کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

BMW سری 7 یک قدم به بازار ایران نزدیک می‌شود؟


کد خبر : ۱۹۳۷۵دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶:۲۲۸۵۱۷ بازدید

چندی پیش ب ام و برای بازار چین نسخه‌ای از سری 7 را با پیشرانه‌ای کوچک 2 لیتری معرفی کرد و حالا اعلام کرده که می‌خواهد همین نسخه را برای بازار ...
BMW سری 7 یک قدم به بازار ایران نزدیک می‌شود؟BMW سری 7 یک قدم به بازار ایران نزدیک می‌شود؟

چندی پیش ب ام و برای بازار چین نسخه‌ای از سری 7 را با پیشرانه‌ای کوچک 2 لیتری معرفی کرد و حالا اعلام کرده که می‌خواهد همین نسخه را برای بازار ترکیه هم عرضه کند.

حال در اینجا سوالی پیش می‌آید که آیا با لغو تحریم‌های خودرویی و واردات بیشتر و بهتر خودروها، امکان ورود این خودروی لوکس باواریایی با چنین پیشرانه‌ای به کشور وجود دارد؟

تیتر زیر هفته گذشته در سایت رسمی درج شده بود :

" New BMW 730i Now Shares MINI’s 2.0L 4-Cylinder In Turkey, China "

براساس اعلام کمپانی ب ام و، این پیشرانه‌ی کوچک از یک موتور 2 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر تشکیل شده که پیشتر بر روی نسخه پلاگین هیبریدی 740e به همراه موتوری الکتریکی ایفای نقش می‌کرد، ولی حالا به تنهایی بر روی ب ام و سری 7 با کد 730i نصب خواهد شد. این پیشرانه همچنین می‌تواند با حجم 2 لیتری خود و کمک گرفتن از توربوشارژرها، قدرتی حدودا 258 اسب بخاری در کنار گشتاوری 400 نیوتن متری تولید کند که با عبور از جعبه دنده‌ای تنها 8 سرعته اتوماتیک برای این مدل، تبدیل به شتاب صفر تا صد 6.3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 250 کیلومتر بر ساعتی می‌شود و این درحالی است که نسخه قوی‌تر از این اتومبیل یعنی مدل 740i تنها 0.8 ثانیه سریعتر از 730i شتاب صفر تا صد خود را پر می‌کند.

ب ام و در ادامه خاطر نشان کرده که با وجود توربوشارژر و حجم 2 لیتری و همچنین تولید قدرتی 258 اسب بخاری، تنها 5.8 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده از باک تقاضا می‌شود که می‌تواند برای صاحبش بسیار مقرون به صرفه باشد، هرچند با تولید 134 گرمی گازهای CO2 می‌تواند برای دیگر شهروندان و محیط زیست هم اقتصادی باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها