کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

دلواپسان ايرباس !

کدخبر:۱۹۳۶۰دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۴۷۶۴۸۱ بازدید

رييس دولت شامگاه يازدهم مرداد ماه امسال براي بار چندم پيش‌روي دوربين رسانه ملي گفته بود كه به دليل تحريم‌ها، ما جنسي را كه وارد كشور ...

رييس دولت شامگاه يازدهم مرداد ماه امسال براي بار چندم پيش‌روي دوربين رسانه ملي گفته بود كه به دليل تحريم‌ها، ما جنسي را كه وارد كشور مي‌كرديم گاهي 20 درصد، گاهي 25 درصد و حتي 30 تا 40 درصد هم گران‌تر مي‌خريديم. اگر فرض صد ميليارد جنس و كالاهاي ضروري نياز بود وارد اين كشور شود، حداقل حدود 25 ميلياردش تلف مي‌شد. اين از جيب مردم مي‌رفت البته اين كار براي «كاسبان تحريم» خيلي سود داشت و كاسبان تحريم در دوبي، در اروپا، چين و در تهران بودند و همه‌جا اين كاسبان تحريم بودند و آنها از اين توافق عصباني‌اند اما مردم ما هزينه پرداخت مي‌كردند.

حالا سخنان قائم مقام وزير راه به خوبي نشان مي‌دهد كه دست دلال‌هاي تحريم از تجارت ايران كوتاه شده است. روحاني راست مي‌گفت. ٦٣ ميليارد تومان تنها در يك قلم هواپيما رقم كمي نيست. رفتن چنين پولي از دست هر دلالي، او را عصباني مي‌كند. روحاني در حالي عبارت «كاسبان تحريم» را بارها استفاده كرد كه اين تركيب اصولگراها را حسابي دلخور مي‌كرد. همان‌هايي كه به توافق روي خوش نشان نمي‌دادند و با بهانه‌هاي ريز و درشت‌شان برجام را نشانه مي‌گرفتند. آنها «كاسبان تحريم» را به خود مي‌گرفتند.

جالب آنكه مهدي كوچك‌زاده يكي از نماينده‌هاي منتسب به جبهه پايداري در جلسه علني ديروز در اخطار و تذكر خود با استناد به ماده ١٢٥ قانون اساسي و بند ١١ ماده ٢٤ آيين‌نامه داخلي مجلس خطاب به نايب‌رييس مجلس گفت: آقاي باهنر! اين اصل مي‌گويد كه همه موافقتنامه‌ها، مبايعه نامه‌ها و قراردادهاي دولت ايران با ساير دولت‌ها بايد به تصويب مجلس برسد. در برجام اجازه ندادند كه مجلس مطلع شود و هرچه خواستند انجام دادند كه نتيجه‌اش آن چيزي شد كه ديديم. نماينده تهران تاكيد مي‌كرد: سوال ما اين است آيا اولويت اول مردم خريد ١٠٠ فروند هواپيما است؟ چند ميليارد دلار پول بدهيم با اين مشكلات معيشتي كه مردم دارند، هواپيما بخريم؟ هواپيماهايي كه براي بيزينس است و همه آنها فرست‌كلاس است. آقاي باهنر! مجلس كجا بايد ورود كند؟ من مي‌گويم نكند در برجام يك بند مخفي وجود داشته كه هر كشوري پول‌هاي بلوكه شده ما را آزاد مي‌كند خودش هم به ما بگويد چه چيزي خريداري كنيم؟! آقاي باهنر! اين افرادي كه الان براي رد‌صلاحيت چند نفر از هم‌حزبي‌شان فريادشان گوش فلك را كر كرده است، نمي‌بينند كه دولت دارد چه كار مي‌كند؟ مجلس در اين كشور چكاره است؟ محمدرضا باهنر كه در غياب علي لاريجاني رياست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اين اخطار گفت: شما مي‌دانيد كه ناوگان هوايي كشور فرسوده و بسياري از هواپيماهاي فعلي زمين‌گير هستند و بايد اين ناوگان نوسازي بشود. دولت كه خودش هواپيمادار نيست! بلكه سازمان هواپيمايي كشوري است كه وظيفه نوسازي اين ناوگان را برعهده دارد كه بخش اعظمي از زيرمجموعه آن هم ايرلاين‌هاي خصوصي هستند كه اقدام به خريد هواپيما كرده‌اند. او گفت: من الان قصد دفاع از دولت را ندارم اما واقعا بايد بگويم كه اخطار شما وارد نيست. چرا كه صد نفر از بخش خصوصي در اين سفر همراه رييس‌جمهوري بوده‌اند و شركت‌هاي آنها با شركت‌هاي خارجي قرارداد تجاري امضا كرده‌اند و ما نمي‌توانيم به تصميم آنها ايرادي وارد كنيم.

دلخوري اصولگرايان اما محدود به كوچك‌زاده نيست. از همين‌رو بود كه در نخستين ماه پاييزي روزنامه وطن امروز نامه حسين قدياني، رييس اسبق سازمان بسيج دانشجويي و فعال اصولگرا به رييس‌جمهوري را منتشر كرد: «... مدام عليه منتقدان دولت به ويژه منتقدان سياست خارجه دولت اتهام «كاسب تحريم» را استفاده كرده، مع‌الاسف همچنان استفاده مي‌كنيد. اين در حالي است كه ناظر بر توهين‌آميز بودن اصطلاح «كاسب تحريم» ايضا جايگاه مهم و ملي سمت رياست‌جمهوري، گمان همگان بر اين بود كه شما بعد از يكي‌ دو بار استفاده از اين اصطلاح، ديگر زيبنده جايگاه رييس‌جمهور نمي‌دانستيد كه باز هم منتقدان خيرخواه خود را حواله به اين اتهام دهيد...»

به هر روي اعضاي اقتصادي كابينه و بدنه دولت به خوبي مي‌دانستند كه برجام تا چه حد دست دلالان را كوتاه و براي اقتصاد كشور گشايش حاصل مي‌كند. رييس كل بانك مركزي هم نخستين نتيجه اجراي برجام را كاهش ١٠ تا ١٥ درصدي هزينه مبادلات عنوان كرده بود. او گفته بود كه كاهش اين هزينه‌ها به رقابتي شدن كالاهاي توليد داخل كمك مي‌كند. رييس شوراي هماهنگي بانك‌ها به كاهش قيمت تمام‌شده پول در ايران اشاره كرده بود.

جزيياتي از خريد هواپيماهاي ايرباس و اي‌تي‌آر

قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور بين‌الملل و تامين مالي با اشاره به مبلغ قرارداد خريد هواپيما با هواپيماسازي ايرباس فرانسه، گفته كه مبلغ اين قرارداد بين ١٠ تا ١١ ميليارد دلار است كه البته ميزان دقيق آن به پارامترهايي از جمله مشخصات موتور، نوع موتور، امكانات داخل كابين و... بستگي دارد. به گفته او ايران در قرارداد با ايرباس مدل ٣٢٠ و ٣٢١ را خريداري كرده است. كاشان با بيان اينكه رقمي كه رسانه‌هاي خارجي (٢٧ ميليارد دلار) براي قرارداد اعلام مي‌كنند قيمت كاتالوگ است، گفت: همه شركت‌هاي هواپيمايي به دليل مسائل داخلي و براي اينكه قيمت‌ها مشخص نشود قيمت واقعي فروش را اعلام نمي‌كنند. فخريه كاشان با اشاره به اينكه قيمت نهايي هواپيما تابع ده‌ها پارامتر است، گفت: از نوع صندلي و داشتن ويدئو گرفته تا آشپزخانه، صندلي‌ها بيزينس كلاس و... به عنوان پارامترهاي تاثيرگذار در قيمت هواپيما در نظر گرفته مي‌شوند. او افزود: اينكه قيمت‌هاي بالا را اعلام مي‌كنند براي اين‌ است كه رقباي اين شركت‌ها متوجه نشوند با چه قيمتي هواپيماها را فروخته‌اند. او در مورد قرارداد خريد هواپيما از شركت ATR هم گفت: در ايتاليا در اين باره مذاكره كرديم ولي قرار است در تهران اين قرارداد اعلام و نهايي شود. او با بيان اينكه در قراردادها در رابطه با اصول اوليه تفاهم مي‌كنند، اظهار كرد: پس از آن مهندسان و كارشناسان حقوقي، مالي و فني مي‌نشينند و جزييات را بررسي مي‌كنند.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور بين‌الملل با تاكيد بر اينكه در ايتاليا تفاهمات اوليه در اين زمينه صورت گرفته است، افزود: هفته جاري قرارداد با شركت هواپيماسازي ATR در تهران نهايي شود. پيش از اين رويترز از تفاهم ايران با شركت ATR براي خريد ٤٠ فروند هواپيما خبر داده بود.

tkxbla2lgzfz6j30adwr.png

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

سالار: 1394/11/1209:23:54،
41
328
من که پول ندارم هواپیما سوار شم حالا چه فرقی داره پولوف باشه یا ریواس
amiran: 1394/11/1210:06:48،
307
34
امثال دوستمون سالار تو جامعه ی ما زیادن. پول ندارن سوارشن. پس بقیه به درک!!! بحث سوار شدن نیست برادر عزیز. بحث ناوگان حمل و قل هوایی کشورته. کشوری که 40 سال پیش حرف اول و تو این کار میزده. بحث شخصیت کشورته. بحث جابه جایی توریسته. بحث امنیت خودت و رفیق و همشهری و فامیلته.
روزنامه کیهان اولین واکنششو نشون داد. ناراحت بود از خرید هواپیما. خوب دوستان دلالشون سرشون بی کلاه مونده. چرا واسه خودرو انقدر حرص نمیخورن. چون اینجا خودشونو رفقاشون همه خودرو سازن.
ای ایران: 1394/11/1211:04:48،
122
18
ازنظرات برخی هموطنامون تعجب میکنم!
مسؤولین وبرخی رسانه ها (علی الخصوص صدا وسیما)درراستای توسعه ی اطلاعات ودانش عمومی مردم منفی عمل کرده اند.
ناصر: 1394/11/1211:34:36،
31
137
امیران توریست!؟؟؟ جک میگی کی میاد ایران.در حالیکه زیرساخت و آزادی کشورهای اطراف ترکیه و امارات و قطر هزاران برابر ایرانه. حرف تو مثل این میمونه که مثلا پدر خانواده فقیری از خورد و خوراکشون بزنه، و پولهاشو جمع کنه بره ساعت سوییسی بخره! ملت کار و نون میخوان هواپیما در مراحل بعدیه!
آقا معلم: 1394/11/1211:41:51،
105
15
من هم پول سوار شدن ندارم ولی نباید حوادث سقوط در خیابان مینا و کوههای لرستان و هواپیمای خبرنگاران و نظامیان و دهها مورد دیگه فراموش بشه که سال بدون سقوط معنا نداشت و اگر هم این پول برای خرید هواپیما هزینه نمیشد بیشتر به ایرلاینهای خارجی وابسته میشدیم و یک دلار از این پول هم دست مردم نمیرسید
احمد : 1394/11/1212:00:22،
26
97
فکر میکنم قبل از خرید هواپیما کارهای واجب تری داریم ، مثلا رسیدگی به خانواده های بی سر پرست که ماهیانه 80 هزار تومان برای 4 نفر دریافت میکنند ، از این قبیل داستانها زیاد دور و بر همه ما هست از همه واجبتر مبلغ این هواپیماها چه بصورت نقدی یا بصورت فایننانس اگر به صورت برنامه ریزی شده بر روی قیمت کالاهای مصرفی
مردم سرشکن میشد حداقل 5 سال ارزانی را در سفره مردم میدیدیم و کسانی که توان خرید گوشت کیلویی 35 هزار تومان را ندارند با مبلغ کمتری میتوانستند خرید کنند ، هواپیما ها گیریم امد ، مگر چند درصد مردم میتوانند 2 میلیون پول بلیط رفت و برگشت مشهد را بدهند ، دیدید باز هم خدمت به قشر مرفه میشود نه عامه مردم ، خدا لعنت کند خیانتکاران
به اقتصاد این ملت را ،،،،،،،
محمد: 1394/11/1212:48:44،
36
15
آخه نیست عزیزانی که پولدارن خیلی سنگ بقیه رو به سینه میزنن !!!
یک عده هنوز نمی خوان قبول کنن که جامعه ایران به شدت پاره پارست و اقشار مختلف مردم هیچ اهمیتی برای همدیگه قائل نیستند.
وضع همچین جامعه ای باید هم همینی باشه که می بینید.
از اون مهمتر باید معلوم بشه بابت هر هواپیما چقدر پرداخت شده. قبلا هم گفتم قیمت هایی که ایرباس و بوئینگ اعلام می کنن ( مثلا 420 میلیون برای A380 ) همه قیمت های پرایس لیست هستند و در عمل و پای قرارداد حداقل 40 درصد تخفیف می خورن. باید معلوم بشه دقیقا چقدر پول پرداخت شده.
عزیزان تجربه ای در این زمینه ندارند, وگرنه امثال بنده که دخیل بودند خوب می دونن سفر های خارجی و امضای قرارداد های خارجی چقدر سود ! برای یکسری از عزیزان معلوم الحال داره. باید همه چیز روشن و شفاف باشه تا جای فساد و رانت باقی نگذاره.
مهندس: 1394/11/1212:51:37،
30
24
اگر هواپیما وارد نشه 90 درصد ناوگان هواپیمایی ایران تا 10 ساله آینده زمین گیر میشن، بنظره من با وجود شرکتهای خارجی جهته پروازهای خارجی نیازی به هزینه واسه بیش از 10 فروند A380 نیست بهتره از مدل معمولی مثله A320 برای پروازهای داخلی بیشتر وارد کنیم حتی اگر بدونه امکانات اضافی از قبیل مانیتور ، قسمت first class و ... باشه اما عمرشون زیر 3 سال باشه ، خیلی بیشتر کمکمون میکنه، این ملته واقعا 36 سال زجر کشیدن ، یه پروازه با مطمئن کمترین حقه هر ایرانی.
ف: 1394/11/1213:33:08،
25
15
خرید هواپیما سرمایه گذاریه چرا نگاه جنس مصرفی بهش دارید در کل دنیا شرکت های هواپیمایی دارن کسب درامد میکنن ما هم با خرید این هواپیماها قراره همین کار رو بکنیم بله میشد پولش رو بیارن بدن در خونه همه مردم ولی کدوم بهتره خوردن پول یا سرمایه گذاریش؟!مطمئن باشید اگه این پول وارد ایران میشد یه قرونش خرج ادم نیاز مند نمیشد ولی اگه درامد شرکت هواپیمایی تبدیل به مالیت بشه بیاد تو جیب دولت شاید صرف مملکت بشه نه تو شکم ارگان شبه دولتی و گردن کلفتا بره
پاسخ احمد: 1394/11/1216:29:10،
32
17
شاید اون خانواده بی سرپرست پسری داشته باشه که خلبان این هواپیماها شد یا دختری که مهماندار شد یا شاید تو یکی در آژانس های هواپیمایی یا شرکت های هواپیمایی مشغول شد.... این هواپیماها = اشتغالزایی .... پول و اگر بدون حساب به اون خانواده بدن می شه ماهی دادن ! نه ماهی گیری یاد دادن... الان جوونای ما کار می خوان نه پول ! کار با حداقل حقوق 3 ملیونی...
انشاالله زمانی برسه که هیچکی تو ایران صدقه بگیر نباشه...
احمد : 1394/11/1222:53:03،
18
18
68 تا منفی به گفته های من دادید ، 680000000000000000000 تا منفی دیگه هم بدین
واقعیت همینه ،
جیغ بکشید فریاد بزنید حقیقت همینه تو منجلابی فرو رفتید که بوی گندش تا افغانستان رفته ، دختر ایرانی برای پناهنده شدن
به افغانی پول میده تا بگه این دختر زن منه تا قاطی پناهنده های افغانی بره اروپا ،،،،،،،،،
بروید تو اینترنت ببینید و خجالت بکشید با این رای دادن تون ،
16 ماه دیگه شاید جماعت بنفش تو راه پناهنده شدن به اروپا باشن ، برای همه دلواپسیم ،
علیرضا: 1394/11/1222:58:10،
17
13
پاسخ به ناصر:
بازنشسته های اروپایی که این دوران زندگی شو به جهانگردی میگذرونن دنبال آزادی و الکل و کلاب و این چیزا نیستن.
دنبال دنیاگردی و دیدن فرهنگهای مختلفن تا خام از دنیا نرن.

چند وقت پیش داشتم میرفتم ترکیه با هواپیمای ترکیش، نود درصد مسافراش افراد مسن ایتالیایی بودن که توریستی اومده بودن ایران و ترانزیتشون از ترکیه بود.
انقدری که بقل دستی من از جاهای قشنگ ایران تعریف میکرد خودم ندیدم متاسفانه....

حالا فکرش رو بکن همین درآمد رو همواپیمایی کشور خودت داشته باشه جای ترکیه...
احمد : 1394/11/1223:00:08،
14
22
با 114 هواپیما اگر هر کدام 10 پرسنل بخواهد 1140نفر مشغول میشوند چه ربطی به 15 میلیون کارگر با حقوق زیر یک میلیون داره ، خودتون را زدید به ان راه یا فکر میکنید من سواد ندارم ، یک کم مطالعه فقط یک کم مشکل شما را حل میکند بشرطی که رمان های الکساندر دوما را نخوانید و در رابطه با رفتارهای اجتماعی کنکاش کنید تا درد مردم را بشناسید
که شک دارم حتی مشکلات خودتان را بشناسید چه برسد مردم ؟؟؟؟؟؟
دلواپس: 1394/11/1209:45:04،
199
24
امثال كوچك زاد و دار و دسته كاسب تحريم اتفاقا اسم خيلي برازنده اي دارن
مردم هم با چشم باز اين كاسبان تحريم رو ميبينن و مانند شمبليله فقط برا همديگه نقل قول ميكنن
و البته جوك ميسازن
عليرضا: 1394/11/1209:45:38،
193
20
سالانه 5 ميليارد دلار از ثروت اين مملكت وارد جيب ايرلاين هاى عربي و ترك ميشه
تنها در مدت ٤ سال مى توان پول اين هواپيماها رو در آورد
رضا: 1394/11/1209:48:06،
103
27
تنها ايرلاينى كه در شرايط تحريم رشد كرد ماهان بود اون هم بدليل وابستگى اين ايرلاين به سپاه مى باشد
amiran: 1394/11/1210:08:46،
44
28
برادر گلم اطلاعات نداری مجبوری مگه. ماهان پیشرفت کرد. ولی ربطی به سپاه نداشت. همه میدونن ته ماهان به کی وصله. هواپیمایی سپاه معراج نه ماهان.
رضا: 1394/11/1210:42:06،
39
20
دوست عزيز هواپيمايى معراج وابسته به آشيانه جمهورى هستش و هيچ ربطى به سپاه نداره
اينكه ماهان ثبت شده در كرمان هست هيچ ربطى به شخص خاصى نداره
آریا: 1394/11/1211:40:18،
26
24
amiranشما که خیلی اطلاعاتت بالاست چطور نمیدونی هواپیمایی معراج متعلق به کیست و چه شرح وظایفی دارد؟!
درضمن آن مالک اسمی ماهان هم که شما مدعی هستید کم و بیش از دوستان همان سپاه محسوب میشود دیگر!
amiran: 1394/11/1216:16:12،
21
22
ماهان مال سپاه نیست. اون آقایی هم که اهل استان کرمان هستن فعلا سپاه سایش و با تیر میزنه( ضرب المثل ) :))
سيد: 1394/11/1209:51:54،
178
26
من به نوبه خود از كليه كساني كه در خريد اين هواپيما ها نقش داشتند سپاس فروان دارم. امثال آقاي كوچك زاده 700 ميليارد دلار تلف شده در دوره احمدي نزاد كه با همكاري همين افراد حيف و ميل شد را چشم پوشي كرده و الان به 20 ميليارد توجه ميكنند. واقعا وقاحت حد و مرز ندارد.
سيد: 1394/11/1209:52:02،
70
16
من به نوبه خود از كليه كساني كه در خريد اين هواپيما ها نقش داشتند سپاس فروان دارم. امثال آقاي كوچك زاده 700 ميليارد دلار تلف شده در دوره احمدي نزاد كه با همكاري همين افراد حيف و ميل شد را چشم پوشي كرده و الان به 20 ميليارد توجه ميكنند. واقعا وقاحت حد و مرز ندارد.
حسن: 1394/11/1209:58:11،
119
20
٦٣ ميليارد رو يه هواپيما ميخوردن معلومه ناراحتن من بودم خودمو جر ميدادم
k: 1394/11/1210:05:04،
39
30
من نمیدانم کسی که به خودش دکتر می گویید انقدر درک ندارد که دولت طبق گفته خودش آنها را با قرارداد اقساطی خریده نه با پولهای بلوکه شده وشرکت بیمه ساچه ایتالیا نیز ضمانت قرارداد را انحام داده درضمن هزینه اقساط هم به عهده شرکتهای استفاده کننده است نه دولت (مگر اینکه دولت دروغ بگوید)
واقعا ان کسانیکه به این آقا و امسالش رای داده اند با چه منطقی رای داده اند حق با احمدی نژاد بود که میگفت بسیاری از این مدارک کاغذ پاره هستند و ما به جوک میگرفتیم _هرچند من از هیچ کدام از سیاستمداران خوشم نمیاد_
سهیل: 1394/11/1210:06:42،
28
102
واقعا تاسف میخورم که چرا انقدر هزینه هواپیمایی که کمتر کسی سوار میشود رو مردم ایران باید بدهند ؟
قیمت یک ماهواره تلویزیونی با 30 فرکانس مجزا رو شرکت الکاتل و ead astrium با هزینه پرتاب و پشتیبانی 15 سالش 150 میلیون دلار قیمت میخوره ، حداقل پول یک هواپیما رو میدادید به این فرانسویی ها یه ماهواره مخابراتی به اسم ایران بسازن که از صد تا هواپیما واجب تره !
مصطفی: 1394/11/1210:46:34،
54
17
از این ماهواره ها که میمون باهاش میفرستن بالا!!
آریا: 1394/11/1211:42:07،
32
20
حتما فرانسویها برامون میساختن ولی طبق روال مرسوم این سالها ما تو دهه فجر باسم تولیدملی میفرستادیمش فضا!!!!!!!!!
امین: 1394/11/1210:23:52،
49
20
با سلام
به تمامی افرادی که جهت بروز رسانی ناوگان هوایی کشور کمک کردند تبریک عرض میکنم.
واقعا دلواپسان ، دلواپسند اما دیگر مشخص است دلواپس چه بودند.
حاج حمید: 1394/11/1210:39:42،
74
16
من یه کارمند رده متوسط یه شرکت بازرگانی رو میشناسم که به برکت فروش قطعات الکترونیکی تحریمی به ارگانهای دولتی ، ظرف دوسه سال میلیاردها به جیب زد و حالا شده از دلواپسان فرجام.
z: 1394/11/1211:06:28،
47
13
دلواپسان ایرباس دلواپسن زیرا دولت بدون واسطه هواپیماها رو خریداری کرده.یعنی حق دلالی و واسطه گری رو نداد بشون .
علی: 1394/11/1211:54:20،
42
20
اقای سالار معنی و ارزش امنیت پرواز موقعی میفهمی که تو ارتفاع 30 هزار پایی باشی و یهو هواپیما صدای عجیب غریب بده شاید یه روز خودتم مجبور شدی پرواز کنی.... مرد باش ...
علی: 1394/11/1211:58:17،
29
19
قیمتها اشتباه ایر باس 380 حدود 400 میلین دلاره نه 284
محمد : 1394/11/1212:16:28،
52
16
دم روحانی گرم
اولا نذاشت پولا ازاد شده بره یه جاهای بوق بوقی خرج چیزا مسخره بشه
ثانیا هواپیمایی سود اوری داره .. خیلی راحت میشه درامد داشت
مگه بقیه کشور ها هواپیمایی میخرن خرجه ؟ نه منبع درامد هست
بهزاد تحریم: 1394/11/1213:06:27،
38
16
مگه کوچک زاده استعفا نداده بود؟؟؟!!!!
باران: 1394/11/1213:33:51،
17
44
خريد هواپيما كار بدي نبود ولي كار اشتباهي بود.
اين مبلغ بايد از جاي ديگه اي تامين ميشد.
بهتر بو اين پول يه جوري خرج ميشد كه نفعش براي همه مردم ايران يكسان مي بود.خيلي از شهر ها هنوز فرودگاه ندارن.
و خيلي از مردم از جمله خود من حتي يكبار هم سوار هواپيما نشديم
حالا كه يه مقدار از پول صرف خريد هواپيما شده بهتره با مابقي مبلغ مانده فرش قرمز بخرن تو تمام باندهاي كشور پهن كنند تا ديگه هواپيما رو آسفالت پايين نياد مبادا به كمر عزيزان هواپيما سوار فشار وارد شود.
محمد : 1394/11/1214:49:32،
31
16
چطور واس انرژی هستی صداتون در نیومد ؟ مگه واس شما سودی داشت یا شما مصرف میکردید !!!!!!!!!!!!!!!!
بهزاد تحریم: 1394/11/1215:28:49،
26
11
باران عزیز، از نشانه های پیشرفت یک کشور، میشه سیستم حمل و نقل اون کشور رو بررسی کرد. فرقی نمیکنه ریلی، جاده ای، هوایی یا دریایی باشه. منظورت از تأمین بودجه از جای دیگه کجاست؟ سوار نشدن شما تو هواپیما آیا دلیلیه که هواپیما نخرن؟ آیا از شنیدن کشته شدن هموطنانت تو سوانح هوایی ناراحت نمیشدی؟ همه ی مردم تو این جامعه سهم دارن. چه پولدار، چه فقیر.
دل گنده: 1394/11/1218:03:54،
20
18
اولا كه اين هواپيما هارو دولت نخريده ، ايرلاين ها خريدن
ثانيا اجاره به شرط تمليكه يعنى از خودش در ميارن قستشو ميدن، فارسى گفتم كه اونايىكه خودشونو به خواب زدن شايد بيدارشن
دل روشن: 1394/11/1214:16:31،
34
15
آیااقلامی مثل سنگ پا - دسته بیل -زین اسب -..... وهزاران تن اقلام بنجول چینی که دردوره 8 ساله رییئس جمهوری پیشین وارد ایران شدبااجازه مجلس صورت گرفته وحالا که جان ملت باسوارشدن هواپیمای نوتضمین می شود کاری بدجلوه داده شده است وروحانی شانس آورد که بابوئیگ قراردادنبسته است و آیا آقایان دلواپسان با پای پیاده و....به سفرمی روند؟
آرمان : 1394/11/1215:29:02،
33
20
کسانی که به خرید هواپیماهای مدرن ایراد میگیرن دقیقا همان دلواپسان و کاسبان تحریم هستند و اگر روزی مثلا ناوگان تاکسی رانی کشور هم بخواد به تاکسی های مدرن و ایمن تبدیل بشن همین ایراد مسخره و بچه گانه رو خواهند گرفت .
متاسفم برا همشون که تعداشون در نظرات و لایک های این سایت از تعداد انگشتان دست هم کمتره !
ممد: 1394/11/1218:41:22،
17
24
اتفاقا امثال من دلواپس خیلی وقته داد میزنیم وقتشه تاکسی ها و اتوبوس های فرسوده رو از شهر جمع کنن و به جاش با وام و قسط کم ملت رو صاحب تاکسی و اتوبوس نو کنن. منتها به وام فرسوده دادن که میرسه پول ندارن !!! اما پول دارن بدن 60 هزار میلیارد تومن هواپیما بخرن.
ممد: 1394/11/1215:46:16،
18
15
ایرانجیب تو که اصلا جناحی نیستی!!!!!
سایتای اصولگرا اصلاحطلبارو میزنن سایتای اصلاح طلب هم اصوالگرا رو
این شده بازی مملکت ما
بسه به خدا تو همه ی اینا خوب و بد هس
دبیر: 1394/11/1219:07:55،
17
15
با سلام
دوستان توجه داشته باشید که تحریم فروش هواپیما به ایران از اوایل
انقلاب توسط امریکا انجام شد وبزرگترین هنر این دولت برداشتن این تحریم نیز بود واگر دولت امریکا مجوز نداده بود این خریدها نیز انجام صورت نمی گرفت چه بسا امکان دارد با روی کار امدن دولت بعدی در امریکا مجددا تحریم شروع شود لذا بهترین تصمیم ممکن را دولت گرفت در ضمن این هواپیما ها بصورت نسیه با وام حداکثر 4 درصد خریداری شده است
saeed: 1394/11/1219:33:42،
24
9
جالب است دلواپسان میگویند جای هواپیما و راه آهن سریع اسیر جای آن وام ازدواج دهید جای آن مدرسه و بیمارستان تجهیز کنید

اما باید بدانیم دیگر جای تفکر عوامفریبی نیست

1-چرا زمانی که بازار دلالان تحریم سکه بود کسی گله نمیکرد؟
2-آنگاه که حیف و میلهای میلیاردی بود کسی گله نمیکرد
3-آنگاه که میلیارها هزینه غنی سازی میدادیم که حالا همه را بستیم و همه سرمایه ها رفت چی؟
4-همه میدانیم ازدواج و مدرسه ربطی ر به هواپیما ندارد نمیشود جای هواپیما سوار شدن ازدواج کرد هر چیز جای خود دارد
5-چرا کسی نمیکوید بجای این همه هزینه برای خودرو شخصی به حمل و نقل عمومی و راه آهن رسیدگی نمیشود این دو که جای هم را میگیرد
5-چرا تمام سرمایه کشور برای پرواز ایرانیان به سراسر دنیا از طریق هواپیما و فرودگاه دبی به کشورهای عربی میرود
6-هواپیماهای غول پیکر 550 نفره همه قسطی هستند حدود 200 الی 300 میلیون دلار

saeed: 1394/11/1219:49:34،
23
15
ادامه

اگر هر مسافر 1000$ پرداخت کند در یک رفت و برگشت یک میلیون درآمد بجای دبی به جیب ما میرود که چند ماهه قسط تمام میشود
من: 1394/11/1222:28:26،
17
15
به جیب " شما " می رود ؟؟؟
دقیقا منظور از " شما " کیست ؟
برادر من فکر کردی تا حالا تو ایران کی پول داره ایرلاین بخره یا بزنه ؟ نمونه همون کیش ایر و معراج و آسمان و ... که از دم برای دلواپسان ! هستند.
واقعا فکر می کنی طرفی که خودش صاحب شرکته بدش میاد به این بهونه هواپیما خریدن جیب ملت رو بزنه و سود خودش رو ببره ؟ که حالا بیاد اینجا کامنت بزاره بد بگه ؟
واقعا باید طلا گرفت سر تا پای اونی رو که گفت این ملت همون هایی هستند که صبح می گفتند درود بر مصدق شبش می گفتند مرگ بر مصدق. مردمی جوگیر که کرکره مغز رو کشیدن پایین هر چیزی که یک کسی اول بگه همون رو تکرار می کنن.
احمد2: 1394/11/1222:13:04،
20
11
هر چی بدبختی داریم از این به ظاهر دلواپس هاست که چون دیگه نمیتونن اختلاس کنن دارن می سوزن !!!
یک دوست: 1394/11/1222:26:53،
17
14
دوستان عزیز فراموش نکنید بسیاری از سفرهای روزانه توسط هواپیما جهت
موارد مهمی صورت می گیرد که لزوما تفریحی نیست
مانند یک متخصص جراح که باید در طول هفته در چند شهر باشد
یا یک مهندس که جهت تعمیر یا راه اندازی یک دستگاه یا یک کارخانه به صورت مرتب در سفر باشد
حالا اگر این متخصص یا مهندس بخواهد این مسافت را زمینی برود یا اینکه خدای ناکرده به علت فرسودگی هواپیما صدمه ببیند تمام مملکت
ضرر خواهد کرد پس خرید هواپیما یک سرمایه گذاری ملی است
ایرانی: 1394/11/2202:29:08،
17
15
به امید روزی که ایران مانند قبل از انقلاب جایگاه اول رو در منطقه و کنار دیگر شرکت های دنیا پیدا کند.با بویینگ و ایرباس.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما