کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

معجزه چینی در بازار خودروی ایران

کدخبر:۱۹۳۳۶یکشنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳:۴۷۸۶۲۷ بازدید

سرنوشت خودروسازان چینی فعال در ایران در دوران لغو تحریم‌ها و بازگشت خودروسازان اروپایی به کشور، از موضوعات مهم صنعت ...
معجزه چینی در بازار خودروی ایران

 در این زمینه کارشناسان معتقدند که خودروهای چینی از یک سو به دلیل پایین بودن قیمت و از سوی دیگر به دلیل روند ارتقای کیفیت، در آینده سهم قابل توجهی از بازار خودرو را از آن خود خواهند کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در این زمینه می‌گوید: خودروهای چینی با توجه به قیمت‌شان از سطح کیفی مناسبی برخوردارند. اگر برخی سیاست‌ها باعث حمایت غیر منطقی از ایران خودرو و سایپا نشود، بازار خودروهای ارزان قیمت ایران در اختیار تولیدکنندگان خودروهای چینی قرار خواهد گرفت.

علی خاکساری خاطرنشان می‌کند: خودروهای چینی مزیت رقابتی مهمی به نام قیمت ارزان را در رقابت با خودروهای تولیدی خودروسازان اروپایی در اختیار خواهند داشت که باعث تقویت حضور آنها در بازار ایران خواهد شد.

یک کارشناس صنعت خودرو نیز در این زمینه می‌گوید: مونتاژکاران خودروهای چینی در ایران به دلیل پایین بودن قیمت محصولاتشان به تدریج سهم بیشتری از بازار را از آن خود خواهند کرد.

امرالله امینی خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر شاهدیم برخی مونتاژکاران خودروهای چینی در کشور محصولاتشان را به صورت قسطی بدون بهره و با تخفیف عرضه می‌کنند. این در حالی است که خودروسازان داخلی به دلیل معیوب بودن فرآیند بهره‌وری در این شرکتها، نتوانسته‌اند محصولاتشان را با تخفیف و شرایط مشابه محصولات چینی عرضه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز می‌گوید: در صورتی‌که خودروسازان داخلی اقدامات اساسی برای انتقال تکنولوژی و توسعه محصول انجام ندهد خودروسازان چینی می‌توانند ظرف چند سال آینده بازار خودروی ایران را فتح کنند.

شهرام آزادی تصریح می‌کند: با توجه به پیشرفت‌های اخیر صنعت خودروی چین مناسب است که در نوع روابط با خودروسازان چینی تجدیدنظر و نسبت به همکاری تکنولوژیکی و انتقال فن‌آوری از این کشور اقدام شود در غیر این صورت با ادامه روند واردات خودروهای آماده و مونتاژی چینی به کشور، ظرف چند سال‌ آینده شاهد فتح بازار خودروی ایران از سوی این شرکتها خواهیم بود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

number 1: 1394/11/1115:16:05،
340
29
وجود شرکت های خودرو ساز چینی تو ایران ضروری هست در غیر این صورت ایران خودرو و سایپا ماشینهایشون الان زیر صد میلیون نبود
محسن: 1394/11/1116:09:03،
110
34
یعنی ایرانی اینقدر بیچاره شده که بخاطر زورگویی و زیاده خواهی و عوارض 120درصدی مجبوره اشغالهای چینی سوار بشه



توهمه جای این دنیا با قیمت زیریکصدمیلیون تومان میشه بهترینهاراسوارشد اونوقت توایران اسلامی باید این مولو بدی خوردو بی کیفیت چینی سواربشی البته انشاله این خودروهاهرروز به کیفیت شان افزوده میشود!!!!!!
مهدی: 1394/11/1116:14:35،
92
16
آفرین
و حد اقل فایدش این بوده که تو دوسال اخیر نتونستن قیمت خودرو رو عوض کنن!!!
مهدی....ط: 1394/11/1120:14:06،
36
76
خودروچینی به غیر از اینکه خود ادم می برد ابروی ادم روهم می برد
ههههههههههههههههه
مهدی....ط: 1394/11/1120:19:50،
59
13
چین روی تولید هرچیزی دست گذاشت بازارش رو باتنوع محصولات وقیمت پایین داغون کرد (درست مثل ساعت موبایل لوازم خانگی ابزارالات پوشاک و........)وتازه وارد بازار خودرو شده تا2سال دیگه ببینید باتنوع محصولات دیگه ادم نمیتونه انتخاب کنه چی سوار بشه
باتوجه به اینکه من خودم مخالف خودرو چینی هستم وتاحالا خودروچینی نخریدم ولی این واقعیت بایدقبول کرد
کورش: 1394/11/1120:32:37،
31
15
سلام به همه عزیزان خواننده
یکی از چینی بدش میاد
یکی خوب تعریفش میکنه
هر کسی جنسش نوش جانش
اما من میگم
خودرو سازی برنده است که
حداقل حداقل
جنسش را قسطی بدون سود (حتی 24 ماهه )
بفروشد . با تضامین لازم و کافی که متضرر نشود
هر کمپانی که در حال حاضر
با این وضعیت مردم و اقتصاد
بدون سود و 24 ماهه بفروشد
همه ازش میخرند
حال بنز یا ولوو یا لیفان یا پراید
فرقی نمیکند
داوود: 1394/11/1115:20:49،
74
123
ملت ایران چینی نخریدچون بزرگترین بازنده شماییدچینی اگرچه بهترازایرانیه اما بدلیل خدمات ضعیف وکم ونایاب بودن قطعات وتعمیرات خودرو که درهمه جای ایران پیدانمیشه ضررهنگفتی نصیب شمامیکنه خریداردست دومشم که دیگه باخداست توهیچ یک ازمناطق ازادایران شماخودروی چینی نمیبینیدجنس چینی فقط مصرف کنیدوبعدش دوربیاندازیداما خودروی چینی چون سرمایه محسوب میشودنمیتوانیدبعدازمصرف دوربریزد ان وقت چه؟
آرش: 1394/11/1116:25:10،
108
40
دادا 4 ساله لیفان 620 دارم ... تو شهر و جاده خدایی خوب بود رو قیمتش یعنی تو راه و جاده منو نگذاشت و جلو دوست و اشنا ابرومونو نبرد و راحتم بود نسبتا...الان دارم میفروشم برم یه جک یا جیلی بخرم عمرا ماشین ایرانی نمیخرم....تا زمانی که دست از توهین به شعور مردم بردارن
من: 1394/11/1116:38:03،
43
74
کی گفته بهتر از ایرانیه ؟
خواب بودید ماشین " با کیفیتشون " پلوس برید و سیبک خرد کرد ؟
از قدیم گفتن سگ زرد, برادر شغاله. چین هر چقدر هم که بتونه ارزون تموم کنه کالاها رو ( که در حال حاضر زیاد هم ارزون نیست ) باز هم نمی تونه و نخواهد تونست یه ماشینی به قیمت 9 هزار دلار رو با حتی نصف کیفیت یه تویوتا یا فولکس یا ... روانه بازار کنه, که بعد از کلی بخور بخور عزیزان و گمرکی و ... بیاد بشه تو ایران 40 میلیون !
هیچ ارزونی ای بی علت نیست. گرونی ممکنه بی علت باشه, ولی ارزونی هیچ وقت بی علت نیست. اینرو همیشه آویزه گوش کنید.
پاسخ من: 1394/11/1118:26:20،
37
51
اگر منظورت هایماست که اولا پلوس نبرید. اون لاستیک جر خورده رو شما ندیدی که اینرو میگی. معلومه که با سرعت زیاد داخل جوی آبی یا چاله عمیقی رفته که اونطور لاستیک هانکوکش مرخص شده و مسلما با اون ضربه پلوس شکسته و به یقین نباید ایربگ عمل کنه چون تصادفی نشده و سر سرنشین به داخل شیشه جلو رفته
بعدش هم شما با هر ماشینی با سرعت بری داخل گودال عمیق پلوس که چه شاسی جا میخوره
همچنین ماشین داشته آزمایش میشده (پلاک آزمایش فنی)که نقاط ضعف و قدرتش معلوم شه که برای تولید انبوه مشکلی ایجاد نشه که این طبیعیه
داداش شما ناراحتی نخرش.(البته اگر پول داری)
چینی: 1394/11/1118:39:09،
39
14
کی گفته ماشینای چینی ارزونه؟ اینایی که ارزونه در ایران خط تولید داره و بنابراین گمرک کمی میخوره. ولی وارداتی هاش مثل جیلی شاسی 115میلیونه یا ام جی هم همینطور. اینا کجا ارزونند
محمدحسین: 1394/11/1207:14:45،
16
16
خطاب به پاسخ من:

دوست گرامی اون لاستیک پاره شده هایما بعد از بریدن پلوس به نبش گلگیر خورده و جر خورده.
امین: 1394/11/1115:25:43،
127
18
بهتر بزار شر ایرانخودرو و سایپا از سرمون کنده شه
علی حسینی: 1394/11/1115:26:24،
52
101
استاددانشگاه خودش ماشین چینی خریده حالا میخواد بفروشه هیچکس نمیخره ازش مجبوره از این حرفا بزنه..........ما هم ساده گیر اوورده
رضا: 1394/11/1115:28:32،
52
25
چینی ها تکنولوژی بی ام و رو وارد کشورشون کردند اونوقت ما بریم تکنولوژی سطح پایین چینی هارو وارد کشور کنیم؟
پلنگ : 1394/11/1115:28:52،
51
63
هر کارش کنند آخرش چینیه. بدرد نمی خوره
مشتري: 1394/11/1115:46:22،
93
23
تقاضاي خودرو كم شده و عرضه داره زياد ميشه.به اين ترتيب سال ديگه با تك نرخي شدن دلار و افزايش تنوع خودرو قيمت هم كاهشي ميشه و به نفع خريدار ميشه.


فعلا نخريد.رونق از بازار خودرو رفته و تا سال ديگم ركود ادامه داره
مهدی: 1394/11/1209:14:15،
12
14
رونق رفته؟
فقط من و‌خواجه حافظ ماشین قسطی نخریدیم
فرغون قسطی بدی ایرانیا میخرن.من ده ساله کارمن بانکم.هنوز یه مشتری نپرسیده وامتون چند درصده نرخش
بگیم وام میدیم ،هر کی بیاد میگه ته صف کجاست
ماشین طبق تقاضا قیمت گزاری نمیشه تو ایران
مسولین ما هکر هستند یکی از نقطه ضعف های مردم وامپ بود ک پیداش کردن
یه ماشین حتی یک ریال کم نمیشه داداش خوش خیالم
مهدی: 1394/11/1115:49:52،
72
24
خود چینی ها چی سوار میشن
تویوتا و شورلت و ....
اونوقت ما باید مونتاژ ارزان قیمت سوار بشیم
ایشون عضو کدوم هیئت علمی هستن ؟
تنها راه درمان این صنعت ایجاد رقابت و بازار آزاد است
مهدی: 1394/11/1115:52:11،
48
16
ماشین اروپایی وژاپنی وبه علت حضور در بازار امریکا هیچ وقت ریسک تولید در ایران را نمیکنند ولی فرانسوی ها وچینی ها چون جایی در بازار امریکا ندارند مشتاق ایران ما هستند به امید بیدار شدن همه برای ساخت وتولید برند وکالای با کیفیت با تکلونوژی بروز در وطنمان بدست خودمون اگه اجازه بدن بعضی از رانت خواران و دلالان ودزد گردن کلفت و اقازاده
مردم: 1394/11/1115:56:56،
54
22
تحريم خودرو خوب جواب داده و توليد فرغون كاهشيه

با همين فرمون بريم جلو هردوشون ورشكست ميشن

برا خريد عجله نكنين.سال جديد شرايط برا خريد بهتر ميشه و خودروهاي جديد با شرايط فروش بهتر مياد

فرغون بي كيفيت گرون مشتري نداره

تحريم فرغون صفر داره نتيجه ميده
ایران: 1394/11/1116:24:16،
39
14
با انتقال فناوری موافقم ولی مونتاژ خوب نیست چون تا آخر عمر خودرو باید منتظر واردات قطعه مورد نیاز باشیم و این به نفع کشور نیست
چینیها پیشرفت خوبی داشتن و میتوانیم با انتقال دانش فنی خودرو با استاندارد روز تولید کنیم صنعت قطعه سازی باید پیشرو باشد
در این صنعت باید حلقه اتصال تکنولوژی بین دانشگاه و صنعت و شرکتهای پیشرو شکل بگیرد
لوک بد شانس: 1394/11/1209:19:18،
17
13
کیفیت خوب باشه مونتاژم خوبه
سال نود ،من سمند و همکارم ال نود گرفت
هنوز اون برا تعمیر دست به ماشین نزده اما من سه چار تا ماشین بعد اون مجبور شدم عوض کنم.خدا کمک کرد تازگی تونستم ساندرو بگیرم
ایرانیا به شرذکت خارجی گفتن شما بیای ایران ما امداد جاده ای میزنیم براتون
یارو ج داد ،قرار نیست ماشینامون تو راه بمونه ک امداد جاده ای بخایم
احمد: 1394/11/1116:24:47،
39
25
انتخاب بنده بین بد و بدتر , حتما خودروی چینی خواهد بود. دلیل ان
هم چهره به روز و امکانات بیشتر در مقابل قیمت مناسب است.وقتی
بیش از بیست سال است که 405 و پارس و... را به همین شکل
کهنسال و در عین حال کیفیت دریغ از پارسال می بینم ترجیح می دهم با حق انتخاب کمی که دارم سراغ خودروی چینی بروم.
پویا: 1394/11/1116:46:45،
28
21
اینم از باسوادای بعد انقلاب.استاد خواجه نصیر هدف را انتقال تکنولوژی کپی خود چینی هاست.یعنی از کپی یه کپی دیگم بگیریم.زنده باد استاد.همین بی سوادای بعد انقلاب ما رو به این فلاکت کشوندن.کاش که سواد واقعی تر می شد در این مملکت
امین: 1394/11/1119:00:41،
28
15
ببین آقای پاسخ به پویا، امروزه در تولید فقط تکنولوژی مهم نیست و داشتن تکنولوژی برتر تنها باعث بقا و فروش شرکت های نیست. بلکه این شیوه های مدیریت عملیات تولید که بصورت جدی مطرح است. بحث هایی مثل مدیریت زنجیره عرضه و مدیریت کیفیت بهره ور! چیزی که چینی ها به انها دست پیدا کرده اند از زمان های خیلی دور. واسه همینه ما می تونیم فضا پیما بسازیم ولی خودرو نه! چون موشک را یک تیم متمرکز می سازند و هزینه هایش مهم نیست. ولی در یک خودور این گونه نیست. برادر من ارزون تولید کردن خودش یک هنره!
عماد: 1394/11/1117:55:07،
17
32
آقایون داداشام...جکِ اس5 مصرفش چجوریه؟ درمقایسه با پارس چجوره؟
امین: 1394/11/1118:38:39،
24
17
ببین برادر من اسب بخار که از باد هوا تولید نمیشه! وقتی شما ماشینی با 175 اسب بخار استفاده می کنید نباید توقع مصرف در حد 206 داشته باشید. البته برای اس 5 بدلیل وجود سیستم توربو که با افزایش بهره وری سوخت باعث می شه توان بیشتر در ازای مصرف کمتر بدست بیاد بحث کمی متفاوت است.
در کل این مقایسه شما درست نیست. اس 5 یک کراس اور بیش از 1.5 تن است پارس 1.2 تن! توان پارس 110 اون یکی 175، گشتاور پارس 140 الی 150 اون یکی 230 به بالا.
t: 1394/11/1117:57:00،
31
18
امریکا محصولات پوشاک و ابزار آلات مثل آچار و پتک .... رو از چین به علت ارزونی و به صرفه بودن وارد می کنه و هیچ ماشین چینی نمی تونه وارد بازار امریکا بشه!!. چین فقط بزرگترین کارخانه دنیاست... و شرکت های غربی به علت ارزانی کارگر .... در آنجا سرمایه گذاری و کارخانه سازی می کنند. یعنی چین خودش فاقد تکنولوژی پیشرو می باشد. برای همینه که در صنعت اتومبیل همه چی کپی کاری می شه ... حالا ایران شده آزمایشگاه تولیدات در پیت چین!.
علی: 1394/11/1201:02:49،
16
17
خدا وکیلی همین جوری یه چی میگی برو یه سرچ بزن ببین کارخونه بیوک تو شانگهای یه بار برو چین ببین چه خبر بعد بیا اظهار فضل کن چین از جنس یک داره تا ده هر چی پول بدی آش میخوری همه موبایلا از جمله ایفون چینین .مشکل اینه که تو مملکت ما تاجر می خواد حداکثر سود و ببره میره کیفیت پاییین میاره واین که ما فکر میکنیم تو همه چی کارشناسیم . و تکنولوژی ساخت خودرو که از 150 سال پیش شروع شده رو در حد ساخت ایستگاه فضایی می دونیم
حمید: 1394/11/1118:28:57،
25
39
من خودم تویوتا کمری داشتم الان جیلی دارم خیلی ازتویوتا کمری بهتره .جنس ساخت چین خوبه مونتاژایران بده.
چینی!!!!!: 1394/11/1119:06:45،
18
17
اما نظر دادیا

بابا بی خیال
007: 1394/11/1119:20:12،
26
17
این رو دو باره با کامپیوتر تنها گذاشتن
ابراهیم: 1394/11/1118:38:14،
27
22
من بیشتر از یکساله که لیفان 620 دارم و هیچ مشکلی هم نداشته.این شرکت در عرض 5-6 سال از دوچرخه ساز به خودرو ساز تبدیل شد ولی داخلی ها 40 ساله همون فرغون ها رو با عوض کردن آیینه و برف پاکن و ... به اسم مدل جدید به خورد مردم می دهند.به فکر ارزان شدن قیمت ماشین هم نباشید چون نخواهند گذاشت شرکت های خارجی خودشان قیمت تعیین کنند
تورج : 1394/11/1118:50:33،
19
13
الان معتبرترین برندهای جهان که قطعات خودرو هم شامل میشه سایت تولیدی در چین دارند که اتفاقا نام برند با عبارت ساخت چین به اروپا و آمریکا صادر میشه و اونجا هم با اطمینان استفاده میکنن. اینجا هم یه عده تا اسم چین میاد آلرژی دارن و حالشون بد میشه
افشار: 1394/11/1119:01:39،
24
15
خودرو سازی در ایران جزیره های گنج اختصاصی برای ذینفعان اصلی شده هیچ تولید کننده و یا شرکت مستقل خصوصی امکان حضور و دوام را در بازار ایران را ندارداین خودرو سازیهای موجود هرکدام به یک منشا قدرت، نفوذ و رانت متصل هستند ویا بعضا دارای پشتوانه مالی کلان هستند که "آن"بقیه که تحمل رقیب را در این جزیره گنج ندارند ناچارند کوتاه بیایند(مثل یک خودروسازی وابسته به نهاد خیریه) . بهمین خاطر بخش خصوصی داخلی و خارجی هرگز امکان رقابت را در ایران پیدا نمیکند شما ببینید صاحبان اصلی خورو سازها(اعم از تولیدی یا مونتاژی) از اول چه مشخصاتی داشتند(حقیقی یا حقوقی) که البته مدام خودرا پنها ن و پنهانتر میکنند هرکس هم بخواهد بیاید باید با اینها توافق کند. ببینید سرنوشت پروتون که خودروهای باکیفیتی تولید می کند چه شد و چطور به بن بست رسید شرکتی که با بخش خصوصی ایران و پروتون مالزی چند سالی بیشتر نتوانست دوام بیاورد.
بهزاد تحریم: 1394/11/1120:23:41،
24
18
هر کسی برای داشتن یه چیزی لیاقتشو نشون میده. از قرار معلوم لیاقت مردم ایران همین ماشینای چینیه. متاسفانه
farhad: 1394/11/1200:04:01،
17
11
آقا بهزاد بحث لیاقت نیست،بحثه انحصاره،بحث عمریه که میادو میره ولی هیچ کس دلش برا منو شما نمیسوزه... امثال من فقط سعی میکنن خودشونو با شرایط وقف بدن. البته که سخته،البته که خیلی کارا باید بکنیم،خیلی کارا باید بکنن ولی کو؟کی؟ کدوم مردم؟! کو مسوول؟!
ابراهیم: 1394/11/1206:52:48،
17
15
دوست عزیز ،مثل اینکه مطلب و نگرفتی، عرض شد در کشور رانت و باند بازی وجود دارد.و الا لیاقت مردم ایران بالاتر از اینهاست.برای پایین آوردن چند درصد مالیات ورود خودرو ببین چه قشقرقی بپا می کنند .
غمگسار: 1394/11/1207:48:20،
17
14
منم با بهزاد موافقم. بر خلاف نظر دوستمون farhad
طرز فکرهای خودخواهانه مردم ما نظیر فرهاد شرایط رفاه و بهتر زیستن رو هم از خود ما و هم فرزندهامون و هم نسل آیندگان گرفته. من شخصا راضی ام زندگی خودم به تاراج بره اما نسلهای آینده در رفاه باشن. چون خودم این توقع رو از پدرم داشتم که شرایط بهتری رو با سایر هم سن و سالاش برای جامعه رقم بزنه. خرید خودروی صفر ممنوع.
صادق: 1394/11/1200:43:45،
18
18
کیفیت خودرورهای چینی خیلی بهتر از کیفیت خوروهای داخلی ایران خودرو و سایپا است و قیمتهای آن نیز مناسبت تر است
علی م: 1394/11/1201:39:10،
20
18
نمیدونم شما یادتون میاد یا نه ؟ اولین محصولات چینی که من با اونا سرو کار داشتم مداد ، پاک کن و تراش چینی بود . مداد چینی درست شبیه مداد فابر کاستل آلمانی بود ( ولی ) موقع تراش دادنش اشک آدم رو در میاورد چوبش نامرغوب بود تراش نمیخورد ، مغزش هنگام تراش به دلیل ضعیف بودن میشکست . تراش چینی اولش پلاستیکی بود بعدش فلزی شد یعنی از روی آلمانی کپی کردند اونهم قطر سوراخش استاندارد نبود تیغش تیز نبود و هنگام تراش اشک آدم رو درمیاورد . پاک کن چینی هم دست کمی از دوتای دیگه نداشت . یا نوشته رو پاک نمیکرد و کاغذ رو کثیف میکرد یا کاغذ رو پاره میکرد و بعد از یک هفته نرمیت خودش را از دست میداد و مثل یک تکه چوب میشد .
حالا فرزندان همون تولید کنندگان مداد و تراش و پاک کن چینی دارن با همون طرز تفکر خودرو تولید میکنن ، فقط شکل محصول چینی عوض شده وگرنه خط مشی تولید همون خط مشی تولید جد و آبادشون هستش ...
((( فلفل ))): 1394/11/1207:56:53،
17
18
چيني ها مسلمان نيستند و ايمان به معجزه ندارند ولي نمي دانم چرا جنسهاي فاسد وبه درد نخور هايشان در كشور ايران فوري به فروش ميرسد واين يك معجزه است 0
ابراهیم: 1394/11/1211:29:17،
15
13
چند سال پیش کنفرانسی در ایران برگزار شد که در آن بازرگانان چینی هم حضور داشتند.گزارشگر تلویزیون از یک بازرگان چینی پرسید که چرا اجناس چینی کیفیت بالایی ندارند.آن بازرگان گفت که ما قبل از ورود به بازار هر کشوری چند کارشناس اجتماعی به آن کشور می فرستیم تا پس از بررسی وضعیت اجتماعی و اقتصادی و... گزارش خود را ارایه نمایند.نتایجی که در ایران بدست آمده این است که مردم ایران خواهان اجناس ارزان هستندو مطمئنا جنس ارزان کیفیت بالایی نخواهد داشت وگرنه اجناس چینی با کیفیت بالا در همه جای دنیا پخش میشود.مثلا هر جنس چینی که به اروپا صادر میشود باید مارک CE بر روی جنس حک شده باشد وگرنه اجازه ورود به بازار اروپا را نخواهد داشت .در مورد خودرو ، تولیدات بی کیفیت داخلی که جهت داشتن کیسه هوا که باید الزامی باشد جزئ آپشن حساب شده و مبلغ اضافی گرفته میشود همان بهتر که خورو چینی خرید که روز به روز بهتر میشود.
ابراهیم: 1394/11/1207:59:54،
16
18
ای انسان یادت رفت که تا دو روز پیش خرید خودرو ایرانی در تمام کشور تحریم شد و هیچکس نخرید اگر جلو ایران خودرو و سایپا باز باشد که جدیداً این کار شده و مردم شاهد هستند قیمتها را بدون افزایش کیفیت بالا خواهند برد لذا وجود اینچنین خودروهایی ترمزی است در برابر این انحصار
s: 1394/11/1209:53:58،
21
13
کسی که ماشین چینی بخره باید دائما توجیه کنه کارش رو ... هی دفاع کنه ... حتی با وارونه نشون دادن حقیقت !. فلسفه تولیدات چین یکبار مصرفه...! مثل اسباب بازی هاشون... ظاهر گول زنک ولی باطن بی کیفیت .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
اعلام زمان ورود و قیمت لکسوس RX200t مدل 2017 به ایران
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما