کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه


کد خبر : ۱۹۴۳۷چهارشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۱۰۱۰۸۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته و نزدیک به بالاترین سطح آن در 3 ماه اخیر تثبیت ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته و نزدیک به بالاترین سطح آن در 3 ماه اخیر تثبیت شده است.

ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افزایش تقاضا برای طلا شده است.

بر اساس این گزارش برایان لان تحلیلگر ارشد موسسه گلد سیلور سنگاپور تاکید کرد: خرید طلا از سوی چین بزرگترین مصرف کننده جهان در آستانه سال جدید چینی تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که جشن های سال جدید چینی از هفته آینده آغاز می شود گزینه های زیادی برای سرمایه گذاری در بازار چین وجود ندارد و سرمایه گذاران ترجیح می دهند بخش زیادی از سرمایه خود را در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.

وی پیش بینی کرد که قیمت طلا در سه ماه نخست امسال به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته به 1128 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به بیش از 1130 دلار رسید که این بالاترین رقم از 3 نوامبر به شمار می رود.

قیمت طلا پس از افت 10.4 درصدی در سال 2015 میلادی، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6 درصد رشد داشته تا یکی از بهترین عملکرد ها را در بین دارایی های مختلف ثبت کند.

لان در ادامه گفت: احتمالا در کوتاه مدت اعتماد سرمایه گذاران موجب خواهد شد تا روند صعودی قیمت طلا ادامه یابد و احتمالا قیمت هر اونس طلا به بیش از 1160 و سپس 1200 دلار افزایش پیدا کند.

طلا آخرین بار ژوئن سال گذشته به سطح 1200 دلاری رسیده است. جیمز استیل تحلیلگر برجسته موسسه اچ اس بی سی نیز تاکید کرد: کاهش ارزش دلار، افت قیمت نفت و شکنندگی بازار سهان می تواند موجب تقویت قیمت طلا در کوتاه مدت شود. تا موقعی که نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان وجود داشته باشد، قیمت طلا نیز صعودی خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت نفت نیز امروز چهارشنبه نزدیک به پایین ترین سطح در چند سال اخیر بوده است و شاخص سهام آسیا نیز با افت همراه شده است.

گمانه زنی های بین المللی در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز کاهش یافته و این مساله تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها