کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

مروری بر انواع کلاهبرداری در بازار موبایل

کدخبر:۱۹۳۸۱دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۲۷۴۸۶۱ بازدید

اگرچه فروش "گوشی‌‌های رفرش" به جای نو، گران فروشی لوازم جانبی، برداشتن لوازم جانبی اصل گوشی نو، تبلیغات دروغ درباره ضدآب و ضد ضربه بودن ...
مروری بر انواع کلاهبرداری در بازار موبایل

اگرچه فروش "گوشی‌‌های رفرش" به جای نو، گران فروشی لوازم جانبی، برداشتن لوازم جانبی اصل گوشی نو، تبلیغات دروغ درباره ضدآب و ضد ضربه بودن، از شگردهای مرسوم کاسبی در بازار گوشی موبایل است اما عمق مشکل زمانی نمایان می شود که کار به فروش روغن ضدخش نانو برای صفحه نمایش به قیمت 200 هزار تومان می‌رسد!

بازار گوشی تلفن‌همراه از تمامی سنین مشتری دارد و اتفاقا به دلیل پرمخاطب بودن نارضایتی‌های این بازار نیز زیاد است اما همیشه همه ناراضی‌ها به حق و حقوق‌شان نمی رسند. بسیاری از مشتری‌ های بازار گوشی موبایل به دلیل بی اطلاعی از قوانین پیگیر حق شان نمی شوند و تجربه تلخ خود از خرید موبایل را همیشه با خود خواهند داشت. البته بسیاری از واحدهای صنفی در این بازار نیز فعالیت طبق اصول و قانونمندی دارند.

اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی مسئول رسیدگی به شکایت بازار گوشی موبایل و دستگاه‌های سیم کارت خور است.

شکایات و پرونده های مطرح و بررسی شده در این اتحادیه نشان می دهد مشکل فروش گوشی‌های بدون گارانتی، گوشی های ضدآبی که با مشکل آب خوردگی مرجوع می ‌شوند، لوازم جانبی تقلبی، گران فروشی لوازم جانبی و فروش گوشی‌ های رفرش شده به جای نو از جمله رایج ترین شکایت در بازار تلفن همراه است.

بازخوانی این شکایت‌ ها در افزایش آگاهی کاربران از حقوق خود می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
 

 

 

دردسر رفرشی ها در بازار/ فروش موبایل های رفرشی به جای نو

یکی از شکایت‌هایی که از سامانه بازرسی 124 وزارت بازرگانی به اتحادیه ارجاع شده مربوط به واحد صنفی بدون مجوزی در منطقه قصر الدشت است. فروشنده یک گوشی رفرشی را به مشتری فروخته اما مشتری پس از مدتی متوجه نو نبودن گوشی شده است.با زیربار نرفتن فروشنده اکنون کار به اتحادیه و طرح شکایت رسیده و بنابر تشخیص کارشناسان فنی اتحادیه صحبت مشتری تأیید می‌شود که فروشنده گوشی رفرشی را به جای گوشی نو فروخته شده است.

به این ترتیب با رأی کمیسیون شکایت معامله باطل و اصل پول به مشتری عودت داده شد.


گران فروشی بلای جان موبایل/ وقتی تفاوت قیمت در دو مغازه به 100 هزار تومان می رسد

مرد جوانی با ادعای گران فروشی فروشنده به اتحادیه شکایت آورده است. او یک گوشی برند سامسونگ را به قیمت 520 هزار تومان خریده و می‌گوید: پس از خرید متوجه شده مغازه دیگری همان گوشی را 100 هزار تومان ارزان تر می‌فروشد.

با نظر کارشناسی اتحادیه براساس فاکتور فروش قیمت تقریبی گوشی در هنگام خرید حدود 400 هزار تومان برآورد شد.

فروشنده به پرداخت 100 هزار تومان مابه التفاوت گران فروشی متهم و پرونده مختومه شد.


خرابی گوشی ضدضربه بر اثر ضربه!

 جوانی که شغل متفاوتی دارد از ضربه خوردن گوشی ای که به نام ضد ضربه به او فروخته شده شکایت دارد.

او یک مربی بانجی جامپینگ است و می‌گوید گوشی برند DISCOVERY اش از ارتفاع افتاده و صدمه دیده است. او همچنین می‌گوید به دلیل اینکه قبلا گوشی CAT داشته و این گوشی را از ارتفاع 40 متری به زمین انداخته و سالم مانده است امروز از فروشنده برند DISCOVERY شکایت دارد.

 

 


این مشتری گفت که به قصد خرید CAT به علاء الدین رفته اما در هنگام خرید فروشنده به او گفته CAT تنها اسم دارد و DISCOVERY بهتر نتیجه داده و با این حرف او را به خرید DISCOVERY ترغیب کرده است.در نهایت مشتری پیشنهاد داد که 2 عدد گوشی ارزان‌تر CAT به جای DISCOVERY بگیرد و مابه‌التفاوت قمیت را نیز بپردازد تا رضایت دهد که چنین هم شد.


فروش گرند پریم به جای گلکسی S4!

اشکال مشتری دیگری به اصل خرید وارد بود. مرد می گوید که از سیستان و بلوچستان برای خرید به پاساژ علاء الدین آمده و قصد خرید گوشی سامسونگ گلکسی S4 را داشته اما فروشنده به او سامسونگ گرند پریم را فروخته است!

او بابت گوشی  730 تومان، بابت آنتی ویروس 50 هزار تومان و بابت ضد خش 110 هزار تومان پرداخته بود که طبق نظر کارشناسی گران فروشی فروشنده در هر 3 مورد اثبات و فروشنده موظف به پرداخت اضافه دریافت شد.

کارشناس اتحادیه گفت: این فروشنده در حالی آنتی‌ویروس را 50 هزار تومان به فروش رسانده که طبق نظر کارشناس قیمت آنتی ویروس بین 13 تا 18 هزار تومان است و باید حداکثر با قیمت منطقی 35 هزار تومان به فروش برسد.

*سرانجام عینی مثل معروف «ارزان‌تر پیدا کردید مجانی برای شما»

این مرد سیستانی اشتباه دیگری نیز مرتکب شده بود. زیرا وقتی فروشنده طبق اصطلاح فروشنده‌ها به او گفته بود «اگر توانستید کمتر از این قیمت این گوشی را بخرید گوشی مجانی برای شما» از مغازه کناری یک گوشی همان مدل را 200 هزار تومان ارزان تر خریده بود.

حالا او مانده بود و 2 گوشی گلکسی پریم. اما با توجه به اینکه در فاکتور فروش مدل گرند پریم قید شده بود شکایت مشتری درباره قالب کردن مدل دیگر به جای مدل درخواستی گوشی به جایی نرسید.


روغن ضد خش نانو!

خانمی مدعی گرانی فروشی یک واحد صنفی درباره لوازم جانبی موبایل بود. او می‌گفت فروشنده پس از فروش گوشی، یک روغن ضد خش نانو به قیمت 200 هزار تومان روی صفحه گوشی سایید است!

کارشناس اتحادیه گفت که چنین روغنی وجود ندارد. طبق رویه شاکی پس از احراز اتهام موظف به بازگرداندن وجه شد.

*همیشه رای به نفع مشتری نیست/ دردسر استثناهای زیاد گارانتی ها برای مصرف کننده

البته همیشه رای به نفع خریدار صادر نمی شود. شاکی دیگری از شکستن LCD تبلت سامسونگ اش از گارانتی شکایت کرده بود. گارانتی مدعی بود که شکسته شدن LCD جز موارد گارانتی نیست و مشتری باید هزینه یک میلیون و 250 هزار تومان تعویض LCD را بپردازد.

کمیسیون شکایت اتحادیه با توجه به شرایط گارانتی شکایت را وارد ندانست اما برای جلب نظر مشتری با چانه‌زنی قیمت تعویض از یک میلیون و 250 هزار تومان به 800 هزار تومان کاهش داد که باز هم شاکی از این رأی راضی نشد و در نهایت پرونده با محکوم شدن مشتری بسته شد.

 

ارجاع پرونده‌ مصالحه نشده به تعزیرات/ جریمه 3 برابری فروشنده متخلف و سهم دو سومی دولت از جریمه 

البته همه شکایت‌ها با حضور شاکی و متشاکی فیصله پیدا نمی‌کند.

اگرچه اتحادیه با اخطار و پیگیری متعدد برای حضور متشاکی ها تلاش می کند تا حدالمقدور موضوع در اتحادیه بررسی شود و کار به تعزیرات نکشد اما درباره برخی پرونده ها نیز فروشنده برای پاسخ به شکایت حاضر نمی شود.در موارد بی‌محلی فروشنده به شکایت به دلیل عدم همکاری فروشنده پرونده به تعزیرات ارجاع می شود. همچنین اگر در جلسه کمیسیون متشاکی نتواند شاکی را راضی کند باز هم پرونده راهی تعزیرات می شود و طبق قانون پس از 3 بار اخطار تعزیراتی واحد صنفی باید پلمب شود. البته اگر قانون در این مرحله اجرا شود.

همچنان که امروز نیز شکایت یک جوان که یک گوشی سونی بدون گارانتی را از بازار موبایل رسالت خریده و گوشی به مشکل بر خورده به دلیل عدم مراجعه فروشنده به تعزیزات ارجاع شد. طبق تأیید کارشناسی فنی گوشی باید مرجوع و اصل پول یا گوشی نو به مشتری تحویل داده می شد. هنگامی که پرونده ای به تعزیرات ارجاع می شود متشاکی به پرداخت 3 برابر مبلغ جریمه محکوم می شود که دو سوم سهم دولت و یک برابر حق مشتری است. اما رسیدگی به پرونده ها در تعزیرات زمان بر است به طوری که رسیدن به نتیجه از 3 هفته تا حداکثر 3 ماه طول خواهد کشید.


ماجرای جالب فروشگاه ‌« د» با 3 شاکی/ پرونده تعزیراتی شد

یکی از پرونده‌‌های جالب مربوط به فروشگاهی در پاساژ علاء الدین به نام «د» است که با تعدد شاکی ها و موضوعات پرونده قطوری به هم زده است. فروشگاهی که 3 شاکی دارد و شاکیان از 10 صبح انتظارش را می کشند. فروشنده با تاخیر زیاد بالاخره آمد و گفت که دیشب مغازه را تحویل گرفته و مستاجران جدید مغازه است. اما او قبول کرد که شکایات را برعهده بگیرد تا پرونده ها تعزیراتی نشوند و در عوض آقایان «ج» و «د» مبالغ را از ودیعه مستاجر قبلی نزد صاحب پاساژ علاالدین کسر کنند.

شاکی اول یک گوشی بدون گارانتی خریده بود که خراب شده بود و فروشنده پذیرفت که یک گوشی با گارانتی و نو تحویل دهد.

به شاکی دوم یک گوشی رفرشی سامسونگ S6 به جای گوشی اصل فروخته شده بود که فروشنده در این مورد نیز قبول کرد که یک گوشی نو با گارانتی تحویل دهد.
 

 


درباره شاکی سوم که گوشی آیفون اش بی‌دلیل لاک شده بود نیز فروشنده پس از مکالمات مکرر تلفنی و صلاح مشورت با شرکا همین رویه را پذیرفت.اما در حالی که کارشناس اتحادیه اصرار کرد که مراحل جلب رضایت شاکی در اتحادیه پیگیری و هر 3 گوشی در اتحادیه به شاکی ها تحویل داده شود، فروشنده موفق شد برای به تفاهم رسیدن و دادن گوشی های نو در مغازه، شاکی ها را با خود همراه کند.

ماجرا زمانی جالب شد که ساعتی بعد 3 مشتری بار دیگر به اتحادیه بازگشتند.

شاکی اول گفت که فروشنده 100 هزار تومان دیگر از او بابت مابه‌التفاوت گوشی بدون گارانتی و گوشی دارای گارانتی گرفته که کارشناس اتحادیه گفت این گوشی نیز نو نیست.

شاکی دوم نیز در بازگشت یک گوشی ظاهرا آکبند در دست داشت و کارشناس اتحادیه گفت گوشی آکبند نیست و قبلا استفاده شده است!

شاکی سوم نیز علاوه پرداخت مبلغ 145 هزار تومان دیگر بابت مابه التفاوت گوشی دسته دوم و گوشی نو درباره پیشنهاد فروشنده مبنی بر گرفتن یک گوشی نو کارنکرده از پشت ویترین از کارشناس اتحادیه مشورت می خواست!

پرونده این واحد صنفی به دلیل هر 3 تخلف مجدد به تعزیرات ارجاع شد.


آب خوردگی، آخر خط گوشی است

وقتی برای دقایقی اتاق شلوغ کمیسیون شکایات خلوت شد، یک شاکی و متشاکی جدید وارد شدند شاکی که مرد خوش صحبتی بود ماجرای کامل از لحظه خروج از خانه برای خرید تا لحظه‌ای که کار به شکایت رسیده را تعریف کند تا کارشناس‌ها را متوجه کند که گوشی گارانتی دارش آب خورده و تعمیرکار غیرمجاز گفته که با 150 هزار تومان گوشی را تعمیر می‌کند اما اکنون می‌گوید هزینه به 300 هزار تومان و دوربین گوشی نیز هنوز خراب مانده است.تعمیرکار توضیح داد که این گوشی گلکسی S6 آب خورده را خاموش برای تعمیر قبول کرده است که گوشی پس از تعمیر روشن شده اما تاچ گوشی کار نمی‌کرد و بورد گوشی باید تعمیر می‌شد. پس از تعمیر بورد نیز اکنون مشخص نیست که دوربین گوشی درست شود یا خیر و این مراحل هزینه را افزایش داده است.

کارشناس اتحادیه به نفع تعمیرکار رأی می‌دهد زیرا معتقدند به گوشی آب خورده دیگر اطمینانی نیست و قرار شد صاحب گوشی با پرداخت یک میلیون و 100 هزار تومان برد گوشی دو میلیون تومانی خود را تعویض کند و تعمیرکار نیز بورد تعمیری خود را بردارد.


فروش گوشی در ایران ارائه گارانتی در دبی!

جوان دیگری یک گوشی CAT با گارانتی خارجی Techno care خریداری کرده بود که این گارانتی متعلق به دبی است.

خریدار پس از خراب شدن گوشی آن را به دبی برده بود و شرکت گارانتی برگه گارانتی را معتبر نشناخت و اکنون کار به شکایت رسیده است.

کارشناس اتحادیه توضیح داد که گارانتی گوشی ای که در ایران فروخته می شود باید در ایران نیز پذیرفته شود و نه در خارج و با محکوم شدن فروشنده قرار شد یک گوشی نو با گارانتی به مشتری تحویل داده شود.


سرگردانی مشتری ها در خدمات پس از فروش/ وقتی کارمند نمایندگی کاسه داغتر از آش می شود

شاکی دیگر یک تبلت GLX را که هنگ می‌کرد برای تعمیر به شرکت برده بود. او می‌گفت تبلت در گارانتی درست نشده و مدیریت تأیید کرده که تبلت باید عوض شود اما نمایندگی تعویض نمی‌کند.نماینده شرکت نیز مدعی بود که قرار تعویض تبلت متعلق به زمان طرح تعویض است که مشتری در آن بازه مراجعه نکرده است و تلاش زیادی برای احقاق حق شرکت کرد.اما در نهایت کمیسیون رأی را به مشتری داد و مقرر شد شرکت مبلغ 210 هزار تومان بابت وجه تبلت به مشتری پرداخت کند.


ضدآب هایی که آب خورده می‌‌ شوند

مشتری دیگری از سوختن LCD گوشی سونی خود به اتحادیه شکایت آورده بود.

در حالیکه این جوان همدانی گفت LCD گوشی سوخته است، نماینده شرکت گارانتی کننده معتقد بود گوشی آب خورده و در نتیجه شامل گارانتی نمی شود؛ نماینده گارانتی گفت: گوشی در دستشویی افتاده است و در زمان ارسال به شرکت حتی بوی نامطبوعی نیز می داد.

کارشناس اتحادیه پس از باز کردن و بررسی فنی گوشی تشخیص داد که کمی سولفات کنار باتری وجود دارد که مشخص است گوشی اندکی رطوبت خورده است؛ اما این به معنی افتادن گوشی در دست شویی نیست.

نظر کارشناس اتحادیه این بود که گوشی هایی که به نام ضد آب فروخته می شوند، نباید با کمی رطوبت دچار مشکل شوند.

در نهایت شرکت گارانتی کننده موظف شد گوشی را بدون هزینه تعمیر کند و به مشتری تحویل دهد.


فروش گوشی ‌های بدون گارانتی به جای گارانتی دار

این بار یک مشتری گوشی نو و سالم خود را به اتحا‌دیه آورده بود.

این جوان از فروش گوشی بدون گارانتی به جای گارانتی دار شکایت دارد و می گوید: فروشنده کالا را گارانتی‌ دار معرفی کرده و هزینه را مطابق یک گوشی دارای گارانتی دریافت کرده اما گوشی گارانتی معتبر شرکت تولید کننده را ندارد و دارای گارانتی (شرکتی) متفرقه است.

کارشناس اتحادیه با بررسی کالا و قیمت اخذ شده در زمان فروش کالا اعلام کرد که فروشنده کالا را با قیمت کالای گارانتی‌ دار معتبر و با گارانتی متفرقه فروخته است.

 فروشنده موظف شد یا گوشی را با گارانتی رسمی تحویل یا مبلغ را عودت دهد.


معضل لوازم جانبی تقلبی و نبود لوازم اصل

مشتری دیگری که از خرابی چندباره باتری گوشی به ستوه آمده بود اساسا در اصل بودن گوشی شک کرده بود.

این مرد جوان توضیح داد که یک گوشی بدون گارانتی Not 3 سامسونگ را با آگاهی کامل به دلیل قیمت کمتر خریداری کرده اما از ابتدا با مشکل شارژ نشدن باتری مواجه شده و حتی خرید 2 بار باتری جدید نیز مشکل را حل نکرده است.این مشتری اساسا به گوشی مشکوک شده و برای تشخیص اصالت، گوشی را به چند فروشگاه نشان داده است که برخی از فروشنده‌ ها در جواب اعلام کرده‌اند گوشی متعلق به تولیدات شرکت سامسونگ نیست و اصل نیست.

کارشناس اتحادیه با اعلام نظر فنی، ادعای غیر اصل بودن گوشی را رد کرد. او گفت معمولاً لوازم جانبی از جمله باتری ‌هایی که در بازار توسط فروشگاه‌ ها به فروش می‌رسند جنس اصل درجه 1 نیستند و حتما باید از نماینده‌ شرکت اصلی تهیه شوند تا اصل بودن کالا مطمئن باشد. این فروشنده از اتهام فروش جنس تقلبی مبرا شد و شکایت مشتری کار به جایی نبرد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

س: 1394/11/1215:45:30،
43
65
رفرشی یعنی چی ؟!؟!؟!؟
نکند منظور شما کلمه Refurbish میباشد ؟
چرا هر آدمی با هر سطح سواد اجازه انتشار خبر پیدا میکند ؟
امین: 1394/11/1217:11:15،
43
29
نه همون رفرش یا refresh که یعنی باز سازی درسته
kaveh: 1394/11/1217:53:45،
36
12
سلام به دوستان
من هم با خريد اينترنتي مخصوصا ديجي كالا موافق هستم . اما مشكل ديجي كالا اينه كه همه برندها را نداره ( مثل بلك بري و موتورولا) و چون تنوع محصولات در آن خيلي زياد شده يك مقدار كيفيت سرويس دهي افت كرده ( البته اين افت خيلي ناچيز مي باشد) و بزرگترين مزيت ديجي كالا اطلاعاتي است كه در مورد محصولات مختلف ميده و البته بررسي هاي فنيي كه انجام ميده . درست مثل فرشنده اي ميمونه كه خيلي با حوصله اطلاعات لازم را در اختيار مشتري قرار ميده .
اميدوارم يك روز هم ما ايراني ها بتوانيم از سايتهاي معتبري مثل آمازون و ebay خريد كنيم .
مطمئن باشيد كه اگر اين امكان فراهم بشه بازار فروش محصولات تقلبي هم يواش يواش از بين ميره .
ج به امين: 1394/11/1218:35:36،
29
10
برادر امين اطلاع نداري چرا راهنمايي ميكني
جناب س درست ميگن
رفرش يا رف همون refurbished هستش من نميدونم شما refresh و از كجا اوردي
fara: 1394/11/1218:45:51،
27
7
اتفاقا هم refurbish درسته به معنی تعمیری ولی سالم
امین: 1394/11/1219:14:25،
9
12
والا ما توی گرافیک کامپیوتری به بازسازی یا تازه سازی پیکسل ها و صفحه نمایش میگیم گفتم شاید اونم همینه بله شما درست میگی
من: 1394/11/1220:14:48،
23
10
بله, همون ریفربیش درسته, نه رفرش.
ریفربیش هم به گوشی هایی اطلاق میشه که مشکل داشتند و بازگردونده شدند به کارخونه و تعمیر شدند و نصف تا یک سوم قیمت گوشی نو دوباره فروخته میشن. البته روی کارتون برچسب میخوره که ریفربیش هست, ولی عزیزان ایرانی کارتن نو و ... جور می کنن برای گوشی و همون رو جای نو می فروشن.
من نمی دونم چرا هنوز بعضی ها میرن علاءالدین خرید می کنن. عزیز دل من که فوق الکترونیک دارم جرات نمی کنم برم اونجا خرید کنم, شما که هیچ تخصصی در این زمینه ها ندارید برای چی میرید به مقر چهل دزد بغداد برای خرید گوشی ؟؟؟؟؟
باتجربه: 1394/11/1215:55:15،
75
31
به نام خدا
از دیجی کالا و فقط پیشنهاد شگفت انگیز بخرید که از بازارم ارزونتره یا بعضی مواقع ده هزار گرونتره ولی خب گارانتی داره.ثبت نام کنید روی دکمه ی به من اطلاع بده کلیک کنید و رفت شگفت انگیز بخرید.هرکی بهم منفی بده قطعا فروشنده س خودش.گوشی پلمپو ارسال رایگان وگارانتی و هدیه ووو بهتر از سر وکله زدن با فروشنده و گارانتی تقلبی وبرنامه ی زوری و استرس و چک کردن گوشی وتعویض نکردن گوشی ووو ده هزار ارزونتر یا گرونتر ارزش داره؟!.دیجی هفت روز فرصت تست واقعی داره ولی مغازه بری فحشت میده ووو.
آرش: 1394/11/1216:35:21،
38
20
قیمت های دیجی 10% بالاتره پس نگین قیمتها خوبه
ولی شرایط فروش هم با حاله و جنس ها معتبره
ترجیح من خرید از فروشگاه های معتبره تا اینکه یه جنسی رو گرون بخرم
خانه دار: 1394/11/1216:48:46،
19
14
دیجی کالا ؟!!!
سایت زنبیل ارزان تر هست
همان گارانتی ها را ارائه میدهد
ir 47: 1394/11/1219:44:34،
16
9
بنظر من از هر کجا میخواین خرید کنین فقط ب اسم فروشگاه و اینکه چند بار خرید خوب داشتین ازش قناعت نکنین
من قبل ها از دیجی کالا زیاد خرید میکردم اما تقریبا بعد از معروفی سایت و تبلیغات تلویزیونیش گاها پیش میومد ک نه قیمت هاش و نه خدماتش مثل قبل نبود ،
دیگه از دیجی خرید نمیکنم اما بررسی ها ، مقایسه و نظرات کاربراش برای تصمیم در خرید کمک خوبیه
6666: 1394/11/1215:56:42،
42
10
اخر مسلمانی این ...... مردم رو عادت دادن به نون حروم
سينا: 1394/11/1311:33:21،
12
8
برادر من ما خودمون به خودمون رحم نميكنيم
عادت دادنننننن يعني چي؟؟
نبايد از اين دزدهاي سرگردنه خريد كرد بايد تحريم بشن.
كنه كرد در بلخ اهنگري....
امین: 1394/11/1215:58:15،
55
11
اقا میخوایین گوشی بخرین هر جا ارزونتر میدادند همون رو بخرین گوشی تقلبی دیگه وجود نداره بعد به هیچ وجه از جایی که گوشی خریدید لوازم جانبی نخرید برین جایی که ارزونتره چون میکنه تو پاچه به هیچ وجه هم پول بابت نرم افزار و انتی ویروس ندین
محمود: 1394/11/1307:56:28،
18
7
آقا من یه بار همین کارو کردم.رفتم یه گوشی سامسونگ j7 گرفتم.بعد از اینکه فاکتور شد گفت لوازم جانبی برات چی بزارم.گفتم نمیخوام.گفت نمیشه گوشیو با این قیمت بدیم.باید لوازم جانبی هم بگیری.منم گفتم پس بیزحمت یه برگه جلو در بزنید:
" از دادن نوشابه بدون ساندویچ معذوریم"
نوید: 1394/11/1216:14:13،
28
15
من مدت هاست به این نتیجه رسیدم حاضرم 200 یا 300 هزار تومن بیشتر بدم و گوشی با گارانتی رسمی بگیرم تا از دست این استرس ها خلاص. میرید علاالدین گوشی رو 300 تومن ازون تر بدون گارانتی بهت میدن اما بزور کنارش کلی لوازم جانبی و نرم افزار بدرد نخور الکی و گارانتی متفرقه بهت میندازن در نهایت میبینید تفاوت گوشی که خریدید با گارانتی رسمی از خود نمایندگی 150 تومن در میاد. به نظر من که به دردسرش نمی ارزه
سامی: 1394/11/1216:22:00،
32
12
من که فقط از دیجیکالا گوشی خریدم و کل خانواده گوشی هامون رو از دیجیکالا خریدیدم به علت : قیمت مناسب - گارانتی معتبر و اصلی - جعبه پلمپ - تعویض 1 هفته ای خود دیجیکالا در صورت مشکل کارخانه ای و پاس ندادن به گارانتی
ولی تنهای بدیش اینه که خیلی اوقات یک گوشی مد نظر برای مدت طولانی ناموجوده وگرنه بهترینه
احمد: 1394/11/1216:37:45،
29
9
تو بازار علاء الدین بوی گند دروغ و فریب و کلاهبرداری آدمو خفه میکنه. از طرفی بازارهای باکلاسی که وجود دارند مثل بازار موبایل ایران و چارسو قیمتاشون خیلی بالاتر از علاءالدینه. دیجیکالا قیمتاش مناسبه من چندین بار ازش خرید کردم ولی نمیدونم آیا امکان داره گوشی رفرش رو بجای نو بهت بده؟ کاملا قابل اطمینانه؟
m: 1394/11/1221:34:31،
15
15
بله داداش امکان داره گوشی رفرش بهتون بده . همین هفته پیش دیجیکالا داشت گوشی اپل ۵S میفروخت در صورتی که مدت هاست تولیدش متوقف شده . شرکت ...... گوشی های رفرش رو وارد میکنه و از طریق سایتی مثل دیجی به فروش میروسونه .
محمد: 1394/11/1216:37:56،
30
7
من 8 سالیه دارم گوشی میخرم و میفروشم و تا بحال 18 تا گوشی ار هر برند مختلف خرید و فروش کردم.ازبین 18 تا 10 تاش رو از همین علاء الدین خریداری کردم که حداقل 4 تاشون رو بهم انداختن و من هم که زیاد سر در نمی اوردم همونارو بهشون چند ماه بعد خواستم بدم ازم دو سوم زیر قیمت گرفتن با هزارتا ایراد!خواستم اینارو بگم که کلا از ایران گوشی خریدن ممنوع(حتی اکه کاربلد و وارد باشی)یا احیانا اگر خواستید بگیرید تحقیق کلی کنید و از مراکز معتبر بخرید و با گارانتی اصل خوده شرکت.خلاصه علاء الدینی ها حروم خوردنو به حروم خوری هم ادامه میدن تو اینم شکی نیست گول حرفاشونم نخورید که همش قسم میدن.
جبار: 1394/11/1216:46:08،
15
7
وقتی که اتحادیه و خانه اصناف مستقل نباشد زیر نظر بازرگانی باشد هرج ومرج در بازار ایجاد می شود . بازاری اعضای اتحادیه را با رای خودشان انتخاب می کنند ولی باید زیر نظر بازرگانی باشد این مشکل فقط در صنف موبایل فروشی نیست در تمام صنفها تقلب گالا دارند 40 درصد درامد مردم صرف اجناس تقلبی می شود درطول این سالها ایا بازرکانی موافق بوده جلوی این تخلفها را بگیرد همه این اجناس از اسمان پایین نمی اید از واردات ومرزها داخل ایران می اید چرا وزارت بازرگانی گالا های وارداتی را شناسنامه دار نمی کنند . اتحادیه فقط به کمک تعزیرات حکومتی می توانند جلوی تخلفات صنفی را بگیرند والسلام
حسین: 1394/11/1216:49:03،
17
13
دیجی کالا قیمت گوشی هاش واقعا بالاست گرند پرایم میگه 580 درصورتی که تو بازار با گارنتی اصلی 500 میفروشن
ارشايه: 1394/11/1218:39:46،
16
16
ديجي كالا همه رقمه عالي هست
گوشي ١٠٠٪ اكبند و پلمپه و در منزل بدون كوچكترين زماني براي هدر دادن وقت گرانذها تحويل ميگي ي
البته ممكنه مدلي هم داشته باشه كه بعضا بازار ارزونتر باشه ولي به هيچ كسي ويس كه بخواد پول برنامه و ... ١٠ برابر ازتون بگيره
جواد: 1394/11/1217:33:37،
28
8
خراب بشه اين علاء الدين ، گران كه ميفروشن دست دوم رو به جاى نو ميندازن اخلاق ومشترى مداريشونم زير صفر ، من يه بار خريد كردم از اونجا براى هفت پشتم بسه٠
123: 1394/11/1217:35:43،
16
7
چند وقت پیش برای یکی از اشنایان میخاستیم نوت ۴ مدل c بگیریم جعبه کاملا پلمپ بود شماره ی imei روی جلد با شماره ی داخل گوشی و شماره گیری *#۰۶# یکی بود در قسمت درباره ی گوشی در تنظیمات هم مدل و همه چیز رو نشون میداد چیزی که عجیب بود در برنامه ی cpu-z درسترسی روت یس بود و پردازنده هم اسنپ دراگون بود این جا باعث شک شد و فروشنده هم گفت این مدل c این جوریه من که مطمئن بودم گوشی رو بردم در مود دانلود(بعد از خاموش کردن دکمه ی هوم و خاموش و ولوم پایین رو همزمان میگیریم)مدل گوشی رو زده بود ۹۱۰a که با سرچ در اینترنت متوجه شدم لاک اپراتور at&tامریکاست.از نمایندگی و چند تعمیر کار پرسیدم گفتن ممکن بعد از مدتی گوشی خاموش بشه و دیگه روشن نشه فروشنده ای که در مرحله اول این حرف ها رو زد و پس گرفتن گوشی میخاست درصد کم کنه و به عنوان کارکرده برداره، تمام مبلغ گوشی رو پس داد
۱۲۳: 1394/11/1217:48:05،
16
10
توصیه ای که دارم حتما گوشی با گارانتی اصلی از نمایندگی یا فروشگاه های معتبر خرید کنید گارانتی رو هم در نمایندگی چک کنید به عنوان مثال خرید گوشی های گران ال جی مطمئن تر است چون هم نمایندگی قانونی داره و هم یک گارانتی بیشتر ندارد در صورت خرید گوشی بدون گارانتی از مغازه های معتبر خریداری کنید هنگام خرید برنامه های cpu-z و آیدا۶۴ رو هم نصب کنید گزینه ی دسترسی روت رو چک کنید که no باشه برای گوشی های سامسونگی هم برنامه ی phone info رو هم علاوه بر اون دو تا نصب کنید که محل و تاریخ تولید و تعمیری نبودن رو نشون میده در صورت داشتن قابلیت knox حتما چک کنید که به صورت 0*0 باشه در صورتی که حتی یک مورد از این موارد درست نبود گوشی رو قبول نکنید و نگران باز شدن پلمپ جعبه هم نباشید چون حق با شماست و در صورت مخالفت فروشنده با ۱۲۴ تماس بگیرید
علی رضا احمد راد: 1394/11/1219:00:29،
13
8
من تابستان اینترنتی از بانه گوشی اصلی خریدم . انصافاً که فروشنده ش خوب بود 3 روز هم مهلت تست داد الانم هیچ مشکلی نداره.
فرزندشهید: 1394/11/1219:30:38،
11
8
شهرکه کلانتر نداشته باشه قورباغه هفت تیرکش میشه
اینا راحت میتونن این مسایلو جمعش کنن نمیخان میخان ملت درگیر باشن سرگرم شن مثل اون ماشینهای بنگاهی که تو تهران با یه طرح جمعش میکردن مثلا بقول خودشون ساماندهیش کردن.البته دلالت به اون بنگاههایی داشت که زیر میزی نمیدادن جهت اطلاع.فقط دروغ والسلام...
اهورا: 1394/11/1221:01:33،
13
12
من با وجود این که توی خیلی سایت ها از کلاهبرداری گسترده و بی قانونی در علاءالدین کمابیش اطلاع داشتم رفتم علاءالدین و گوشی رفرش و گرون تر بهم انداختن یعنی در این مورد خودم رو صد در صد مقصر میدونم .خلاصه تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.
جانا سخن از دل ما مي گويي !: 1394/11/1222:38:56،
11
7
بايد يك واحد استقرار تعزيرات حكومتي در اين پاساژ مستقر بشه عادل و عالم و صادق و با عدالت را برقرار كنه كه مردم از سراسر تهران و شهرستان براي خريد جايي را انتخاب كردند كه منصفانه و معتبر باشه ؟ پس مهتره كاسبها دندان طمع خود را بكشند ؟!!!

در غير اينصورت بهتره كه خريد اينترنتي از ديجي كالا يا شبكه اينترنتي آمازون و ايبي و ... كه معتبر است را جايگزين كنند ؟ و دولت هم براي برقراري تعادل و رقابت سالم با مردم و اداره پست جهت تسريع و تصديق موارد ياد شده همكاري كنه . پايدار باشيد

به حق خود قانع باشيم كه چوب خدا صدا ندارد ؟
بزودي اين صنف بخاطر توقف قاچاق كالا رقابتي ميشه و قيمتها نازل خواهد شد هر كسي كيفيت بالاتر و قيمت مناسب ارائه دهد برنده است منتظر باشيد .
جانا سخن از دل ما مي گويي !: 1394/11/1223:16:18،
12
8
اتحاديه نبايد در مورد تخلف اغماض كند در صورت مشاهده تخلف بايد شديدا با متخلف برخورد كند تا براي خودش و ديگران درس عبرت شود كه اگر خريدار شكايت كرد يا نكرد! هميشه در هراس باشد كه كسب مال حرام عاقبت ندارد ؟

اتحاديه بايد با شدت بيشتري برخورد كند كه هر گونه تخلف ضمن جريمه مالي امكان پلمپ آن در زمانهاي يك هفته اي و دو هفته اي و تعطيلي واحد صنفي وجود دارد .
اتحاديه با كي هستي ؟ با همكارانت يا مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهزاد تحریم: 1394/11/1300:12:44،
12
8
مشکل از خودمونه. آگاه بودن از حق و حقوقمون باعث میشه کسی نتونه سرمون کلاه بزاره.
آرش66: 1394/11/1309:04:16،
16
14
همه ی این صحبت ها درست؛ ولی خواهش می کنم تمنا می کنم از علاءالدین خرید نکنید. از جای معتبر گران بخرید ولی ارزان تر علاءالدین را نخرید.
مسعود: 1394/11/1310:06:30،
17
11
وقتی مردم به کلاه برداری علاءالدینی ها آگاه شوند این پاساژ محکوم به شکست است
علی: 1396/1/603:04:55،
1
1
تو تمام روایتهایی که بالا نوشته (اونایی که موفق بوده)، آخرش فروشنده محکوم شده حق اولیه مشتری رو بده، حالا این متضرر شدن مشتری از زمان و استرس و ... به کنار، فروشنده متقلب نباید جریمه هم بشه؟! اینطوری که تیری در تاریکی می‌اندازه گرفت که به به، نگرفتم فدای اون بیشتری که کلاه سر ملت گذاشته و شکایت نکردن.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما