کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازتاب اقتصادی سفر روحانی به اروپا


کد خبر : ۱۹۳۱۷یکشنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰:۴۹۲۶۳۵ بازدید

با گذشت دو روز از اتمام سفر رییس جمهور به ایتالیا و فرانسه، جزئیات و اخبار بیشتری پیرامون این سفر و موضوعات حاشیه ای آن و به خصوص قراردادهای ...
بازتاب اقتصادی سفر روحانی به اروپابازتاب اقتصادی سفر روحانی به اروپا

با گذشت دو روز از اتمام سفر رییس جمهور به ایتالیا و فرانسه، جزئیات و اخبار بیشتری پیرامون این سفر و موضوعات حاشیه ای آن و به خصوص قراردادهای منعقد شده با فرانسوی ها منتشر شده است. در مهم ترین آن ها بلومبرگ از احیای خط تولید هواپیماهای سوپرجامبوی ای 380 ایرباس که به دلیل فقدان مشتری رو به تعطیلی می رفت، خبر داده است.

 خرید هواپیما هم چنان خبرساز

خرید هواپیماها از ایرباس، مهم ترین اخبار سفر اروپایی روحانی را در چند روز اخیر به خود اختصاص داده است. هم اینک تسنیم به نقل از بلومبرگ گزارش داده است: با سفارش ایران برای خرید 12 فروند هواپیمای سوپر جامبوی ای 380، به خط تولید این هواپیما که به دلیل فقدان مشتری رو به تعطیلی می رفت، جان تازه ای دمیده خواهد شد. چرا که ایرباس در سه سال گذشته نتوانسته بود حتی یک ایرلاین جدید برای فروش این محصولش پیدا کند.اخبار خرید ایرباس ها در حالی منتشر شده که پایگاه خبری اسپوتنیک به نقل از یک مقام سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرده است: ایران به رغم امضای قرارداد 118 هواپیما با شرکت ایرباس، هم چنان علاقمند به خرید هواپیماهای سوپرجت سوخو 100 مسافربری از روسیه است. وی در این راستا از علاقمندی 2، 3 شرکت ایرانی خبر داده است.

از سوی دیگر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه در امور بین الملل با اشاره به امضای ۴ قرارداد حمل و نقلی در فرانسه، اظهار داشته است: دو قرارداد با شرکت ایرباس منعقد شده که یکی از آنها به صورت همکاری جامع با ایرباس در بخش هوایی در مورد مسائل مختلف از جمله تعمیر و نگهداری، خدمات و تامین قطعات، مدیریت و حتی کمک به وضعیت فنی هوایی کشور است.به گزارش مهر، فخریه کاشان، با اشاره به خرید هواپیماهای بسیار مدرن از ایرباس نیز اظهار داشت: هواپیماهای مدل ۳۵۰ و ۳۸۰ از سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ تحویل ایران می‌شود، چرا که این هواپیماها نیاز به باند مخصوص، خدمات و تعمیرگاه‌های مخصوص دارند که باید مهیا شود. در این زمینه شرکت ایرباس متعهد شده است که این شرایط را در ایران فراهم کند.وی با بیان اینکه تا پایان اسفندماه امسال حداقل یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۳۰ وارد کشور می‌شود، گفت: تا یکسال آینده احتمالا ۱۵ فروند ایرباس تحویل کشور می‌شود، البته هنوز ارزش کل قرارداد با ایرباس به طور دقیق مشخص نیست، زیرا قیمت‌ها باید در زمان ساخت براساس امکاناتی که طرف ایرانی برای هرکدام از هواپیماها انتخاب می‌کند، تعیین شود.به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، دولت هم چنین قراردادهای دیگری با شرکت فرانسوی بوئینگ برای اجرای طرح توسعه فرودگاه امام و نیز شرکت ونسی فرانسه برای توسعه فرودگاه های مشهد و اصفهان به امضا رسانده است.وی هم چنین از نهایی شدن قرارداد خرید هواپیماهای ایتالیایی-فرانسوی ATR طی هفته جاری و در تهران خبر داد. هواپیماهایی که  پیش از این، رویترز تعداد آن را 40 فروند عنوان کرده بود.

7 یادداشت تفاهم و توافقنامه کشاورزی با فرانسه

تفاهمنامه ها و توافقنامه های کشاورزی، بخش دیگری از دستاوردهای سفر رییس جمهور به فرانسه به شمار می رود. در این سفر، ایران و فرانسه دو یادداشت تفاهم همکاری در بخش تحقیقات کشاورزی و احداث گلخانه های جدید ، دو توافقنامه همکاری قرنطینه دامی و گیاهی و سه توافقنامه در زمینه تسهیل تجارت تخصصی ، تولید مشترک اتو واکسن و پروژه تولید مشترک تخم ماهی چشم زده امضا کردند.

قرارداد نفتی ایران و فرانسه هنوز نهایی نشده است

خرید روزانه 200 هزار بشکه نفت ایران توسط توتال، از مهم ترین اخبار سفر روحانی به فرانسه بود. با این حال هم اینک، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه در وزارت نفت گفته است: این قرارداد هنوز نهایی نشده است. به گزارش تسنیم، این خبرگزاری افزوده است: این قرارداد هنوز به منزله اعلام قصد است و هنوز هیچ توافق دیگری به دست نیامده است.از سوی دیگر وی افزوده است: در جریان مذاکرات ایران در زمینه تجارت نفتی با شرکت انرژی لوک اویل روسیه پیشرفت هایی حاصل شده است.

گشایش حساب بانک مرکزی در ایتالیا و فرانسه

برداشته شدن محدودیت های بین المللی بانک مرکزی از نتایج برجام بود. در این زمینه هم اینک قاسمی، مدیر عامل بانک پاسارگاد که نمایندگان این بانک در هیات همراه رییس جمهور در سفر به اروپا حضور داشتند، از گشایش حساب های بانک مرکزی در ایتالیاپس از مدت ها خبر داده و افزوده است: در فرانسه هم مذاکرات خوبی در این راستا صورت گرفت و به زودی حساب بانک مرکزی در این کشور نیز گشایش خواهد یافت.

قراردادهای ایران، خبر خوش برای اقتصاد خسته فرانسه

به نظر می رسد قراردادهای کلان ایران می تواند در برهه ای که اوضاع اقتصادی فرانسه چندان مطلوب نیست، فضای تنفسی برای آن به وجود آورد. در این راستا خبرگزاری  اسپوتنیک از رضایت تلویحی رییس جمهور فرانسه خبر داده و نوشته است: فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در گفتگو با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در خصوص افزایش روابط تجاری با ایران بعد از برچیده شدن تحریم ها به توافق رسیده است. این در حالی است که بلومبرگ از وضعیت ناامیدکننده اقتصادی فرانسه گزارش داده و اعلام کرده است: قدرت خرید خانوارهای فرانسوی در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی 0.4 درصد کاهش یافته و رشد اقتصاد این کشور طی این مدت تنها 0.2 درصد ثبت شده است. رقمی که در سه ماه قبل از آن 0.3 درصد گزارش شده بود. هم چنین فرانسه در سال ۲۰۱۵ میلادی با لشکر 59/3 میلیون نفری بیکاران مواجه بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها