کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دو قطب کشتیرانی جهان در کره‌جنوبی


کد خبر : ۱۹۴۹۲جمعه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۴۷۱۴۳۰ بازدید

بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی قاره آسیا به عنوان برترین کشتیرانی‌های بین‌المللی در جهان معروف شده‌اند و موفقیت بسیاری را در حمل‌ونقل ...
دو قطب کشتیرانی جهان در کره‌جنوبیدو قطب کشتیرانی جهان در کره‌جنوبی

بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی قاره آسیا به عنوان برترین کشتیرانی‌های بین‌المللی در جهان معروف شده‌اند و موفقیت بسیاری را در حمل‌ونقل بین‌المللی کسب کرده‌اند.

کره‌جنوبی نیز یکی از کشورهای آسیایی است که دارای برترین و موفق‌ترین کشتیرانی‌های بین‌المللی است که دو شرکت کشتیرانی «هانجین» و شرکت «هیوندای مرچنت مارین» در این گروه و در حوزه خدمات حمل‌ونقل دریایی به صورت فله‌ای، تانکری و کانتینری قرار دارند. اگرچه شرکت‌های کشتیرانی کره‌جنوبی از بزرگترین و مطرح‌ترین شرکت‌های کشتیرانی در جهان به شمار می‌روند اما طبق اخبار منتشر شده این شرکت‌ها در سال 2015  میلادی دچار بحران شده بودند. به گونه‌ای که ماه گذشته دولت کره‌جنوبی تصمیم گرفت تا 1.2 میلیارد دلار اعتبار به این شرکت‌ها اختصاص دهد. گفته می‌شود کشتی‌سازی هانجین و هیوندای مرچنت مارین به عنوان دو کشتیرانی مطرح دچار بدهی شده‌اند. گفتنی است اواخر سال 2015 میلادی نیز دولت کره‌جنوبی درخواست کرد تا این دو شرکت با یکدیگر ادغام شوند که مدیران آن، این اقدام را غیرممکن دانستند.


حمل‌ونقل دریایی هانجین

شرکت هانجین یک شرکت کره‌ای است که در حوزه ارائه خدمات لجستیک، حمل‌ونقل دریایی، کشتی‌سازی، مدیریت فرودگاه، خدمات هتلداری و گردشگری فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1945 میلادی با هدف ارائه خدمات حمل‌ونقلی احداث شد. شرکت هانجین اکنون دارای ناوگان کشتی‌های کانتینری، راه‌ها، شبکه لجستیک و پایانههای بزرگی در سراسر جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول، پایتخت کره‌جنوبی واقع شده است. شرکت هانجین همچنین دارای 21 دفتر خدماتی در کشورهای مختلف جهان است. هانجین بزرگترین شرکت حمل‌ونقل دریایی کره‌جنوبی و یکی از 10 شرکت برتر در زمینه حمل‌ونقل دریایی در جهان به شمار می‌رود. این شرکت ۶۰ خط ارائه‌دهنده خدمات و حمل‌ونقل دریایی را در سراسر جهان مدیریت کرده و سالانه بیش از 100 میلیون تن محصول را جابه‌جا می‌کند. ناوگان این شرکت دارای 170 کشتی کانتینری و فله‌ای است. 

شرکت هانجین دارای ۴ ستاد منطقه‌ای در ایالات متحده امریکا، اروپا، آسیا و شرق و غرب آسیا است. 5 هزار و 800 نیروی انسانی در سراسر دنیا کارمند شرکت هانجین هستند. همچنین این شرکت دارای ۱۲ پایانه کانتینری در بندرهای اصلی و مهم جهان است که در شبکه لجستیک جهانی مشارکت می‌کنند. چشم‌انداز شرکت کشتیرانی هانجین آن است که هدایت لجستیک بین‌المللی را بر عهده بگیرد. خطوط کانتینری هانجین، در سال ۱۹۷۷ میلادی توسط چونگ هو چو، مدیرعامل شرکت هانجین احداث شد. شرکت کشتیرانی هانجین خود را وقف خدمت‌رسانی به کسب‌وکار مشتریان کرده و در ۶۰ مسیر برای ۳۵ کشور که دارای بیش از ۹۰ بندر مهم و اصلی هستند و ۶ هزار مقصد را در سراسر جهان زیر پوشش قرار می‌دهند، خدمات ارائه می‌کند.


خدمات تانکری شرکت هانجین 

ناوگان حمل‌ونقل دریایی تانکری شرکت هانجین در حوزه حمل‌ونقل گاز، نفت خام و نفت تصفیه شده فعالیت می‌کند. این ناوگان دارای تانکرهای متنوعی است ازجمله VLCC که تانکری بسیار بزرگی برای حمل‌ونقل نفت خام است، تانکر افرامکس، MR که تانکری متوسط است و تانکر شیمیایی شرکت هانجین که در سطح جهانی در حال حمل‌ونقل گاز و نفت است. خدمات کانتینری شرکت هانجین به طرز قابل ملاحظه‌ای رشد کرده است. این شرکت سالانه ۳/۷ میلیون تی‌ای‌یو از محصولات کانتینری را جابه‌جا می‌کند. ناوگان این شرکت در مجموع دارای ۱۰۴ کشتی کانتینری است. ناوگان کانتینری شرکت هانجین دارای کشتی‌های بزرگی با ظرفیت ۸ هزار تی‌ای‌یو است. در سال ۲۰۱۰ میلادی، این شرکت نخستین کشتی ۱۰ هزار تنی خود را برای حمل‌ونقل در آسیا و اروپا خریداری کرد. 

ناوگان حمل‌ونقل دریایی فله‌ای منابع انرژی را حمل‌ونقل می‌کند. همچنین به حمل‌ونقل مواد خام برای توسعه صنعت می‌پردازد. شرکت کشتیرانی هانجین خدمات حمل‌ونقل دریایی قابل اطمینانی را در صنعت فولاد کره و جهان فراهم می‌کند. شرکت کشتیرانی هانجین دارای ۱۳ پایانه کانتینری است و ۲ مرکز لجستیکی دارد. این شرکت همچنین دارای ۶ بارانداز محوطه‌ای کانتینری در بنادر و مکان‌های درون‌مرزی است. این ۱۳ پایانه به طور استراتژیک در ۵ بندر اصلی در کره، ۲ بندر در ساحل غربی ایالات متحده امریکا، ۲ بندر در ژاپن، یک بندر در بلژیک، یک بندر در اسپانیا، یک بندر در تایوان و یک بندر در ویتنام است.

 

شرکت هیوندای مرچنت مارین

شرکت کشتیرانی هیوندای مرچنت مارین، یک شرکت کشتیرانی کره‌ای است که در حوزه خدمات لجستیکی، خدمات کشتی‌های کانتینری و کشتی‌های کانتینری فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۷۶ میلادی با عنوان ایژیا مرچنت مارین ایجاد شد و در سال ۱۹۸۲ میلادی توسط گروه هیوندای خریداری شد. دفتر مرکزی شرکت هیوندای مرچنت مارین در شهر سئول واقع شده است. HMM یا همان شرکت هیوندای مرچنت مارین یک شرکت لجستیکی یکپارچه است که حدود ۱۳۰ کشتی دولتی را مدیریت و راهبری می‌کند. شبکه سرویس جهانی HMM دارای امکانات لجستیکی متنوعی است، این شرکت همچنین به حمل‌ونقل سیستم‌ها و محصولات حوزه فناوری اطلاعات می‌پردازد. شرکت هیوندای مرچنت مارین مدعی است که دارای نیروی انسانی زبده و حرفه‌ای است. شرکت حمل‌ونقل HMM به حمل‌ونقل دریایی محصولات استراتژیکی همچون نفت خام، سنگ‌آهن، زغال‌سنگ و محصولات متنوع دیگر همچون محصولات صادراتی و وارداتی می‌پردازد. این شرکت سالانه ۶ تریلیارد وون کره درآمد دارد. شرکت HMM فعالیت خود را در سال ۱۹۷۶ میلادی با ۳ کشتی آغاز کرد. این شرکت کشتیرانی دارای سرویس‌های جدیدی همچون خدمات حمل‌ونقل فله‌ای، حمل‌ونقل کانتینری، حمل‌ونقل ال‌ان‌جی و خدمات حمل‌ونقل محصولات خاص و ویژه است. 

شرکت HMM یک شبکه بین‌المللی ایجاد کرده است که دارای ۴ مرکز مدیریتی، ۵ دفتر خارجی و ۱۰ دفتر ارتباطی است. این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های لجستیکی و کشتیرانی جهانی شناخته شده است. شرکت HMM روی توسعه کشتی‌های ناوگان حمل‌ونقل دریایی خود سرمایه‌گذاری می‌کند و به بیش از ۶۰ مسیر دریایی در ۱۰۰ بندر جهان خدمات حمل‌ونقل دریایی ارائه می‌دهد. شرکت هیوندای مرچنت مارین دارای ۱۳ پایانه است. کشتی‌های فله‌ای هیوندای مرچنت مارین به صادرات نفتا، گاز، نفت، گازولین، محصولات شیمیایی، متانول و روغن سبزیجات می‌پردازد. 

در پایان 

گفتنی است کره‌جنوبی با دارا بودن دو کشتیرانی بزرگ بین‌المللی موفق در سطح جهان مطرح شده است. کشتی شرکت کشتیرانی هانجین در اوایل تابستان سال جاری وارد بندر شهیدرجایی شد. گفته می‌شود این شرکت پیش از سال ۹۰ در ایران حضور فعال داشته است. اکنون با لغو تحریم‌ها می‌توان از خدمات حمل‌ونقل دریایی و لجستیکی این دو شرکت بهره برد.
 


ترجمه و تدوین: صبا رضایی 
منبع: 
WWW. hanjin. com
WWW. hmm۲۱. com



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها