران هم مي‌گويند كه Error 53 را حتي بدون تعمير يا تغيير Touch ID هم مشاهده كرده‌اند و اين چيزي است كه براي مايك ونر نويسنده مطالب تكنولوژي رخ داده است. او سال گذشته اين مشكل را با سنسور Touch ID پيدا كرد. هر چند او در نهايت توانست گوشي‌ جديدي را از فروشگاه اپل دريافت كند اما هزاران كاربري كه احتمالا گوشي خود را به تعميركار ديگري سپرده‌اند (مثلا كساني كه در ايران هستند و دسترسي به تعميركاران و فروشگاه اپل ندارند) اينقدر خوش شانس نيستند.

از سوي ديگر اپل هم از قبل مشخص نكرده كه دقيقا چه بخش‌هايي از گوشي را مي‌توان يا نمي‌توان به تعميركاران غير رسمي سپرد.

* تعادل



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها