کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

فروش نگین سایپا راه تحول صنعت خودرو

کدخبر:۱۹۳۶۷دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۳۰۸۹۹۳ بازدید

قرارداد ایران خودرویی‌ها با پژو امضا شد تا موضوع نحوه ادامه فعالیت رنو در پسابرجام در ایران رنگ جدی‌تری به خود بگیرد. اکنون پرسش مهمی که ...
فروش نگین سایپا راه تحول صنعت خودرو

قرارداد ایران خودرویی‌ها با پژو امضا شد تا موضوع نحوه ادامه فعالیت رنو در پسابرجام در ایران رنگ جدی‌تری به خود بگیرد. اکنون پرسش مهمی که در رابطه با سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خودروی ایران پرسیده می‌شود این است که سرانجام دیگر شریک فرانسوی و قدیمی خودروسازی ما چه خواهد شد؟ رنو در زمان تحریم‌ها با شرکت رنو پارس در ایران فعالیت خود را با مشکلات و زیان فراوان و با کاهش تولید ادامه داد. اما این فعالیت صرفا به همان مونتاژکاری و نظارت کیفی بر تولید محصولات این برند در شرکت‌های پارس خودرو، سایپا و ایران‌خودرو باقی ماند.

حالا با برداشته شدن سنگ ورود سرمایه‌های خارجی به ایران، توقع می‌رود که قراردادهایی با حضور سرمایه در ایران با شرکای خارجی بسته شود.این توقع بعد از امضای قرارداد پژو نیز رنگ جدی‌تری به خود می‌گیرد.حالا نخستین نامی که بعد از پژو در صنعت خودرو به چشم می‌خورد، دیگر شریک فرانسوی اما وفادار‌تر نسبت به پژو  خودروسازی ایران یعنی رنو است.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، هفته گذشته از آماده شدن چارچوب قرارداد رنو خبر داد، اما درباره فروش پارس خودرو به رنو، به "فرصت امروز" گفت: «فروش پارس‌خودرو به رنو محتمل نیست، بلکه قرار است یکی از سایت‌های تولیدی سایپا در اختیار رنو قرار بگیرد.» برای ادامه فعالیت رنو در ایران دو گزینه مطرح می‌شود؛ ادامه فعالیت رنو پارس با آوردن سرمایه و رویکرد تولیدی و دیگری فروش «پارس‌خودرو» یا همان نگین انگشتر سایپا به رنو است. حالا پرسش اینجاست که کدام گزینه برای ادامه فعالیت رنو در ایران بهتر است؟

امیرحسن کاکایی، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس صنعت خودرو، در پاسخ به این پرسش به "روزنامه فرصت امروز" می‌گوید: «بهترین گزینه برای رنو، خرید پارس خودرو است که بعید است اجازه چنین کاری داده شود. واقعیت این است که وقتی سرمایه‌گذاران خارجی بخشی از صنعت را می‌خرند چون سیستم مدیریتی رقابتی دارند، عیوب صنایع رقیب داخلی مشخص می‌شود و در حقیقت صنایع داخلی ما بدون تعارف مقابل ضعف‌هایشان قرار می‌گیرند و می‌توانند برای برطرف کردن این ضعف‌ها از این شرکت‌ها الگوبرداری کنند. از همین رو خرید پارس خودرو بهترین حالت حضور رنو در ایران بوده و به نفع همه بخش‌های صنعت خودرو است.»

او اما گزینه تقویت سرمایه رنو پارس را محتمل‌تر می‌داند و می‌افزاید: «تقویت سرمایه رنو پارس و تمرکز بر تولید داخلی کردن محصولات رنو، محتمل‌ترین گزینه برای ادامه فعالیت این شرکت است. رنو پارس می‌تواند با تغییر رویکرد مونتاژکاری و تقویت سرمایه‌گذاریش در ایران محصولات تازه را روانه بازار کرده و در فضایی رقابتی‌تر کار کند.»

همچنین فربد ‌زاوه، کارشناس صنعت خودرو، در گفت‌وگو با «فرصت امروز» در این زمینه اظهار می‌کند: «فروش پارس‌خودرو یک الزام است و قطعا بهترین گزینه برای فعالیت رنو در ایران است. اگر ما به این بلوغ برسیم که پارس خودرو را بفروشیم و صنعت خودرو را از سیطره دولتی‌ها خارج کنیم قطعا شاهد تحول در این صنعت خواهیم بود. تنها راه افزایش امنیت ما در حوزه بین‌الملل این است که سرمایه طرف‌های خارجی را در کشور درگیر کنیم.»

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه با مشارکت کردن و درگیر نشدن سرمایه طرف‌های خارجی بعید است که ما شاهد تحول باشیم، تصریح می‌کند: «تنها راه تحول این است که سرمایه‌گذاران خارجی با سرمایه خودشان ورود کنند، شبکه فروش را خودشان توسعه دهند و دیگر ما درگیر پول گذاشتن نباشیم. ما برای ایجاد اشتغال می‌توانیم بخشی از بازار خودمان را بفروشیم و با دیوارهای تعرفه‌ای کاری کنیم که برای هیچ شرکتی فروش محصول آماده صرفه نداشته باشد، در نتیجه طرف‌های خارجی ناچار به سرمایه‌گذاری در ایران هستند که ثروت و اشتغال در پی خواهد داشت.»

زاوه تاکید می‌کند: «اگر قرار باشد ما سراغ شراکت برویم مجددا بحث‌های چانه‌زنی مطرح خواهد شد و ما ناچار هستیم که از سرمایه خودمان هزینه کنیم.»بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو نیز فروش «پارس خودرو» به رنو را گزینه خوبی می‌داند و در گفت و گو با «فرصت امروز» در این زمینه بیان می‌کند: فروش شرکت چابک پارس‌خودرو منجر به تغییر در صنعت خودرو خواهد شد.»

 او ادامه می‌دهد: «به صلاح است حضور هر کدام از خودروسازان خارجی در داخل ایران پس از برجام با ورود سرمایه باشد که می‌تواند با مشارکت خودروسازان داخلی یا به‌صورت مستقل محقق شود. سرمایه‌گذاران خارجی باید برای تولید محصول در ایران بیایند. البته در این راستا دولت هم باید برنامه تولید را مشخص کند.»

 چند ماهی از مطرح شدن گزینه فروش پارس خودرو به رنو می‌گذرد، موضوعی که در سایه روشن تردید‌ها باقی ماند و سرانجامش معلوم نیست. حالا با اینکه خبرها حاکی از منتفی شدن گزینه فروش پارس خودرو به رنو است، کارشناسان همچنان فروش این شرکت را بهترین گزینه برای ادامه فعالیت رنو می‌دانند؛ گزینه‌ای که بعید است دولتی‌ها تن به آن دهند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

سروش: 1394/11/1210:45:39،
50
289
رنو و پژو توی کیفیت و سواری و دوام و ... پیشتازن. نه تنها کره ای ها حتی هیشکی هم رو دستش نیست. بی دلیل پر فروش ترین خودروهای داخل ایران و با کیفیت ترین نوع وارداتی و معتبر ترین برند نشده که. کاش یه روزی برسه که توی مملکت ما هم مونتاژ بشه. مثل هند که الان سایت مونتاژ سمند داره. ای کاش.
بابک: 1394/11/1211:08:56،
136
13
بسیار بعیده پارس خودرو بفروشن و بذارن فضای خودرو سازی کمی رقابتی بشه!!!!
اونوقت در این صنعت عریض و طویل با اینهمه پست و امتیاز و رانت چطور خودی ها و پسرخاله ها و پسر دایی و دختر عمه...ها پست بگیرن و استخدام بشن و هزینه های سر بفلک گذاشته را با فروش ماشینای بی کیفیت قدیمی با سه برابر قیمت تمام شده از ملت بگیرن!!!
اصغر: 1394/11/1211:17:19،
29
150
افرین. الحق ول انصاف رنو و پژو معتبر ترین برندهای دنیا هستند.
آریا: 1394/11/1211:32:37،
128
18
پس واسه همینه که کیا-هیوندای جزو ده برند پرفروشه بازار امریکان و فرانسویها اصلا حق ورود به امریکا رو ندارن!!!!!شما داری اینجا حروم میشی....!!!
مسعود: 1394/11/1211:58:31،
80
23
نظرات زیادی رو در زیر این خبر خواندم.بنظر می اید سر و کله بر و بچه های کامنت گذار شاغل در خودرو سازی داخلی دوباره در سایتها پیدا شده.
امین: 1394/11/1214:16:53،
46
17
من موندم اینایی که میگن رنو و پژو بهترین برند ها هستند اصلا....تو سرشون هست؟ فازشون چیه واقعا؟؟ اصلا روی کره زمین زندگی میکنن یا ادم فضایی اند؟ یکی واسه من پیدا کنه پرتغال فروش را
سعید: 1394/11/1217:51:11،
21
29
رنو عالی هست . تمام کشورهتی اورپایی رنو را استفاده میکنند
هر کی میگه خوب نیست حتما چینی خریده دستش باد کرده
رنو بخر غم نخور
Mohsen.s: 1394/11/1221:35:59،
24
13
در بازارهای جهانی ماشینهای فرانسوی در مقابل کره ایها هیچ حرفی برای گفتن ندارند. کافیه یه سری به سایتهای معروف فروش خودرو در دنیا بزنید اونوقت متوجه بی توجهی مردم دنیا به ماشینهای فرانسوی میشوید
بهزاد تحریم: 1394/11/1210:47:55،
36
96
هر خودرو خارجی به جز چینی ها بیان قیمتشان نجومیه. جک اس 5 از بهترین خودروساز های چینه. دو ماهی میشه که این خودرو رو گرفتم. من که راضیم بسیار پرشتاب و کم مصرف است و بسیار با کلاس و راحت. موتورش هم توربو و از سوزوکی و مولیوس که واقعا سرتره. دنبال ااسپورتیج و آی ایکس 35 نرید اصلا کیفیت چندانی ندارن . دوستان نصیحت بنده را بپذیرید
رضا: 1394/11/1213:36:14،
25
17
اصلاح میکنم جک خودرو ساز خوبیه جک اس5 یه مدله
ok???
واقع بین دانا: 1394/11/1210:48:49،
26
79
من ترجیح میدم به جای خرید محصولات ناقص الخلقه رنو و پژو که کپی های ناخوانایی از محصولات ژاپنی هستند ، ماشینهای دست دوم سالم ایرانی بخرم . مردم میتونن با اتحاد بر روی تصمیمات صنعت خودروسازی کشور تاثیر گذار باشن دیر و زود داره ولی جواب میده . نمونش اتفاقات اخیر بود که یه تکونی بهشون داد .
یاشار اصلی: 1394/11/1212:12:59،
30
16
چرا فرانسوی؟....................الان همه جا آلمانی و امریکایی خوبه...........
آفرودر حرفه ای: 1394/11/1210:50:10،
24
104
من محصولات ایرانی رو به آشغال های رنو و پژو یا چینی های بزک کرده بی هویت که هیچ باطنی ندارند ترجیح میدم . ای کاش پارس خودرو به جای تولید بریلیانس من درآوردی سمند هاچ بک رو تولید میکرد . هم ارزون در میومد و هم زیبا بود و هم امکاناتش مناسب بود ...
و ایران خودرو به جای مونتاژ هایما (همون شاسی بلند کاغذی ) 405 دو دیفرانسیل مونتاژ میکرد هرچند آپشنش کمتر بود .
هرچند مقایسه من بین بد و بدتر هست اگه تو بازار ایران محصولات فورد و جنرال موتورز با قیمت و عوارض معقول بود که اصلا عددی نبود ...
آریا: 1394/11/1211:27:56،
44
13
چینها جربزه داشتن و زحمت کشیدن و با کمپانیهای بزرگ دنیا شراکت کردن و حالا دارن ثمرش رو میبینن ولی با افکار افرادی مثل شما وضع ما مشخصه!تا همینجا ما ده ها مدل سمند و 405 داریم ولی گویا برای شما کافی نیست و مایل به ارائه سمند هاچبک و 405 شاسی بلند هستید آنوقت اسم خودتان را هم گذاشته اید آفرودحرفه ای!405دو دیف و آفرودحرفه ای!!!!!!!!!!!!!
:/: 1394/11/1212:46:14،
19
12
فازت چیه زیر پستای مربوط به ماشین اینو کپی میکنی؟؟؟ حالت خوبه؟؟
بعضیارو نباید با اینترنت تنها گذاشت!:/ سن استفاده از اینترنتم اومده پایین ادم باید این چیزارو ببینه!!
http://www.iranjib.ir/shownews/19291/0/#665228_name
سینا: 1394/11/1210:51:50،
40
83
ال 90 به نسبت قیمت بسیار مدرنه. من از انهایی هستم که از خودروهای داخلی حالم به هم خورد و رفتم یه ال 90 اتومات خریدم. تا اینجاش درست ولی برخلاق نظر شما بسیار از ماشینی که خریدم راضی هستم و به همه هم این ماشین را توصیه می کنم. ماشین داخلی داریم تا داخلی! ال 90 تو ایران داستانش از برخی دیگه جداست. از لحاظ کیفیت بهتر از تویوتا و مزداست و از لحاظ قطعات و بازار بهتر از جیلی و سایرین و از رنو بخاطر قیمت های مناسبشون. در مورد ماشین های پارس خودرو موتور بر خلاف ایرانخودور و سایپا خوب قیمت گذاری می کنه. ماشینی که در کلاس بالاتر از لحاظ مشخصات فنی قرار داده با قیمت کلاس پایین تر می ده بیرون.
آریا: 1394/11/1211:23:27،
44
17
شما اگر چند صباحه که ال90 خریدی بنده خریدار اولین سری ال90هستم یعنی اونزمانی که شما هنوز اسمش رو هم بگوشت نشنیده بودی.رنو بالکل یک سر و گردن از پژو بالاتره و در این ذره ای تشکیک راه نداره ولی جمیع رنوهای موجود در ایران مثل مگان و لوگان و ساندرو که همگی متعلق به سالیان ماضی هستند دیگر امروز حرفی برای گفتن ندارند آنهم به نسبت مدلهای اقتصادی تویوتا و مزدا!!!!شما باید سافران و اسکالای رنو با آنها مقایسه کنی نه ال90رو
امین: 1394/11/1212:23:42،
33
12
بسیااااار مدرنه؟ نه بابا؟ موتور این خودرو هنوز مثل عهد بوق باید فیلر گیری بشه چیزی به نام cvvt نداره هنوز بعد تو میگی بسیار مدرنه؟
یوسف: 1394/11/1210:53:24،
23
72
نمی دونم بعضی ها چرا اصرار دارن برن این چینی های آشغال رو بخرن ولی خودرو شناسنامه دار و باخدماتی مثل سمند رو نمی خرن؟؟ چند ساله یه سمند سدان دارم. بسیار راحت و زیبا و با کیفیت . حدور 400000 تا کار کرده تا حالا هم فقط برای لوازم مصرفی هزینه کردم. از نظر کیفیت سواری و شتاب هم از همه اینا سره.
Bv: 1394/11/1216:28:38،
23
13
سمند سدان؟؟؟ مگه سمند هاچبک هم داریم که تاکید میکنی سدان؟؟؟
خیلی حرفت تابلوه یوسف جان!!! من سمند داشتم بخدا قسم قبل ۲۰هزار کیلومتر ۲ بااار گیربکس رو عوض کردم!!!

خیلی تابلو تبلیغ میکنی، دَرست رو خوب پس ندادی.
دانا: 1394/11/1210:54:32،
43
36
انصافن خودروهای اصل چینی، کیفیت مناسب و قابل قبولی دارند. آنچه که صدای اعتراض مشتری ایرانی را بلند کرده، استفاده از قطعات بی کیفیت ایرانی و چینی و هندی در تولید خودروهاست. برای مثال موتور لیفان ایکس 60 همکارم با کارکرد بیش از 230 هزار کیلومتر، هنوز آچار نخورده و کاملن سالم است. حتا دیسک و صفحه نیز در کیلومتر 150 هزار تعویض شدند؛ آنهم به دلیل صدا افتادن بلبرینگ کلاج بود نه تمام شدن صفحه!
ن: 1394/11/1211:55:50،
36
24
ماشین چینی که 230000 راه رفته باشه حتما یا بکسل شده یا رو ترد میل بوده!!!! خخخخخخ
محمد: 1394/11/1214:51:35،
19
13
همین کامنت با نام 405 میزدی. حالا 405 یهو تبدیل شد به لیفان
شهاب: 1394/11/1211:04:38،
26
17
" ادامه فعالیت رنو پارس با آوردن سرمایه و رویکرد تولیدی و دیگری فروش «پارس‌خودرو» یا همان نگین انگشتر سایپا به رنو است."

نگین انگشتر سایپا ؟؟؟ خخخخ اینا چی واسه خودشون بلغور می کنن ؟
افشین: 1394/11/1211:07:11،
28
18
وقتی نظرات خوندم عمق فاجعه فهمیدم، ما لایق ایران خودرو و سایپا هستیم با این نگاه و با این ملت بیشتر از این حرام است
آریا: 1394/11/1211:17:25،
34
17
روزی که کلنگ ساخت مجتمع صنعتی پارس خودرو فعلی و با اقتخار"جنرال موتورز ایران"سابق رو بر زمین میزدند فکرش را هم نمیکردند روزی کار بجایی برسد که فرانسویهای رده چندمی خواهان بلعیدنش شوند!هرچند بلاشک حضور رنو و پژوی بنجل ساز به نسبت تحمل چهره کریه خودروهای سی سال پیش جهان با کیفیت نزولیشان برای ملت مظلوم ایران اندکی تسلای خاطر ببار خواهد آورد!!
عليرضا: 1394/11/1211:20:00،
32
12
حاضرم شرط ببندن هنه هشت نظر اول رو يمي نوشته انشا همشون يه جوره تلاش مذبوحانه اي بود
CNHTC: 1394/11/1211:29:13،
20
13
آقاي فربد زاوه كارشناس محترم صنعت خودرو كه در اين مقاله نظر داديد،
شما بهتره جوابگوي كار خودتان در ارتباط واردات كاميونهاي هووي چيني باشيد كه چه صدمه اي به صنعت ايران زد.
سمند باد کرده: 1394/11/1211:30:06،
40
14
با سلام
ی تعداد ایران خودرویی امدند در سایت نظر می دهند و تبلیغ سمند می کنند مواظب باشید گول نخورید
فروش سمند به شدت به سمت صفر میل می کند
BT: 1394/11/1211:41:40،
33
12
قابل توجه نماینده لگن سازها با اسامی مختلف (سروش، واقع بین دانا، آفرودر حرفه ای، سینا و ...) به تعداد منفی ها توجه کن تا میزان رضایتمندی از لگن ساز ها را دریابی و تبلغ کذب نکنی. این لگن سازها حتی نمی توانند هنوز یک گیربکس سالم روی خودروهایشان نصب کنند و یا نمی توانند یک خودرو با کیفیت 30 سال قبل تحویل مردم بدهند پس باید بروند این نمایش لگن سازی رو تمام کنند.
م.ن: 1394/11/1211:43:49،
32
15
از "سروش" تا "دانا" همه یکی اند

هر دقیقه یه پیغام گذاشته
صادق: 1394/11/1211:46:22،
35
14
به غیر از یه عده محدود . بقیه کامنتها از جانب چند نفر خاص و بصورت تکراری گذاشته میشه و متاسفانه اغلب چرت و پرت میگن
رامین: 1394/11/1212:11:02،
16
29
آقا صادق عزیز. چرا فکر می کنی نظر همه چرت و پرته و شما زرنگی؟؟ نظر که نمیدی شما، فقط انتقاد می کنی
سامی: 1394/11/1211:46:30،
37
16
سگ ماشین های چینی بروز و قیمت مناسب به محصولات هیچ جای دنیا نخر پژو و اون رنو ی بیریخت که داچیا هاییش که هیچ جا تولید نمیشن و اسقاط شده رو به ایران میده می ارزه ... اگر رنو و پژو خوب بودن تو دنیا فروش داشتن نه اینکه عمده ی فروششون تو کشور خودشون باشه !
ناصر: 1394/11/1211:46:36،
32
10
نفروشین بزارین تو سرکه سال بعد ترشی پارس خودرو رو میفروشین!یک بدبختی مشتری بعد از 10 سال پیدا شد، حالا اینا جوگیر شدن! فرغونها رو میخوان به اسم طلا بفروشن
فرزاد: 1394/11/1211:46:46،
116
11
خودت فهمیدی چی گفتی؟
ژاپنی!!!!کره ای!!!! لیفان!!!! ال 90!!!!!
سام: 1394/11/1211:59:41،
88
14
داداش من يكم گيج شدم ماشين ژاپني خوب نيست بعد شما ليفان داشتي كرهاي ها جلوبنديشون تعطيله ليفان بالاخره ژاپونيه يا كره اي ؟ شايدم جيبوتي ....
سرانجام: 1394/11/1212:08:16،
31
14
سرانجام قرارداد ، برجام، خودرو سازان ، هواپیماسازان،... امضا شده ،بابا ولمون کنید با این حرفها ! امضا شد که شد چه سودش به ملت مظلوم ایران میرسه ؟
سعید: 1394/11/1212:11:57،
51
16
کره ای ها خودرو هی خوبی می سازن بیخود جو سازی نکنید.................
اردشیر: 1394/11/1212:35:41،
31
25
یک ا ل90خریدم از روی ناچاری حالا پشیمانم حالم داره بهم میخوره نه اتاق خوبی داره اصلا تعا دل نداره لوازمش گران وقدیمی است مثل لگن است
مازیار: 1394/11/1213:45:32،
16
14
دوستان کامنتای این لینکو با کامنتای این پست از افرودر حرفه ای به بعد مقایسه کنید لطفا
ببینید یه شباهت عجیبی وجود داره یا من اشتباه میکنم !!! بعضیا فکر کردن مردم مثه خودشون ..... هستن.
http://www.iranjib.ir/shownews/19291/0/#665228_name
افق: 1394/11/1214:00:15،
36
12
آقایاشار بعدازاین همه وقت هنوزمتوجه نشدی که لیفان چینی است که درایران مونتاژشده ونه کره ای ودرروزهای گذشته اعلام شدهیوندای بی آزارترین وکم استهلاک ترین خودروی 2015 شده است واگربرنامه ای رابنام چهارراه تهران سئول رادرشبکه افق سیما می دیدی متوجه می شدی که خودروسازان کره ای به کیفیت بیشترازتیراژ اهمیت می دهند
.: 1394/11/1216:09:46،
29
18
منم ال 90 داشتم و بعد كره اي خريدم اصلا كره ايه با اون آشغالي كه داشتم قابل مقايسه نيست.
سعید: 1394/11/1218:18:53،
16
15
رنو عالی هست . تمام کشورهتی اورپایی رنو را استفاده میکنند
هر کی میگه خوب نیست حتما چینی خریده دستش باد کرده
رنو بخر غم نخور
مصرف کننده: 1394/11/1220:11:38،
13
17
عزیزان تا قیمت حدود ۴۰ میلیون کدوم خوبه
پارس tuf
ال ۹۰
امیر: 1394/11/1223:16:26،
15
11
متنها رو برو بچ خودرو ساز میزارن
دیس لایکها رو هم مردم میزارن براشون که یعنی
دیگه هناتون رنگی نداره
آخی . .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل