کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موسسه اعتباری ثامن در حال دریافت مجوز است


کد خبر : ۱۹۵۸۴دوشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹:۴۲۴۲۶۳ بازدید

موسسه اعتباری ثامن با نام قبلی تعاونی اعتباری ثامن‌الائمه در دی‌ماه 1376 تاسیس و راه‌اندازی شد. محمدحسین نظری توکلی مدیرعامل موسسه ...

موسسه اعتباری ثامن با نام قبلی تعاونی اعتباری ثامن‌الائمه در دی‌ماه 1376 تاسیس و راه‌اندازی شد. محمدحسین نظری توکلی مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن با اعلام مطلب فوق و در گفت‌وگویی به تشریح تاریخچه ثامن پرداخت و گفت: تعاونی اعتبار ثامن‌الائمه در 18 دی‌ماه 1376 با کسب مجوز از وزارت تعاون به عنوان یک تعاونی اعتبار به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد و اولین شعبه این تعاونی در تیرماه همان سال در مشهد مقدس افتتاح شد.

وی افزود: تعاونی اعتبار ثامن در حال حاضر با 570 شعبه، 5100 نفر نیروی انسانی متخصص و با تجربه، 294 هزار میلیارد ریال منابع و 205 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی یکی از موسسات مالی بزرگ و مطرح در سطح کشور است. به گفته وی موسسه اعتباری ثامن مفتخر است در ارائه بیشترین تسهیلات خرد برای اقشار کم‌درآمد، آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه نقش بسزایی داشته و تعاونی اعتبار ثامن‌الائمه طبق دستور بانک مرکزی مبنی بر عدم استفاده موسسات مالی از نام‌های مذهبی با حذف پسوند «الائمه» به تعاونی اعتباری ثامن تغییر نام داد.

نظری توکلی گفت: در اقدام بعدی فرآیند صدور مجوز، با نام موسسه اعتباری ثامن از اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تایید نام شد و هم‌اکنون در حال انجام سایر مراحل قانونی ثبت فرآیند به‌منظور پذیره‌نویسی است که در ادامه مسیر دریافت مجوز با واگذاری 50 در صد سهام خود در فرابورس، مراحل تبدیل شدن به موسسه اعتباری به‌صورت رسمی امکان‌پذیر خواهد بود. نظری توکلی با عنوان این مطلب که موسسه اعتباری ثامن در حال اخذ مجوز است، افزود: این موسسه از تیرماه امسال برای انجام امور پذیره‌نویسی از سوی بانک مرکزی به فرابورس معرفی شد که لازم می‌دانم از تلاش چندین ساله مقامات این بانک که در راستای ساماندهی موسسات پولی غیر‌بانکی از جمله این تعاونی، مبذول داشته‌اند و همچنین از مدیران و دست‌اندرکاران فرابورس ایران، قدردانی کنم.

وی با بیان بروز برخی مشکلات در روزهای اخیر به دلیل شباهت اسمی ادامه داد: این دو موسسه (موسسه اعتباری ثامن‌الحجج که ۱۲ سال بعد از تعاونی اعتباری ثامن‌الائمه (ع) ایجاد شده است) هیچ‌وجه اشتراکی چه حقوقی و چه سهامداری با یکدیگر ندارند و تعاونی اعتبار ثامن با انجام مراحل پیش‌گفته در حال تبدیل به «موسسه اعتباری ثامن» است. وی با استناد به سخنان دکتر محمدرضا پورابراهیمی، عضو شوراي پول و اعتبار در خصوص حل مشکلات و تسویه حساب سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج از طريق بانک پارسيان گفت: ایشان نیز در مصاحبه‌ای با واحد مرکزي خبر عنوان کرده‌اند که « اين تصميم براي موسسه ثامن‌الحجج است و ارتباطي با موسسه اعتباری ثامن و موسسات مشابه ندارد.» نظری توکلی خاطرنشان کرد: به‌دلیل عدم آگاهی و شناخت برخی اصحاب رسانه و عامه مردم از جدا بودن شخصیت این دو موسسه حتی در برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها از تصاویر شعب موسسه اعتباری ثامن بهره می‌برند و در متن برخی خبرها به جای عنوان ثامن‌الحجج از موسسه اعتباری ثامن استفاده شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها