کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

ملاقات با جدیدترین شاسی بلند چینی در ایران / تصاویر

کدخبر:۱۹۳۲۳یکشنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷:۳۷۱۳۰۲۸ بازدید

یک روز بعد از رونمایی رسمی از BYD S6 توسط شرکت کارمانیا در نمایشگاه خودروی کرمان، شرایطی فراهم شد تا بررسی ابتدایی از این تازه‌وارد چینی ...
ملاقات با جدیدترین شاسی بلند چینی در ایران / تصاویر

یک روز بعد از رونمایی رسمی از BYD S6 توسط شرکت کارمانیا در نمایشگاه خودروی کرمان، شرایطی فراهم شد تا بررسی ابتدایی از این تازه‌وارد چینی داشته باشیم. خودرویی که قبل از آمدنش، برای رقبا در ایران شاخ و شانه کشیده بود، روز چهارشنبه در اختیار خودرونویسان قرار گرفت تا زاویه دید جدیدی از این شاسی‌بلند نو رسیده داشته باشند. با توجه به شرایط بازار ایران، از امروز این خودرو رقیب سرسخت شاسی‌بلندهای چینی در ایران به حساب می‌آید و می‌تواند خطری جدی برای بازار این خودروهای رقیب باشد. در این بخش به معرفی مختصر کمپانی BYD و بررسی محصول جدید آن در ایران می‌پردازیم

بی‌وای‌دی را بهتر بشناسیم

کمپانی BYD چین در سال 2003 به طور رسمی فعالیت خود را در زمینه خودروسازی آغاز کرد. این شرکت در برخی محصولات خود گرایش به تویوتا را لحاظ کرده و با خرید طرح‌هایی از تویوتا، تا امروز محصولاتی را به بازار عرضه کرده است. این کمپانی در بازار چین مورد استقبال قرار گرفته و تاکنون 25 نوع خودرو را در سبد محصولات خود داشته است. از نشانه‌های پیشرفت این کمپانی می‌توان به خودروهای تمام‌برقی اشاره کرد که در ناوگان تاکسیرانی چین در حال استفاده بوده و رکوردهای خوبی در زمینه پیمایش با یک بار شارژ به ثبت رسانده است. BYD امروز در کشورهایی مثل چین، روسیه، کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا و حاشیه خلیج فارس فروش خوبی را تجربه می‌کند و امروز به ایران آمده است تا سهمی از بازار کشورمان را نصیب خود کند. خبرها حاکی از آن است که محصولات این برند خوب چینی فقط به S6 ختم نمی‌شود و قرار است مدل‌های دیگری از برند BYD در ایران به صورت وارداتی و مونتاژ عرضه شود. این کمپانی چینی در حال بررسی شرایط بازار است و با همکاری شرکت کارمانیا، سرمایه‌گذاری بزرگی را در صنعت خودروی ایران انجام می‌دهد. 


cn7kxyefi94cpxx17p8.jpg


کپی برداری با خرید پلتفرم فرق دارد

همان‌گونه که اشاره شد BYD در برخی محصولات خود از همکاری شرکت‌های اصیلی چون تویوتا استفاده کرده است. در مورد S6 هم می‌توان این همکاری مختصر را دید. طراحی ظاهری و داخلی این خودروی کراس‌اور برمبنای لکسوس RX نسل دوم (XU30) بوده و طرح این خودرو از کمپانی تویوتا- لکسوس ژاپن خریداری شده است. در نگاه اول برخی این خودرو را کپی‌برداری بی‌شرمانه از RX می‌دانند. ولی شاید با کمی تحقیق بتوان به این نتیجه رسید که این طرح با پرداخت هزینه متعارف از کمپانی ژاپنی خریداری شده است. البته لکسوس RX به مراتب طراحی زیباتری دارد و تنها BYD S6 با کلیات طراحی این خودرو به بازار عرضه شده است. طراحی S6 را نمی‌توان به‌روز خطاب کرد. زیرا بر مبنا خودرویی در سال 2003 طراحی و ساخته شده است و برای ایجاد تفاوت، کمی جزئیات بدنه و کابین خودرو را تغییر داده‌اند. همین دستکاری در جزئیات باعث شده که در نگاه اول S6 آنچنان جذاب و خارق‌العاده به حساب نیاید. زیرا شما در نمای جلو و عقب خطوط طراحی به سبک 2016 را مشاهده نمی‌کنید و بیشتر به یاد سال‌های قبل از 2010 می‌افتید. ولی با نگاه ریزبینانه‌‌تر و صرف وقت در تشریح اوضاع ظاهری، شاید به این نتیجه برسید که این خودرو تا حد زیادی کاربردی طراحی شده است و آنچنان هم قدیمی نیست. داخل خودرو هم از نظر برخی پارامتر‌ها مثل داشبورد، ظاهر صندلی، فضای بار، محل قرارگیری دسته دنده و... مانند RX نسل دوم است. با این تفاوت که به مراتب طراحی داخلی جذاب‌تر و زیباتر از بیرون خودرو است و حس خوبی را در نگاه اول به بیننده می‌دهد.

می‌توان گفت که در طراحی داخلی خودرو، نکات اصولی بیشتری رعایت شده. زیرا قرارگیری دکمه‌ها و نحوه عملگرهای روی فرمان بسیار اصولی و دقیق در نظر گرفته شده است. با یک چرخ دور خودرو و نشستن در کابین این ماشین به ظاهر شاسی بلند، می‌توانید متوجه شوید که حداقل این چینی تازه‌وارد از نظر امکانات چیزی از خودروهای بازار کم ندارد و شاید یک سروگردن بالاتر قرار گیرد. وجود برخی امکانات، S6 را به مرز لوکس بودن رسانده است. دوربین دنده عقب و زیر آینه شاگرد، تهویه دوگانه اتوماتیک، مانیتور، سیستم رهیاب، پخش صوتی با هشت بلندگو، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، دی‌لایت، صندلی برقی، کروزکنترل، آینه تاشوی برقی، آینه کرومیک، قطب‌نما، سنسور نور، استارت دکمه و.. باعث شده است سطح امکانات رفاهی این خودرو در جایگاه مناسبی باشد و حتی از برخی رقبا بالاتر قرار گیرد. وجود سیستم‌های ایمنی مثل شش محفظه کیسه هوا، ترمزهای دیسکی با ABS، EBD و BOS و... نیز موجب شده است این خودرو در کشور مادر و بازارهای صادراتی به‌عنوان شاسی‌بلندی ایمن شناخته شود. در سال 2013 بود که شرکت BYD روی S6 تغییراتی را اعمال و آن را با ظاهری شکیل‌‌تر با نام S7 به عنوان فیس‌لیفت S6 به بازار عرضه کرد. این خودرو در نسخه به‌روز شده امکاناتی مثل کنترل لغزش فرمان و سیستم‌های ابتدای حرکت در شیب مجهز و دوربین 360 درجه در آن نصب شد.

3tq7zsnkpau8d8b6gk6.jpg


پشت فرمان S6

وقتی بیرون خودرو هستید و به موتور خودرو نگاه می‌کنید، احتمال آن زیاد است که دلسرد شوید. زیرا موتور این خودرو نسبت به فضای در نظر گرفته شده است کوچک بوده و پایین نصب شده است. ولی نصب موتور در پایین‌ترین نقطه ممکن دلایل خاص خود را دارد. مهم‌ترین دلیل حفظ نقطه ثقل خودرو در پایین است که باعث می‌شود در ترمزگیری‌های شدید و مانور پی‌در‌پی جلوی خودرو از کنترل خارج نشود. ولی در زیر کاپوت S6 چیزی نیست که از نظر بصری جذاب باشد. با نشستن داخل خودرو و بستن در، احساس می‌کنید این چینی، کمی با بقیه براداران ناتنی خود فرق دارد. زیرا جنس چرم، داشبورد و حتی صدای بسته شدن در هم با بقیه چینی‌ها فرق دارد. با زدن دکمه استارت، صفحه‌های رنگی پشت آمپر که به شکل مانیتور طراحی شده‌اند، روشن می‌شود و موتور خودرو به آرامی شروع به کار می‌کند. این موتور 2/4 لیتر حجم دارد که با چهار سیلندر و 16 سوپاپ، 164 اسب‌بخار نیرو گشتاور 234 نیوتون‌متر تولید می‌کند.

m69aldqd5spcr03qdm.jpg


یکی از محاسن موتور 2/4 لیتری S6 استفاده از قدرت موتور در دورهای متوسط بوده که باعث شده است راننده برای هر حرکتی فشار بیهوده به موتور نیاورد. فرمان خودرو از نوع هیدرولیکی است که با توجه به سرعت عملکرد متفاوتی دارد. البته این محدودکننده فرمان S6 مانند یک فرمان برقی و زیاد این آپشن در دستان راننده احساس نمی‌شود. گیربکس را در حالت D قرار و شروع به حرکت می‌کنیم. واکنش این گیربکس بسیار برایمان آشناست. زیرا جعبه دنده S6 از نوع شش سرعته دوکلاچه بوده و عادت این دسته از گیربکس‌هاست که در بدو حرکت تاخیری جزئی داشته باشند. در پنل دنده خودرو جایگاهی برای تعویض دنده دستی یا همان تیپ‌ترونیک در نظر گرفته شده است. با توجه به فضای تست موجود، امکان این نبود که خودرو را در معیارهای مختلف از جمله پیمایش طولانی در مسیر و گذر از موانع کوبنده بررسی کنیم. پس با توجه به شرایط محیطی روز تست، سعی کردیم نکاتی پیرامون تست‌های فشار لحظه‌ای به‌دست آوریم. ابتدای کار خودرو به آرامی راه افتاد و دنده‌ها پیاپی تعویض می‌شدند. جالب بود که این تعویض دنده برای این موتور بسیار نرم انجام می‌شود و حس لرزشی را به اتاق نمی‌دهد. همچنین با توجه به چینی بودن خودرو توقع داشتیم که گاز خلاصی بعد از تغییر وضعیت دنده در دورهای متوسط ببینیم. ولی هماهنگی گیربکس و موتور در سطح خوبی بود و خبری از تداخل در عملکرد موتور با گیربکس دیده نمی‌شد. در پیچ‌های معمولی خودرو واکنش خوبی را نشان می‌داد و اتاق بی‌سروصدا و نرمی را به خریداران تقدیم می‌کرد.

در گذر از چاله‌ها S6 کمترین تکان اضافه‌ای را به اتاق وارد می‌کرد و جالب بود که سکوت اتاق از یک ماشین چینی بعید بود. بعد از توقف، دسته دنده را در ناحیه تیپ‌ترونیک قرار دادیم و با یک لانچ ساده قصد سنجش شتاب خودرو را کردیم. دنده یک خودرو کمی تاخیر را در بدو حرکت به راننده اعمال می‌کرد. همچنین با توجه به سیستم ایمنی گیربکس، در دورهای بالا خود گیربکس، دنده را به 2 تغییر می‌داد (با اینکه در حالت تیپترونیک بود) ولی در دنده‌های بعد این قضیه زیاد دیده نمی‌شد. دنده 2 خودرو، جایی بود که قدرت موتور برای وزن 1695 کیلوگرمی S6 خرج می‌شد و جهش اتفاق می‌افتاد. شتابگیری این شاسی‌بلند چینی بسیار شبیه سانتافه 2/4 لیتری MPi بود و واکنش‌های مشابهی پشت فرمان این خودرو نسبت به هیوندای سانتافه دیده می‌شد. شاید اگر شتاب‌گیری این خودرو در سطح بالاتری بود، بیشتر باعث جذب مشتری برای یک خودروی خانوادگی بزرگ صورت می‌گرفت. باید در نظر داشت که عملکرد موتور نسبت به وزن خودرو بسیار خوب است و به راحتی از سد خودروهایی مثل جیلی X7، چری تیگو5 و هایما S7 می‌گذرد و قابل رقابت با خودروهای کره‌ای است. یکی از کاستی‌هایی که در S6 دیده می‌شود، تک‌دیفرانسیل جلو بودن آن است. زیرا زیربندی خودرو و ارتفاع آن با توجه به پلتفرم و موتور، قابلیت دو دیفرانسیل بودن را با تغییرات مهندسی دارد و این جای تعجب است که BYD هم مثل بقیه چینی‌ها به تک‌دیفراسیل بودن رضایت داده است. 


hvfgeyyphfaa7k7fwvq.jpg


با دور گرفتن خودرو در حالت دنده2، نوبت آن رسیده بود که هندلینگ خودرو را نسبت به یک‌خط صاف در محیط تست بررسی کنیم. عملکرد فرمان و جلوبندی S6 قابل قیاس با هیچ‌یک چینی‌ها نبود و بسیار راحت خودرو به حرکات ناگهانی فرمان، واکنش نشان می‌داد. جالب بود که در دور موتور بالا هم فرمان عملکرد مناسبی داشت و گیجی در ناحیه عقب خودرو دیده نمی‌شد. با همان حالت دور موتور بالا از خطی مستقیم وارد مسیری در 90 درجه‌ای مسیر شدیم و فرمان را تا انتها در مدتی کوتاه پیچاندیم. به راحتی می‌توان حدس زد که نقطه خروج پایانی خودرو از کدام بخش پیچ بوده است و کمترین استرس به راننده و سرنشینان وارد می‌شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این خودرو، حفظ تعادل در شرایط اضطراری بود که هر فردی می‌تواند نقطه خروج خودرو از پیچ را قبل از واکنش دادن به فرمان تشخیص دهد. در مسیرهای رفت و برگشت پیچ به چپ و راست خودرو را امتحان کردیم و عکس‌العمل ثابتی از عمل وارد شده به خودرو دریافت کردیم. یکی از نکاتی که باعث بهبود مدل S6 می‌شد، شاید حضور سیستم کنترل پایداری الکتریکی بود که کم فرمانی و هرزگردی در دورهای بالا را از بین ببرد. در مسیر، چاله‌ای خاکی بود که بعه عمد خودرو را در حالت پیچیدن در آن انداختیم تا جوابی از عملکرد تعلیق خودرو دریافت کنیم. جالب این بود که چاله را نرم رد می‌کرد و باعث گیجی خودرو نمی‌شد. معلوم بود که سیستم مک‌فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب خوب روی این خود بازخورد می‌دهد. البته رینگ لاستیک 225/65 با رینگ 17 اینچی بی‌تاثیر نبود.  ترمزهای خودرو را در شرایط مختلف بررسی کردیم. از جمله ترمز اضطراری با فرمان دادن لحظه‌ای! جلوی خودرو کاملا قابل کنترل بود و به نسبت وزن خودرو واکنش متعادلی را از خودرو دریافت می‌کردیم. شرایطی فراهم نشد تا مصرف سوخت خودرو را بسنجیم. ولی طبق اعلام منابع جهانی، مصرف S6 در خارج شهر کمتر از هفت و نیم لیتر برای صد کیلومتر است و در شهر هم با توجه به نحوه رانندگی بین 9 تا 11 لیتر برای صد کیلومتر می‌سوزاند. 

BYD S6 توسط شرکت کارمانیا، 92 میلیون تومان به مناسبت رونمایی، قیمت‌گذاری شده و ثبت‌نام آن را آغاز کرده است. قرار است سری اول این خودرو در مرداد 1395 به مشتریان تحویل داده شود. قیمت‌گذاری این خودرو با توجه به مشخصات و ویژگی‌های فنی، باعث می‌شود رقابتی در بازار خودروهایی مانند چری تیگو5 با قیمت 92 میلیون و 700 هزار تومان و جک S5 اتوماتیک 88 میلیون تومانی آغاز شود.


t17waysfepgknenjlz84.jpg



 


حسین دلاور - روزنامه دنیای خودرو

همراه مکانیک



دیدگاه ها

یه نفر: 1394/11/1109:53:30،
131
23
این مدل کپی مدلهای چند سال پیش شرکتهای معروف هست ... مدلهای جدید مثل تویوتا همه طرح فضائی و زیباتر هستند ... حالا نمیشه این مدلهای تکراری و ضایع رو دیگه وارد نکنید ؟!!!!
رضا: 1394/11/1110:33:28،
82
20
مرد حسابی تویوتا رو با یه برند چینی مقایسه میکنی؟؟ خب معلومه که هرچی پول بدی آش میخوری دیگه!!!
سمند سوار: 1394/11/1110:54:21،
31
13
خواهر و مادر از 2003 تا الان 25 مدل تحقیق توسعه و مونتاژکاری یعنی اینا روزانه خط تولید رو سوار میکنن و شبانه ماشین تحویل مشتری میدن...!!!
Ali: 1394/11/1111:18:58،
40
16
اقا سه تا سوال دارم ۱-اون لگن صورتیتو موتور چیه۲_اینا که دارن چینی میارن خوب چرا مدل اس۷ رو نیاوردن که جدیدتره۳_اخه ۹۲ ملیون بدی به این حیف نیست با این پول کلی ماشین کارکرده تمیز با برند معتبر و امتحان پس داده میشه خرید
کیانی پاسخ علی: 1394/11/1116:43:11،
17
14
اون صورتی لگن نیس مخزن اب رادیاتوره با ضد یخ صورتی
یه نفر: 1394/11/1118:11:00،
15
16
پاسخ به رضا ... خب تو چرا ناراحتی؟ این ماشینها رو با ۹۲ ملیون پول بی زبون واسه شما آوردن تا یه کلاه گشاد تا مچ پات کشیدن ... ولی من با این پول توقع دارم یه تویوتا یا یه مدل پایین تر سوار شم
ارين: 1394/11/1121:06:20،
14
16
شبيه ix55 نيست؟؟
ایوب: 1394/11/1121:07:34،
19
14
فقط رنو کلیوس ، اینا همه کپی های خوبین !!!!
همایون: 1394/11/1622:58:44،
29
21
چین کشورتادیرزکمونیستی معذرت میخوام به گفته ی آقایون نجس صنعت کفش وپوشاک ودارو و........ ماروبه خاطر ی حق وتوی قطنامه های علیه ما توی سازمان ملل نابود کرد ومیلیونها نفر کارشون تعطیل شدوبدبخت شدن حالا توقع دارید بنجلهای صنعت خودروسازیشون رونیارن به ماقالب کنن؟ اوناکه ازپنسیلین آدم کششون نگذشتن میخواید ازاین بگذرن؟
ناصر: 1394/11/1109:55:06،
106
13
مهم پیشرفتشونه که میخوان خودشونو بالا بکشن و ایران از پرایدو 405 و سمند دست بردار نیست!
تندر خسته اسفند92: 1394/11/1110:03:13،
59
30
آخه ماشین بری از چین بیاری خدا تومن بندازی به ملت دیگه رونمایی و این همه بریز و بپاش داره؟
حالا از همه بیکار تر این آقا که میاد تست میکنه. بابا جینی دیگه تست داره؟
اسکافیلد: 1394/11/1111:55:14،
20
27
ماشین چینی مثل رنوی قدیمی میمونه که نه تنها خودوخانوادتو میبره .بلکه ابروی خود وخانوادتو نیز میبره.
پاسخ به اسکافیلد: 1394/11/1118:24:29،
27
13
حتما به نظرت تنها ماشینایی که آبرو آدم رو حفظ می کنه فرقون هایی مثل پراید و پژو 405 لگنه!
کرمانشاهی: 1394/11/1110:06:08،
44
33
چینی هرگز
مسولین هنوز متوجه نیستن که مردم ما دنبال خودرو مث تویوتا و بنز و ب ام و هستند هرروز میرن با صرف هزینه زیاد از جیب مردم از یه خودرو بی کیفیت چینی رونمایی میکنند ..لطفا از این خواب خرگوشی بیدار شید
علی: 1394/11/1110:06:49،
28
27
چه تبلیغ خوبی!!!
غمگسار: 1394/11/1110:46:12،
39
25
اتفاقا تبلیغ خز و ضایعی بود.حداقل روی من که تاثی معکوس داشت و با خوندن متن و دیدن عکسها و قیمت مضحکش به عزم من بر نخریدن این بنجلها تا رسیدن به تعرفه معقول و کیفیت و قیمت جهانی کمک شایانی کرد.نظر شما دوستان هم محترم.
ناشناس: 1394/11/1110:08:27،
52
25
شاسی بلند تک دیفرانسیل به مفت هم نمی ارزه
خشایار: 1394/11/1115:22:04،
28
15
تویوتا راو 4 تک دیفرانسیل هم داریم سانتافه تک دیفرانسیل هم داریم اونا هم مفت نمی ارزه ؟؟؟؟؟؟؟
قباد: 1394/11/1110:09:13،
39
25
طراحيش از دنا هم پايينتره،حداقل مدل S7 رو مياوردن،بى سليقه ها
ali: 1394/11/1110:11:07،
37
18
بهتر نبود بجاي چيني زشت يه اروپايي يا ژاپني مياوردين.........
آريا: 1394/11/1212:09:06،
19
15
اروپايي و ژاپني اگه بيارن قيمتش زير 200 تومن نيست.
سید علی: 1394/11/1110:19:21،
35
20
این همه پول بدیم بعد اسم ماشین را نتونیم تلفظ کنیم والا شماره سریال بلبرینگه
69: 1394/11/1110:19:47،
46
25
خدایی چین خیلی پیشرفت کرده...چند وقت پیش پشت فرمون جک اس 5 نشستم خدایی خیلی خوب بود به نسبت.فراتر از تصورم از ماشین چینی بود.اینم ظاهرا که اینجوری به نظر میرسه.
reza: 1394/11/1110:28:13،
26
40
من طرفدار ماشینای چینی نیستم اما تا اونجایی که من میدونم و تحقیق کردم بین اس۵وتیگو۵و اس۶،از نظر کیفیت چه به لحاظ ظاهری چه به لحاظ فنی تیگو۵ از بقیه سرتره
مسعود: 1394/11/1110:31:50،
60
55
92 میلیون رو میدم رنو داستر می خرم و آبروی خودم رو حفظ می کنم. ماشینهای چینی آبروریزیه
امیر: 1394/11/1110:40:42،
55
31
داستر که ابرو ریز تره
كارشناس ماشين: 1394/11/1110:51:32،
52
42
رنو داستر يكي از زشتترين خودروهاي شاسي بلند دنيا است. همسايه ما يكي داشت آنقدر نق زديم كه كلاس پاركينگ ما را پايين اورده است كه با ضر ر رد كرد. داستر همان تندر چند سانت بلندتر ولي بدقيافه تر است. اين ماشين چيني به ده تا داستر مي ارزد.
reza: 1394/11/1111:27:01،
53
14
این مسئله ی آبرو عزیزم یه مشکل فرهنگیه که گریبانگیر زندگیه ما ایرانیا شده"دقیقا معنیش یعنی زندگیه خودتو جوری بنویسی که دیگران برات فکرشو کردن" آخه عزیز من برا مسائل مادی که دیگه خودت تصمیمتو بگیر.... اگه تو بهترین ماشینم بگیری بازم مردم برات حرف دارن....
ali: 1394/11/1110:36:17،
46
24
ببخشیدا شمایی که این همه از چینی ها بد می گین و این همه کم ارزش جلوه میدین......توایران صنعت خودرو ما چقدر پیشرفت داشتیم .همه اش نباید آرزوی آمریکا و آلمان و فرانسه رو داشته باشیم که بخوایم ماشین های روز اروپا رو سوارشیم
توایران چکار کردیم....این مهمه
رضا: 1394/11/1110:59:30،
33
25
من بین چینی ها دارم طندگی میکنم. اینا خودشون فقط سوار ماشینا اروپایی و امریکایی میشن و اونوقت شما کاسه داغ تر از آشی؟
میثم: 1394/11/1111:04:25،
39
15
سلام دوست عزیز، چجوری تو ایران کاری نکردیم؟!!!!!
نزدیک.به چهل ساله داریم آرزو می کنیم، یعنی این کار کمیه، داریم پای صندوقهای رای حماسه می آفرینیم، یعنی این کار کمیه؟!!!!! لطفا خوشبین باش دیگه گلم.
یه نفر: 1394/11/1119:32:28،
14
13
آخه قرار نیست همه تولید کننده خودرو باشند ... کشورهای جهان سومی و ضعیف با تولید خودرو بی کیفیت فقط پول و سرمایه رو از بین می برند ... ما بهتره تولیداتی رو که قوی تر هستیم تقویت کنیم و از محصولات با کیفیت کشورهای دیگه استفاده کنیم
soby : 1394/11/1110:36:42،
39
22
از بین این همه شاسی بلند چینی هیچ کدوم جک s5 نمیشه چون توربوشارژ داره شتابش نسبتا خوبه. ظاهر جذاب تری هم داره. در ضمن قیمتشم مناسب تره
علی: 1394/11/1110:42:19،
28
21
کپی لکسوس RX350 مدل 2008
غمگسار: 1394/11/1112:52:29،
17
17
یعنی 240 تا میره مثللکسوس؟دم کپیش گرم.کپی رنگی سه بعدی هستش ! کیلومتر شمارش زده 240 ؟؟ نکنه به مایل باشه ؟ یه وقت مدیونش بشیم؟؟ خخخخ
مهدي: 1394/11/1110:44:42،
29
14
الان كشورماشده محل آزمايش وخطاء محصولات كشورچين همه جورمحصولات بي كيفيت خودش روميفرسته اينجاباقيمتهاي كيلويي بعدهم منتظرميشينن ببينن ازكدوم اسقبال ميشه بدنش به نام ايران خودرووسايپاوباقي شركتها به نام محصولات داخلي ايران .سختيش هم فقط يه آرم اون شركته.من موندم چرامااين همه هوش وفكرونوآوري فقط درجهت كلاهبرداري ازمشتريهامون داريم استفاده ميكنيم.خب يه خرده اگربه جوونهامون امكانات بدن وفقط به فكرجيب خودشون نباشن خودمون ميتونيم بهترين هاروتوليدكنيم ،درسته كه زمان ميبره امااگردرمسيردرستي قراربگيريم اين كارشدنيه.به اميداون روز.
sam: 1394/11/1112:13:13،
25
20
با سلام
مهدی جان،برند BYD جز سازندگان با کیفیت چین است و بزرگترین سازنده باترهای خودرو در دنیاست. این خودرو هم در سال 2014 جز 10 خودروی پرفروش چین بود ولی مشکلی که داره اینه که این خودرو در چین از رده خارج شده و به جایش مدل S7 به بازار آمده است.یعنی به جای مدل جدیدش که S7 باشه مدل S6 رو وارد کردند.
آریا: 1394/11/1110:49:10،
22
14
فقط میتونم بگم این نورسیده سرزمین اژدها از مهمترین فاکتور خودروهای چینی یعنی طراحی اغواگرانه بی بهره است و ترکیبی ناموزون از نمای جلویی سورنتو دو سه نسل پیش و نمای عقبی ناموزون با نیم نگاهی به برخی ساخته های قدیمی تویوتاست!
soby : 1394/11/1110:52:27،
30
27
از بین این همه شاسی بلند چینی جک s5 از همشون بهتره چون هم شتابش خوبه به خاطر توربوشارژ و هم ظاهرش.قیمتشم مناسب تره
خشایار: 1394/11/1115:20:32،
19
21
اتفاقا من هفته پیش یه جک s5 تو اتوبان قزوین -تهران دیدم که کنار جاده وایساده بود و روشن نمیشد و جرثقیل اومد بردش، واقعاکه خیلی ماشین خوبیه جک s5
مردم مظلوم: 1394/11/1110:57:30،
26
15
تو پساتحريم هيچ آدم عاقلي 90 ميليون بابت فرغون چيني بي اصل و نصب نميده.

بازار خودرو بدجوري خوابيده..سال آيندم رونق نميگيره.مردم پول ندارن و جنس بنجل گرون خريدار نداره.

ماشين چيني افتش زياده..هركس بخره ضرر ميكنه.

فعلا صبر كنين سال ديگه دلار تك نرخي ميشه و مدلهاي جديد مياد و قيمتها كاهشيه
علی: 1394/11/1111:09:59،
20
20
اخه شاسی بلند نباید 4wd باشه شاسی بلند دیفرانسیل جلو هم نوبره چینیاس بنظر شما این ماشین خارج جاده تواناییش بیشتر از پرایده
قیمتش هم بینهایت بالاس اسم و رسم که نداره شاسی بلند هم که نیست کیفیت صفر بازار فروش مبهم . لوازم یدکی نا مشخص
به چیه این ماشین حدود صد میلیون پول بدیم فکر کردی با صد میلیون چه ماشینایی میشه خرید
پوریا: 1394/11/1111:12:25،
31
20
جناب دلاور.!شما اگر یک دستگاه از این خودروها را در اروپا و امریکا
دیدی, بعد بیا برای خودروی چینی قلم فرسایی کن.!خودرویی که
در حال تست پلوسش کنده شود(شاسی بلند هایما) دیگر چه امیدی به تست تصادف و کارایی اون میشه داشت.!؟فقط باید گفت
تاسف از اتلاف سرمایه و جان مردم.
علی م: 1394/11/1201:17:11،
19
14
در تایید نظر شما دوست گرامی ، یادآوری میکنم که منظور از ایجاد موسساتی نظیر TUV یا NCAP در کشور های اروپایی تست و مقایسه محصولات تجاری با معیارهای استاندارد است تا مصرف کنندگان توسط تولید کنندگان مورد فریب قرار نگیرند . همه ما در این کامنتها نظرهای عامیانه و سطحی خود را ابراز میکنیم ولی آیا دسترسی به تست های بی طرف فنی و حرفه ای نه تنها خودرو بلکه به سایر محصولات موجود در بازار را داریم ؟
موسسات ذکر شده بدون طرفداری ، کیفیت محصولات تجاری مانند خودرو را از لحاظ هندلینگ و موتور و مصرف سوخت و دوام و تصادف و ... انجام داده و با اعلام نتیجه به مصرف کنندگان آنها را به سمت خرید بهینه هدایت میکنند .
وقتی که خودروساز چینی از این تستها میترسد و به کیفیت خودروی خود اطمینان ندارد ، ما چگونه به محصولات آنها اعتماد کنیم و خودروهای آنها را خریداری کنیم ؟
جوجو: 1394/11/1111:38:05،
27
18
ماشين بدقواره و يقري هست.

بعيد ميدونم با اين قيمت بالا ازش استقبال بشه.

شايد به عنوان نعش كش يا آمبولانس مناسب باشه

جنس بي كيفيت گرون رو دست فروشنده ميمونه

تحريم فرغون صفر بي كيفيت گرون ادامه داره
احسان: 1394/11/1111:44:00،
30
17
92 میلیون میدم لنسر اتومات تیپ2 صفر یا لنسر فول تیپ4 دوسال کارکرده می خرم 20سالم کار میکنه
hesam: 1394/11/1112:00:42،
22
18
چقدر زشته
رضا: 1394/11/1113:13:38،
22
18
خداییش صفحه کیلومتر شمار پراید از این قشنگتره...
بهزاد تحریم: 1394/11/1113:39:43،
20
20
موتورش شبیه موتور پراید بود.خخخخخخخخخخخخ. ماشین چینی رو فقط بزک میکنن برا گول زدن یه عده آدم بدبخت ندید بدید که آرزوی سوار شدن لکسوس و پرادو ..... رو دارن. ننگ به نیرنگتون.
احمد: 1394/11/1114:23:58،
26
13
خودروهای چینی را مسخره نکنید! باید به حال و روز کشور خودمان
بخندیم که در قرن بیست و یک و با 50 سال حمایت از خودروسازی
هنوز 405 و پراید و......تولید می کنیم.!!ضمنا طبق امار مندرج در وب
سایت:chinaautoweb , سال گذشته یک میلیون شاسی بلند چینی در این کشور فروخته شده علیرغم حضور خودروسازان درجه
یک دنیا.!!!
عباس: 1394/11/1115:46:20،
15
16
عرض این ماشین 155 سانتی متر است یعنی اندازه پراید
آرش: 1394/11/1115:47:56،
20
15
من 70 میلیون دارم به نظرتون اسپورتیج بخرم یا توسان؟؟؟؟
آخه کسی که پول داشته باشه که نمیره ماشین چینی بخره.. هر کس به اندازه جیبش خرج میکنه دلیل نداره انتخاب بقیه رو مسخره کرد..
مسعود: 1394/11/1116:10:18،
16
20
با 70 تومن یک سوناتا دست دوم بگیر حالشو ببر
keyhan: 1394/11/1122:09:51،
24
16
دقیقا چرا که نه؟ یه سوناتایه تولید ده سال پیشه کره/ آره بابا آقا آرش منو شما متوجه نیستیم/ ببینید چه پیشنهادات فوق العاده ای میدن دوستان/ نظرتون چیه یه پاترول سال 70 بگیریم؟
مبهوت : 1394/11/1123:10:27،
20
16
تیگو 5 را کسانی که تست کردند بسیار به لحاظ کیفیت و عملکرد خوب ارزیابی می کنند .
کاوه: 1394/11/1123:28:21،
21
21
تیگو5 انصافا نسبت به اس5/داستر/تیوولی بهتره البته به نظر من که بعد از کلی تحقیق بالخره ثبت نامش کردم. دوستان با منفیایه غیر منطقیتون حالمونو نگیرین
آريا: 1394/11/1212:11:04،
18
15
پاسخ به كاوه : آخه تيگو 5 با 138 اسب بخار و وزن 1.5 تني رو چطور رفتي ثبت نام كردي؟؟؟ ايشالا وقتي تحويل گرفتي تو سربالايي جاده چالوس تيباها ازت سبقت گرفتن اونوقت ميفهمي حالگيري يعني چي.
رام رام: 1394/11/1200:30:29،
17
15
به نظرم مردم فقط در صورتى خواهان خريدن اين خودرو خواهند بود كه بصورت شرايطي به فروش بذارند والسلام

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما